Aihe: Kitaratunnit vs. Guitar fan (aloita kitaran soitto) 1 | |
---|---|
![]() 30.12.2007 13:53:57 | |
Nyt on pidemmän aikaa soitto ollut "takkuamista" siinä määrin, että olen päättänyt jatkaa teoriaa sekä nuoteista soittoa (jota jotenkin osaan, mutta en erityisemmin pidä..siis suoraan nuoteista kopioimisesta). Aiemmin olen käynyt yksityistunneilla (n. 10 v), mutta olemme muuttaneet ja se sijaitsee yli 100 km päässä meikäläisestä. Minkähänlainen Guitar fanin kitaransoitto kurssi on vai onko hyödyllisempää mennä soittotunnille paikan päälle ja maksaa siitä esim. 20 e/krt ? Jos siitä saa hyödyn irti, niin kyllähän se 50 e/vuosikerta on halpa hinta siitä (viittaan tällä siis guitar fan kurssiin)? Mitä mieltä opettajat, guitarfanin opiskelijat, ym. ? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." | |
![]() 30.12.2007 14:16:25 (muokattu 30.12.2007 14:19:16) | |
Nyt on pidemmän aikaa soitto ollut "takkuamista" siinä määrin, että olen päättänyt jatkaa teoriaa sekä nuoteista soittoa (jota jotenkin osaan, mutta en erityisemmin pidä..siis suoraan nuoteista kopioimisesta). Aiemmin olen käynyt yksityistunneilla (n. 10 v), mutta olemme muuttaneet ja se sijaitsee yli 100 km päässä meikäläisestä. Minkähänlainen Guitar fanin kitaransoitto kurssi on vai onko hyödyllisempää mennä soittotunnille paikan päälle ja maksaa siitä esim. 20 e/krt ? Jos siitä saa hyödyn irti, niin kyllähän se 50 e/vuosikerta on halpa hinta siitä (viittaan tällä siis guitar fan kurssiin)? Mitä mieltä opettajat, guitarfanin opiskelijat, ym. ? on se "ihan" hyvä. Toki saat lehden mukana muutakin tietoutta kitarasta kuin vain alkeisopetusta. Itse olen lehdestä pitänyt ja pidän edelleen ja tulen tilaamaan. Ekana vuonna ol paljon pikkuisia ongelmia mutta niitä on aina kun uutta juttua kasataan. Muista että tilaus sisältää lehden lisäksi nettisivut jonne tulee harvakseltaan materiaalia, mutta sieltä löytyy videoita ja noita alkeisopetuksen teoria pätkiä joissa nuoteista opetetaan soittamaan juttuja. 50e, ei ole liian iso raha tuosta vuoden tilauksesta, ja käsittääkseni lehden mukaan ensivuonna tulee cd, tai näin on ainakin ollut puhetta. Kitaramusiikki tapahtumiin, esim tommy emmanuelin keikoille on ollut lippuja guitarfanilaisille halvemmalla kuin muille. ja tämän suuntaisia etuja kait on tulossa lisää. Sitten kilpaileva yritys on myös pätevä eli rockway. http://www.rockway.fi On vaan ns paljon kalliimpimutta hyvä mesta, ei vielä opeteta liikaa teoriaa mutta ehkä ajan kanssa kyllä. Mutta suosittelen myös tätä paikkaa. Uusi palvelu myös ja siten myös alkuvaikeuksia on jonkin verran ollut. Mutta jos olet tosissasi kitaaransoiton suhteen ja teorian opiskelun niin uskoisin että saat noista molemmista yhdistettynä paljon irti. edit: kirjoitus häröjä oli päässyt tekstiin koska eilisen viinan juonnin takia aivoni asettelevat jäljelle jääneitä aivosoluja uuteen järjestykseen tuhoutuneiden tilalla ja ihan eivä tole vielä kunnossa ankä ole oppinut käyttämään aivokapasateettianai vielä tässsä uudessa asetelmassa. siis mitä ihmetta kirjoittelen Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 30.12.2007 15:24:26 | |
Mitä jos hommaisit ihan kitaransoitto-opuksen? Guitarfanissa oli yhden numeron perusteella kyllä hyviä vinkkejä, mutta ne oli nimenomaan vinkkejä. Jos kaipaat asioiden perusteellista opettamista, niin suosittelisin kyllä ostamaan ihan jonkin pelkästään siihen keskittyvään opukseen. Guitarfanissa on kuitenkin panostettu paljon muuhunkin, joten se ei niin syväluotaava teos ole. Paras keino mun mielestä on toki opettaja, mutta susta on kiinni, miten hyvin perse pysyy penkissä kiinni miettien erinäisiä asioita ja ennen kaikkea, mitä treenata seuraavaksi. Jos oma selkäranka kestää ja jaksaa päätään vaivata, niin itseopiskelu on hyvä vaihtoehto, muuten ei. | |
![]() 30.12.2007 18:04:07 (muokattu 30.12.2007 18:41:09) | |
Mitä jos hommaisit ihan kitaransoitto-opuksen? Mulla on se William K. Leawittin; A Modern Method For Guitar, mitä opiskelin vajaat 10 v. opettajan johdolla. Yksin en varmaan olisi siitä paljon perustanut, mutta tulipahan aina soitettua hommelit siitä lihasmuistiin seuraavalle soittotunnille. Opettajan mukaan "maailman käytetyin" kitaransoitto opas...en itse tiedä, mutta en väitä muutakaan. Paras keino mun mielestä on toki opettaja, mutta susta on kiinni, miten hyvin perse pysyy penkissä kiinni miettien erinäisiä asioita ja ennen kaikkea, mitä treenata seuraavaksi. Jos oma selkäranka kestää ja jaksaa päätään vaivata, niin itseopiskelu on hyvä vaihtoehto, muuten ei. Aikakin on nyk. vähän rajallista, mutta mikäli esim. guitar fanista oikeasti on hyötyä, niin hyvä. Mietin vaan, että pitäisikö ne numerot olla alusta alkaen vai pääseekö vielä hommaan helposti tässä vaiheessa mukaan. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." | |
![]() 30.12.2007 18:48:26 | |
Mulla on se William K. Leawittin; A Modern Method For Guitar, mitä opiskelin vajaat 10 v. opettajan johdolla. Yksin en varmaan olisi siitä paljon perustanut, mutta tulipahan aina soitettua hommelit siitä lihasmuistiin seuraavalle soittotunnille. Opettajan mukaan "maailman käytetyin" kitaransoitto opas...en itse tiedä, mutta en väitä muutakaan. Aikakin on nyk. vähän rajallista, mutta mikäli esim. guitar fanista oikeasti on hyötyä, niin hyvä. Mietin vaan, että pitäisikö ne numerot olla alusta alkaen vai pääseekö vielä hommaan helposti tässä vaiheessa mukaan. pääsee mukaan helposti tässäkin vaiheessa, siis osia jossa opetetaan ihan aloittelijaa ei ole vielä kovin haastavassa vaiheessa, erikseenhän on sitten mm herra ravun osio jossa käydään läpi pitkiä juoksutuksia eri pickin menetelmillä ja jotain jazz/blues juttuja on mukana eri henkilöitä ja ne onkin sitten jo vähän vaikeampia juttuja. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 30.12.2007 20:15:35 (muokattu 30.12.2007 20:19:29) | |
pääsee mukaan helposti tässäkin vaiheessa, siis osia jossa opetetaan ihan aloittelijaa ei ole vielä kovin haastavassa vaiheessa. Soitetaanko siellä kokonaisia biiseja vai onko ne enemmänkin lickeja? Minulla on muistaakseni 3/07 Guitar fan, jossa soitetaan läpi pikku lickeja, jotka on kirjoitettu eri asteikoille. Olen aikani kuluksi soitellut läpi niitä metronomin kanssa ja palautellut mieleen nuottikirjoitusta, vaikkakin mikäli tabut mukana, niin niihin yleensä tulee "sorruttua". "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." | |
![]() 30.12.2007 23:52:43 | |
Soitetaanko siellä kokonaisia biiseja vai onko ne enemmänkin lickeja? Minulla on muistaakseni 3/07 Guitar fan, jossa soitetaan läpi pikku lickeja, jotka on kirjoitettu eri asteikoille. Olen aikani kuluksi soitellut läpi niitä metronomin kanssa ja palautellut mieleen nuottikirjoitusta, vaikkakin mikäli tabut mukana, niin niihin yleensä tulee "sorruttua". noita lickejä on ollut jonkin verran. varsinaisesti kokonaisia biisejä ei ole vielä ollut aloittelijapuolella, jazz/blues jutuissa on tavallaan ollut kokonaisia biisejä. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 31.12.2007 22:51:25 | |
Nykyään netissä on tosi hyviä kitaratunteja videoina. Itse opettelen uusia juttuja esim. YouTube-videoiden kautta. Kirjoitin jutun aiheesta Kotisivulleni: http://inspiroi.net/index.php/ilmaisia-kitaratunteja-netissa/ | |
![]() 01.01.2008 02:17:04 | |
Kyllähän tuon Guitar Fanin mukanakin varmasti jotain oppii. Kitara tunneista 20e/kerta on kyllä aika paljon... UUh aah Känädä!!!1 | |
![]() 01.01.2008 14:32:21 | |
Kyllähän tuon Guitar Fanin mukanakin varmasti jotain oppii. Kitara tunneista 20e/kerta on kyllä aika paljon... komppia tähän, yksi perustelu lisää. Kannattaa mun mielestä hakea oppia myös monesta eri suunnasta. Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni | |
![]() 01.01.2008 18:14:10 | |
pakko mainostaa www.rockway.fi | |
![]() 02.01.2008 18:40:15 | |
pakko mainostaa www.rockway.fi Oliko se juju kyseisessä paikassa, että ostetaan "opiskelupaketteja", jota on sitten kuukausi aikaa treenata? Jotain tuommoista jostain tarttui silmiin..en tiedä paikkansa pitävyydestä, mutta jos näin on, niin huono homma se aikarajoitus treenauksessa, sillä itselläni aika on jo muutenkin rajallista. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." | |
![]() 02.01.2008 18:51:57 | |
Oliko se juju kyseisessä paikassa, että ostetaan "opiskelupaketteja", jota on sitten kuukausi aikaa treenata? Jotain tuommoista jostain tarttui silmiin..en tiedä paikkansa pitävyydestä, mutta jos näin on, niin huono homma se aikarajoitus treenauksessa, sillä itselläni aika on jo muutenkin rajallista. Siis sä voit ostaa tuolta treeniaikaa vaikka kuukauden ja käydä treenaamassa soilloin, kun sulle sopii. Ja mitä pidemmän aikaa ostat, sitä helvempaa se on. | |
![]() 03.01.2008 14:41:23 (muokattu 03.01.2008 14:42:59) | |
Huomenna alan väsäämään noita aloittelijavideoita Guitarfanclubin jäsenalueelle, eli sieltä voi aloittaa ihan alusta asti. Lähinnä sointusäestykseen ja melodiasoittoon keskittyy tuo ainakin ensi alkuun, josta jatketaan improvisointiin. Oon koittanut löytää jonkinlaisen keskitien klasaritekniikan, fingesrtylen ja plekusoiton väliltä. Esim. jotkut jutut jotka ovat fingerstylessä tarpeellisia ovat suorastaan kiellettyjä klasariopiskelijoille. Klassinen tekniikka auttaa kyllä hemmetisti fingerstyleen jne. Tuo Rockwaykin näytti mun silmään ihan asialliselta sivulta ja on hienoa että on monia eri mahdollisuuksia treenata soittoa. Netissä on pirusti käyttökelpoista materiaalia, mutta tasokin vaihtelee aika lailla. Seuraavassa Guitar Fanin numerossa on muuten tappingista hemmetin hyvä artikkeli Guitar Hero Mikko Salovaaran tekemänä. Siitäkin on tulossa ääninäytteet jäsenalueelle piakkoin. Suosittelen oma lehmä ojassa panostamaan sen 50e/vuosi Guitar Fanin tilaukseen. Kannattaa kysellä jäsenfoorumilla eri asioista joihin voi saada ihan oikeita vastauksiakin :D. Tsekkaa ensimmäinen aito ja oikea suomalainen kitaralehti. http://www.guitarfanclub.fi | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)