Aihe: elementti-farssi
1 2
unser_charly
23.12.2007 10:50:03
En tiedä tuliko tämä täysin väärälle palstalle, mutta bassokamoista ainakin on kyse.

Homman nimi on seuraavanlainen: Heinäkuussa treenejä aloitellessani huomasin Hartken kombon olevan, noh paskana. Lainaaja oli soittanut elementit rikki, kun ei ollut pitänyt Compressiota päällä.

Onneksi pommi oli alle vuoden vanha, joten kuvittelin homman menevän takuun piikkiin. Tampereen musiikilta ilmoittivat, että Hartken voi viedä Audiotasoon takuukorjattavaksi. Ei tarvinnut edes lähettää minnekään. Huippua. V*tut!

Takuu ei koske elementtejä. Audiotason sedällä ei myöskään ollut sopivia kajareita(ei tietenkään ollut) ne piti tilata. Tässä tilanteessa ollaan edelleen. Ajoittain olen Audiotasoon soitellut ja kysellyt elementtien perään. Tyyppi on antanut joka kerta ympäripyöreitä vastauksia tai jonkun päivämäärän koska elementit "saattaisivat tulla maahantuojalle." Noin kuukausi sitten maahantuojalla oli jo kaksi sopivaa, mutta niitä ei otettu. "otetaan sitten kaikki neljä kerralla" sanoi herra Taso. onneksi on ollut mahdollisuus käyttää varakamoja, samoin nupin olen ottanut kombosta käyttöön. ilman näitä olisi jäänyt aika monta keikkaa soittamatta ja saksassa kiertämättä.
Tilityksen päätteeksi kysyisin onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia maahantuojan saamattomuudesta / asioiden vesittämisestä. Siellä päässä vika tietysti on. Jos jollakin on vinkkejä mitä tehdä otan mielelläni vastaan.
Seuraava elementtien saapumisajankohta on 5. tammikuuta. mikäli silloinkin tulee "ei oota" otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Pelleilyn on loputtava!
hemmo
23.12.2007 10:54:55

Siellä päässä vika tietysti on.

Oletko nyt aivan varma? Meinaan mulla on sellaisia kokemuksia, että mikäli valmistava tehdas ei nyt vaan jostain syystä pysty/viitsi/ehdi/jaksa/halua toimittaa varaosia, niin minkäs teet. Et mitään. Mulla kesti 6 kk saada varaämyri Assdown-kaappiini, eikä se todellakaan ollut Soundatan syytä.

Seuraava elementtien saapumisajankohta on 5. tammikuuta. mikäli silloinkin tulee "ei oota" otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Pelleilyn on loputtava!

Ei sillä kuluttaja-asiamiehellä ole mitään valtaa noissa. Munsta.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
Antti Takalo
23.12.2007 11:12:48 (muokattu 23.12.2007 11:13:12)
Vinkkinä kehottaisin laittamaan jäitä hattuun.

Nyt näin mutulla veikkaisin, että sotkemalla kuluttuja-asiamiehen soppaan mukaan et ainakaan saa hommaa hoidettua yhtään nopeampaa, ja kuten Hemmo tuossa uumoili ei sillä liene paljoa sanottavaa asiassa jos esim. tehdas ei vain jostain syystä saa toimitettua niitä elementtejä, joka ei olisi mitenkään ennen kuulumatonta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
unser_charly
23.12.2007 11:29:22
Jep jep. Syyllisen etsiminen ei tässä ollut oleellisin asia. Pointtina oli ottaa asia esille. uskomatonta, että näin voi olla. Kovasti huonolta bisnekseltä tuntuisi jos valmistaja ei syystä tai toisesta toimita kysyttyä tuotetta, vertaa esim. auton varaosien tilaukseen. Henk. koht. koko Hartke on tätä prosessia seuratessa alkanut närästää.
Luulen, että jos kyseessä olisi minkä tahansa tunnetun orkesterin kamat osat olivat kyllä löytyneet.
Loppuprovokaatio: kyllähän jäitä voi laittaa hattuun tällaisen asian kanssa vaikka pari kolme vuotta. Epäkohta tämä on joka tapauksessa, eikä se ainakaan miksikään muutu jos ei asiaa ota esille / siitä ei valita.
Antti Takalo
23.12.2007 11:39:10
Jep jep. Syyllisen etsiminen ei tässä ollut oleellisin asia. Pointtina oli ottaa asia esille. uskomatonta, että näin voi olla. Kovasti huonolta bisnekseltä tuntuisi jos valmistaja ei syystä tai toisesta toimita kysyttyä tuotetta, vertaa esim. auton varaosien tilaukseen. Henk. koht. koko Hartke on tätä prosessia seuratessa alkanut närästää.
Luulen, että jos kyseessä olisi minkä tahansa tunnetun orkesterin kamat osat olivat kyllä löytyneet.
Loppuprovokaatio: kyllähän jäitä voi laittaa hattuun tällaisen asian kanssa vaikka pari kolme vuotta. Epäkohta tämä on joka tapauksessa, eikä se ainakaan miksikään muutu jos ei asiaa ota esille / siitä ei valita.

Niin no toki puoliaan kannattaa pitää, mutta se on yleensä tehokkaampaa jos malttaa olla rähisemättä joka suuntaan. Tottahan se on, että hidastelu sapettaa ja onpa jäänyt itselläkin eräskin Dearmondin kumikielinen hirvitys saamatta, kun tilaus viipyi jossain maahantuojan ja tehtaan välillä. Tosin näin taisi lopulta tässä tapauksessa olla parempi.

Mitä tuosta Hartkesta noin yleensä, niin se on tälläkin palstalla viime vuosina kunnostautunut lähinnä kylmillä juotoksilla ja muilla vioilla. Oma nuppi kävi kolme kertaa huollossa sen muutaman vuoden aikana kun sen omistin. Nykyään löytyykin sitten 60-luvun vehkeitä, joissa ei ole ollut lainkaan vikoja..
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
Charger
23.12.2007 12:02:58
Voin kertoa oman kokemukseni vuoden parin takaa Ashdownin asiakaspalvelusta. Minun Ashdownin combon toinen ämyri oli mykkä, ja huollossa selvisi että se oli ns. kärähtänyt. No, vahvistin oli uusi ja se oli ostettu ulkomailta, ja kauppiaan mukaan takuu pelaa, mutta se olisi pitänyt lähettää sinne huoltoon. Ajattelin että säästän aikaa ja jopa rahaa jos ostan ämyrin siihen itse. Soundatan sijaan otin yhteyttä suoraan Ashdownin tekniseen tukeen, jos se vaikka tulisi halvemmaksi tilata suoraan heiltä. Selitin asian heille ja annoin kaikki tiedot combostani (sarjanro jne.) ja he vastasivat että lähettävät ilmaiseksi uuden elementin hajonneen tilalle! Sanoivat että ei sen noin pitäisi paukkua uudessa vahvistimessa, tehonkestokin runsaasti ylimitoitettu.

En ole aiemmin enkä myöhemmin vastaavaan törmännyt, kaikki pisteet Ashdownin hemmoille! Mutta kannattaa olla yhteydessä itse valmistajaankin ongelmissa, nykyään löytyy joka firmalta teknisen tuen osoite webistä.
unser_charly
23.12.2007 12:11:48
No niinpäs minäkin teen. Katotaan mitä Hartken-tyypit sanovat. Kiitos vihjeestä!
Seba
23.12.2007 12:42:53

Kyllä mulla ainakin elementit on kuuluneet takuun piiriin pelkissä kaapeissakin?

Saati sitten kombossa, joka pitäisi olla rakennettu siten ettei vahvistin saa rikotuksi siinä olevia elementtejä...

Paskaa puhuvat jos meinaavat että sun pitäisi itse maksaa lysti takuuaikaisesta pelistä.
Volle
24.12.2007 01:14:23
On kyllä varsin mielenkiintoista, etteivät elementit kuuluisi takuun piiriin. Mikähän ihme siihen "takuuseen" sitten kuuluu kaapin ollessa kyseessä, jos ei elementit? Toki, väärinkäyttö on mahdollista jne., mutta on niissä elementeissäkin valmistusvikoja, jotka ainakin mun oikeustajun mukaan pitäisi kuulua takuuseen.

Näin oli myös erään tuttuni uudessa Fender-kitarakombossa, jonka elementti alkoi n. 5 käyttötunnin jälkeen röpöttää pahasti. Korjaamon setä oli alkuun väittänyt, ettei takuu muka kata moista. Pikku inttämisellä takuu oltiin saatu sitten kuitenkin ulotettua korvaamaan uusi elementti, kuten kuuluukin.
Piis
Nazareth
24.12.2007 04:33:50
Luin otsikon ekaks väärin, "elefantti-marssi". Ei muuta.
Man who buys a drowned cat pays for wet pussy.
okabass
24.12.2007 07:36:00 (muokattu 24.12.2007 14:12:49)
MOI

Kokeile piruuttas lähettää sama juttu lontooksi Mr. Hartkelle, ja sano jollei asia etene, julkaiset saman jutun netissä mm. Talk Bass, jne. Etsi noita bassoforumeita netistä.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Antti K.
24.12.2007 15:31:55
MOI

Kokeile piruuttas lähettää sama juttu lontooksi Mr. Hartkelle, ja sano jollei asia etene, julkaiset saman jutun netissä mm. Talk Bass, jne. Etsi noita bassoforumeita netistä.

Kun mulla oli ongelma OLP Tony Levin signature-mallin kaulan kanssa (meni rupelille), niin vasta yhteydenotto Tony Leviniin pisti asioihin vauhtia.
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
unser_charly
29.12.2007 12:28:36
Laitoin hartkelaan noottia asiasta! Raportoin tänne sitten kuinka käy..
Mainitsin myös siitä miksei elementit mene takuuseen. Ride on..
rmac
29.12.2007 12:43:00
Laitoin hartkelaan noottia asiasta! Raportoin tänne sitten kuinka käy..
Mainitsin myös siitä miksei elementit mene takuuseen. Ride on..

Mulla oli kauan kauan sitten Hartken kickback combo. Siihen tuli
elektroniikkavika noin vuoden käytön jälkeen. Tähän päivään
mennessä en ole saanut palautetta "Samonsin" kavereilta ja
ite tietty piti maksaa korjaus.

Elän kuitenkin toivossa, että joku kaunis päivä postimies Pate tuo
tuon kaivatun palautteen.
okabass
29.12.2007 20:15:33
Terve!

Hartke oli hyvä merkki ennen, siis tuossa 5-6 vuotta sitten. Ennen kuin Mr.Hartkesta tuli multimiljonääri ja myi koko tuotteensa samson-yhtymälle. Nehän tekevät tuollaisia pieniä sieviä miksereitä:)

Olen itse soittanut monta keikkaa ja treeniä alkuperäisellä Hartke 3500 bassonupilla. Ja potkua löytyi niin pirusti. Uudet vastaavat eivät soundaa samalta.

Halpa Fenderit ja kaikenmaailman combot kannattaa jättää ostamatta. Ellei vaan halua soitella kotona kaikessa rauhassa.

MOI

Noinhan se valitettavan usein käy. CBS rahasti 7enderillä. Loud-yhtiö on paraikaa Ampeg-yhtiössä haaskalla.

Mulla oli Hartken 4x 10", vuoden -87 malli (toista Suomeen tuotua erää). Soitin sillä kymmenkunta vuotta. Minusta hyväsoundinen peli. SWR:n Goliath (-89 tai-90) oli vaan vielä parempi.
Ceterum censeo moderator esse delendam
HenriF
29.12.2007 21:38:49 (muokattu 29.12.2007 21:39:38)
MOI

Noinhan se valitettavan usein käy. CBS rahasti 7enderillä. Loud-yhtiö on paraikaa Ampeg-yhtiössä haaskalla.

Mulla oli Hartken 4x 10", vuoden -87 malli (toista Suomeen tuotua erää). Soitin sillä kymmenkunta vuotta. Minusta hyväsoundinen peli. SWR:n Goliath (-89 tai-90) oli vaan vielä parempi.

SWR on nyt fenderin omaisuutta, samoin on jackson kepit. En olisi uskonut 5-10vuotta sitten että noin voi käydä. Mutta harvahan suostuu ymmärtämään että ford omistaa jaguarin automaailmassa.

Aguilarilla on hyviä bassopelejä. On toistaiseksi vielä yksityisomistuksessa new yorkissa. Omistan itse GS412 bassokaapin ja olen todella tyytyväinen. Joutuu hankkimaan sen hybridivahvarin vielä. Kohta firma kuitenkin menee noille isoille ja laatu kärsii.
Kallekorvola
30.12.2007 02:57:35
Lainaaja oli soittanut elementit rikki, kun ei ollut pitänyt Compressiota päällä.

Takuu ei koske elementtejä. Audiotason sedällä ei myöskään ollut sopivia kajareita(ei tietenkään ollut) ne piti tilata.

lainaajan pää pölkylle! se on luukuttanut sun elementit paskaks. kompuralla on tässä yhtälössä hyvin vähän virkaa. kanttiaaltoa ei mitkään elementit bassokamoissa kauaa katsele (varsinkaan ne alumiiniset).

tietenkään takuu ei kata "user-erroria". kaikki elementit pystyy rikkomaan, jos ei tajua niiden rajoitteista mitn...

olen miltei varma, että yhdenkään huoltofirman hyllystä ei löydy hartken vaihtoelementtejä. uusia olen itse hankkinut tarpeisiini maahantuojalta suoraan. hommaat puutuvat tuutit sieltä, tai tiedustelet esim. thomannilta, jolla oli varakappaleita varastossa ainakin ennen. laskun laitat luonnollisesti "lainaajalle".
unser_charly
30.12.2007 13:50:17
Lainaajan kanssa on hommat selvitetty. Ruumiinosia ei tarvinnut alkaa irrottelemaan. Mielenkiintoista on se, että combo oli alle vuoden ikäinen eikä koskaan ole täpöillä soitettu. Erikoista mielestäni on se, että vehkeen pystyy rikkomaan laittamalla "nupit kaakkoon". Kuvittelisi olevan järkevää pelin kestävän sen mitä lupaa, eli täysilläkin voi soittaa ilman pelkoa rikkoontumisesta. Melko ummikko olen näissä asioissa, mutta hartkesta jäi kyllä melkoinen lelunmainen tuntuma. Niinkuin joku aiemmin kirjoitti parempi pysytellä vanhankoulun koneissa. sellaisen hankin, kunhan saan rahaa säästöön ja lelun kuntoon / myydyksi.
hollstro
30.12.2007 14:22:20

Kuvittelisi olevan järkevää pelin kestävän sen mitä lupaa, eli täysilläkin voi soittaa ilman pelkoa rikkoontumisesta. Melko ummikko olen näissä asioissa, mutta hartkesta jäi kyllä melkoinen lelunmainen tuntuma. Niinkuin joku aiemmin kirjoitti parempi pysytellä vanhankoulun koneissa. sellaisen hankin, kunhan saan rahaa säästöön ja lelun kuntoon / myydyksi.

Harva peli kestää nupit kaakkoon soittamista jos bassossa on voimakas signaali. Sitä reserviä tarvitaan nimenomaan bassoille joissa on heikko antotaso. Siksi nupit kaakkoon-asetus normibassolla rikkoo vehkeet useimmiten. Särösaundilla kovassa bändivolyymissa sitä vahvistimen leikkautumista on hankalampi kuulla, joten kyllä sen ja kaapit saa rikki soittamalla. Mullekin on kaksi kertaa tehty sama källi, joten enää en kamojani lainaile kuin parhaille kavereille.

Niin kuin muutkin täällä ovat todenneet, alkuaikojen Hartkella on aika vähän tekemistä nykyisten laitteiden kanssa. Mullakin oli noita vanhempia XL_sarjan kaappeja aikoinaan ja ne saundasivat todella hyviltä. Sitten piti saada 8x10" kaappi ja ne jäivät yli ja joutivat kiertoon.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)