deevee 27.01.2004 14:22:03 | |
---|
Tämä on tällainen perusjuttu. Kun esimerkiksi nauhoitan omaa ääntäni ja kuuntelen sitä, se kuulostaa tietysti erilaiselta, kuin jos puhun tai laulan ja kuulen silloin samalla oman ääneni. Kysymys kuuluukin, että johtuuko tuo äänen erilaisuus siitä, että oma ääni kuulostaa aina erilaiselta itselle kuin muille vai johtuuko se laitteista kuten mikrofonista? "I´m Jumpin´ Jack Flash, It´s a gas! gas! gaaaaas!!!" |
Raipe 27.01.2004 16:15:09 | |
---|
Oma ääni kuulostaa aluksi aina omituiselta, siihen tottuu. Mikrofoneissa on paljon eroja, mutta äänesi peruspiirteet ovat kuitenkin useimmiten tunnistettavissa, käytät mitä mikkiä tahansa. Myös nuo korostukset vaikuttavat (mikseripöytätyöskentely). "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!"
-Klunssila |
lxi 27.01.2004 20:12:05 | |
---|
Kysymys kuuluukin, että johtuuko tuo äänen erilaisuus siitä, että oma ääni kuulostaa aina erilaiselta itselle kuin muille vai johtuuko se laitteista kuten mikrofonista? Se kuulostaa aina erilaiselta itselle, eli nauhalta puhuu tai laulaa se ääni jonka kaverisi, perheenjäsenesi ja muut kuulevat. Eikös tunnukin ahdistavalta? Omaan korvaan se kuulostaa huomattavan erilaiselta, koska ääniaaltojen lisäksi suuri osa äänestä välittyy korviisi kallon luita pitkin ja onteloissa resonoiden. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Juha86 31.01.2004 18:21:41 | |
---|
Toi on muuten harmillinen juttu, et ääni kuuluu muille ihmisille sellaisena, kuin itse kuulee sen nauhoitettuna.. Mä ainakin haluaisin laulaa niin et kaikki muut kuulis mun äänen sellaisena kuin itekkin kuulen puhuessani.. Tuntuu et oma ääni kuulostaa niin dorkalta kun nauhalta tulee! ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Ei siihen mene onneksi kauvaakaan kun tottuu. Sitten ainakin itsellä sitä oppii kuuntelemaan omaa ääntään enemmän "oikein", eli niin ku se muille kuuluu. Mutta todellakin se vakikuttaa millä nauhottaa , miten nauhottaa, ja mihin. Kaukaa, halvalla mikillä, mankalle nauhotuksiin en itse menis luottamaan pätkääkään. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper |