jjsound 21.12.2007 20:59:26 | |
---|
Tämä tulee vastaan todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin.. Varmaa kuin kuolema ja nyt osui tuo koviksen kohtalo meikäisen eteen ensimmäistä kertaa. Ok.. varmuuskopioita tulisi ottaa jne.. Osa tiedostoista varmistettukin, muttei kaikkea ja nyt mm. valokuvat meni. Kovis polttaa virtalähteen, joten aika jumissa on. Kaikki on kuulleet näistä firmoista, jotka pelastaa kovalla hinnalla tiedot, mutta mitäs ne on ja miten hintavia ja kannattaako tavallisen meikäläisen lähteä niitä tiedustelemaan? Siellä kuitenkin 8v. ajalta tietojaitse ajattelin, että jotain voisi tuosta maksaakin, mutta mitä sellainen kustantaa?? Kellään kokemuksia? "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Wk 21.12.2007 21:01:41 | |
---|
|
jjsound 21.12.2007 21:08:48 | |
---|
Kiitos nopeasta vastauksesta. Muusikoiden netistä löytyy aina apua ja helppiä! Jo nämä auttoivat alkuun ja aion ottaa yhteyttä ja kokeilla pelastamista. Lisää vinkkejä silti voi laittaa. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
samulik 21.12.2007 23:22:25 | |
---|
|
JPQ 22.12.2007 03:23:45 | |
---|
Täälläkin kävi näin viime kesänä meni (noin 1200 kuvaani ja muuta) mutta norman ibas teki oliko 50eurolla diagnoosin ettei mitään tehtävissä jos olisi tuo olisi hyvitetty muistelen hinnassa ja oliko yli 1000e on lähtö ja diagnoosi (kuten ihmiselläkin) sanelee mitä maksaa eli tarvitseeko mennä pölyttömään tilaan vai riittääkö softa tohtorointi. |
IT-tohtorit-puulaakista minulle joskus kerrottiin, että jos itse kovalevy ei ole pilalla, vaan vain sen moottoriosa, niin esim. täsmälleen samanmallisen kovon tekniikkaa hyväksikäyttämällä levy saadaan pyörimään tiedostojen talteenottamiseksi kohtuuhinnalla. Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
JPQ 27.12.2007 10:16:19 | |
---|
IT-tohtorit-puulaakista minulle joskus kerrottiin, että jos itse kovalevy ei ole pilalla, vaan vain sen moottoriosa, niin esim. täsmälleen samanmallisen kovon tekniikkaa hyväksikäyttämällä levy saadaan pyörimään tiedostojen talteenottamiseksi kohtuuhinnalla. Täällä meni silpuksi lukupään toimesta se tippui akseliltaan ja moottori pyöri siis näin ymmärsin. |
Titares 27.12.2007 13:38:16 (muokattu 27.12.2007 13:42:03) | |
---|
Seuraavan kerran varalta hanki kaksi kovalevyä, joista toiselle teet päälevystä identtisen kopion aika ajoin ja ihan helposti http://www.fssdev.com/products/casper/ -ohjelmalla. On erittäin epätodennäköistä, että molemmat kovalevyt rikkoontuisivat samanaikaisesti, joten tulevaisuudessa ei dataakaan enää tarvitse tuhoutua. Tähän ratkaisuun olen itse ollut erittäin tyytyväinen, sillä se on vuosien varrella pelastanut minut pulasta yhteensä ainakin kolme kertaa töissä ja kotona. |
CryptoFib 27.12.2007 23:00:41 | |
---|
Seuraavan kerran varalta hanki kaksi kovalevyä, joista toiselle teet päälevystä identtisen kopion aika ajoin ja ihan helposti http://www.fssdev.com/products/casper/ -ohjelmalla. On erittäin epätodennäköistä, että molemmat kovalevyt rikkoontuisivat samanaikaisesti, joten tulevaisuudessa ei dataakaan enää tarvitse tuhoutua. Tähän ratkaisuun olen itse ollut erittäin tyytyväinen, sillä se on vuosien varrella pelastanut minut pulasta yhteensä ainakin kolme kertaa töissä ja kotona. tai jos haluaa päästä hippasen vähemmällä niin: http://fi.wikipedia.org/wiki/RAID_(tietotekniikka) Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |