Aihe: Vox AD50VT - ensimmäinen vahvistin..
1 2
oldrebel
22.12.2007 10:01:35
Joku ketjun alkupäässä putkien vaihdosta puhui. Siihen sen verran, että 12ax7 on etuasteputki, ja 6l6 isotehoinen pääteputki, ja uskoakseni, nämä eivät ole vaihtokelpoisia, ainakaan missään en ole nähnyt 6l6:sta etuasteessa, tai 12ax7 päätteessä.
s7ra7
22.12.2007 13:55:11

Olen etsimässä vahvistinta tuossa 400-500e:n hintaluokassa. Ite oon ajatellut valvekingiä tai vox ad50/100vt:tä, mutta olisiko jollakulla vielä joku suositeltavana? Bändikäyttöön tulisi, ja melko monipuolinen saisi olla, tosin kaikkein hevimpiä saundeja en ole hakemassa.
Ahokkis
22.12.2007 14:13:54
Ja muuten sille joka oli sitä mieltä, että AD15VT riittää bändin kanssa, voin kertoa, että niin minäkin uskottelin 15 vuotta sitten itselleni että 10W trankku Bossilla pärjää vaikka stadionkeikoilla, kun faija ei suostunut heti ostamaan isompaa vahvistinta:)

Kirjoitinkin että riittää sen tehot jos muut soittaa hiljemmalla, meillä muutenkin bändin kanssa kohtuullisen korvaystävällisillä voluumeilla soitetaan ja vahvistus on suunilleen samaa hönkäluokkaa, kuin tuossa mun voxissa. 10w trankku onkin sitten ihan eri juttu kun 15w hybridi, ainakin näin omat korvat aistii.
When you ain't got nothing, you got nothing to loose.
Antti1
22.12.2007 14:17:02
...ainakaan missään en ole nähnyt 6l6:sta etuasteessa, tai 12ax7 päätteessä.

No mikäli olet Valvetronixin nähnyt, niin olet nähnyt 12AX7:n päätteessä, tai ainakin sellaisella kytkennällä toimivan vahvarin.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Sharr
22.12.2007 14:27:24 (muokattu 22.12.2007 14:28:05)
Jos asuu omakotitalossa, niin kyllähän sitä voi hyvin soittaa kovaa, mullakin aina volumet siellä klo 3 paikkeilla 50w putkivahvistimessa, varsinkin jos trankkua ostaa niin
parempihan se on että on mieluummin liikaa tehoa kuin liian vähän. Ja eihän se 15-30 trankkuwattia riitä bändin kanssa oikeen mihinkään
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentiaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille.
Y3J
26.12.2007 14:15:07 (muokattu 26.12.2007 14:15:19)
Mitenkäs iso ero tällä on ton AD50VT-212:n kanssa? Meinaan noin saundillisesti. Siinähän on siis kaksi kaiutinta kun taas tässä on vaan yks.

Kannattaa kokeilla itse. Hankala selittää mielestäni. Oman kokemukseni mukaan kaksi kaiutinta liikuttavat ilmaa enemmän kuin yksi ja kuulostavat "isommalta". Eivät siis äänenvoimakkuudeltaan, vaan olemukseltaan.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
ibanezman
26.12.2007 14:38:57
itselläni on kyseinen vahvistin ollut nyt n. 2v. soundit ovat minun mieleeni. efekteistä reverbit ovat älyttömän hyviä (parikin reverbiä löytyy). ehkä ainut asia mitä kaipaisin vahvistimelta on, että saisi säädettyä vähän stydimmän soundin (gainia enemmän).
clean soundit ovat loistavat. kokonaisuudessaan se on tosi hyvä vahvistin.
trih
26.12.2007 14:44:14
Mitenkäs iso ero tällä on ton AD50VT-212:n kanssa? Meinaan noin saundillisesti. Siinähän on siis kaksi kaiutinta kun taas tässä on vaan yks.

Mä harkitsisin tässä vaiheessa nuppi&kaappi vaihtoehtoa. Mulle ei ole menny jakeluun tämä 2x12" combojuttu.
Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille.
s7ra7
26.12.2007 18:30:01

Mä harkitsisin tässä vaiheessa nuppi&kaappi vaihtoehtoa. Mulle ei ole menny jakeluun tämä 2x12" combojuttu.

Mitäs kummallista 2x12 kombossa on? Tarjoaa enemmän äänenpainetta (ainakin putkipeleissä) ja isomman soundin. Kuitenkin huomattavasti mukavampi (omasta mielestäni) roudata kun nuppi ja kaappi. Näin olen itse asian kokenut. Ainakin minulle suurin kynnys nupin ja kaapin ostamiseen on se roudattavuus.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentiaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille.
duc
26.12.2007 18:43:58
Mitäs kummallista 2x12 kombossa on? Tarjoaa enemmän äänenpainetta (ainakin putkipeleissä) ja isomman soundin. Kuitenkin huomattavasti mukavampi (omasta mielestäni) roudata kun nuppi ja kaappi. Näin olen itse asian kokenut. Ainakin minulle suurin kynnys nupin ja kaapin ostamiseen on se roudattavuus.

Monet 2x12"-compot ovat sen verran painavia että helpommalla pääsee kun hankkii erillisen nupin ja kaapin. En tämän Voxin suhteen tiedä sitten miten on...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)