Aihe: Custom-kitara Thaimaasta!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Jorte Kariko
28.12.2007 11:21:30
Tekevät paraikaa itselle tuollaista Andamania vähän eri specseillä ja keppi tulee englannin kautta joten ei mene tullia tai muuta....

Laitathan kuvia, laitathan;) ei vaan jos sul on jotain kuvia tuosta kitarasta niin laitapa tulemaan...

Miten kauan valmistus kestää? ihan vaan sen takia kyselin, että onko odotus ajat nousseet yhtään.
Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo.
Sensonic
28.12.2007 11:51:32
Tekevät paraikaa itselle tuollaista Andamania vähän eri specseillä ja keppi tulee englannin kautta joten ei mene tullia tai muuta....

Kyllä siitä menee aina tulli, kun tuodaan roinaa EU:n ulkopuolelta EU -alueelle (Sveitsin kanssa on olemassa asiasta erityissopimus) ja joku ne tullit aina maksaa. Toisissa EU -maissa nuo tullit vain ovat pienempiä kuin Suomessa. Muistan pari-kolme viikkoa sitten lukeneeni jostain artikkelin, jossa kerrottiin, että EU -alueelle tuotavat tuotteet on kaikista kannattavinta tuoda Espanjan kautta, sillä siellä on kaikista matalimmat tullit.

No anyway, paljonko tuollainen Queen Of Andaman 1 maksaa Englannin kautta tilattuna, mikä on toimitusaika ja dealerin nimi? Kyselen ihan siltä varalta, jos joskus alkaisi GASittamaan tuollainen skeba ihan kybällä....
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Jorte Kariko
28.12.2007 11:55:51
Kyllä siitä menee aina tulli, kun tuodaan roinaa EU:n ulkopuolelta EU -alueelle (Sveitsin kanssa on olemassa asiasta erityissopimus) ja joku ne tullit aina maksaa. Toisissa EU -maissa nuo tullit vain ovat pienempiä kuin Suomessa. Muistan pari-kolme viikkoa sitten lukeneeni jostain artikkelin, jossa kerrottiin, että EU -alueelle tuotavat tuotteet on kaikista kannattavinta tuoda Espanjan kautta, sillä siellä on kaikista matalimmat tullit.

Mites noitten Alv:jen kanssa?
Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo.
Sensonic
28.12.2007 12:48:43
Mites noitten Alv:jen kanssa?

ALV:it maksetaan vain kerran tuotaessa tavaraa EU -alueelle EU:n ulkopuolelta*. Jos EU -maan ALV -prosentti sattuu olemaan alhainen, niin tavarat kannattaa tuoda ensin juuri sellaiseen EU -maahan ja roudata ne siitä sitten eteenpäin. Mitä olen jutustellut englantilaisten soittimientuojien kanssa, niin Englannissa tulli ja ALV ovat pienempiä kuin Suomessa, mutta Espanjassa ne olisivat vielä pienempiä.

* ei koske EU -alueelle tuotuja autoja ynnä muita vastaavanlaisen verotuksen piirissä olevia tuotteita. Valtio nimittäin perii maahantuoduista autoista ALV:in, vaikkakin se olisi jo maksettu johonkin toiseen EU -maahan.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
mkuusela
28.12.2007 13:45:32
Laitathan kuvia, laitathan;) ei vaan jos sul on jotain kuvia tuosta kitarasta niin laitapa tulemaan...

Miten kauan valmistus kestää? ihan vaan sen takia kyselin, että onko odotus ajat nousseet yhtään.

Voin pistää kuvia jahka saan kitaran joskus tammikuun lopulla. Ostan kitaran englantilaiselta kauppiaalta, en thaimaalaiselta soitinpajalta. Se tulleista ja alveista..
mkuusela
28.12.2007 13:56:14
Ai niin se toimitusaika oli vissiin 4-6 viikkoa...
Jorte Kariko
01.01.2008 19:07:55
Moro sori nostosta, mutta tein jonkun näköisen atlas guitars forumin, ei minulla niistä mitään kokemusta ole, mutta tuon atlas guitars omistaja Paul Cummings sanoi, että laittaa linkin tuosta keskustelefoorumista omulle uusille sivuilleen jotka pitäisi aueta huomenna, ehkä.

Siellä Englannissa joku tunnettu bändi (thin lizzy coveribändi) joka on tehnyt nyt jonkun näköisen diilin Atlas kitaroiden kanssa, mielenkiintoista.

Joten laittakaa sana menemään, niille joita Atlaksen kiinnostaa...

Tässä linkki:

http://atlasguitarsunofficial.freeforums.org
mansesteri
05.01.2008 21:27:48
Mulla olisi juuri nyt tarjolla Atlas Star Sapphire Green Dragon. Ostettu kuukausi sitten suoraan ulkomailta, mutta valitettavasti joudun myymään sen nyt heti ulkomaille muuton vuoksi, blaah :-(
Käyttäkääpä hädänalaista tilannettani hyväksenne :-)
Ks. tarkemmin myynti-ilmoitukseni.
Hetu
08.02.2008 15:54:03

Noniin, nyt näitä saa Suomesta

http://www.tampermusic.com/
I'M SO BAD (BABY I DON'T CARE)
ReBeat
08.02.2008 15:58:40

Noniin, nyt näitä saa Suomesta

http://www.tampermusic.com/

Hintatietoja mielenkiinnolla odotellessa...
Kimmo72
08.02.2008 18:14:58
Alko kaasuttaa. Lähetin hintakyselyn
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
JR
08.02.2008 21:49:12

Ihan hienoja, hyvät speksit ja kaikkee, yhä kiinnostaa. Harmi ettei mitää hintoja näkyvillä.
"Milk can hurt you"
Kimmo72
08.02.2008 23:19:27
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Miikathebest
08.02.2008 23:22:50

http://www.fame-guitars.com/

Famen Sivuilla Mato/Virus!!!
Voi olla että on tullut tartuntoja joillekin.
Liikaa säröä!
Antroid
09.02.2008 22:31:29
Luxurious mallit 1620,00 - 1695,00 eur

http://hetu.wippiespace.com/tamperm … /isotkuvat/luxurious/1186856074.jpg

Melko hintavia. Ei varmaan hirveesti tarvis laittaa lisää, ni sais jonkun vähän nimekkäämmän valmistajan banjoskebanderin.
Kaikki katsomaan lääkiksen speksiä maaliskuussa. http://www.lks-speksi.fi/
Jorte Kariko
09.02.2008 23:26:05 (muokattu 09.02.2008 23:28:21)
Melko hintavia. Ei varmaan hirveesti tarvis laittaa lisää, ni sais jonkun vähän nimekkäämmän valmistajan banjoskebanderin.

Niin joo... jos maksat tuon jotain 1600€ Atlaksen jostain kitara mallista ja voit itse vaikuttaa aika paljon siihen, että minkälainen keppi sulle siitä tulee, mitä kaikkea siihen haluat mikit, kaulaprofiili, ja kaikkea mahdollista mitä voi vaan pyytää. PRS tai muu nimekkäämpi valmistaja tuskin tuolla hinnalla edes Customia valmistaa... ainakaan PRS.

Onhan se toki kallis hinta, on todellakin, jos aikaisemmin ei ole kokeillut kyseisen valmistajan kitaroita, mutta itse ainakin olen todella vakuuttunut heidän laadustaan. Seuraava kitarani on varmaankin jälleen Atlas, siis sitten joskus. Malli on elegant.
...Uskoakseni minulle ei ole taivaspaikkaa...koska en oikein viitsi uskoa semmoiseen utopiaan, kun kerta ei sitä kukaan ole todeksikaan voinut todeta.
oiva tumpeloinen
09.02.2008 23:29:22
Niin joo... jos maksat tuon jotain 1600€ Atlaksen jostain kitara mallista ja voit itse vaikuttaa aika paljon siihen, että minkälainen keppi sulle siitä tulee, mitä kaikkea siihen haluat mikit, kaulaprofiili, ja kaikkea mahdollista. PRS tai muu nimekkäämpi valmistaja tuskin tuolla hinnalla edes Customia valmistaa... ainakaan PRS.

Onhan se toki kallis hinta todellakin, jos aikaisemmin ei ole kokeillut kyseisen valmistajan kitaroita, mutta itse ainakin olen todella vakuuttunut heidän laadustaan. Seuraava kitarani on varmaankin jälleen Atlas, siis sitten joskus. Malli on elegant.

Onhan noissa hinnoissa jo sen verrran ilmaa, että sillä melkein teetättää kepin Suomessakin, pulttikaulaisen straton itseasiassa teettääkin. Jos lähdetään esim. ajatuksesta, että viime kyselyllä suoraan Atlaksen pääkallopaikalta, he antoivat PRS-kopsun hinnaksi karvan alta tuhat taalaa.
Jorte Kariko
09.02.2008 23:34:35 (muokattu 09.02.2008 23:36:18)
Onhan noissa hinnoissa jo sen verrran ilmaa, että sillä melkein teetättää kepin Suomessakin, pulttikaulaisen straton itseasiassa teettääkin. Jos lähdetään esim. ajatuksesta, että viime kyselyllä suoraan Atlaksen pääkallopaikalta, he antoivat PRS-kopsun hinnaksi karvan alta tuhat taalaa.

Joo on niillä hinnat nousemassa. Ja olen samaa mieltä tuosta pulttikaulaisesta strato mallista, niin on se toki aika suolainen hinta. Muistatko koska kyselit nuita hintoja? mutta en mä kyllä usko, että ihan tonnilla tai vähän yli saa Suomessa teetettyä ns. PRS-kopsua, paitsi jossain amiksessa:)
...Uskoakseni minulle ei ole taivaspaikkaa...koska en oikein viitsi uskoa semmoiseen utopiaan, kun kerta ei sitä kukaan ole todeksikaan voinut todeta.
oiva tumpeloinen
09.02.2008 23:41:26
Joo on niillä hinnat nousemassa. Ja olen samaa mieltä tuosta pulttikaulaisesta strato mallista, niin on se toki aika suolainen hinta. Muistatko koska kyselit nuita hintoja? mutta en mä kyllä usko, että ihan tonnilla tai vähän yli saa Suomessa teetettyä ns. PRS-kopsua, paitsi jossain amiksessa:)

Siis tuo tonnin hinta tuli silloin Atlakselta. Tarkkaa aikaa en muista, olisikohan ollut viime kesä tai jotain vastaavaa. Ei varmaan saa Suomesta samaan hintaan keneltäkään, kuka leipätyökseen veistelee. Enkä mä tiedä, kuinka paljon noiden hinta on noussut, jos ollenkaan. Mun villi veikkaus on, että maahantuojalla täällä päässä on kohtuulliset katteet luutuissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)