Aihe: Neuvokaas basistit kitaristia
1
teatteri
25.12.2007 00:19:55
Terve!

Oon jo pidempään rämpytelly sähkökitaralla ja nyt on alkanu kyllästyttään koko touhu. Aluksi ajattelin myydä kamat ja lopettaa soittamisen kokonaan, mutta nyt on alkanu bassot ja niiden soitto kiinnostamaan. Oon jo alottanu reenaan bassokuvioita klassisella :D

Nyt pyytäisin neuvoja, että miten kandeis alottaa bassoilu näin kitaristipohjalta? Oikeestaan tärkeintä olis tällä hetkellä ekan basson hommaaminen.. Tykkään soitella aika laidasta laitaan ja aattelin, että 5-kielinen olis mulle paras, kun toisinaan tykkään soitella raskaampaa musiikkia ja kitarallakin on aina harmittanu, kun ei oo jaksanu virittää C:hen parin biisin takia. Hinnaksi oon aatellu siinä 300 € molemmin puolin.. Lähinnä oon nyt katellu Yamahan RBX375 ja BB415 malleja, kun niitä oon kuullu kehuttavan. Aattelin mennä noita f-musiikkiin tyyppääileen tässä joulun jälkeen.. Osaisko joku ehdottaa jotain muitakin malleja? Muutenkin kaikki vinkit on tervetulleita!
Siderocks
25.12.2007 05:17:29

RBX 375 on itselläni
- monipuolinen saundi pehmeästä kovaan
- tumppu B (2 kielisetillä testattuna)
- valmistusvirhe kaulassa, G-kielen 11. nauhan kohdalla jotenki vino kaula, särisee
- maadotukset meni paskaksi

Ilmeisesti maanantaikappale mutta ilmoitinpahan vaan. Saundillisesti pystyy kyllä vetää mitä vaan.
teatteri
27.12.2007 01:24:46
Kiitos vinkeistä! On muuten makeen näkönen peli toi EKO:n MM305! Pitänee käydä ainaki Turun vertikaalissa kattomassa ja näyttäs muuten Helsingin Soitin-Huttuseltaki löytyvän ainaki jotain EKO:n soittimia...
dropD
27.12.2007 10:35:56

Viiskielisestä BB:stä ei oo kokemusta, mutta ainakin perus BB414 on varsin laadukas peli.
Hannu A
01.01.2008 22:11:19

Ite testailin joku aika sitten Ibanezin SRX355 NT:tä ja tykkäsin... hintaa oli levytukussa 445, mutta musikkiliike.fi möi ainakin joku aika sitten 399:llä.

toinen mitä ihastelin levytukussa oli myös Ibanezin ATK305 NT jolla hintaa 545 euroa,

molemmat oli mun mielestä aika pirskatin kivoja soittaa ja aktiivielektroniikan ansiosta saundiakin löytyy monen eri tyylilajin edustajalle...
Basisti Jumalan armosta
pekezu
02.01.2008 08:26:54

Jos halvan ja suht. hyvän pelin haluat niin suosittelen Ibanezin GSR205:sta. Itselläni oli tollainen ekana omana bassona ja oli mun mielestä erinomainen peli. Kevyt ja hyvä soittaa. Saundikin oli kohtuullinen, vaikka se body jotain hilipatihippan-puuta olikin. Uutena maksaa 300e pintaan, käytettynä luulisi irtoavan jollain 200e.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Beelsebub
02.01.2008 10:07:24
Lähinnä oon nyt katellu Yamahan RBX375 ja BB415 malleja, kun niitä oon kuullu kehuttavan. Aattelin mennä noita f-musiikkiin tyyppääileen tässä joulun jälkeen.. Osaisko joku ehdottaa jotain muitakin malleja? Muutenkin kaikki vinkit on tervetulleita!

Oliko BB415 tuotu vieläkään maahan? BB615 F-musiikista on kyllä löytynyt ja sähköjä lukuunottamatta taitaa olla sama soitin. Itse olen tuota BB415 harkinnut, mutta ei sitäkään ihan sokkona pysty.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)