Painajaismainen 28.12.2007 23:54:20 | |
---|
Vanhemmat velkaa? Joopa joo. Onkohan hekin kirjanneet lapsen kasvatukseen menneet kulut aikojen saatossa? Asutko himassa? Eivät ole kirjanneet, mutta omalla työllä ansaittua rahaa lainasivat, ja sanoivat itse että haluavat maksaa takaisin. Ja kyllä, asun vielä vanhempieni riesana. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
Miikathebest 29.12.2007 00:25:13 (muokattu 29.12.2007 00:26:34) | |
---|
Ennen meni kaikki rahat kitararojuun. Nyt kun oon käynyt töissä vuotta en ole tuhlannut juuri yhtään kitararomppeisiin, vaikka olen tienannut yhtä paljon kuin koko muun elämäni aikana yhteensä. ööö... paitsi mitä nyt tilasin 2 kitaraa koreasta, konkkamikkiä, etuastetta, äänikorttia... kitaran mikkiä... :D No ihan sama kunhan ei kaikki rahat ole kiinni kitarakamoissa. "sain niin hyvään hintaan" Isä keräilee Arabian lautasia, postikortteja ja muuta... Eli ei mitään huolta sillä saralla. Mutta jos jostain löytäisi muijan, olisin kyllä valmis kestämään jonkin verran nalkutusta :) Liikaa säröä! |
Kivijalka 29.12.2007 00:58:34 | |
---|
Ennen meni kaikki rahat kitararojuun. Minuakin huolettaa kun enää ei oikein gasita mikään, ajoittain tuntuu että tuon Torillakin kaupan olevan Edition Tuben luoman mahdollisen valuuttavirran voisi pistää ihan muualle kuin soittokamoihin. Polkusimia en ole käyttänyt moneen kuukauteen, eli nekin voisi kenties kaupata mäkeen... Yhden kitaran kaavailin kyllä ostavani tulevan opiskelijavaihdon aikana ihan velvollisuudentunnosta, kun kerran halvalla saanee. Jos viitsin. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
tilikum 29.12.2007 01:10:05 (muokattu 29.12.2007 01:11:50) | |
---|
Isäni on hyvinkin ymmärtäväinen ja kiinnostunut kauniista kitaroista, joskin muistaa aina silloin tällöin mainita niiden jumalattomista hinnoista. Veli on myös jonkinlaisena musiikin taitajana ymmärtäväinen. Äiti sitten Soloistin tullessa yllättäen postissa (tietenkään en ollut hänelle hankinnasta etukäteen kertonut) sanoi, että tähän taloon ei enää tule noita romuja. Nyt kun olis jonkinasteinen Puolan-matka tiedossa (vaihtosysteemi keväällä 2009, jee jee) olen noita Raneja katsellut vähän sillä silmällä ja yrittänyt keksiä jotain selitystä sellaisen hankkimiselle. Tämä threadi onkin jo auttanut siinä, elikkäs jotain selitystä oman custom-kitaran saamisesta pitää keksiä. Ajattelin ensin sepittää jotain matkamuiston ostamisesta...:) Selityksenä olen tähän mennessä käyttänyt sitä, että sijoitusmielessä osittain ostan noita paremman luokan pelejä, koska säilyttävät arvonsa halpiksia paremmin. Ja tietenkin on mukavampi soittaa, kun tietää, että kaikki on vain omasta taidosta kiinni. Unohtaa ei voi myöskään sitä tosiseikkaa, että sillä on kiva päteä, kun sanoo omistavansa Gibsonin:D Raha on hyvin tosiaan riittänyt, kun on sitä jaksanut sinnikkäästi säästää ja ansaita. Niin muuten semmottinen keskivertomopo maksaa about 2500 euroa, mikä ei ole pikkuraha kovinkaan monelle ja silti monella tuntuu niitä olevan. Ja tuosta rahajutusta vielä sen verran, että lähes kaikki tuntemani ihmiset törsäävät vaatteisiin aivan tajuttomasti rahaa. Vähintään joka toinen viikko on jotain huippukalliita merkki-tuotteita ostettu:D Eli kyllä sitä rahaa tuntuu muillakin olevan, mutta käyttökohteet vaihtelevat unohtamatta viinaa ja tupakkaa ja niitä naisten kenkä/laukkukokoelmia... |
Painajaismainen 29.12.2007 01:25:23 | |
---|
Kysyin tänään äidiltäni että mitä hän ajattelee kamarallistani. Vastaus kuului näin:"Kyllähän tuo kauhistuttaa mutta pysyn sivustaseuraajana niin pitkään kun käytät omia rahojasi siihen touhuun." Äiti on kiva. :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
atimoc 29.12.2007 01:29:54 | |
---|
...Äiti sitten Soloistin tullessa yllättäen postissa (tietenkään en ollut hänelle hankinnasta etukäteen kertonut)... Hyvin taktikoitu silti, "It's easier to ask for forgiveness than for permission" jne. |
Lord of the strings 29.12.2007 04:02:05 | |
---|
Onneksi faija on myös kitaristi niin on aina kaksi selittämässä äidille, hehee. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
lavaamo 29.12.2007 11:05:27 | |
---|
Raha on hyvin tosiaan riittänyt, kun on sitä jaksanut sinnikkäästi säästää ja ansaita. Niin muuten semmottinen keskivertomopo maksaa about 2500 euroa Vähän OT mutta millaisilla helvetin mopoilla nykyään ajellaan, kun itse olin mopoiässä niin tolla 2500€ olis saanut n. 3 uutta mopoa tai käytetyn melkein uuden kevarin... Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
HeavyMachinery 29.12.2007 11:11:44 | |
---|
Vähän OT mutta millaisilla helvetin mopoilla nykyään ajellaan, kun itse olin mopoiässä niin tolla 2500€ olis saanut n. 3 uutta mopoa tai käytetyn melkein uuden kevarin... Muistan sen kun oman PV:n ostin käytettynä ja maksoin siitä 300markkaa.... 2500 € sillä olisi saanut siihen aikaan uuden kevarin..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
svilo 29.12.2007 11:23:22 | |
---|
näin se menee : K: *mitäs tuo maksoi??* V: *....ei mitään, se meni....tota,....päikseen.....siis vaihdoin* :D "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
PJS 29.12.2007 11:49:57 | |
---|
Silloin kun joku kysyy et miten mulla on rahaa opiskelijana ostaa noita vehkeitä niin sanon et ne ei oikeesti oo niin kalliita kuin siinä hintalapussa lukee. Tuotteen oikea hinta tällöin on tietty sen listahinta miinus jälleenmyyntihinta. Eli kaikki kamat on lähtökunnosta riippuen 50-70% alessa. :D Viimeks kun äiti oli käymässä mun tykönä ja ihmetteli et miks mä tommosen uuden sähkiksen olin ostanu ni sanoin ihan rehellisesti: "Se oli kiva ja mä halusin sen. En tarvii kyl mihinkään silti" ja kylllähän mä sen myinkin sit pois, ku en tarvinnu enkä loppupeleissä maksanu siitä sitte ku sen 50€ Hyvää joulua, beibi! |
marge14 29.12.2007 12:29:29 | |
---|
Kyllähän mopot maksaa tänäpäivinä jotain 2000-3000e ja kevarit uutena jotain 6900e ainakin ktm kevarit mut muista en sit tiiä. |
Ahokkis 29.12.2007 13:05:46 | |
---|
Tyttöystävää saa aina yrittää puhua ympäri, tulee aina noottia kun selittää gasituksen kohteesta "sulla on nuita hetken mielijohdeostoksia, mieti 2kertaa ennen kuin ostat" tuota jatkuu useamman musaliikkeessä käynnin ajan, jonne sitä saakin rautakangen kanssa vääntää. Kyllä se jälkeenpäin ymmärtää kun yksin on käynyt ostamassa ja saa kehua että kuinka hyvän ostoksen tein sekä selittää ostoksen mahtavista ominaisuuksista ja antaa ääninäytteitä kuinka mahtavalta soundaa. Porukoita ei tarvi pahemmin puhua ympäri, silloin tällöin kun jotain hankintalistalla niin voi kysyä sponsorointia, jos ei tuu niin täytyy lompakosta repiä se puuttuva osa. When you ain't got nothing, you got nothing to loose. |
Painajaismainen 29.12.2007 13:44:59 | |
---|
Kyllähän mopot maksaa tänäpäivinä jotain 2000-3000e ja kevarit uutena jotain 6900e ainakin ktm kevarit mut muista en sit tiiä. OT jatkuu: Näinhän se on, kaveri maksoi endurostaan 2400, nyt ostamassa 7000€:n kevaria, väittää että minulla kalliita kitarakamoja. :) "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
Sam Hotman 29.12.2007 14:55:50 (muokattu 29.12.2007 15:32:23) | |
---|
OT jatkuu: Näinhän se on, kaveri maksoi endurostaan 2400, nyt ostamassa 7000€:n kevaria, väittää että minulla kalliita kitarakamoja. :) Näinhän se menee. Itse olen ostamassa 1000 euron kitaraa ja kaverit ostelee 2500 euron mopoja. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |
Guitaristi 29.12.2007 15:08:33 | |
---|
Kyllähän mopot maksaa tänäpäivinä jotain 2000-3000e ja kevarit uutena jotain 6900e ainakin ktm kevarit mut muista en sit tiiä. Joo sairastahan tuo on. Uuden mopon hinnalla saa ihan täysin toimivan ja varmasti enemmän käyttökelpoisen auton (tosin 15veenä sitä ei paljoa ajella). Onhan se huvittavaa kun suurimmalla osalla kaveriporukastani oli noin 2500e mopo ja nyt noin 1000e maksanut auto :D Ja offariksi meni taas... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Invader 29.12.2007 15:27:52 | |
---|
OT jatkuu: Näinhän se on, kaveri maksoi endurostaan 2400, nyt ostamassa 7000€:n kevaria, väittää että minulla kalliita kitarakamoja. :) Itse olen ostamassa ensi kesäksi 12 kiloeuron moottoripyörää. Tuntuu nämä kitarajutut aika mitättömiltä tuon rinnalla :D Tai sitten ei.. |
Itse olen ostamassa ensi kesäksi 12 kiloeuron moottoripyörää. Tuntuu nämä kitarajutut aika mitättömiltä tuon rinnalla :D Hoho. :) Meillä oli kerran huvittava episodi: Ostin 75€ maksaneen kengät ja isäni kauhisteli hintaa. Parin päivän päästä hän toi Ruotsin reissulta 9000€:n rämä-traktorin ja sanoi uskomattoman halvaksi. Että silleen... "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
Jaqqi1991 29.12.2007 15:46:11 (muokattu 29.12.2007 15:48:34) | |
---|
Kaverillani on 15 000€ mopoauto. Ikää 15v. Ja tyyppi ihmettelee kun mulla on näin monta kitaraa E. Ja musakama on aika hyvä käyttökohde rahalle. Arvo ei tipu ainakaan kauheasti jos ostaa käytettynä. Tuosta mopoautosta ei saisi enää kuin n. 12000€ ja se on ostettu kesällä We may be humans, but were still animals |
Painajaismainen 29.12.2007 16:05:27 | |
---|
Kaverillani on 15 000€ mopoauto. Ikää 15v. Ja tyyppi ihmettelee kun mulla on näin monta kitaraa E. Ja musakama on aika hyvä käyttökohde rahalle. Arvo ei tipu ainakaan kauheasti jos ostaa käytettynä. Tuosta mopoautosta ei saisi enää kuin n. 12000€ ja se on ostettu kesällä Kyllähän kuluneista kitaroista saa rahansa paljon paremmin takaisin kuin kaatuilluista ja naarmuttuneista mopoista, eikö? "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |