Aihe: VA-synien syvätuntijoille
1
juini
17.12.2007 20:16:40
Moi,

Tehdään uusi ketju, vaikka aihe liippaakin läheltä riippukiipparisoittoa, joista näytetään jo keskustelevan parissakin ketjussa. Tarvitsisin kuitenkin inputtianne seuraavassa asiassa. AX-7:n ribbonhan lähettää pitch bend -käskyä, mikä on ihan bendeihin, mutta toki vähän rajoittavaa. Itse olen ratkaissut ongelman käyttämällä Korgin työasemaa äänilähteenä, koska se sallii mäpätä pitch bend -käskyn esimerkiksi filtteritaajuuteen tai delayn feedbackkiin. Myös Oberheim Matrixin softalla olen onnistunut kääntämään pitch bend -käskyn modulaatioksi. Haluaisin kuitenkin jotain enemmän hands on- tyylistä ratkaisua, esimerkiksi sopivaa VA-synaa. Onnistuukohan käskyn kääntö joustavasti jossain syntikassa? Kiitos!

-Juha
HK
21.12.2007 17:49:37 (muokattu 21.12.2007 17:50:52)
En tiedä ymmärsinkö kysymyksesi oikein, mutta _muistaakseni_ Accessin viruksissa ainakin b:stä eteenpäin voi pitch bend-kontrolleriin mapata kyllä melkeinpä minkä vaan parametrin ja tämä toimii myös midin kautta.

Jos tarkoitit, että vehkeen pitäisi myös lähettää midi outista tuo pitch bend-kontrolleri jonain toisena niin se tuskin viruksessa onnistuu.
Peltikorva puupäässä.
juini
22.12.2007 12:00:41
Kiitos vastauksesta. Juuri tuota tarkoitin, eli sisääntulovan pitch bend -käskyn joustavaa mäppäystä. Olisiko vielä muista laitteista tietoa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)