Aihe: Crash lakkasi soimasta?
1 2 3
markkuliini
04.09.2007 10:34:37 (muokattu 04.09.2007 10:37:47)

Peltejä huolletaan siten että käydään reunat läpi kynnellä ja jos tuntuu epätasaisuuksia niin ne hiotaan/kiillotetaan teräsvillalla pois. Et sinä autooskaan aja hullun kiilto silmissä jos jakohihna on menossa poikki vaan vaihdat sen.

En ajakaan autoa hullun kiilto silmissä, edes silloin kun jakohihna ei olisikaan menossa poikki.
Samoin en soita symbaaleitakaan hullunkiilto silmissä. Ehkä se kuuluu enemmän tuohon "reippaaseen soittamiseen".

En vaan itse ole saanut yhtään halkeamaa alkamaan tuollaisesta reunan epätasaisuudesta.
Bobana
04.09.2007 12:34:38
En ajakaan autoa hullun kiilto silmissä, edes silloin kun jakohihna ei olisikaan menossa poikki.
Samoin en soita symbaaleitakaan hullunkiilto silmissä. Ehkä se kuuluu enemmän tuohon "reippaaseen soittamiseen".

En vaan itse ole saanut yhtään halkeamaa alkamaan tuollaisesta reunan epätasaisuudesta.

Faktaa kuitenkin on se että niistä kolhuista ne lähtee. On tullu seurattua.

Ja se ettet ole saanut hajalle peltejäsi johtuu varmaan siitä että soitat huomattavasti rauhallisemmin. Sillon kun mennään kahta sataa ja yli niin kyllä väkisinkin rupeaa tulemaan voimalyöntejä kun kiirettä pitää. Vaikkakin on minullakin ruvenneet pellit paremmin kestämään vuosien myötä. Ja edelleen saa pidennettyä peltien käyttöikää seuramalla reunoja ja pyyhkimällä ne kolhut pois.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
markkuliini
04.09.2007 12:36:53

Vaikkakin on minullakin ruvenneet pellit paremmin kestämään vuosien myötä.

Ehkä olet alkanut soittamaan rauhallisemmin. Tai lyöntitekniikka on petraantunut. :)
Bobana
04.09.2007 12:44:52
Ehkä olet alkanut soittamaan rauhallisemmin. Tai lyöntitekniikka on petraantunut. :)

Mee ja tiiä.

Kyllä ne maailman staratkin pieksee niitä palasiksi mutta etuna niillä on se kun on niput kondiksessa...
markkuliini
04.09.2007 12:46:10

Mee ja tiiä.

Kyllä ne maailman staratkin pieksee niitä palasiksi mutta etuna niillä on se kun on niput kondiksessa...

Rahaniput? :)
Bobana
04.09.2007 14:00:25
Rahaniput? :)

Näin juuri.
kampela
19.09.2007 11:18:48

Näin juuri.

Kelpais semmoset niput mullekkin :)
Sukelluskalastus.
hollmi-5
19.09.2007 22:05:48
Se ei kummosta vekkiä tarvitte kun halkeama saa alkunsa varsinkin kun kyse on reippaammasta soitosta.

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset mielikuvitusta. Edes vähän...
Metallurgia ei tue tuota vaitettä. Paperiin ja koviin muoveihin tuo oletus toimii. Lasiin hetken, kunnes kiderakenteet palautuvat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
20.09.2007 08:08:24
Metallurgia ei tue tuota vaitettä. Paperiin ja koviin muoveihin tuo oletus toimii. Lasiin hetken, kunnes kiderakenteet palautuvat.

Äääh... Kirjoitin hirmu selostukset asiasta kunnes kohelsin ja kaikki tekstit hävisivä... perk...

No, jokatapauksessa kokemuksen perusteella olen vakuuttunut että näillä vekeillä ja pellin hajoamisella on syy-yhteys. Koska eivä ole hajonneet enää kun olen niistä huolta pitänyt ja teräsvillaa niille syöttänyt.
hollmi-5
20.09.2007 09:56:04
No, jokatapauksessa kokemuksen perusteella olen vakuuttunut että näillä vekeillä ja pellin hajoamisella on syy-yhteys. Koska eivä ole hajonneet enää kun olen niistä huolta pitänyt ja teräsvillaa niille syöttänyt. Jos homma on tuolla menetelmällä kondiksessa, niin hyvä.

Minulla on ollut monta symbaalia, joissa on painaumia reunoissa, mutta yksikään ei ole lähtenyt hajoamaan. Ilmeisesti se hajoaminen lähtisi heti kohta lommon syntymisen päälle, jolloin metallin kiderakenteet eivät ole iskun jäljiltä asettuneet entiselleen. Muussa tapauksessa ei niitä leimojakaan uskallettaisi stanssata peltiin. Vai miten se nyt oli?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
20.09.2007 14:03:16
Jos homma on tuolla menetelmällä kondiksessa, niin hyvä.

Minulla on ollut monta symbaalia, joissa on painaumia reunoissa, mutta yksikään ei ole lähtenyt hajoamaan. Ilmeisesti se hajoaminen lähtisi heti kohta lommon syntymisen päälle, jolloin metallin kiderakenteet eivät ole iskun jäljiltä asettuneet entiselleen. Muussa tapauksessa ei niitä leimojakaan uskallettaisi stanssata peltiin. Vai miten se nyt oli?

Mutta eikös se suurin värähtelyvoima ole juuri siellä reunoilla?
J. Cool
20.09.2007 15:25:46

Peltejä huolletaan siten että käydään reunat läpi kynnellä ja jos tuntuu epätasaisuuksia niin ne hiotaan/kiillotetaan teräsvillalla pois. Et sinä autooskaan aja hullun kiilto silmissä jos jakohihna on menossa poikki vaan vaihdat sen.

ei mul oo lautasis mitään epätasaisuuksia.

Sama koskee keskiötä mutta omalla kohdalla ei moisesta tarvi huolehtia sillä mulla on aina huovat ja eristeholkit kunnossa.

no nämä luonnollisesti. metalli vasten metallia ei tee gutaa kellekään.

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset mielikuvitusta. Edes vähän...

no totta munassa. aina.
Bobana
21.09.2007 06:59:52
ei mul oo lautasis mitään epätasaisuuksia.

Toisilla urpoilla on jotka säilyttelee peltejänsä lattialla ja yleensä vielä betonilattialla kyljellään.
J. Cool
28.09.2007 23:49:00

Toisilla urpoilla on jotka säilyttelee peltejänsä lattialla ja yleensä vielä betonilattialla kyljellään.

hyi hyi, eihän vaimokkeitakaan laiteta lattialle nukkumaan. sit kun lautaset maksaa muutaman satasen kappale, niin kyllä niitä oppii arvostamaan. Ellei sitten ole A-luokan endorsementti lautasvalmistajan kanssa, mitä ei tietääkseni kellään suomessa ole...? Tai ehkä noilla kansainvälisesti menestyvillä bändeillä, tiedä sitten.
Kailis
31.12.2007 15:54:23 (muokattu 31.12.2007 15:54:58)

Mulla on mennyt Istanbul splash leiman kohdalta rikki, aivan leiman reunoja pitkin. Leima lähti, reikä jäi.
Rumba-Ali
31.12.2007 21:27:27

Mulla on mennyt Istanbul splash leiman kohdalta rikki, aivan leiman reunoja pitkin. Leima lähti, reikä jäi.

no tuo jos mikä on kyllä takuun piikkiin menevä juttu.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)