Aihe: Onko Epiphone EB OEB basso hyvä vai huono
1
Papaatti
30.12.2007 18:53:07 (muokattu 30.12.2007 18:54:24)
Juu,

Aloitan kohta basson soiton ja tuollaista vehjettä minulle suositeltiin. Mitä mieltä olette onko tuo hyvä vai huono basso aloittelijalle? Jos on niin mitä bassoa sitten suosittelisitte?

http://www.thomann.de/fi/epiphone_ebo_sgstyle_ebass_sw.htm

EDIT: Jos on siis mielestänne huono niin mitä muuta bassoa suosittelisitte?
Rurik
30.12.2007 19:18:56
Mun eka basso oli toi. Lyhytkaulausuutensa puolesta varsin aloittelijaystävällinen soitin. Tai ainakin mulle oli, kun mul oli sillon niin piänet kädet. Vuoden verran sillä vetelin ja sitten myin poies. Myöhemmin en ole missään testaillut, mutta kaipa se ihan pätevä peruspeli oli. Hinnan ja muotoilun takia itse päädyin tuohon, ei sillä soundilla sillon niin paljon väliä ollut.

Kohta tulee hirveet huutelut ipojen ja fenkkujen kannattajilta. Mut elä kuuntele. Ota toi vaan. On ainaki rok. http://www.cream2005.com/images/jackbruce_main_432x499.jpg
Hei beibi ootsä daun?
J.Hollström
30.12.2007 20:17:06
Hinnan ja muotoilun takia itse päädyin tuohon, ei sillä soundilla sillon niin paljon väliä ollut.

Tommosen EB-0:n soundi on aika tumma, koska siinä on vain yksi mikrofoni ja lähellä kaulaa. Soitin on myös oletettavasti kaulapainoinen ohuen ja pienehkön bodyn takia, jolloin se "sukeltaa" seisaaltaan soitettuna jos kaulasta ei pidetä kiinni. Asiaa auttaa leveä ja karkeakuosinen hihna.

Muutenhan tommonen short scale bassohan on kiva soiteltava, kun nauhat on vähän lähempänä toisiaan mitä normaaliskaalaisissa bassoissa.

Ko. basson hyvyydestä minulla ei ole käsitystä. Mutta hintaansa nähden oletettavasti ihan ok peli.
Papaatti
30.12.2007 21:05:15
Kiitti ku jaksoitte kirjottaa tänne
valdemberg
30.12.2007 21:45:56
Soitin on myös oletettavasti kaulapainoinen ohuen ja pienehkön bodyn takia

Niin, oletettavasti kyllä mutta testatusti ei. Body saattaa kyllä olla pieni, mutta ohuus on jo suhteellista ja painosta ei sitten tarvitse keskustellakaan.

Set-neck on kalliimpi, mutta on siinä ja siinä kannattaako siitä maksaa kun tuo pulttikaulainenkin EB on jo noin hyvä.
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
J.Hollström
30.12.2007 22:17:10
Niin, oletettavasti kyllä mutta testatusti ei. Body saattaa kyllä olla pieni, mutta ohuus on jo suhteellista ja painosta ei sitten tarvitse keskustellakaan.

Minulla on toi alkuperäinen versio aiheesta. Ihan sen pohjalta heittelin.
valdemberg
30.12.2007 23:48:35
Minulla on toi alkuperäinen versio aiheesta. Ihan sen pohjalta heittelin.

Niinno kohta tulee varmaan et "osta Tokai"...;)
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England. -Ian Marson-
hollstro
31.12.2007 00:07:58

Mulla on ollut toi EB 0. Menee täysin ekana bassona. Siltä ei kuitenkaan kannata odottaa liikaa ja jos nälkä kasvaa syödessä niin menee vaihtoon. Perussoitin perusmusaan.

Lyhyt arvostelu: Tumma soundi, kaulapainoinen, hyvä sustaini, kevyt, työnlaatu kohtalainen. Mikit surkeet, samoin rautaosat.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Seba
31.12.2007 00:11:10

Ei ihan tokaita ehdotella, mutta jos yhtään on varaa kasvatella budjettia niin EB-3 on pikkasen monipuolisempi soudeiltaan. On vielä liimakaulainen peli.

Varmasti menee pidempään tuolla. Mun mielestä.
marlboro
31.12.2007 00:31:59
itse soittelen kanssa silloin tällöin veljen eb-nollaa jossa on hiotut kielet. Omasta puolestani voin kyllä suositella.

Laitat(at) basson kunnollisiin säätöihin ja hommaat kunnon kielet, niin ainakin itse olen saanut tuosta hyvät saundit aikaan. Lisäksi todella mukavan kevyt soitin soittaa. Osista tai mikistä ei ole mulla kyllä mtn pahaa sanottavaa. Ei ne nyt parasta A-luokkaa tuon hintaluokan soittimessa ole, mutta ihan ok. Sanoisin että hintaansa nähden hyvä soitin.
You never blow your trip forever
2541
31.12.2007 12:09:01 (muokattu 31.12.2007 12:10:21)

Ei ihan tokaita ehdotella, mutta jos yhtään on varaa kasvatella budjettia niin EB-3 on pikkasen monipuolisempi soudeiltaan. On vielä liimakaulainen peli.

Varmasti menee pidempään tuolla. Mun mielestä.

Epiphonen EB-3 onkin sitten 34 " skaalalla. Eli jo eri asia, jos kerta lyhytskaalaista haettiin.

E: Eipä näemmä varta vasten haettu.
Seba
31.12.2007 12:11:00

Ei kysyjä kysellyt lyhytskaalaista? Kysyttiin onko eb-0 hyvä, ja vastasin että eb-3 on parempi.
Papaatti
31.12.2007 14:32:46
Ois sen hyvä olla lyhytskaalainen kun nämä handut ovat vielä sen verran pienet..

Luulisin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)