Aihe: Oscar Peterson on kuollut
1 2
mack the knife
25.12.2007 22:24:42
Harvoin näitä aloitan, mutta mulle tuo soittaja oli tärkeä. Joitakin pikkuasioita on tullut jopa omaksuttua herralta.
Niin se oli aika hänelläkin lähteä.
COVS n:o 1.
Basso-Aslak
25.12.2007 23:14:53

R.I.P.
Yläkerran combo sai sangen merkittävän täydennyksen.
.
isojussi
25.12.2007 23:37:34
No oho!

R.I.P

Yks TODELLA suurista.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
26.12.2007 05:58:31
No johan nyt jotain. Oli aika Oskun lähteä.
R.I.P.
jakeni
26.12.2007 15:10:19
Ei ollut kunniaa tuntea miestä,saati sitten vetää kanssaan mutta oli tiämmä aikas kova huippu musari.Se oli sitten niinkun viimeinen loppuriffi!(olikohan vielä soittokunnossa?)
R.I.P
Hänelle,perässä tullaan!
Tultiin kakkosena,lähettiin ykkösenä!
Anonymous-jazz
26.12.2007 15:52:00

Petersonhan lupasi aikanaan faijalleen tulevansa maailman suurimmaksi jazzpianistiksi. The rest is history... Uskoa häneltä näemmä löytyi itseensä
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Qsine
26.12.2007 17:24:53

Yksi todella suurista indeed, ja jos detaljeihin mennään, niin myös yksi todella suurista jazz-käsistä. Jollain muulla on varmasti tarkempaa anekdoottia Petersonin kämmenten kooista, mutta käsitykseni mukaan Petersonin tietyt superotteet, joissa joku desimi "ei ole kuin näyttää", eivät taivu läheskään kaikilta geishakäsi-pianisteilta.

Intiaaneja mukaillen: Oscar Peterson on kuollut vasta, kun hänen voicinginsa ovat kuolleet. Eli tuskin koskaan.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
jjsound
26.12.2007 20:37:30
R.I.P.
Ensimmäinen jazz-lp, jonka hankin oli Oscar Peterson trio.
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
isojussi
27.12.2007 09:25:32
Sedät on parkkeeranneet pitkät konepellit vierekkäin:

http://www.youtube.com/watch?v=3drqJ1bUmEA

Toimii - tota herkkua saavat nyt yläkerrassa....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Gronfelt
29.12.2007 11:27:58

Mä oon fanittanut kans heppua aina siitä saakka kun faija 70-luvulla vinyyleiltä mulle häntä esitteli.
Vihjas samalla että: "tuosta kannattaisi aikas monen pianistiksi iseään luulevan tarkastaa oma tasonsa"!
On Jazz diggaaja edelleenkin pappani mun, vaikka 80v on taulussa.
Veikkailen että Oscar pääsi tavoitteeseensa.
Voimaa kaikille!
KoskPaavo
29.12.2007 15:49:57
Tuo "yläkerran bändi"- on kanssa kumma ilmaisu , todellisuudessa siellä kaikki mahtuvat samaan bändiin tasosta ja instrumentista riippumatta. Jos siellä jotain puuhastellaan niin tuskin bändihommat ovat niitä tärkeimpiä.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Tankero
29.12.2007 18:38:03
Tuo "yläkerran bändi"- on kanssa kumma ilmaisu , todellisuudessa siellä kaikki mahtuvat samaan bändiin tasosta ja instrumentista riippumatta. Jos siellä jotain puuhastellaan niin tuskin bändihommat ovat niitä tärkeimpiä.

Eikä ne missään yläkerrassa ole vaan montussa.
Varmasti, vissiin.
Ukko
29.12.2007 18:52:58

Sitäpaitsi kertoman mukaan siellä ei saa soittaa muuta kuin harppua.
EP
29.12.2007 19:00:06

Pittää kai sit mennä alakertaan!
..minen ainakaan mittää vanahaa harppua ala! 8)
baron
29.12.2007 19:38:33

Voisit kyllä kerrata pyhäkoulusi:
Harput, huilut ja psalttarit!!
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
mack the knife
29.12.2007 19:52:09 (muokattu 29.12.2007 19:52:54)

Mikäs perkele se psalttari olikaan. Kiippari vai kitara. Pitääpä googlettaa.

Edit: HÄHHÄH! Sehän on kirja. Noin paljon sitä pakana tietää niistä asioista.
COVS n:o 1.
Ukko
29.12.2007 20:31:52

Mutkun mä sain sieltä fudut. Mutsi joskus kauan sitten piti pyhäkoulua kun olin jotain 10 v. ja minun, Jon Lordin ja Paice60:n oli pakko osallistua. Että muuten vitutti. Ensin 6 päivää normaalikoulua alle ja sitten vielä seitsemäntenä samaan paikkaan tunniksi pakosta. Ja lisäksi riparista koko meidän kämppä joutui ottamaan kokeet uusiksi kun yksikään ei läpäissyt ekalla kertaa. Toiselle yritykselle annettiin kysymykset etukäteen että varmasti läpäistäisiin. No siinä onnistuttiin paitsi...... yhden kaverin kanssa vedettiin vikana iltana metsikössä vinkkua naamariin ja siitä saatiin rangaistukseksi ja ehdoksi ripille pääsylle että yksi koivun runko piti pätkiä polttopuiksi silläaikaa kun muut kokoontuivat loppu virren veisuuteen.
EP
29.12.2007 21:12:23

Kantele kuuluu myös tuohon joukkoon!
Riksteri
30.12.2007 01:04:40 (muokattu 30.12.2007 01:05:26)
Oon kuullut että psalttari olis latinaksi jokin kitaran varhaisversio.

Psalttari on sitra-perheeseen kuuluva sormin
näppäiltävä, polvilla tai pöydällä pidettävä soitin, joka on
kanteleen etäinen sukulainen. Psalttari
syntyi antiikin Kreikassa. Psalttaria ryhdyttiin myöhemmin
soittamaan myös kieliä kapuloilla lyömällä, minkä seurauksena
kehittyivät dulcimer ja cembalo.

Liittyy sillätavalla aiheeseenkin että pianonkin kieliä joko lyödään kapuloilla tai sitten uudemmilla versioilla näppäillään polvilla tai pöydällä pidettävää soitinta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)