Skitta69 28.12.2007 21:50:30 | |
---|
Voisitteko ystävällisesti kertoa, mistä löytyisi straton mikkien kytkentäkaavioita? Jos mahdollista, niin laittakaa linkkejä -sKiTtA69- |
fox 28.12.2007 21:58:49 | |
---|
Voisitteko ystävällisesti kertoa, mistä löytyisi straton mikkien kytkentäkaavioita? Jos mahdollista, niin laittakaa linkkejä Katopa nuo FAQ:t läpi.. www.mrgearhead.com on ainakin Fenkun kytkiksiä, mutta tosiaan, voisit katsoa josko muitakin on.. ja toki www.fender.com |
Skitta69 29.12.2007 17:40:55 | |
---|
Katopa nuo FAQ:t läpi.. www.mrgearhead.com on ainakin Fenkun kytkiksiä, mutta tosiaan, voisit katsoa josko muitakin on.. ja toki www.fender.com Kiitos !!!!!!!!! KESKIYÖN KAUHU |
darkus 29.12.2007 21:55:00 | |
---|
Hei. En uutta aihetta viitsinyt tälle tehdä, mutta joku vois auttaa pulmassani. Mun pitäs löytää kytkis stratolle sellaselle mikitykselle kuin hsh eli humppa single ja humppa. Stratossani on nyt tuo sss mikitys. En löytänyt googlella aiheeseen järkevää kaaviota, johtuen ehkäpä huonoista hakusanoista. Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? |
Skitta69 29.12.2007 22:01:11 | |
---|
Hei. En uutta aihetta viitsinyt tälle tehdä, mutta joku vois auttaa pulmassani. Mun pitäs löytää kytkis stratolle sellaselle mikitykselle kuin hsh eli humppa single ja humppa. Stratossani on nyt tuo sss mikitys. En löytänyt googlella aiheeseen järkevää kaaviota, johtuen ehkäpä huonoista hakusanoista. www.mrgearhead.com . katso tuolta. Ehkä löytyy ehkä ei, en oo selannu sitä sivuu niin paljon. Jos löydät nii hyvä ,mä etin vaan sss- mikitykselle ja löysin sen sielt. KESKIYÖN KAUHU |
darkus 29.12.2007 22:08:20 | |
---|
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? |
Skitta69 29.12.2007 22:19:43 | |
---|
KESKIYÖN KAUHU |
Jaba 29.12.2007 22:24:59 | |
---|
Oliskohan syytä tehä tollanen pysyvä kirjoitus, johon kerättäis kaikkia mahdollisia kitaroiden mikkikytkentöjä? Itsellä oli sellanen kysymys. että mites kytketään 2 sinkkua ja 3-way switch sillein, että keskiasennossa on molemmat käytössöä, talla ja kaula? Plus että alimmainen tone- potikka ei ole ollenkaan kytketty. |
oiva tumpeloinen 30.12.2007 01:13:58 | |
---|
Oliskohan syytä tehä tollanen pysyvä kirjoitus, johon kerättäis kaikkia mahdollisia kitaroiden mikkikytkentöjä? Itsellä oli sellanen kysymys. että mites kytketään 2 sinkkua ja 3-way switch sillein, että keskiasennossa on molemmat käytössöä, talla ja kaula? Plus että alimmainen tone- potikka ei ole ollenkaan kytketty. http://www.guitarelectronics.com/product/WDUSS3L1101 Tuo käynee tarkoitukseen, jos ymmärsin oikein tuon alimman tonepotikan kohtalolla. Tuolta sitten paljon muitakin kytkyjä: http://www.guitarelectronics.com/category/.wiringresources/ Googlaamalla guitar wiring -taikasanoilla löytyy myös mitä ihmeellisimpiä sivuja. Nämä siis jo aiemmin mainittujen ja kaikkien mikkivalmistajien sivujen lisäksi. |
fox 30.12.2007 02:16:48 | |
---|
Ja miten noi piuhojen värit menee kun mun humppareis on kolme piuhaa, yks valkone joka menee switchii, yks punane ja sit maajohto jotka menee potikankuoree? Jaa'a.. tuossa hommassa, vallankin, jos et tiedä, kenen valmistajan mikit sulla on, tai ne on sellasen valmistajan (eräät itäisten maitten mikinkäämijät on hyvin huonoja infoamaan tuotteistaan) jolla ei ole saatavissa mitään tietoa mikistä, ainoa mahdollisuus on sitte itse mitata mitä mikin piuha tekee. Nyt kun sulla on tuollanen johdotus, vois arvella, että valkoinen = hot out eli se "kuuma signaali", maajohto on toki sitten se toinen "pää" niistä käämeistä, eli "cold out" jolloin arvella vois, että jäljellä oleva, jota sitten ei ole mihinkään kytketty, olis puolitusjohto. Jos sulla on käytettävissä yleismittari, voit kokeilla valkoinen + maa, ja sitten vaikka valkoinen + punainen, punainen + maa yhdistelmiä. Oletetaan, että valkoinen + maa antaa vastusta tuollaset 8 kOhmia, jos punainen on puolitusjohto, siitä pitäis tulla molemmissa yllämainituissa vaihtoehdoissa sellaset 4 kOhmia. |
Väsykäsi 30.12.2007 12:15:27 (muokattu 30.12.2007 12:15:46) | |
---|
Kuinkas olis 3 humpparia jokaselle oma tone ja volume ja 5 asentoinen switch elikkä miten onnistuis Kyllä... en ole humalassa!! Päätän viestin täältä tähän |
darkus 30.12.2007 13:34:46 | |
---|
Jaa'a.. tuossa hommassa, vallankin, jos et tiedä, kenen valmistajan mikit sulla on, tai ne on sellasen valmistajan (eräät itäisten maitten mikinkäämijät on hyvin huonoja infoamaan tuotteistaan) jolla ei ole saatavissa mitään tietoa mikistä, ainoa mahdollisuus on sitte itse mitata mitä mikin piuha tekee. Nyt kun sulla on tuollanen johdotus, vois arvella, että valkoinen = hot out eli se "kuuma signaali", maajohto on toki sitten se toinen "pää" niistä käämeistä, eli "cold out" jolloin arvella vois, että jäljellä oleva, jota sitten ei ole mihinkään kytketty, olis puolitusjohto. Jos sulla on käytettävissä yleismittari, voit kokeilla valkoinen + maa, ja sitten vaikka valkoinen + punainen, punainen + maa yhdistelmiä. Oletetaan, että valkoinen + maa antaa vastusta tuollaset 8 kOhmia, jos punainen on puolitusjohto, siitä pitäis tulla molemmissa yllämainituissa vaihtoehdoissa sellaset 4 kOhmia. Mun mikit on kent Armstrongit. Ja tosiaan, se valkoinen johto on hot out näköjää, koska punanen ja sit maa on kierretty yhteen. ne tuli silleen et valkone oli erillää ja maajohto ja punane oli teipattu yhtee. Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? |
fox 30.12.2007 14:30:07 | |
---|
Mun mikit on kent Armstrongit. Ja tosiaan, se valkoinen johto on hot out näköjää, koska punanen ja sit maa on kierretty yhteen. ne tuli silleen et valkone oli erillää ja maajohto ja punane oli teipattu yhtee. Siispä se maajohto on sen mikin "rungon" maajohto, punainen on kelojen toinen pää, eli "cold out" eli se maapuoli. Mahdollistaa koko mikin vaiheenkäännön, jos kytket punasen ja valkoisen toisinpäin. ;) |
darkus 31.12.2007 15:05:00 | |
---|
Kytkin noi nytten sillein et valkone hot line ja punane meni maan kanssa potikankuoreen. Nappasin jakin pikaliittimellä kiinni, piuha sisää, ja ruuvimeisselillä koskin mikkien keloi niin kyllä niissä sähkö pyörii ja toimii toi 5 asentoinen kytkinkin siinä. Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? |
Oheisesta linkistä kannattaa kans käydä tsekkaamassa. Löytyy kaikenlaista, mikitykseen ja häiriösuojaukseen liittyen.. http://www.guitarnuts.com/wiring/index.php EDIT : .. Eritoten Wiring and Shielding -> Modifications osastolta Nii onkii ... |