Aihe: Pedaalilaudan uudelleenlaitto
1
monotone
29.12.2007 00:09:12

kitaran volumen runkkaaminen ei ole koskaan ollut minun juttuni

Nuori mies kun olet, ei ole liian myöhäistä aloittaa. Kannattaa kyllä, trust me.
Ole
29.12.2007 10:15:11
Ehdottaisin Visual Sound Jekyll & Hyde
Tomtom
29.12.2007 10:53:14
Mää oon kattellu kanssa tuota MXR:ää, eli kokemukset kiinnostaisi. Tällähetkellä od/"boostin" tehtävää hoitaa Visual Soundin Route 66, jossa siis aika hyvän od:n lisäksi kompura. Kompura ei tietenkään ole boosin kaltaoinen vaan ehkä jonkinlainen korvike, mutta jos kaipaa kompuraa, niin tuosta saa ne molemmat.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Crossroad
29.12.2007 13:08:10

siinä on häiritsevä taustahurina
masterhat
29.12.2007 14:05:09 (muokattu 29.12.2007 14:08:22)

Onko kaikilla virtalähteillä? entäpä paristolla? itselläni hävisi mm. Line6 tonecore sarjan purkeista taustahurina, kun hommasin virtalähteeksi aina kovasti mainostamani Voodoo Labin pedal power 2:n.

Tuo volapotikka on oikeesti aika kätsy, sillä saa mukavasti säädeltyä soundia lennosta

Joku terve soundinen OD, barberin direct drive on aika makoisa laitos, josta löytyy gainia tarvittaessa rankempaankin menoon, ei nyt ihan sinne rankimpaan... mutta hintaisekseen loistava kone

E: Barberissa ei tosiaan ole boost-namiskaa, joten se siitä, ellet ole valmis hommaamaan kahta OD:ta (itse diggailen käyttää kahta tai kolmea samaan aikaan), ja/tai aloittamaan volapotikalla soundin säätelyä
Snails against humanity
Tomtom
29.12.2007 22:13:34 (muokattu 29.12.2007 22:14:58)

Eikä oo. Mutta boostia siinä ei myöskään ole.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Crossroad
30.12.2007 01:41:32
Eikä oo. Mutta boostia siinä ei myöskään ole.

oo..oon..pas!! no ehkä vika on tosiaan pedaalin ulkopuolella,tai korvieni sisäpuolella.mutta hienosoundinen purkki tuo on,kieltämättä.mutta miten olisi SD twin tube?
N33m0
30.12.2007 01:53:51

kerralla parasta, tulee halvemmaks pidemmällä tähtäimellä :P

Klon Centaur
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
PJS
30.12.2007 12:24:59

Tietty yks vaihtoehto olis hommata kaks erillistä pedaalia joista toisella komppi ja sitä sitten toisella bostaamalla se leadi.

Itellä tällä hetkellä Voodoo Lab Sparkle drive jota käytän nimenomaan tuohon orgaaniseen kevyt rosoon kevyt crunchiin. sitä sitten proco:n alkuperäisellä RAT:lla boostaamalla saan sen rock-jumala leadin. Etuna tässä on se, että sitä rottaakin voi käyttää yksinään vähän erilaisena komppisärönä jolloin saundimaailma monipuolistuu. Tarkoituksena olis hommata vielä jatkoksi tohon joku jyräkkä ja sauhuava fuzz jolla onnistuu vieläkin sustainikkaammat leadit.
Hyvää joulua, beibi!
rainmaker
30.12.2007 12:29:47

Höpö höpö. Itselläni on häiritseväksi luokiteltavaa hurinaa esiintynyt vain silloin, kun on molemmat puolet olleet yhtä aikaa päällä. Ja silloinkaan ei soittaessa sitä hurinaa kuule. Mutta mikäpä systeemi ei hurisisi sillä määrällä säröä?
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
JuSu
30.12.2007 12:31:55
Tietty yks vaihtoehto olis hommata kaks erillistä pedaalia joista toisella komppi ja sitä sitten toisella bostaamalla se leadi

Tsekkaa MI Audion kamppeet. Mulla on pari ko. puljun boksia, ja ovat kyllä mainioita molemmat. Eivätkä mitenkään älyttömän hintaisiakaan.

http://www.miaudio.com/

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Kuno
01.01.2008 16:12:00
En yhtään epäile, etteikö volyymipotikan pyörittely olisi hyvä tapa hoitaa tällaiset asiat, mutta se ei vain tunnu minulle luontevalta. Pidän siitä kun saan säätää saundiani yhdellä polkaisulla. Miksi pitäisi ruveta opettelemaan jotain asiaa, jos sen voi hoitaa myös jollain muulla, tässä tapauksessa (minulle) paremmin sopivalla tavalla? Ja tosiaan, en väitä etteikö siitäkin taidosta olisi suuria määriä iloa, sen opetteleminen ei vain tällä hetkellä tunnu ajankohtaiselta.

Kaksi pedaalia ei ole mahdoton ajatus, mutta aion nyt silti katsella ensin näitä "tuplapedaaleja". Voisin lisätä ehdokaslistaan kyllä vielä Fulltonen Fulldriven. Ja kyllä tuo Jekyll & Hyde on myös mietityttänyt, olen vain tuosta hurinasta kuullut jostain muualtakin, joten olen jotenkin sitten laitteen hieman sivuttanut. Pitänee ottaa tuokin laite kuitenkin huomioon. Visual Soundilla on muitakin mielenkiintoisia pedaaleja, kuten Double Trouble ja tuo Route 66. Duncanin twintube on ihan mielenkiintoisen näköinen, mutta pitäisikö tuon olla overdrive/särö/mikälie vai jonkinlainen vahvistinmallinnin?

Klon Centaurissa ei ole boostia, muuten. Joten se ei ole ehkä ihan mitä minä haen. Vai meinasitko, että pitäisi kaksi Centauria laittaa boostaamaan toisiaan?:D
Paskakitaristi #4
Väsynyt Atlas
01.01.2008 17:32:22
Suosittelen myös MI Audiota, multa löytyy Crunch Box.
Särökanavaan saa kivaa boostia, ja clean-kanavalle saa blues-rosoa.
Jungleman
02.01.2008 10:08:09
En yhtään epäile, etteikö volyymipotikan pyörittely olisi hyvä tapa hoitaa tällaiset asiat, mutta se ei vain tunnu minulle luontevalta. Pidän siitä kun saan säätää saundiani yhdellä polkaisulla. Miksi pitäisi ruveta opettelemaan jotain asiaa, jos sen voi hoitaa myös jollain muulla, tässä tapauksessa (minulle) paremmin sopivalla tavalla? Ja tosiaan, en väitä etteikö siitäkin taidosta olisi suuria määriä iloa, sen opetteleminen ei vain tällä hetkellä tunnu ajankohtaiselta.

Kaksi pedaalia ei ole mahdoton ajatus, mutta aion nyt silti katsella ensin näitä "tuplapedaaleja". Voisin lisätä ehdokaslistaan kyllä vielä Fulltonen Fulldriven.

Aloitusviestissä mainittu Carl Martin on tyystin erilainen pedaali kuin Full-Drive 2. Carl Martinin Boost-toiminto on itsenäinen clean boost joka toimii säröstä riippumatta, Full-Drive taas boostaa särön määrää. Metal Muff taas sitten on aivan toisenlainen päristin. Haarukka on aika laaja.

Kannattaisi siis ennen kaikkea kokeilla kaikkia mahdollisia polkimia ja pitää mielessä että vaikkapa juuri Full-Drive 2:n parhaisiin ominaisuuksiin kuuluu sen dynamiikka, siis reagointi soittotatsilla ja kitaran volumepotikalla tehtäviin pieniin vaihdoksiin. Jos tällaisia ominaisuuksia ei käytä, ei välttämättä kannata sijoittaa rahaa niihin.

Jos kuitenkin FD2-tyyppiset overdrivepedaalit kiinnostavat, listaan kannattaisi lisätä ainakin Banzai Fireball 2 (ja/tai Fireball 3) sekä MEK TD-2 Tubedrive. Hiukan erilaisia keskenään kaikki, samaa perhettä kuitenkin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
rosberg
03.01.2008 11:35:24

venaisin sitä kolmatta sukupolvea tuon ostamisessa. ovat taas parantaneet ja toivottavasti myös sitä hurinaa. toisaalta, erillispedaaleissa tulee pelkkä hyde, että sekin voisi monelle riittää.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Hotlicks
03.01.2008 12:05:19
Hämmennetään hiukka lisää... Custom Shopista käytetty Maxonin ROD881. Ei kysyttävää. Kaikki taittuu piitlesistä pläk sapattiin.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Numb
03.01.2008 12:35:29

Maxon ROD881

Perhana... Ton jos hommais, niin sitten ei enää tarttis OD:ta kattella.

Mietin kuumeisesti, voisinko palkita itseni jostakin saavutuksesta, mutta ei ny tuu mieleen mitään... Damn.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
timppa67
03.01.2008 12:46:07

Monet hyvät OD purkit suhtautuvat myönteisesti pieneen volan pudotukseen kitarasta.. kokeile vaikka ;)
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)