Ocku 29.12.2007 13:36:58 | |
---|
Olen tilaamassa diskantinlevittäjiä tuleviin projekteihin ja jos kiinnostusta on niin voin tehdä kimppatilauksen. Kyse on siis Suomessa valmistetut diskantinlevittäjät jotka tilaan suoraan tekijälltä. Pyydän hintaarvion kunhan tiedän suurin piirtein monestako kappaleesta on kyse. Levittäjät ovat 12-tuumaiselle kaiuttimelle ja valmistettu kevlarista ja hiilikuidusta. Tein loppukesällä testin jossa testasin sekä kyseistä mallia että Weberin Beam Blocker -mallia: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … s.php?c=15&t=151034&co=1870 |
wilo 30.12.2007 13:05:51 | |
---|
Morjensta! Mua kiinnostaa kovasti. Otan 2 kpl, jos ovat samassa hintaluokassa kuin weberin vastaavat. Ville |
keskiorv 30.12.2007 13:29:01 | |
---|
Saattaisi kiinnostaa, jos hinta on suurinpiirtein järkevä. 2 kpl tietyin varauksin siis. |
LaXu 30.12.2007 14:39:30 | |
---|
Itseäni ei sinänsä kiinnosta beam blockerit mutta tuo kevlar ja hiilikuitu jotenkin kuulostaa vähän turhan järeältä ja hienolta matskulta noihin. |
kosmonausea 30.12.2007 19:42:23 | |
---|
Jees, minäkin voisin parit kappaleet tilata, hinnasta toki riippuen. Perkelefantti. |
Kivijalka 30.12.2007 19:43:52 | |
---|
Itseäni ei sinänsä kiinnosta beam blockerit mutta tuo kevlar ja hiilikuitu jotenkin kuulostaa vähän turhan järeältä ja hienolta matskulta noihin. Itse askartelin puutikusta, jesarista ja puolikkaasta korvatulppakotelosta aivan toimivan blokkerin. :) If you ain't a ninja, you ain't shit! |
kondensaattori 30.12.2007 20:38:54 | |
---|
Mikä on diskanttilevittäjä? |
Antti1 30.12.2007 20:41:54 | |
---|
Mikä on diskanttilevittäjä? En mä nyt suoranaisesta levittämisestä tiedä, mutta noi hajoittavat sen kivan "jääpuikkokeilan" siitä elementin edestä, jolloinka mukavampaa soundia leviää suoraan eteenpäinkin. Kenties ääni jopa leviää tasaisemmin ja vähän leveämmälle, mutta mä en oo omilla kokeiluillani mitään sellaista huomannut. Käytännössä rauhoittaa vähän räikeää yläpäätä suoraan kaapin edestä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
En mä nyt suoranaisesta levittämisestä tiedä, mutta noi hajoittavat sen kivan "jääpuikkokeilan" siitä elementin edestä, jolloinka mukavampaa soundia leviää suoraan eteenpäinkin. Kenties ääni jopa leviää tasaisemmin ja vähän leveämmälle, mutta mä en oo omilla kokeiluillani mitään sellaista huomannut. Käytännössä rauhoittaa vähän räikeää yläpäätä suoraan kaapin edestä. Aha. Se siis on joku palikkasysteemi siinä ämyrin edessä. |
sloppy_touch 30.12.2007 23:11:49 | |
---|
Liityn mukaan tilaukseen, ottaisin 2kpl. |
Skebaristi 31.12.2007 08:27:16 | |
---|
Onko hinnasta minkäänlaisia arvioita? Möö |
Ocku 01.01.2008 13:53:19 | |
---|
Onko hinnasta minkäänlaisia arvioita? Juttelin juuri kaverin kanssa joka tekee ne. Hän lupasi ilmoitella loppuviikosta mikä tule hinnaksi kunhan vain ehtii laskea paljonko materiaalia ja aikaa näiden valmistamiseen menee. Ilmoitan heti kun tiedän hinnan. |
Ocku 13.01.2008 16:09:58 | |
---|
Vihdoin tietoa diskantinlevittäjistä. Ne maksavat 20 €/kpl + postikulut. Toimitusaika on aika pitkä*. Hän ehtii tehdä noin 10 kpl/kk. Olen jo saanut niin monta kyselyä että menee yli puoli vuotta ennekuin kaikke ehditään toimittaa. Olen kirjannut kiinnostuneiden nimet siinä järjestyksessä kun olen saanut sähköpostia tai olette ilmoittaneet kiinnostuksestanne jommalla kummalla asiasta maininneellani keskustelupalstalla (toinen Suomessa, toinen Ruotsissa). Vahvistakaa jos edelleen olette kiinnostuneita tai jos jätätte väliin. Valmistaja pitää itsellään oikeuden parantaa levittäjien mallia teiltä saadun palautteen perusteella. - - - - - - * Kaverilla on tällä hetkellä kädet täynnä muita soitinrakentamisia ja kiireitä. Tällä hetkellä on vain olemassa yksi ainoa laminaattimalli ja vaikkei itse diskantinlevittäjän tekeminen vie koko päivää, sen pitää olla melkein vuorokauden mallissa kovettumisen ajan. Tämä on syy pitkään valmistusaikaan. Jos tilanne käy sietämättömäksi kaveri arveli joutuvansa valmistamaan lisää laminaattimalleja jotta voisi valmistaa useampi kappale päivässä. Työkiireiden takia hän ei ehdi tehdä lisää laminaattimalleja juuri nyt. |