Aihe: Vasurihommaa
1 2
Jupi57
19.12.2007 17:56:55 (muokattu 19.12.2007 18:20:52)
90-luvulla olin oikeissa töissä, joissa piti käyttää laskinta, jossa oli nauha.
Noin tunnissa kyllästyin jatkuvaan kynän nakkeluun ja laskimen näppäimistön vaihtoihin. Ja vol a..
vaihdoin laskimen vasemmalle puolelle ja kirjoitin lukemat oikealla kädellä. Parissa päivässä vasen käsi tottui lyömään luvut oikein sokkona. Rumpalointi varmaan auttoi.
Myöhemmin vein homman vielä pidemmälle. Vasemmalla oli nauhalaskin, keskellä tietokonenäppäimistö, jota tietysti osaan lyödä 10-sormisysteemillä sokkona (ja numeronäppäimistöä myös viidellä) ja oikealla kirjoituslehtiö. Puhelin sotki aluksi systeemiä, mutta kun sain handsfreen, niin tulokset (lue tulot) parani tuplasti.

Kyllä vasuri oppii mitä vaan, kun vähän harjoittelee : )
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
welho
20.12.2007 10:47:30

Tietääkö kukaan, onko esim. Himin Kaasu, Simon Phillips tai Billy Cobham vasureita ja ns. oikeakoipisia, kun soittavat tollei auki eikä hanskat ristissä?

Onko täällä ketään "oikeinpäin" soittavaa vasuria, joka liidaa vasurilla(hihat) ja potkii basarit oikealla? Miten päädyit tuohon? Oliko vaikea siirtyä?

Soitan itse oikeakätisesti, vaikka olen vasuri (oikea jalkainen) sillä seurauksella, että bassari ja haitsu karttavat toisiaan kuin kaksi samanmerkkistä magneettia. Olen ajatellut vaihtaa vasurin haitsuun, mutta kynnys on korkea.

Oikeakätisellä/-jalkasellahan toi kompin hallinta on samassa aivolohkossa ja homma pelaa yhteen. Tuntuu, että jos soittaisin niinkuin nuo alussamainitut, niin saisin kompin paremmin kasaan.

Asiallisia kommentteja toivon. Eli, ns. aukisoittavat, kertokaa tarinanne.

Hoplaa. Itse oon oikeakätinen ja soitan ristiin, mutta onpa tuota vasuriliidausta tullut välillä harjoiteltua.
Joskus vuosia sitten päätin ottaa homman haltuun ja treenata muutenkin tuota heikompaa kättä ja yks pitkässä juoksussa helpottava homma on tehdä kaikki arkipäivän askareet vasurilla! Keitä kaffit, kirjoita, pese hampaat, pyyhi persaus ja just se mitä kaikki ajattelee:)

vuosi tuolla meiningillä ja vasuri tottelee soitossakin aivan eri tyyliin. Tottakai siihen paljon treeniä päälle..

Simon Phillips sanoi jossain että siirty vasuriliidaukseen koska setti kasvoi niin suureksi ettei enää saanut rideä järkevästi oikealle puolelle, mutta vasurilla oli tilaa:)
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
K.Suninen
20.12.2007 18:41:34
Meikän mielestä paras open handed-rumpali on Yellowjacketsien entinen paukuttaja Will Kennedy. Virpasta kuulee, että kaveri todennäkösesti on oikeekätinen, mutta homma toimii ja groovet on aivan omanlaisiaan..
http://www.youtube.com/watch?v=TttaAPcwSkc&feature=related
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
j0nt5ki
21.12.2007 22:00:36
Mä ainakin soitan ''auki''. Alusta asti soittanu niin.
isoaarne
25.12.2007 00:06:30
Mä ainakin soitan ''auki''. Alusta asti soittanu niin.

Tuosta sähkösettikuvastasi päätellen soitat todella "auki" ;D
Rockin'Horse -ROCKyhtye vailla laulajaa. Ota yhteyttä jos uskallat! www.mikseri.net/rockinhorse
ramzuz
26.12.2007 02:26:09
Täytyy muistuttaa Mike Mangini tähän:D Se soittaa vaikka jaloilla käsiä ja käsillä jalkoja eiku miten päin. Se soittaa miten vaan.
me vedetään livenä!
markkuliini
26.12.2007 02:35:24

Täytyy muistuttaa Mike Mangini tähän:D Se soittaa vaikka jaloilla käsiä ja käsillä jalkoja eiku miten päin. Se soittaa miten vaan.

Ja aina svengaa!
Epämuusikko
26.12.2007 13:36:26
Ja aina svengaa!

High five.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)