born to lose 29.12.2007 00:04:25 | |
---|
Tekisi mieli päästä PST5:sista eroon ja myydä samalla broidille ja sen tutulle, jotka ostavat mun vanhan rumpusetin. Olen nyt tässä harkinnut Paiste Alphaa, mutta onko sinänsä mitään järkeä? Toki pitäisi ite päästä testaamaan, mutta mietin vaan =) Mulla on oikeastaan Alpha-sarjan 12" splashi omasta takaa, mutta tällasen paketin aattelin tilata t-kaupasta: http://www.thomann.de/fi/paiste_alpha_becken_set.htm Eli tiivistettynä: Kannattaako vaihto PST5:stä Alphaan? |
glum 29.12.2007 01:07:59 | |
---|
Kyllä nuo uudet alphat päihittää pst5 mennen tullen ja pelkkää hyvää on tullut luettua noista, full ridea olen vähän naputellut ja ei se pahalta kuulostanut muttei omaan makuun kyllä ole. Vaihda pois, saat t-paidan kapan päälle! jep... |
born to lose 29.12.2007 01:58:24 | |
---|
Vaihda pois, saat t-paidan kapan päälle! Ou jea! Oikeestaan toi on se syy minkä takia haluan edes tilata tota pakettia. Ei vaineskaan, vaan tosiaan alphoja testamaan ja tilaamaan! |
Ou jea! Oikeestaan toi on se syy minkä takia haluan edes tilata tota pakettia. Ei vaineskaan, vaan tosiaan alphoja testamaan ja tilaamaan! Saisit Alphan hinnalla käytettynä ihan toisen laatuluokan peltejä, kun hiukan jaksaisit vaivaa nähdä. Toki jos se, että symbaali on uusi, on tärkeää... Soundit, piuhat ja kajarit. |
born to lose 29.12.2007 17:25:31 (muokattu 29.12.2007 17:27:57) | |
---|
Saisit Alphan hinnalla käytettynä ihan toisen laatuluokan peltejä, kun hiukan jaksaisit vaivaa nähdä. Toki jos se, että symbaali on uusi, on tärkeää... Ihan totta kyllä, mutta en ole hirveästi käytettynä myynnissä nähnyt esim. 2002:sia. Ja ei toki ole mikään välttämättömyys, että symbaalit olisi uusia. Tässä onkin vielä pari kuukautta aikaa ennen kuin myyn vanhan setin pois, mutta sitten kun tulee Tour Customit niin pitäisi alkaa pikkuhiljaa saada uutta peltiä. E: Tästä tulikin mieleen; mikä on punaleimaisten ja mustaleimaisten 2002:n ero? |
Rockster 01.01.2008 12:13:00 | |
---|
Ihan totta kyllä, mutta en ole hirveästi käytettynä myynnissä nähnyt esim. 2002:sia. Ja ei toki ole mikään välttämättömyys, että symbaalit olisi uusia. Tässä onkin vielä pari kuukautta aikaa ennen kuin myyn vanhan setin pois, mutta sitten kun tulee Tour Customit niin pitäisi alkaa pikkuhiljaa saada uutta peltiä. E: Tästä tulikin mieleen; mikä on punaleimaisten ja mustaleimaisten 2002:n ero? Olen kyllä sitä mieltä, että noilla uusilla Alphoilla pärjää erinomaisen hyvin. Kokeilin New Alpha rock-sarjaa samaan aikaan kuin noita omia 2002:sia ja oli hyvin lähellä, etten ottanut Aalphoja. Ja jos olisi yhtään ollut budjetista kiinni, niin olisin tyytynyt Alphoihin, ne uudet mallit ovat helvetin hyviä peltejä. Punaleimaisten ja mustaleimaisten ero lienee ikä ja paksuus, sekä soundi. Punaiset ovat paksumpia, uudempia ja kirkkaampia. Itse pidän enemmän näistä punaleimoista. Toiset taas mustista. Se on makuasia. Mutta kannattaa antaa New Alpha-sarjalle mahdollisuus, ne ovat aivan loistavia peltejä loistavaan hintaan... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Sonormies 01.01.2008 15:00:26 (muokattu 01.01.2008 15:36:39) | |
---|
Ihan totta kyllä, mutta en ole hirveästi käytettynä myynnissä nähnyt esim. 2002:sia. Ja ei toki ole mikään välttämättömyys, että symbaalit olisi uusia. Hankin m.netin torin kautta muutaman kuukauden sisään Paisten 2002-sarjalaisista 14" mustaleimahaikat (200,-), 22" riden (220,-) ja 16" crashin (90,-). Kaikki ensiluokkaista tavaraa. Täydensin sarjan paikallisesta soitinliikkeestä uudella 15" crashilla (180,-) ja 11" splashilla (130,-). Samanlainen splash tuli hetkeä myöhemmin myyntiin torille satasella. Sen siitä saa, kun ei malta. Tai no joo; pukkihan sen splashin mulle itse asiassa toi eli ei mulla siihen ollut osaa eikä arpaa... :-) Hintaa koko paketille tuli 820,-. Myin vanhat Paisten 502 (14" H-H, 14" crash ja 18" ride) ja pst5-peltini (10" splash) samaisen torin kautta pois kahdella sadalla. Tämä huomioiden peltikalustoinvestointi kustansi loppupeleissä 620,-. Peltien koko suureni jonkin verran, yksi crash ilmestyi kattaukseen lisää ja soundi/laatu koheni kummasti. Mulla ei ole kokemusta uusista Alphoista (varmaan ihan hyviä, kun monet kehuvat), mutta 555,- plus rahti 20,- tekee melkein saman kuin itse maksoin kaluston uusinnasta kaksnollanollakakkosiin. Tosin tässä vertailussa ei ole huomioitu sitä, mitä saat vanhoista pelleistä myydessäsi. Kuitenkin kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi käytettyjen katselemista m.netin torilta. Tässä onkin vielä pari kuukautta aikaa ennen kuin myyn vanhan setin pois, mutta sitten kun tulee Tour Customit niin pitäisi alkaa pikkuhiljaa saada uutta peltiä. Katselet päivittäin toria ja käytät hakusanana "paiste 2002" niin kyllä niitä sieltä löytyy. Ja kun löytyy niin soita heti myyjälle - tuppaavat menemään nopeasti, jos hintapyynti on kohdallaan. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Deino 01.01.2008 15:02:42 | |
---|
Kyllä ne kakstuhattakakkoset on parhaita... |
fish-eye 02.01.2008 00:00:54 | |
---|
Kyllä ne kakstuhattakakkoset on parhaita... Joidenkin mielestä on, jotkut ei tykkää ollenkaan. ;) krhm. It is all crimson. |
hollmi-5 02.01.2008 08:34:50 | |
---|
Mutta kannattaa antaa New Alpha-sarjalle mahdollisuus, ne ovat aivan loistavia peltejä loistavaan hintaan... No on kai se varma :-) Rumpuoppilaani osti uuden Alphan riden. Kovasti olin suositellut katselemaan käytettyjä. Hänelle uusi oli kuitenkin uusi, joten se oli saatava. Olin juuri ostanut Zildjianin Ping Riden 150 eurolla. Kummanko sinä valitsisit? Zilyn ja 70 euroa vaiko Alphan? Varsinkin, kun ainakin minun korvaan nämä Alphat kuulostavat kuitenkin kompromisseilta pro-peltien rinnalla. Ostin minä itsekin koko setin sitä vanhempaa Alphaa kotisettiin. Sitten oppilaiden kanssa niitä vertailimme ja moni oppilas olisi valinnut Alphan crashin Zildjianin A crashin sijaan. Syyksi ilmoitettiin yksi kantaan: Paiste, koska se on parempi merkki. Soundiltaan Paiste oli paljon kirkkaampi joten voi olla, että nuoreen korvaan se soundi onkin miellyttävämpi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 03.01.2008 00:35:32 | |
---|
Soundiltaan Paiste oli paljon kirkkaampi joten voi olla, että nuoreen korvaan se soundi onkin miellyttävämpi. Hyvin sanottu. Vedän tästä suoran johtopäätöksen, että mulla on nuorekkaat korvat. :-) "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Ruutikallo 03.01.2008 10:20:12 | |
---|
Hyvin sanottu. Vedän tästä suoran johtopäätöksen, että mulla on nuorekkaat korvat. :-) hOHOH..... ++ "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
hollmi-5 03.01.2008 11:13:21 | |
---|
Hyvin sanottu. Vedän tästä suoran johtopäätöksen, että mulla on nuorekkaat korvat. :-) No sitten 2002:sien tilalle Alphat standien nokkaan killumaan vaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Quutio 03.01.2008 20:16:19 | |
---|
|
fish-eye 03.01.2008 22:26:01 | |
---|
No älä mies ihmeessä Orionia osta, jos on pakko uutena ostaa niin alphaa sitten ehdottomasti. It is all crimson. |
Sonormies 04.01.2008 00:05:18 | |
---|
No sitten 2002:sien tilalle Alphat standien nokkaan killumaan vaan. Olisko sulla vaihtareita? :D "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Rockster 04.01.2008 17:40:27 | |
---|
Musik-Produktiveltä edullisesti Alpha setti ja splashikin mukana. 388e + 30e rahdit. Nekin voi kaverin kanssa laittaa puokkiin, kun joku kuitenki saksasta jotain tarvitsee. http://www.musik-produktiv.com/shop … 0029723/sid/!x32fific/quelle/listen Itse en nyt tiedä pitäisikö ottaa tuommoinen setti vai ostaa Orionia? Todella halpa paketti. Osta ihmeessä pois ja pysy erossa Orioneista... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
Kailis 04.01.2008 19:06:45 | |
---|
Ostin tänään Turkish Classic series 17" crashin 1112 grammaa. Taitaa olla painosta päätellen thin, korkeintaan med-thin. Kokeilematta ostin kun maksoi 65 euroa, siis käytetty mutta siisti. Täytyy katsella miten istahtaa tuohon mun Bosphorus Gold fast crashien sekaan, painon perusteella just hyvin mutta saas nähdä |
Quutio 04.01.2008 19:27:28 | |
---|
Osta ihmeessä pois ja pysy erossa Orioneista... Olen kyllä Orionista pääosin kuullut hyvää palautetta! |
Kailis 04.01.2008 19:29:12 | |
---|
Olen kyllä Orionista pääosin kuullut hyvää palautetta! Et ole sitten täällä surffaillut? |