Aihe: Hyviä selityksiä kotiväelle tärkeista laitehankinnoista!
1 2 3 4 5 6 7
atimoc
24.12.2007 22:53:11

Kun rojun määrä ylittää tietyn kriittisen massan, "Eiku mullahan on ollut tää jo monta vuotta" toimii.
Antti1
24.12.2007 22:55:50
"Tää on ollu kato treeniksellä jo vaikka kuinka pitkään, toin sen vaan välillä kotiin ihmeteltäväksi."
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
JHL
24.12.2007 23:22:44

"viina- ja tupakkarahoilla ostin".
Artist
25.12.2007 00:12:09
"Kyllähän tää vähän maksoi, mutta tää on kato parasta mitä rahalla saa."

Tuo on kyllä siitä huono, että se herättää vähän ihmetystä kun kuitenkin myy sitten pois. :D No, eipä sitä tosissaan tarvitse kellekään mitään selitellä.
"Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it."
maksu
25.12.2007 01:23:13
Tosiaan toi "sain halvalla kun oli vähän mustelmilla, oli pakko ostaa kun tiedän osaavani korjata" on ollu meikällä pari kertaa käytössä. Ja tämmösistä on jääny jotakuinkin tasoihin noin rahallisesti. Jotenkin sitä pitää perustella vanhemmille noita ostoksia vaikka omilla rahoilla kaikki bisnekset hoidan. Mutsi naureskelee ja häneltä onkin vanhana viulistina tullut mm. seuraava lentävä lause;
"Eihän nuo kolhut haittaa ja ikäkin vaa nostaa hintaa noissa soitijutuissa, eikö? Ja eikös se tuosta lähtevä ääni ole se tärkein juttu?" HARVINAISEN hyvää oivallusta äiteeltä! :D

Nyt perustelin uuden vahvarin hankintaa sillä, että siirrytäänpi soittamaan akustisesti sellasiin tiloihin, että tarviin bändisoittoihin hirvittävän paljon hönkää, eikä nykyinen vahvari siis yksinkertasesti voi siihen taipua.
"Plus että tosta mitä oon kattellu sais käytettynä eräältä mnettiläiseltä roiman alennuksen ja joku ostaa sen pois jos en sitä hae. Joten jos haluat että käytän pari satasta lisää siihen että haen uutena jonkun toisen, niin saat sitten ne pari satasta maksaa itse."

Yllättävän positiivisesti suhtautuvat tällasiin juttuihin, kitaroita kun ei oikeastaan voi laskea sellasiksi vermeiksi jotka niin sanotusti kuluu normiharrastajan käytössä edes vuosien aikajänteellä loppuun. Tai että pitäis kitaraa uusia koska vanha on puhkisoitettu, jos tiedätte mitä meinaan.
Chieftain
25.12.2007 01:46:22

Paitsi, jos sä elät naispuolisten ihmisten kanssa samassa taloudessa. Ne rahat voisi kuulemma käyttää johonkin molempia hyödyttävään ja järkeväänkin toimintaan.

Kuten kenkiin ja käsilaukkuihin.
"Kaiken kaikkiaan asetelmat ovat hyvät. Viisi suomalaista kolmen parhaan joukossa." (H-P. Hänninen, TV2, 14.1.2006)
Painajaismainen
25.12.2007 01:58:22
Kuten kenkiin ja käsilaukkuihin.

Hoho. :) Mutta kuten sanottua, kengät yms. ovat naisten heikko kohta. :)
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
tommiot
25.12.2007 02:55:59
Hoho. :) Mutta kuten sanottua, kengät yms. ovat naisten heikko kohta. :)

Hoh, meillä tuo vinkuu bassoa... :I Tiiä sitten kumpi parempi... :)

Ihmetteleehän nuo porukat ja tyttö että kuin perkeleesti sitä rahaa pitää noihin kamppeisiin syytää, mutta enpä ole koskaan edes yrittänyt selittää yhtään mitään.
Da Make
25.12.2007 03:11:03
Hoh, meillä tuo vinkuu bassoa... :I Tiiä sitten kumpi parempi... :)

Ihmetteleehän nuo porukat ja tyttö että kuin perkeleesti sitä rahaa pitää noihin kamppeisiin syytää, mutta enpä ole koskaan edes yrittänyt selittää yhtään mitään.

Kyl tässä ihan sivustakatselijaakin alkaa pikkuhiljaa hirvittämään.
Sekä gasittamaan, sehän on selvä. ;>
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Velli
25.12.2007 18:09:03
Itse sanon aina, että laitan kamppeisiin maks. niin paljon rahaa kuin olen niillä tienannut. Tähän mennessä olen tässä säännössä pitäytynyt, eikä kamamäärästä ole tullut jupinaa.
McNulty
25.12.2007 18:23:15
Itse tienaan rahat romuihin, niin ei ole kellään mitään sanomista.
Yksi hyvä nyrkkisääntö on se, ettei koskaan laita viimeisiä rahojaan likoon. Aina pitää olla rahhaa jemmassa pahan päivän varalle, kun ei tiedä mitä käy.
Pale Death with impartial tread beats at the poor man's cottage door and at the palaces of kings -Odes
Warwickbass
25.12.2007 18:43:10
Mistään muusta vermeestä muija ei ole oikein tykännyt paitsi Danelectron Cool Cat Choruksesta. Tämä pedaali sai viettää jouluakin tuossa emännän sisustamassa joulunurkaukksessa. Lisäksi kyseinen paavon on laitettu myyntikieltoon, siitä huolimatta että en tarvi sitä itse lainkaan. Lisäksi kun kerroin emännälle, että niitä on samaa sarjaa (+ hieno retroväritys ja look) ja kävin näyttämässä danelectronin kotisivut, niin oli vähän sama asia kuin olisi ottanut jonkun sisustusliikkeen sivut auki.
Soundiltaan en pedaalista itse tykkää, mutta tuossa se nyt viettää onnellisena joulua shenkin päällä.
J.Hollström
25.12.2007 18:52:26 (muokattu 25.12.2007 18:59:56)
Itse sanon aina, että laitan kamppeisiin maks. niin paljon rahaa kuin olen niillä tienannut. Tähän mennessä olen tässä säännössä pitäytynyt, eikä kamamäärästä ole tullut jupinaa.

Ois aika hiljasta pidellyt meikäläisellä. Esim. tänä vuonna olis voinut muutaman piuhan ehkä keikkapalkkioilla ostellut. Raakasti pakkasella ollaan myös pitemmässä juoksussa. GASia potevan amatöörin romppeilla ei ole mitään korrelaatiota niillä tehtyihin rahoihin ainakaan tässä taloudessa.

Mutta alkaa toi emäntäkin olemaan jo niin hyvin höynäytetty ja sekaisin, että kamahankinnat ei enää herätä keskustelua. Ne alkaa pyörimään omalla painollaan. Jotain myydään ja jotain ostetaan tyyliin, mutta kyllä tossa matkan varrella monenlaista salakuljetustaktiikaa on saanut harrastaa. Nykyään voi jo kylmästi ilmoittaa, että ostin kitaran tai basson, muista vehkeistä ei raportteja laadita. Yksi hyvä konsti pimittää noita hankintoja on säilyttää niitä parissa eri mestassa, kämpillä ja himassa. Tietty skitat ja bassot on kivempi ottaa kotiin räpläiltäväksi.
anttipi
25.12.2007 19:13:39

"Jos tienaisin enemmän, ylimääräinen raha menisi kurkusta alas. Nyt kun tienaan vähän, kaikki menee todelliseen tarpeeseen eli musalaitteisiin."

...selitykseni isälleni laitehankinnoista. Ei sillä, että yli kolmekymppisen tarvitsisi vanhemmilleen elämäntapojaan selitellä. :)
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
Sir Härö
25.12.2007 19:35:07 (muokattu 25.12.2007 19:35:22)
Tämä on ulkoisesti niin kaunis että sopii sisustuselementiksi myös...

vaimokkeelle kannattaa tätä ainakin tarjota

Joo. Avokki kieltää minua myymästä kahta tiettyä bassoani koska ovat kuulemma osa hänen sisustelujaan...
Rokkipolsii
anttipi
25.12.2007 19:36:52

Avovaimon suuntaan olen laukonut perusteluja tyyliin "jos sulle on mun onnellisuus ja henkinen hyvinvointi tärkeää, niin et pahemmin puutu näihin laitehankintoihin".
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
adretlan
25.12.2007 19:47:33 (muokattu 25.12.2007 19:49:43)
Eipä oikeestansa oo tarvetta perustella millään lailla, kun kaikki hankinnat (Lukuunottamatta ensimmäistä (Ja toistaiseksi myös viimeistä) kitaraa jonka sain joululahjaksi) oon tehny omilla töistä hankituilla rahoilla.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Räbbänä
25.12.2007 20:02:56
"No tää o miljuuna kertaa parempi ku aiempi"

Tämä on se perus.
pekurides
25.12.2007 21:13:12

Yksi keino on myös olla kertomatta todellista hankintahintaa....
"eihän tää ollu ku reilun satasen..."

....ja sitten tipahti postiennakkolappu luukusta jenkkiRR1:stä kun olin töissä ja vaimo kyseli että mikähän se sitten tämä tai kaveri lipsauttaa kännipäissään vahingossa boutique putkivahvarin todellisen hinnan.... saa olla hetken hiukan korvat punasena:)

No, edelleen sijoitus kun hyvään hintaan sai! omat saa kyllä myydessään!

Viimenen sana on sitten se kun sanoo että Perkele! tämmöstä olen aina halunnut!
Tunteella päin vittua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)