Aihe: Onkelma Inspire 1394: n ja Cubasen yhteispelissä 1 | |
---|---|
![]() 29.12.2007 01:23:20 | |
Heipä! Osaisiko joku neuvoa seuraavassa asiassa: Ostin Inspire 1394- softan äänitystä varten, sen mukana tuli Cubase Le 1 ohjelma (mulla on WindowsXP, Fujitsu Siemens Amilossa, 2v vanha kone ja koneen muistitilta ja nopeudet pitäs olla kunnossa). Asennus meni ok mutta kun aloin testata itse äänitystä, se ei onnistunutkaan. Kytkin kitaran Inspiren 1- kanavaan. Signaali tuli ihan ok kun nostin gainia, se kuului luureissa jotka oli kytkettynä Inspireen ja näkyi Inspiren kontrollipaneelissa näytöllä 1- kanavan kohdalla, mutta ei näkynyt ollenkaan Cubasen audioraidan infossa. Siellä se alkoi näkyä vasta kun klikkasin Inspiren kontr.paneelin pois näytöltä. No, pistin äänittämään silti, mutta mitään ei mennyt sisään. Ohjelma kyllä alkoi tallentaa mutta tyhjää. Mitään ei siis jäänyt raidalle ja tallentaessa vain se "pystyviiva" liikkui mutta sitä EEG: n näköistä risuaitaa ei tullut kuvaan. Kävin hakemassa uuden ASIO- ajurin Presonuksen sivuilta, installoin ja taas sama juttu, en silti saa värkkiä toimimaan. (uusi ajuri oli tällä kertaa ASIO INSPIRE ilman "1394": ää, ajuristako silti on kyse vai mistä.. Sen vaihto ei vaikuttanut mitään..Manuaalin mukaan sinne täytyis ehdottomasti tallentaa Presonus INSPIRE 1394 ASIO). Jos joku tekniikkahirmu osais neuvoa mitä on tehtävissä, onko kyseessä joku asetus tms, vai eikö mun kone vain pysty tohon hommaan (tosi ikävä vaihtoehto olis kyllä, kun juuri on hankkinut tuon setin..) Terveisin Katja | |
![]() 30.12.2007 17:59:26 | |
Heipä! Osaisiko joku neuvoa seuraavassa asiassa: Ostin Inspire 1394- softan äänitystä varten, sen mukana tuli Cubase Le 1 ohjelma (mulla on WindowsXP, Fujitsu Siemens Amilossa, 2v vanha kone ja koneen muistitilta ja nopeudet pitäs olla kunnossa). Asennus meni ok mutta kun aloin testata itse äänitystä, se ei onnistunutkaan. Kytkin kitaran Inspiren 1- kanavaan. Signaali tuli ihan ok kun nostin gainia, se kuului luureissa jotka oli kytkettynä Inspireen ja näkyi Inspiren kontrollipaneelissa näytöllä 1- kanavan kohdalla, mutta ei näkynyt ollenkaan Cubasen audioraidan infossa. Siellä se alkoi näkyä vasta kun klikkasin Inspiren kontr.paneelin pois näytöltä. No, pistin äänittämään silti, mutta mitään ei mennyt sisään. Ohjelma kyllä alkoi tallentaa mutta tyhjää. Mitään ei siis jäänyt raidalle ja tallentaessa vain se "pystyviiva" liikkui mutta sitä EEG: n näköistä risuaitaa ei tullut kuvaan Moi! Onko sulla Cubasessa valittu ko. raidan INPUT-kanavaan mitään SOURCEksi? -sb | |
![]() 05.01.2008 00:15:47 | |
Moro ja kiitos huomiosta, vika olikin tietokoneen audio- asetuksissa, en ollu tajunnu muuttaa inspirea lähteeksi vaan siellä oli joku koneen oma musaohjelma oletusasetuksena, lisäks sitä ennen piti muuttaa jotkin tausta- asetukset. On täs hommaa opetella... ;) Terveisin Katja | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)