theikki 18.12.2007 02:38:14 | |
---|
Onko kukaan paavali käyttänyt näitä kimpassa ja miten?Kun oon käyttänyt direct outteja,mut aika säätämistä on ja tietysti etusia,mut.. Timppa Heikkilä |
AnttiR 18.12.2007 20:32:53 | |
---|
Moi! Mulla on LS9, jossa käytän sekä analogi- että digiprosessoreja inserteissä. Kyllä suosittelisin korttien hankkimista siihen hommaan. Analogipuolelle esim euroblockeilla oleva MY8-ADDA96 kortti. Toimii. AnttiR |
theikki 18.12.2007 20:40:35 | |
---|
Moi! Mulla on LS9, jossa käytän sekä analogi- että digiprosessoreja inserteissä. Kyllä suosittelisin korttien hankkimista siihen hommaan. Analogipuolelle esim euroblockeilla oleva MY8-ADDA96 kortti. Toimii. AnttiR Perhana,onko se rintamäen antti siellä,jes niin mä vähän arvelin,ett se korttihomma olis ainoa hyvä ratkaisu.Mistä hommasit sen ja muistatko hintaa? Timppa Heikkilä |
duane 19.12.2007 15:27:50 | |
---|
-röyh- |
theikki 19.12.2007 21:12:10 | |
---|
Timppa Heikkilä |
AnttiR 22.12.2007 19:50:22 (muokattu 22.12.2007 19:57:35) | |
---|
Moi! Tsekkaa Fazerilta, löytyykö Mäntysalon Petriltä esim jotain vanhempia ei enää niin haluttuja AD/DA kortteja. Esim plugeilla olevia, joissa ei tosin ole niin paljon reikiä, mut jos tarve on vain 2-4 kanavalle, niin sekin on ihan varteenotettava vaihtoehto. Tai sit osta käytetty 8 kanavainen adat-kortti ja heitä joku halpa muunnin perään (esim ADA8000). Se kylläkin menee jo kikkailuks, mutta niinkin voi yrittää Tai.. onko siihen SPL:n olemassa optiona digipalikkaa? Tosin LS9:n 2tr spdif väylää ei voi käyttää insertteihin. Harmi sinänsä. AnttiR |
theikki 25.12.2007 11:34:09 | |
---|
Se on vähän harmi tosiaan toi inserttien puuttuminen.Sit toi transient on sellanen,et comp sais olla ennen sitä laitetta.Onhan vaihtoehtona tietysti etuaste comp ja onhan mulla yksi joemeek,mut eiköhän tästä jotenkin selvitä.Aika vähän kuitenkin on tarvetta transientille,lähinnä noissa raskaissa vedoissa ja onhan vielä noita analogitiskejäkin.. Timppa Heikkilä |
AnttiR 25.12.2007 20:17:24 | |
---|
Inserttipisteen saa märiteltyä, onko se ennen eq:ta (eli etuasteen ja hi-pass filterin jälkeen) tai ennen faderia (hi passin, eq:n ja dynamiikan jälkeen). -a- |
theikki 26.12.2007 03:46:41 | |
---|
Inserttipisteen saa märiteltyä, onko se ennen eq:ta (eli etuasteen ja hi-pass filterin jälkeen) tai ennen faderia (hi passin, eq:n ja dynamiikan jälkeen). -a- Niin sä tarkotat sitä my-8 korttia? Timppa Heikkilä |
Niin, jos viittaat tohon adat-korttiin, niin kyllä. Mut sitä tuskin kannattaa uutena ostaa. Noita varmaan liikkuu käytettynä jonkinverran edullisemmin, jos omistaja on siirtynyt isompaan korttiin. Mut edelleen suosittelisin sitä MY8 AD/DA korttia, jos tarvii analogiinserttejä. Siihen vain kunnollinen liitinpaneeli perään. -a- |
theikki 01.01.2008 20:54:12 | |
---|
Siihen vain kunnollinen liitinpaneeli perään. Täytyy vielä kysyä,ett saanko sen inserttipisteen toimimaan,kuten analogitiskissä vai kuinka ne lisäprossut lisätään ja onko liitinpaneeleita sitten erilaisia? Ja vielä hyvää vuotta 2008 kaikille muus.netin käyttäjille. Timppa Heikkilä |
AnttiR 02.01.2008 02:41:15 | |
---|
Jos sulla on se 8 kanavainen analogikortti, jossa liitännät on euroblockeilla (eli kaapelin kontaktit kytketään ruuveilla pieneen riviliittimeen), niin kannattaa tehdä sen euroblockin jatkoksi vaikkapa räkkipaneeli tai viuhka jossa on 8 uros + 8 naaras XLR-liitintä, joihin voit kytkeä tarvittavat ulkoiset analogisysteemit. Oman korttini jatkoksi olen tehnyt yhden unitin liitinpanelin (16 reikää) ja kiinnittänyt sen casen pohjalle ylöspäin kallistettuna, jolloin siihen on kohtalaisen helppo päästä käsiks. Voin napata vaikka kuvan kun seuraavan kerran on kansi auki. Halutusta input tai output kanavasta tai matriisikanavasta voi määritellä insertin in ja out pisteet. Sinne vain kyseisen kortin halutut lähdöt / paluut ja insert päälle, niin toimii. -a- |
theikki 02.01.2008 18:35:52 | |
---|
Halutusta input tai output kanavasta tai matriisikanavasta voi määritellä insertin in ja out pisteet. Sinne vain kyseisen kortin halutut lähdöt / paluut ja insert päälle, niin toimii. Mä kyllä aika vähän tarvin mitään lisänä,et oisko mitään järkeä räkkiin muutama etuaste comp,tosin tulee hintoihin sekin.. Timppa Heikkilä |
AnttiR 02.01.2008 22:13:55 | |
---|
Riippuu oikeastaan siitä mitä kaipaat LS9:n lisäksi. Mitä sellaista on, mitä et saa toteutettua riittävän hyvin tiskillä? Itselläni on ensisijaisesti master-prosessointia ja lead-lauluun liittyviä asioita ulkoistettu. Joko käyttömukavuussyistä tai siksi että mikserissä ei ole jotain toimintoja mitä haluaisin tai mikserissä on haluttuja asioita, mutta kaikki on jo käytössä (esim efektiprossut).. -a- |
theikki 03.01.2008 00:02:49 | |
---|
Riippuu oikeastaan siitä mitä kaipaat LS9:n lisäksi. Mitä sellaista on, mitä et saa toteutettua riittävän hyvin tiskillä?
No esim.toi spl transient on sellanen fiilistely vehje,mutta 3-alue comp, eli mulla on triple c leadille,koska se on erittäin tärkeä solistille jota teen tällähetkellä.Tosin nyt vielä kuitenkin teen venicellä noi keikat,että toimiihan se tiple c siinä analogitiskissä,mutta jossain vaiheessa otan ton jammun käyttöön.Oikeestaan pakkohan ei ole mihinkään,mutta tuli semmonen purema,et nyt pitää saada kaikenlaista härlätintä:)..tosin kunhan nyt oppis ekaks ton ls.n.. Timppa Heikkilä |