Aihe: 30W HK:n Siniselle mallintava seuralainen / korvaaja 1 | |
---|---|
![]() 27.12.2007 18:06:21 | |
Eli, yhdenmiehen stadionbändini kaipaa saundilista uudistusta. Kitarasaundit jotka miellyttävät eniten korvaani ovat tyyliä Stone, Slayer ja Mokoma. Vastaavasti soittelemiseni on ripeähköä riffittelyä. Nykyinen kamastoni käsittää enimmäkseen erilaisia kitaroita erilaisilla mikeillä (EMG, SD, aktiivi, passiivi), jotka sitten tuupataan Bossin ME-50 tai MT-2+GE-7 efektien läpi Hughes Kettnerin Edition Blue 30 lootaan. Koska teen säröt noilla erilispedaaleilla, ei vahvistimen säröominaisuuksilla ole ollut juurikaan merkitystä. Ton HK:n säröt on muutenkin aivan syvältä verrattuna edesmenneeseen Peaveyn StudioPro60:n riipivään säröön. Tulipa siis mieleeni, että josko noilla mallintavilla komboilla saisi hieman enemmän "syvyyttä ja sisältöä" saundiini. Nykysetup antaa kyllä kireät sirkkelisäröt, mutta enemmän olisin vailla jotain sellaista "dynaamista munakkuutta", mikä tekee mainitsemistani saundiesikuvista juurikin esikuvia isolla E:llä. Eli, toisiko joku mallintava vahvistinkombo kaipaamaani saundillista lisäarvoa? Lähinnä ajattelin mallinnuksella erilaisia vahvistin-/kaappimallinuksia, en niinkään mitään efektejä, viritintä, rytmikonetta, .. Tehojen suhteen toi 30W on varmaankin ehdoton maksimi kerrostalokäyttöön, sillä nykyiselläänkin vahvistimen Volume on 1/10 ja Master 3/10. Olen tsekkaillut netistä eri vaihtoehtoja ja löytänyt mielestäni potentiaalisia vaihtoehtoja, jotka vosivat tulla kysymykseen: * Voxin 15W ja 30W XL-sarjan Valvetronicsit * Rolandin Cube 30W * ehkä joku kuutoslinjan hämähäkki, vaikka niiden kommentit tällä foorumilla ovatkin aika mollivoittoisia. Nytpä pyydänkin teitä arvon kanssafoorumilaiset opastamaan minua tavoittelemallani saundillisella tiellä kohti parempaa jytkettä. Jos ja kun teillä on kokemuksia noista meinitsemistani komboista, niin kertokaapas ne mulle. Ja lisäksi, jos mielessäsi on jokin muu tarpeisiini sopivahko kombo, niin please let me know. Ja sitten vielä, jos tiedät hyvän kombinaation tavoitesaundini saavuttamiseksi ilman noita käyttämiäni Bossin vermeitä, niin olen kiitollinen myös siitä tiedosta. Kommentteja ja suosiuksia kiitos! | |
![]() 27.12.2007 18:55:44 | |
Niin ja sellainen lisäys vielä, että mahdollisen vahvarin budjetti on noin 100-500€. Missäs Helsingissä pääsee testaamaan noita Voxeja? Cubea kyllä löytyy mm. Musamaailmasta, Fasusta ja Hellakselta, mutta Voxit on hieman kiven alla. | |
![]() 27.12.2007 19:45:57 | |
Itäkeskuksen Musa Fazerilla oli viimeks joku VOXin combo kun siellä käväsin. Kandee ehkä kuitenkin soittaa ennen lähtöä testaamiseen että löytyy tarvittava kama kaupasta. | |
![]() 27.12.2007 20:02:37 | |
Voxeja on Fasulla, DLX:ssä ja Bändikeskuksessa nyt ainakin. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS | |
![]() 31.12.2007 14:21:05 | |
Jees, Thomannilta löytyi sopiva seuralainen: Vox AD30VT XL. Nyt sitten vaan odotellaan, että posti kulkee. | |
![]() 09.01.2008 19:44:56 | |
Kyllä oli lievä pettymys tämä XL-sarjan Voxi. En onnistunut samaan kunnon metallisäröä aikaiseksi millään vahvistin mallilla. Siis onko tuosta yleensä saatavissa oikein kunnollista metallisäröä tyyliin Bossin Metal Zone vai enkö vaan osaa? Tarkoitus on soittaa melko hiljaisella mutta kunnon saundilla. | |
![]() 09.01.2008 19:49:08 | |
kyllä minä olen saanut ainakin tuosta tavallisestakin valvetronixista, joten eiköhän pitäisi lähtä tuosta hevimmästäkin. Comp efektillä sai paksuutta soundiin paljon. Ja onnistuu hiljaisellakin volalla There ain't noway out tonight | |
![]() 09.01.2008 20:02:29 | |
Joo, mutta kun vertaan aiempaan ME-50 referenssiin, jossa Rat-särössä drive melkein tapissaan, Tone-modify asennossa Fat ja pikkuisen flangeria päälle, niin ei tämä Vox ole edes samalla planeetalla. Toki musiikissahan toisen hyvä voi olla toisen huono :-) Mulla tämä vahvari ei todellakaan aja vaan asiaansa. Nyt saa joku onnellinen uuden Vox AD30VT-XL vahvistimen heti mukaansa hintaan 329€, tai huomenna lähtee takaisin Saksaan. | |
![]() 12.01.2008 11:19:36 | |
Nykysetup antaa kyllä kireät sirkkelisäröt, mutta enemmän olisin vailla jotain sellaista "dynaamista munakkuutta", mikä tekee mainitsemistani saundiesikuvista juurikin esikuvia isolla E:llä. Nyt tulee semisti oteetä, mutta kokeileppa vaikka ihan ruuvailun ilosta seuraavaa: särökanava päälle, gaini kello kaheksan paikkeille ja sitte eequusta ruuvaat treblen ja bassot kello yhentoista paikkeille ja midit sinne kello viiteen. Sitte vaan humbuckereilla varustettu kitara, särökanava kovalle ja masterista vähän kuristusta. Reverbin ja gainin määrän kanssa voi sitten kokeilla ja pelleillä, mutta tolla reseptillä meikäläinen on ainakin saanut melko munakkaat, moneenlaiseen menoon soveltuvat rokkenrol-saundit. Noilla asetuksilla gainin määrää muutellen soittelen suunnilleen kaikki mitä kyseisellä vahvarilla soitan. Tarkoitus ei ollut valistaa styrkkarin säädöstä tai niiden tärkeydestä, vaan siitä, että meikäläinen meinasi tehdä saman, kunnes sitten löysinkin tuon vahvarin särökanavasta sopivat saundit. http://www.lost.eu/6f703 | |
![]() 12.01.2008 12:05:52 | |
Nyt tulee semisti oteetä, mutta kokeileppa vaikka ihan ruuvailun ilosta seuraavaa: särökanava päälle, gaini kello kaheksan paikkeille ja sitte eequusta ruuvaat treblen ja bassot kello yhentoista paikkeille ja midit sinne kello viiteen. Sitte vaan humbuckereilla varustettu kitara, särökanava kovalle ja masterista vähän kuristusta. Reverbin ja gainin määrän kanssa voi sitten kokeilla ja pelleillä, mutta tolla reseptillä meikäläinen on ainakin saanut melko munakkaat, moneenlaiseen menoon soveltuvat rokkenrol-saundit. Noilla asetuksilla gainin määrää muutellen soittelen suunnilleen kaikki mitä kyseisellä vahvarilla soitan. Tarkoitus ei ollut valistaa styrkkarin säädöstä tai niiden tärkeydestä, vaan siitä, että meikäläinen meinasi tehdä saman, kunnes sitten löysinkin tuon vahvarin särökanavasta sopivat saundit. Joo, tuollaiset perussaundit mulla kyllä pelkästä vahvarista on kohdallaan, mutta sellaisia rankkoja metallisaundeja tässä olen vielä etsiskelemässä. No, nyt hieman taas pedaalia ruuvailleena löysin mielenkintoisen ja hyvinkin kolahtavan ME-50 saundin; COV (Marshall Guv'nor). Lisäksi perehdyin vihdoinkin tuohon hyllyssä seisoneeseen BR-600 pömpeliin ja sieltähän löytyi kitara-, vahvistin- ja kaappimallinnuksia vaikka hurumykket :-) Noiden kahden COSM-pohjaisen efektikokonaisuuden läpi kun tuuppaan saundit HK:n clean kanavaan, niin ne toistuu just niinkuin suoraan pedaalista kuunneltaessa. Eiköhän näillä mallinnuksilla mennä hetken vielä matkaa... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)