Aihe: Mistä hääbändi?
1 2 3
Lennu
29.12.2007 14:11:18

Karkaa taas käsistä, mut menköön.

Mä en tarkottanut pelkästään musiikkia vaan mitä tahansa työtä. Maailma on muuttunut ja nykyaikana vaivaa sellanen kiire (ja dresshi), että kenenkään ei voi olettaa tekevän minkäänlaista työtä ilmaiseksi. Omissa hommissa on jo yleensä tarpeeks.

Totta. Ja ihmiset ostaa nykyään palveluita, jotka ennen oli palveluksia. Että niinko mä tuune teille vetää pistokkeet, kun sä silloin kävit hirvipeijaisissa haitaroimassa.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
IJarro
29.12.2007 14:18:03
...Että niinko mä tuune teille vetää pistokkeet...

Ja näissäkin hommissa tarvii jo kaikenfakin' urakontiluvat summuut. kele
Let's do some living after we die...
baron
29.12.2007 14:30:34

Tuo talkoohenkiajatus kumpuaa sellaisista ajoista, jolloin mestarit, kisällit, muusikot, vieraat, kissat ja koirat tavallaan kaikki yhdessä pitivät hauskaa yhdistäen huvin ja hyödyn. Onko musiikki muuttunut jotenkin liian esittäväksi, sitä kautta työksi ja yleisö taas jäänyt enemmän statistin rooliin? Jos talkoohengellä lähtee soittamaan, mitä pitäisi muuttaa että homma tuntuisi hauskalta, mielenkiintoiselta ja vähemmän työltä?

Ootko koskaan roudannut?
Talkoohengellä tai ilman?
Kun ne samperin kamat treenikämpältä latoo autoon, kokoaa keikkapaikalle, tsekkaa että toimii ja sitten alkaa odotella ja sama toisinpäin niin se on ihan oikeesti hikistä ja raskastakin duunia.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
baron
29.12.2007 14:35:54

Jos vain yksi setti tarvii esittää perinteistä tanssimusaa ja kaksi settiä rokkirallettelua niin sitten joku toinen osasto voisi palvella paremmin. Tanssimuusikot osaavat yleensä kyllä sellaisen beat-pohjaisen rallattelun vaikka unissaankin :)

Nyt meet metsään.
Tanssimuusikot osaa kaiken, sen sijaan tuon perinteisen osaavia on harvassa muissa genreissä, jopa pelkkä häävalssikin voi tuottaa ongelmia.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
Lennu
29.12.2007 14:36:58

Jos vain yksi setti tarvii esittää perinteistä tanssimusaa ja kaksi settiä rokkirallettelua niin sitten joku toinen osasto voisi palvella paremmin. Tanssimuusikot osaavat yleensä kyllä sellaisen beat-pohjaisen rallattelun vaikka unissaankin :)

Totta, ei sillä kyllä rokin kanssa ole juuri tekemistä.
Tunne Lennut.
-JCM
EP
29.12.2007 15:00:26
No, toi on kyllä ihan ihmisestä itsestään kiinni, lähteekö tuohon "kiireeseen/ressiin" mukaan, mun puolestani ihminen saa "polttaa" itsensä aivan vapaasti loppuun jos haluaa?
Mikään muu ei vituta minua niin paljon kun (rahan)ahneus ja toisten hyväksi käyttö.
Inhimillisyys sen sijaan ilahduttaa kun sitä kohtaa maailmassa.
uruttaja
29.12.2007 15:19:53
On se kumma kun nämä paskanjauhamiset ei mene lukkoon.

Meillä on Aromakilta ihan sitä varten. Kahdessakin paikassa. Onhan tässä jo viinanjuoti ja morsiamen hässiminen ja paskat liksat käsiteltykin. Per....stä.

Tämä asia on jo käsitelty ensimmäisten kommenttien kohdalla.

Tässä vielä linkki järjestäytyneisiin ohjelmanjärjestäjiin:

http://www.huviavain.fi/
Timi
29.12.2007 15:52:58
Kannattaa ensimmäisenä käydä kaikki tutut ja sukulaiset läpi ja kysyä olisko heidän joukossaan ..tai tietäisikö heistä joku soittimia omistavia henkilöitä, joista olisi helppo koota ko. tilaisuuteen viihde-/juhlaorkesteri!

Tuo on kaikista surkein idea!Niin monta kertaa ollaan oltu paikkaamassa kun tuttava/kaveribändi petti hääparin.Pitää olla ammattilaisasenne noihin hommiin!
Kylmän viileesti!
EP
29.12.2007 16:19:12
Tuo on kaikista surkein idea!Niin monta kertaa ollaan oltu paikkaamassa kun tuttava/kaveribändi petti hääparin.Pitää olla ammattilaisasenne noihin hommiin!

Se oli vitsi! 8)
Timi
29.12.2007 16:43:46
Se oli vitsi! 8)

Sit nou hätä.Pieni varoituksen sana aina lienee paikallaan?
Kylmän viileesti!
EP
29.12.2007 16:51:47
Sit nou hätä.Pieni varoituksen sana aina lienee paikallaan?

Juu, niin on..
rintapek
29.12.2007 18:52:28

Jokseenkin asiallinen kysymys poikii pari sivua p**kanjauhantaa.
Ohjelmatstot on ihan oikea osoite.

Bändini ei mainosta, eikä markkinoi, eikä plokkaile keikkoja netistä. Mutta jos noinkin asiallisesti esiintuotu kysymys ei muuta hedelmää tuota kuin nipun schaissea, niin ...
jos päivämäärä sopii, niin kyllä meikäläisen bändi tuommoisen keikan hoitaa.
Jotenkin olettaisin, että pääkaupunkiseudulta löytyisi bändejä pilvin pimein, joita tuommoinen keikka kiinnostaa. Jos nyt kukaan muu ei kohtuuajassa ilmoita kiinnostuneisuuttaan, tai jos bändiä ei ohjelmatoimistoista tunnu löytyvän... niin

Jotenkin meikäläistä ei kiinnosta muuttaa bändini keikkamyyntipolitiikkaa piiruakaan.
Tämmöisen harrastajapoppoon tarpeisiin sitä piisaa ihan "keikka poikii keikkaa" -periaatteella aivan tarpeeksi.
One kind of music only - the good kind
Ukko
29.12.2007 18:54:12 (muokattu 29.12.2007 18:57:03)

Muutaman paukun jälkeen mä kysyn saako vähän soitella ja muutama paukku lisää, niin soitan vaikka en saisikaan.

Meillä olisit saanut soittaa kun olisit jäänyt vielä toviksi.
sudenmorsian
29.12.2007 19:19:50
Tässä yksi osoite, jota kautta voi bändeille esittää tarjouspyyntöjä.
http://www.illanorkesteri.com
baron
29.12.2007 19:34:25

Etsin hääbändiä Helsinkiin syyskuulle. Olen netistä etsinyt bändejä ja jotain löytänytkin mutten vielä sopimusta tehnyt. Pyyntö olisi n. 1 settille perinteistä tanssimusiikkia ja loput pari rockirallattelua. Saa laittaa tarjousta sähköpostiin esko.nurmikari @poista. suomi24.fi

Mikä on paras paikka/tapa etsiä sopiva pumppu? Ohjelmatoimistoihin en ole ottanut yhteyttä kun budjetti on alle 1000e.

Kiitti vastauksista ja neuvoista.

No jos sulla vielä tän jälkeen on ongelma bändin kanssa niin kyllä mä voi sut hädässäsi pelastaa.

Pistä pikaviesti, jollet muuten löydä. Mä tuon sellaisen pumpun ja sellaisen musan, jota haluat.
sabian
29.12.2007 20:30:32 (muokattu 29.12.2007 20:31:11)
Onhan tässä jo viinanjuoti ja morsiamen hässiminen ja paskat liksat käsiteltykin. Per....stä.}

Minen oo pannu toisten morsiammia...
Kaikkehen tottuu, paitti puukkoon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa
Ukko
29.12.2007 20:33:13

Minen oo pannu toisten morsiammia...

Entä morsiusneitoja ?
sabian
29.12.2007 20:35:18
Entä morsiusneitoja ?

Morsiusneidot on parhaita... morsiammen jälkeen...
Kaikkehen tottuu, paitti puukkoon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa
Lennu
29.12.2007 22:02:35

Entä morsiusneitoja ?

Kaasoa kyllä. Mutta sitä ei varmaan lasketa, ku me jo vähän silleen seukattiin.
Tunne Lennut.
-JCM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)