Aihe: Studio ja miksaaja buukattu, lopputulos ei halutunlainen
1 2 3 4 5
Esp
31.12.2007 18:28:54

Jaa-a... mulla on hieman semmonen kutina, että nimenomaan tommonen pykälää luomumpi lähestymistapa on nyt taas modernia, tai siis muotia, ja se perinteinen tuhti lätinä on jo vähän passé. Tai siihen suuntaan tuntuisi trendi kulkevan, niinku.

Nykyään on vallalla niin monta trendiä samaan aikaan, ettei mitään yhteistä trendiä tuolla soundipuolella ole olemassakaan. Trendikkäimmässä musiikissa taas trendit vaihtuu sellaista haipakkaa, että saa olla koko ajan sormi tunnustelemassa pulssia, että pysyy sen sykkeessä mukana.

Noista soundeista vielä: ihan ok, mutta eivät nuo ihan tuon tyylisuunnan ihanteita vastaa. Ei tuossa miksauksessa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ei siitä myöskään tule sellaista "wow, jumalauta mitkä soundit!" fiilistä...
Täh?!?
Roberto
31.12.2007 18:29:05

http://www.firenote.com/huttudemo2007/hb.mp3

Tulee Accept vähä mieleen, niinku Fast as a shark tai jotain.
Thyvon
31.12.2007 18:37:41 (muokattu 31.12.2007 18:37:56)
Jaa-a... mulla on hieman semmonen kutina, että nimenomaan tommonen pykälää luomumpi lähestymistapa on nyt taas modernia, tai siis muotia, ja se perinteinen tuhti lätinä on jo vähän passé. Tai siihen suuntaan tuntuisi trendi kulkevan, niinku.

Sitten ois varmaan ohjeistettu tekemään semmost muodikast retroo. :) Kun ei tuo kuulosta modernilta edes retromielessä...
milcoin
31.12.2007 19:10:36 (muokattu 31.12.2007 19:11:12)
Kyllähän tuo ihan kuunneltava oli, siis perus demotasoa.

Tän kaltaisten kommenttien takia jättäydyn suosiolla tästä keskustelusta.

Kattellaan.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
d-iivil
31.12.2007 19:20:37
siis perus demotasoa.

Heh, ja kun tästä nimenomaan haluttiin veks.

Olen ollut monissa sessioissa kun on miksuuteltu ja kyllä huomattavan paljon paskemmastakin lähtötilanteesta on saatu aikaan julkaisukelpoista matskua jota tämä ei mielestäni ole. Siksi vituttaa :)
d-iivil
31.12.2007 19:23:07 (muokattu 01.01.2008 09:38:13)
Noista soundeista vielä: ihan ok, mutta eivät nuo ihan tuon tyylisuunnan ihanteita vastaa.

Nimenomaan! Tässä se tulikin sanoiksi mitä yritin selittää. Mun mielestä tuon tyylisuunnan pitäisi jo itsessään selittää edes sen suunnan mihin pitäisi mennä.

Enkä minä tätä triidiä tehnyt että itkettää kun rahat mänt, mutta jotenkin vaan jäi semmoinen kusetettu fiilis että otetaanpa tästä nyt rahat pois ja tehdään sit seuraavaks kunnolla tosta toi seuraava proggis jonka on tilannut iso levy-yhtiö...

Erikoisesta asenteesta kielii myös kyllä tämän miksanneen kaverin kommentti sen jälkeen kun ilmaisimme mielipiteemme työn jäljestä; "no vietteks te sit tän jollekkin Karmilalle tehtäväks vai?"

Teki mieli sanoa että joo.
Halsu
31.12.2007 20:11:46 (muokattu 31.12.2007 20:23:53)

Kannattaa varmaan muuten ottaa huomioon myös se, että toi lienee masteroimaton miksaus - sinänsä tuon ei siis pidäkään vielä olla julkaisuvalmis sellaisenaan.

Edit: ajoin ton oman "mukamasterointisetupin" läpi, yhden toisen biisin asetuksilla. Lähinnä vaan esimerkiksi kuinka paljon tuon metelin määrä voisi nousta masteroijan käsissä.

http://eki.pp.fi/temp/Mnet/hb_mukamaster.mp3
CU -- Eki
PwrChordAccent
31.12.2007 20:23:57

Eipä se masterointi muuta tuohon tuo, kun liimaa vähän elementtejä yhteen ja nostaa tasoa.
Vaan eipä se ole tässä pointti.

Tuo on hyvän kuuloinen "luomumiksaus"

Mutta valovuoden päässä siitä Brother Firetribe- tyylistä, jota tällaisella musiikilla yleensä haetaan.
Ei se haittaa, setä korjaa...
Ukko
31.12.2007 20:25:05

Ei se nyt ihan noinkaan yksioikoista ole. Huono miksaaja (ei sillä, että just tässä välttämättä näin olis) saa kyllä tunaroitua hyvätkin soittosuoritukset ja lähtösoundit aika ponnettoman kuuloiseksi.

Paskat saa. Energinen soitto välittyy miksausesta huolimatta.
Halsu
31.12.2007 20:25:46

Mutta valovuoden päässä siitä Brother Firetribe- tyylistä, jota tällaisella musiikilla yleensä haetaan.

...jonka muuten miksasi Karmila, jos muistan oikein ;-)
CU -- Eki
Ukko
31.12.2007 20:28:03

Eipä se masterointi muuta tuohon tuo, kun liimaa vähän elementtejä yhteen ja nostaa tasoa.
Vaan eipä se ole tässä pointti.

Tuo on hyvän kuuloinen "luomumiksaus"

Ja montakos päivää ne viettää sen yhden biisin kimpussa. Se kun on meinaan pitkälti rahoitus kysymys myös.
PwrChordAccent
31.12.2007 20:37:54

Ja montakos päivää ne viettää sen yhden biisin kimpussa. Se kun on meinaan pitkälti rahoitus kysymys myös.

Eipä siihen rumpusamplaukseen niiiiiin kauhian kauan aikaa kulu ;-D

Kyse on selvästikin näkemyseroista.
Ei se haittaa, setä korjaa...
varakeef
31.12.2007 20:48:39
Tää vähän turhan takia lähti nyt yksityiskohtien hinkaamiseen, kun alunperin halusin vaan keskustelua siitä että miten on yleensä tupattu toimimaan jollei lopputulos miellytä työn tilaajaa.

Maksetaan lasku ja toimitetaan materiaali tuottajan kera jollekulle muulle.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
samic
31.12.2007 21:11:13

toi pätkähän kuulosti hyvälle...asiallinen laulaja.
http://www.sn-audio.com
Esp
31.12.2007 21:21:18

...jonka muuten miksasi Karmila, jos muistan oikein ;-)

TT Oksala. Ja tulevan levyn muistaakseni Jesse Vainio.
Täh?!?
Halsu
31.12.2007 21:47:26

TT Oksala. Ja tulevan levyn muistaakseni Jesse Vainio.

Muistin väärin, siis.
CU -- Eki
Timo JM
31.12.2007 22:47:37 (muokattu 31.12.2007 22:48:35)

Meidänhän on ihan mahdotonta tietää mitä kenenkin päässä on liikkunut. Onko miksaaja tehnyt kaikkensa, oliko huono päivä vai eikö vaan kiinnostanut. Musta miksu oli ihan hyvä jaa siinä oli selkee tyyli. En usko että tää kyseinen kaveri ois pystyny tehdä tosta matskusta kovin erilaista. Balansseja voi muuttaa mut se sama luonne on aina läsnä.

Mä olen tästä Milcoinin kanssa täysin samaa mieltä.

Mun mielestä toi miksaus ei myöskään ole huono. Se kuulostaa vaan vanhalta. Ehkä samanlaiselta millaisia Suomessa tehtiin 80-luvulla. Jotenkin ensimmäisenä tulee mieleen TT Oksalan miksaama Zero Ninen debyytti "Visions, Scenes and Dreams". (Tai sitten muisti tekee tepposet.) Tässä tapauksessa vaan vähän kovemmalla kiireellä toteutettuna. Ymmärrän kuitenkin täysin myös sen, ettei toi soundimaailma ole varmasti se mitä bändi olisi ollut hakemassa.

Eli ainakaan hyvä/huono miksaus akselilla keskustelua lienee turha jatkaa. Musta kyse on puhtaasti näkemyseroista. Tosin vähän myös siitä, että viilaamiseen olis kyllä voinut panostaa pikkasen enemmän. Siitä paljastuu melko selvästi miksaajan asennoituminen projektiin. Soundimaailma olis kuitenkin jäänyt samanlaiseksi.

Sanotaan nyt vielä, vaikkei sillä mitään merkitystä ole, etten mäkään olis halunut maksaa tuosta soundista kun sentään eletää eri vuosituhannella. Joka tapauksessa harmillinen juttu kundeille :-(
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
lurkki
01.01.2008 09:20:52 (muokattu 01.01.2008 09:22:17)
Muutenkin kaikki on liian irrallaan toisistaan.

Kivi sanoi hyvin. Dokumentaarinen tulkinta tää on.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
ML
01.01.2008 13:47:48
Miksaus kuulosti juuri siltä, mitä itse ainakin vihaan näissä "kaiken tietävissä ammattimiksaajissa" eniten, eli niin kauan kuin kaikki on tosi selkeää ja kaikesta soitetusta saa 100% selvää, miksauksenhan täytyy olla hyvä. Näin ei ikävä kyllä todellakaan ole ja tämä on hyvä esimerkki siitä. Tosi ponneton miksaus ja tietäen missä pohjat on narutettu, aika ala-arvoinen suoritus. Kuulostaa lähinnä siltä, että kaikkiin soittimiin on väännetty siloitellut perussetupit, jotta ei vahingossakaan tulisi mitään särmää matkaan mukaan. Kyllä meikäläistä ainakin korpeaisi maksaa tälläisestä miksauksesta, jonka varmaan puolet tämänkin palstan kirjoittajista olisi onnistunut loihtimaan aamupalaa syödessään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)