Aihe: Schecter Stiletto Extreme
1 2
Pelsi
28.08.2007 13:07:19
Elikkäs jokasyksyinen GAS olisi tässä tuloillaan taas ja uusi basso olisi kiva, varsinkin kun tuli tuo kakkosbasso myytyä. Vähän olen tälläistä miettinyt:
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/4249

Muutama kysymys tosin olisi, josko arvon bassopalstalaisilla olisi kokemusta Schectereistä. Käsittääkseni kalliimmat Schecterit ovat amerikkalaisia ja halvemmat taas Kiinassa tehtyjä, niinkuin taitaa olla tuo edellämainittukin. Onko laatuero tässä tapauksessa yhtä suuri kuin hintaero?

Ja toiseksi: Kaikki soittimeni tähän mennessä ovat olleet passiivivehkeitä, joten aktiivielektroniikasta ei ole hirveämmin kokemusta. Mitä ottaa huomioon?

Mitään muuta maininnanarvoista Schecterin tuotteista?
The 11th Hourin demo saatavilla. | >-)))>
costanza
28.08.2007 16:50:22 (muokattu 28.08.2007 16:51:20)
Testailin tänään sitä halvempaa mallia, eli deluxea. Aika helpposoittonen basso. Kaula on ohut ja basson runko on aika pieni, istuu hyvin sylissä. Testasin sitä parin combon kautta (tech 21 ja ampeg) ja kyllä siitä hyvää saundia sai irti. Mikeissä on aika hyvin hönkää ainakin kun vertaa olpin musarikopioon mitä testasin samalla. Soi akustisestikin ihan hyvin. Viimeistely oli ihan hyvää, nauhat ei törröttänyt jne. Oikeastaan tykkäsin aika paljonkin siitä ja saatan jopa käydä liikkeestä sen hakemassa. Hintakaan ei oo kovin paha (listahinta deluxella 370e).
Pelsi
28.08.2007 19:51:10
Soittelin hiukan Schecterin Scorpion-bassoa paikallisessa liikkeessä, siellä kun ei muita firman malleja ollut tällä hetkellä. Tosin saisin sinne tilattua tuon Stiletonkin hintaan 439e, mikä on yhtä halpa kuin Soundstoressa ja muistaakseni parisen kymppiä halvempi kuin T-kaupassa. Hyvä oli Scorpionkin, mutta eipähän siitä Stiletto-kuvaa oikein saanut. Mietin vielä vähän.
Pelsi
29.08.2007 14:16:48
Hähä, kävin tilaamassa. Viikon päästä saapuu. Täytyy sitten raportoida, että millainen se on soittimiaan.
Pelsi
05.09.2007 08:45:25
Eilen vetelin treenit sillä ja oli muuten hyvä soitella. Aluksi presariin tottuneelle 24 -nauhainen vehje oli hämmentävä, mutta hetken totuttelun jälkeen homma toimi mainiosti. Hyvin jytisi aktiivimikit.

Eikö kellään muulla täällä ole Schecterin soittimia?
oldbass
13.09.2007 22:22:02
On schecterin diamond j bass mulla, mutta sehän on eri juttu kuin tuo stiletto. Diamond j bass on kuin jazz basson kopio passiivimikeillä.

Olen sillä soitellut puolisen vuotta, kyllä sen kanssa sinuiksi pääsee,,,siitä j bassosta olis mukava kuulla muiltakin kokemuksia...minä en osaa oikein sitä verrata kuin edelliseen yamaha rbx374, että on schecterissä ainakin tasaisempi sointi kautta linjan eri kielillä kuin yamahassa.
oldbass
13.09.2007 22:24:15
Schecterin kopiot ovat tietääkseni etelä-koreassa tehtyjä, ja koonti ja tarkastus jenkeissä, ainakin diamond j bassossa on näin.
M-Juhana
13.09.2007 22:28:46

Elikkäs jokasyksyinen GAS olisi tässä tuloillaan taas ja uusi basso olisi kiva, varsinkin kun tuli tuo kakkosbasso myytyä. Vähän olen tälläistä miettinyt:

Mun silmään aika namu.
TÖISSÄ
hollstro
13.09.2007 22:49:25

Schecterin kopiot ovat tietääkseni etelä-koreassa tehtyjä, ja koonti ja tarkastus jenkeissä, ainakin diamond j bassossa on näin.

Q: Where are Schecter guitars and basses made?
A: Our Diamond Series guitars and basses are manufactured in South Korea(unless otherwise specified on the guitar), and 100% set up in the USA, in our Burbank, CA facility. Our Custom Shop guitars and basses are 100% handmade here in Burbank.

Setuppi eli siis säätö tehdään USAssa.

Topicin basso on mustakin tosi komian näköinen!
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Gange
20.11.2007 19:10:43
Aijaijai. Nyt iski kyllä aikamoinen GAS. Minkälaine toi on soittaa? Ja entäs soundit? Sopikko hieman "rähisempään" menoon?;)
järkyttävän hieno.
Coprobasso
20.11.2007 22:32:36

Mun pääasiallinen vehkeeni tällä haavaa on Schecter Scorpion.

Tykkään pirusti, mistähän löytäs toisen backupiksi????????

Tehty BEAD vireeseen, sopii ku nyrkki hanuriin, ja aktiiveissa tykkään ku voi paljonki säätää saundia kesken biisiä ihan vaa bassosta.
36"-skaala esittää pikku vaikeuden saada kieliä, mut onhan T-kauppa. :D
...kumma kyllä, miksaaja tuntuu aina kinuuvan "vähemmän botnee bassoon!!"..
Pelsi
20.11.2007 23:44:29
Aijaijai. Nyt iski kyllä aikamoinen GAS. Minkälaine toi on soittaa? Ja entäs soundit? Sopikko hieman "rähisempään" menoon?;)
järkyttävän hieno.

Kyllä mä tykkään. Soundeissa on hirvittävästi säätövaraa, kunnon jytinät ja släppidiskantit saa nuppeja kääntelemällä sangen helposti soittimesta itsestään. Kaula on tuntumaltaan jokseenkin samanlainen kuin Ibanezin GSR 180, jonka tuon tieltä myinkin. Ei mulla ole ollut ongelmia.

Riippuu, mitä tarkoitat rähisemmällä menolla, mutta kyllä luulisi kovaankin hevimeteliin taipuvan. Tuostahan on myös 5-kielinen versio, joten hankkii sitten suoraan sen, jos mielii alaviremättöä tuupata. Räkäiseen rokettirolliin käy aivan varmasti, jo ulkonäkönsäkin puolesta.
The 11th Hourilla vain uusia biisejä. | >-)))>
Gange
21.11.2007 21:11:26 (muokattu 26.11.2007 16:07:10)
Kiitos! Pitänee varmaa odottaa ny jouluu ja sen jälkee juosta rahojen kanssa joko soundataa tai musiikki-s:ssä ja tilata se 5-kieline. Maybe;) Pakko saada.
E: Annoin plussan hyvistä neuvoista :)
*Elmo*
27.12.2007 22:39:27
Ite kans ihastuin topikissa mainittuun soittopeliin ja kävinkin tilaamassa paikalliseen musaliikkeeseen sen kokeiltavaksi ja jos oikeen istuu kätöseen niin ostanpa sen ittelleni. Ei tosiaan hirveesti tuosta extremestä ole juttua löytynyt. Yritin noita ulkomaalaisiakin foorumeita selailla, mutta kovin vähän tuntuu ko. pelin käyttäjiä löytyvän...
Jonan
05.01.2008 14:53:05
Kaveri sano et tossa Extremessä on body laitettu yhdestä puupalasta mutta onko toi Deluxe väsätty samalla tavalla? Ja mitä muita eroa noissa on muutakun ulkönäöllisiä seikkoja?
TerveMo
Seba
05.01.2008 23:59:46 (muokattu 06.01.2008 00:00:40)

Kaveri sano et tossa Extremessä on body laitettu yhdestä puupalasta mutta onko toi Deluxe väsätty samalla tavalla? Ja mitä muita eroa noissa on muutakun ulkönäöllisiä seikkoja?

En nyt ihan varma ole mitä hait kysymyksellä, mutta kaverisi puhuu ihan höpöjä.
Ja varmaan tarkoitti että olisi läpikaula, mutta ei ole sitäkään.
Eli peli on pulttikaulainen, ja bodya varsinaisesti harvoin monesta osasta tehdäänkään, paitsi juuri läpikauloissa.

Tuossa kuitenkin on basswood body jossa on vaahteraviilu pinnassa.
Eli varsinaisesti bodykaa ei ole 1 palasta :)
Jonan
06.01.2008 12:16:26
Kiitos vastauksesta, sain kyl selville kaiken tarvotsemani :) mutta eikö noissa sitten oo muuta eroo kun hinta ja ulkonäkö? :o
TerveMo
Seba
06.01.2008 13:42:04

Extremessä on vaahteraviilu pinnassa ja eri mikit ja oisko aktiivielektroniikka, josta hintaero varmaan tulee. Vai oisko jopa aktiivimikit, ei muista eikä jaksa tarkistaa. Eri mikit kumminkin.
Pelsi
06.01.2008 21:20:47
Extremessä on vaahteraviilu pinnassa ja eri mikit ja oisko aktiivielektroniikka, josta hintaero varmaan tulee. Vai oisko jopa aktiivimikit, ei muista eikä jaksa tarkistaa. Eri mikit kumminkin.

Tässä nämä molemmat:
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/4251

Eli ulkonäkö, aktiivimikit ja vaahteraviilu ovat käsittääkseni noissa erona. Täytyy myöntää, että itse ostin Extremen Deluxen sijasta lähinnä ulkonäöllisten seikkojen vuoksi... Ja tyytyväinen olen ollut siihenkin puoleen.
| >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)