Aihe: 1030 vai 8030?
1
iikkuli
22.12.2007 12:43:10
Terve! Mulla olis saumat hankkia 1030-pari kohtuuhintaan, luonnollisesti käytettynä. 8030-parista uutena joutuisin maksamaan arviolta 300 enemmän. Te, ketkä olette molempia käyttäneet, teiltä kysyisin kumpaan kannattaisi mennä? Käyttö tulee olemaan omass (pienessä) työhuoneessa lähinnä editoitni ja miksaustyöhön. 1030-pari on mulla koekäytössä ja toimii hyvin. Soundi tosin hieman kolkko, mutta tosi tarkka. Miten 8030 eroaa ja kannattaako maksaa ylimääräistä?
SPEKULOISIN JOS...
anapena
23.12.2007 00:43:09
Terve! Mulla olis saumat hankkia 1030-pari kohtuuhintaan, luonnollisesti käytettynä. 8030-parista uutena joutuisin maksamaan arviolta 300 enemmän. Te, ketkä olette molempia käyttäneet, teiltä kysyisin kumpaan kannattaisi mennä? Käyttö tulee olemaan omass (pienessä) työhuoneessa lähinnä editoitni ja miksaustyöhön. 1030-pari on mulla koekäytössä ja toimii hyvin. Soundi tosin hieman kolkko, mutta tosi tarkka. Miten 8030 eroaa ja kannattaako maksaa ylimääräistä?

Tjaa, mieluisa ongelma. Luulis, että 8030t ovat uudempana vähän paremmat, tietty makuasiakin. 1030sta lähtee vähän enemmän ääntä, ja kolmisen hertsiä alempaa.
8030ssa tulee ne kivat "jalustat/alustat" mukana, joilla saa niitä kallistettua pöydällä. Pohjasta löytyy kierteet ständille. Sellanen käsitys on, että nää uudemmat olis diskantiltaan hiukan miellyttävämmän kuuloiset. Kulmat on kanssa mukavan pyöreät, ei tee otzaan niin kipeää, kun nukahtaa koneen ääreen. Vanhemmissa mulla on ollut tapana dipata diskanttia pykälä alaspäin. Mulle kelpais kummatkin.....
sami_sumea
23.12.2007 13:21:17

Te, ketkä olette molempia käyttäneet, teiltä kysyisin kumpaan kannattaisi mennä?

Mä lähtisin 8030:iin, koska *jokin* keskialueella/alamiddlessä on mun mielestä parantunut niin että niillä miksattuun kamaan voi luottaa paremmin kuin 1030:illa.. Tai sitten vain opin jossain vaiheessa miksaamaan kun vaihdoin pönttöjä :-)

...
http://www.adamantiumstudios.com
kivi
27.12.2007 15:57:24
Genelec-Ilpoa pyysin joskus vertaamaan 1029:ä ja 8020:a keskenään ja arvioi aika samanveroisiksi. Eipä tästä varmaan mitään analogiaa voi vetää, mutta itseäni ihmetytti tuon hinta/laatu suhteen kehitys vuosien varrella.

1029 oli paljon kivempi kuin 1030 tai 1031, imho. Vaikkei se mennyt kovin alas, soundi oli terve ja sitä jaksoi kuunnella.

8000-sarja alkaa olla taas hyvinkin hyvä, kun se kamala ylämiddlen komotus on kadonnut. Eli siihen (8030:aan) itse menisin. 1030:aa on tullut kuunneltua ihan liikaa, ja mä en vaan tykkää.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Roberto
27.12.2007 18:08:30

Osta ne 8030:t, kehitys kehittyy. Ja jos botne ei riitä niin joku päivä hommaat siihen oheen 7050B:n, pääset 25 hertsiin asti ja maailma pelastuu.
loosah
29.12.2007 01:04:27
Monitorien valinta on älyttömän vaikeaa. Niiden valinta on täysin mielipide-, tottumus-, ja maku-kysymys. Itse en mistään hinnasta luopuisi 1030:sta, koska korva on vaan niin tottunut niiden saundiin. Jos se kuulostaa korvaani hyvältä niissä, niin se kuulostaa hyvältä myös tv:ssä tai radiossa tai mistä ikinää tuleekin ulos. Jos huoneen/ tarkkaamon akustiikka on kunnossa, on melkein ihan sama, mitkä "hyvät" monitorit hommaa, kunhan vaan itse tulee toimeen niiden kanssa. Korva oppii kompensoimaan ja kuulemaan niiden viat "normaaliin" kuunteluun verrattuna.

Työkaverini hommasi 8040:iin perustuvan 5.1-setin, eikä siitä tullut sitten mitään. 1030:t jauhavat edelleen pääkuuntelu-monitoreina ja 8040:t homehtuvat nurkissa.

Tuskinpa ns-10:tkään mitään vertailuja voittaisi, vaikka ovatkin yhdet maailman käytetyimmistä monitoreista.
GIGO
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)