Aihe: Naisrumpalit
1 2 3 4 5 617 18 19 20 21
Nolte
27.12.2007 16:49:48 (muokattu 27.12.2007 16:55:02)
http://www.drummerworld.com/Videos/keithcarlockmd2005.html
Lisää ärsyttävän löysää jazzrumpalointia, eikä kaverilla edes ole pedaalina triplaAxis :P

Carlock on mies, vaikka sillä korvakoru onkin.

EDIT: Tai siinä uskossa olen ainakin ollut...

EDIT2: Hymiö.
jhjghfjkdhsgjhjsfkahfj!!!!
Kailis
29.12.2007 21:54:32

Carla Azar ja Wendy Melvoin. Wendyn ja Lisan (Coleman) levyllä Eroica ja Fruit at the Bottom on aivan saatanan svengaavaa meininkiä. Muutamassa biisissä soittaa Wendy kannut.
markkuliini
30.12.2007 01:29:29

Carla Azar ja Wendy Melvoin. Wendyn ja Lisan (Coleman) levyllä Eroica ja Fruit at the Bottom on aivan saatanan svengaavaa meininkiä. Muutamassa biisissä soittaa Wendy kannut.

Wendy soittaa hienosti mm.rumpuja muutamalla biisillä Neil Finn:in "One Nil"-levyllä. Rummuissa mm. myös Jim Keltner ja tuottajana Mithell Froom. Eli hyvää meininkiä jo noin niinkuin speksien puolesta.
hollmi-5
31.12.2007 01:56:48 (muokattu 31.12.2007 02:03:48)
Tuli Teemalta Lenny Krawitzin keke. Vanha juttu jo. Cindy Blackman veti kannuja. Kitaristin kanssa katsottiin keikkaa. Minä kyselemään: Mitä mieltä olet rumpalista?

- Ihme huitomista ja nykimistä, kuului vastaus. Ja hän jatkoi: "En ole koskaan hävennyt niin rumpalin puolesta, kuin Helsingin keikalla rumpusoolon aikoihin."

Kuka kumma voi saada rumpusetin soundaamaankin noin huonolle, kuin sillä livellä? Minun mielestä Cindy ei olisi lähelläkään isoja soittopaikkoja, ellei olisi nainen. Minulla ei ole mitään naisia vastaan rumpaleina, mutta Cindysta minä en pidä. http://www.youtube.com/watch?v=mhp7iZTaFpU
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
31.12.2007 02:22:44 (muokattu 31.12.2007 02:31:45)

Tuli Teemalta Lenny Krawitzin keke. Vanha juttu jo. Cindy Blackman veti kannuja. Kitaristin kanssa katsottiin keikkaa. Minä kyselemään: Mitä mieltä olet rumpalista?

- Ihme huitomista ja nykimistä, kuului vastaus. Ja hän jatkoi: "En ole koskaan hävennyt niin rumpalin puolesta, kuin Helsingin keikalla rumpusoolon aikoihin."

Kuka kumma voi saada rumpusetin soundaamaankin noin huonolle, kuin sillä livellä? Minun mielestä Cindy ei olisi lähelläkään isoja soittopaikkoja, ellei olisi nainen. Minulla ei ole mitään naisia vastaan rumpaleina, mutta Cindysta minä en pidä. http://www.youtube.com/watch?v=mhp7iZTaFpU

No valitsitpa tarkoituksella sitten teknisesti niin huonon näytteen ettei varmasti asia selviä. Ja sinun kitaristisi mielipide Blackmanista on melkoisen epärelevantti
http://www.youtube.com/watch?v=t1jyG6Rk8JE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5hdjRXz0h0s&feature=related
Eihän Cindy mikään maailman paras rumpali ole, mutta en nyt vartavasten lähtisi ruttaamaan. Ja väite ettei olisi lähelläkään isoja soittopaikkoja ellei olisi nainen, on mielestäni aiheeton ja sovinistinen. Hauska tyylihän sillä on!!!
hollmi-5
31.12.2007 02:56:20 (muokattu 31.12.2007 10:49:23)
Eihän Cindy mikään maailman paras rumpali ole, mutta en nyt vartavasten lähtisi ruttaamaan. Ja väite ettei olisi lähelläkään isoja soittopaikkoja ellei olisi nainen, on mielestäni aiheeton ja sovinistinen. Hauska tyylihän sillä on!!! Soolot ovat todella mielikuvituksettomia ja enemmän on keskittynyt neiti tukan laittamiseen ja symbaalien korkealle asettamiseen (Lennyn keikalla), kuin ehkä tarve musiikillisesti vaatii: http://www.youtube.com/watch?v=ipiIcfDiVyk&feature=related
Kailis
31.12.2007 10:40:24

Soolot ovat todella mielikuvituksettomia ja enemmän on keskittynyt neiti tukan laittamiseen ja symbaalien korkealle asettamiseen, kuin ehkä tarve musiikillisesti vaatii: http://www.youtube.com/watch?v=ipiIcfDiVyk&feature=related

Joo ok mee sä noilla ja mä meen omilla
hollmi-5
31.12.2007 10:48:49
Joo ok mee sä noilla ja mä meen omilla

Tehdään näin.

Silti Cindyn soitto näyttää tarpeettoman vaikealta. Jotenkin tulee sellainen olo, että muurahainen yrittää kuristaa norsua. Käsivarret heiluvat melkein enemmän, kuin kapulat ja tekniikan kulmikkuus tökkää silmään. Samoin juuri mainitsemani soolojen yksipuolisuus (jättäisi suosiolla nuo väliin) saivat minut tähän mielipiteeseen.
markkuliini
31.12.2007 11:45:16 (muokattu 31.12.2007 11:46:45)

Tuli Teemalta Lenny Krawitzin...

Ihmeperustelu että "rumpusoolorumpusoolorumpusoolo...."

Lennyn keikka on kuitenkin 99% komppikeikka. Mitä vilkuilin kyseistä keikkaa niin komppaamisessa ei silloin ollut mulla ainakaan huomauttaista.

Ja eihän sua jäykän näköinen soitto Neil:inkään kohdalla häiritse...? :P

Edit: Mulle tuosta tekniikasta tulee vähän Tony Williams mieleen. Samanlaista suoraviivaista liikerataa ja soittoasento on selvästi blokattu Tonylta.
hollmi-5
31.12.2007 13:37:59 (muokattu 31.12.2007 13:55:53)
Ihmeperustelu että "rumpusoolorumpusoolorumpusoolo...." Noita se kuitenkin julkisesti ilkeää esittää. Jättäisi väliin.

Lennyn keikka on kuitenkin 99% komppikeikka. Mitä vilkuilin kyseistä keikkaa niin komppaamisessa ei silloin ollut mulla ainakaan huomauttaista. No minulla oli. Olen kuullut monin verroin kulkevampaa beattia ja miksi ihmeessä pitää niin paljon soittaa sohjohaitsua ja kompata crashaamalla?

Ja eihän sua jäykän näköinen soitto Neil:inkään kohdalla häiritse...? :P Et kai nyt ole sitä mieltä, että Neil olisi jotenkin verrattavissa Cindyyn? Cindyn soitossa jäkkyys kuuluu Neilin soitossa ei. Ja minun mielestä Neil ei ole jäykkä, vaikka karhumaisesti setin yllä onkin. Jos joku liikkuu ketterästi rummulta toiselle, niin tässä tapauksessa se on Neil. Neil on yksi suurista rumpaleista, joten analysoipa vaikkapa Cindyn jazzsooloa Neilin vastaavaan: http://www.youtube.com/watch?v=1bIchqJoxFQ

Edit: Mulle tuosta tekniikasta tulee vähän Tony Williams mieleen. Samanlaista suoraviivaista liikerataa ja soittoasento on selvästi blokattu Tonylta. Joo. Aika vähän minullekin tulee Tony mieleen :-)
markkuliini
31.12.2007 14:25:25

Noita se kuitenkin julkisesti ilkeää esittää. Jättäisi väliin.

Ehkä se on ajatellut että kyllähän se Pearttikin joka keikalla kehtaa. :P

Et kai nyt ole sitä mieltä, että Neil olisi jotenkin verrattavissa Cindyyn? Cindyn soitossa jäkkyys kuuluu Neilin soitossa ei. Ja minun mielestä Neil ei ole jäykkä, vaikka karhumaisesti setin yllä onkin. Jos joku liikkuu ketterästi rummulta toiselle, niin tässä tapauksessa se on Neil. Neil on yksi suurista rumpaleista, joten analysoipa vaikkapa Cindyn jazzsooloa Neilin vastaavaan: http://www.youtube.com/watch?v=1bIchqJoxFQ

Ei ole verrattavissa. Mulle Neil on aina ollut yksi ylivoimaisimpia tuossa asiassa. Jäykkyyden kingi. Pahoittelen kun on monelle tällä idoli, mutta mulle ei maistu. Mielestäni oman aikansa Portnoy. Jäänyt rudimenttipohjaan pahasti jumiin.

Aika hauska yhteensattuma, (mikä todistaakin että makuasioistahan tässä on kyse), että meinasin jo aiemmin laittaa tuon Peartin jazzklipin esimerkkinä kaverin tönkköydestä. Jo tuossa haitsukompissa meinaa pää hajota kun kaveri ei ole milliäkään löysännyt yläpeltiä.
Ei herneitä nenään sitten, mä en vain tykkää yhtään Neilin soitosta ja sille ei nyt vaan voi mitään. Sori...
Kailis
31.12.2007 16:14:41

Molemmat on hyviä alallaan. Ja noi Cindyn kompit on hyvin pitkälti samanlaisia mitä Krawitz itse soitti joskus, eiköhän se ole sanonut miten ne menee.
toyhto
11.01.2008 19:00:29
Alkuperäiseen aiheeseen: itse on nyt tullut muutaman vuoden ajan rumpuja soiteltua, enkä ole toistaiseksi törmännyt mihinkään syyhyn, minkä takia rumpuja ei aivan yhtä hyvin voisi soittaa tyttökin. Tuntuuhan se toki olevan tytöille vähän harvinaisempi soitin, ja itsekin päädyin rumpujen taakse vasta soitettuani monta vuotta pelkkää pianoa. Toisia tyttörumpaleita en taida varsinaisesti tuntea ainuttakaan, muutaman samalla paikkakunnalla asuvan toki nimeltä tiedän, tai ainakin sellaisia, jotka soittavat silloin tällöin rumpuja jonkun muun soittimen ohessa. En kyllä ole myöskään juuri törmännyt mihinkään typeriin asenteisiin rumpuja soittavaa tyttöä kohtaan; muutaman kerran on ihmisiltä tullut vähän ihmettelevää reaktiota harrastusta kertoessa, mutta siihen se sitten jääkin. Ehkä rumpujen soitto on tytöille vaan sen verran harvinaisempi harrastus, että moni ei sitä edes tule harkinneeksi.

Tuosta naisten kiinnostuksesta itse rumpukamoja kohtaan täytyy sanoa, että itse ainakaan en mitään erityistä kiinnostusta niitä kohtaan tunne. Soittaminen on pääasia. Toki en voi väittää olevani mikään prototyyppi; todennäköisesti tytöistä löytyy niitäkin, joita kiinnostaa minua enemmän vaikka rumpumerkkien vertailu.
hollmi-5
11.01.2008 19:46:03
Tuosta naisten kiinnostuksesta itse rumpukamoja kohtaan täytyy sanoa, että itse ainakaan en mitään erityistä kiinnostusta niitä kohtaan tunne. Soittaminen on pääasia. Toki en voi väittää olevani mikään prototyyppi; todennäköisesti tytöistä löytyy niitäkin, joita kiinnostaa minua enemmän vaikka rumpumerkkien vertailu.

Vähän niinkuin autoissa: väri ratkaisee ;-) Minä tunnen monta tyttörumpalia ja todella harva on "rumpukamaorientoitunut". Tytöt ovat nopeampia oppimaan ja muutenkin tuntuu, että tytöillä olisi jopa poikia parempi mahdollisuus skulata kannuja, mutta jostakin syystä harrastus hiipuu monilla teini-ikään tullessa. Olisiko soittoseuran puutetta? Eikö ilkeä poikaporukkaan pyrkiä?
Bacchus
11.01.2008 19:50:11
Tytöt ovat nopeampia oppimaan ja muutenkin tuntuu, että tytöillä olisi jopa poikia parempi mahdollisuus skulata kannuja

Tätä kyllä hyvin vahvasti epäilen, mitenkään tyttöjä/naisia väheksymättä. Ehkä ne lahjakkaimmat ainoastaan eksyvät rumpujen äärelle.
Nolte
11.01.2008 20:06:16
Tätä kyllä hyvin vahvasti epäilen, mitenkään tyttöjä/naisia väheksymättä. Ehkä ne lahjakkaimmat ainoastaan eksyvät rumpujen äärelle.

Elä nyt sotke faktoja tähän, Hollmihan vaan yrittää liehitellä tuota tyttörumpalia. ;)
jhjghfjkdhsgjhjsfkahfj!!!!
hollmi-5
11.01.2008 20:40:19

Minä olen tehnyt empiiristä tutkimusta vuodesta 1991. Rumpuoppilaista tyttöjä on ollut noin kolmannes. Tytöt oppivat soittamaan poikia nopeammin. Tytöillä on parempi neljän raajan riippumattomuus. Tytöt osaavat paremmin ottaa ohjeet vastaan ja muuttavat väärän kapulaotteensa yleensä parilla neuvolla (pojat sitkistelevät tässä asiassa). Tytöt opettelevat rumpuläksynsä tunnollisemmin.

Valitettavan harva tyttöoppilaani jatkaa musiikin parissa. Hanne Pulli on ilahduttava poikkeus. Hänenkin tapauksessaan vanhemmat epäröivät musiikin jatko-opintoja. Minä kannustin ja Hanne itsekin halusi jatkaa.

Minun 6-vuotias tyttäreni kinuaa rumpuja, mutta kun ei minulla ole pikkusettiä;-)
DrmBug
11.01.2008 20:43:57
Minun 6-vuotias tyttäreni kinuaa rumpuja, mutta kun ei minulla ole pikkusettiä;-)

Talo täynnä huippusettejä, eikä tyttärelle löydy rumpuja... nyt asiat tärkeysjärjestykseen! :)
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
hollmi-5
11.01.2008 20:53:17
Talo täynnä huippusettejä, eikä tyttärelle löydy rumpuja... nyt asiat tärkeysjärjestykseen! :) Kyllä herra!

Kotona on vain virveleitä ja yksi Bassorumpu (huollossa). Pitänee laittaa joku pikkusetti kotiin, että pääsee tyssi skulaamaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)