Aihe: Sellon aloitus?
1
Elina-
19.12.2007 17:56:29
Olen alunperin huilisti, mutta nyt sellokin on alkanut kiehtoa. Suvulta olen saanut lainakaksi suht' huonokuntoisen ja epävireisen sellon, jota olen tässä hiukan jo yritellyt kokeilla. Piakkoin toivon mukaan pääsen myös soittotunneille. Mutta ennenkuin alan väärinoppimaan, niin kertokaapas jotain perusvinkkejä! Olisi kiva löytää myös suht' helppoja sellonuotteja, että pääsisi vähän alkuun. Kiitoksia paljon avustanne jo etukäteen!
pekezu
19.12.2007 18:12:50

Ensin kannattaa heivata se riisipuikko, jota jouseksi kutsutaan, hiivattiin käsistä kuljeksimasta. Sitten aloitellaan pizzicatolla, eli näppäilemällä. Kannattaa aloittaa vaikkapa ihan asteikoista.

D-duuri tai G-duuri oli ensimmäinen asteikko jonka opettelin, joskaan en mene takuuseen, 10 vuotta on pitkä aika. Aloitat toisiksi korkeimmalta tai -matalimmalta kieleltä ja alat näpsytellä, ensin vapaa kieli, sitten etusormi, sitten nimetön(duurissa näin, mollissa tulee keskisormi), pikkurilli ja seuraava kieli vapaana. Sillä pääsee alkuun.

Soittotunneille kannattaa hakeutua, ettei mene asennot päin prinkkalaa. Niitä on ikävä korjata sitten parin vuoden päästä, kokemusta siitäkin löytyy.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Elina-
20.12.2007 11:38:20
Kiitti ! Tuokin vie jo eteenpäin ! Ei kun harjoittelemaan sitten niitä !
Jaava
27.12.2007 16:28:05
Hanki opettaja. Aika toivotonta ilman.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
enary
28.12.2007 17:52:23
Suvulta olen saanut lainakaksi suht' huonokuntoisen ja epävireisen sellon

En ole sellisti ja jäin miettimään kun kukaan ei korjannut, eihän se elävireisyys voi johtua sellosta? Vai onko niissäkin hienovire tai joku mikä voi olla pielessä. Enemmän sen luulisi soittajasta olevan kiinni.
''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa''
Jaava
29.12.2007 20:35:07
En ole sellisti ja jäin miettimään kun kukaan ei korjannut, eihän se elävireisyys voi johtua sellosta? Vai onko niissäkin hienovire tai joku mikä voi olla pielessä. Enemmän sen luulisi soittajasta olevan kiinni.

Jos sello on vanha, voi esimerkiksi talla olla vähän poissa paikoiltaan. Enemmän se silti on soittajasta kiinni.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)