Aihe: Fame Studio 84 Duo (Laboga RAD III Duo) combo
1 2
anttipi
23.12.2007 22:28:41

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä putkicombosta? http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList / http://prix.audiofanzine.com/index, … ,achat,prix-laboga_rad_iii_duo.html

Olen tässä pähkäillyt, josko ostaisi tuon combon taikka sitten Studio Reverb -nupin ja 2x12" kaapin. Studio 84 Duo combo on takaa avoin, kun taas Famen kaappi jota olen katsellut, on takaa suljettu. Kumpikohan sitten alternatiivirokkiin/poppiin saundaisi paremmalta - avoin vai suljettu?

Noita ei valitettavasti taida Suomessa päästä testaamaan (ja Laboga RAD III:n valmistuskin on jo lopetettu), mutta käsittääkseni hinta-laadun pitäisi olla nemmän kuin kohdallaan.
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
anttipi
25.12.2007 14:24:06 (muokattu 25.12.2007 14:28:01)

Vastailen itselleni (ja tietysti myös siltä varalta, että joku muukin tästä joskus jotain hyötyisi).

Kyseisistä vahvareista näyttää löytyvän tietoa hyvin niukasti, etupäässä puolaksi, saksaksi ja ranskaksi. Polski ei (yllätys yllätys) taitu meikältä lainkaan, saksa menee välttävästi ja ranska vähän huonommin, mutta jotain olen saanut selville.

Heitän heti kärkeen vettä myllyyn loputtomaan "ovatko Labogan näköiset Famet yksi yhteen Labogoja?" -keskustelussa. Ainakaan Fame Studio 84 Duo ei ole täysin 1:1 Laboga RAD III Duo. Famessa ei ole lisäkaiutinliitäntää (ei ainakaan kaikissa tuotantoerissä, joissakin erissä ilmeisesti on). Lisäksi Famen takalevy peittää 50 %, kun taas Labogassa takalevyn peitto näyttää olevan vain 1/3.

Fame Studio 84 Duon vahvistin on useammankin lähteen mukaan käytännössä sama kuin Studio Reverb, mutta comboon lätkäisty. Combossa potikoiden järjestys onkin mielenkiintoisesti täsmälleen Studio Reverbin peilikuva (ikään kuin Studio Reverb ylösalaisin combon yläkannen pohjaan asennettuna).

Luin myös, kuinka joku oli jollakin musiikkimessuilla henkilökohtaisesti keskustellut Labogan edustajan kanssa. Uusimpia Labogan malleja (esim. Alligator) ei kuulema tulla enää Famen nimen alla näkemään. Ilmeisesti imagokysymys Labogalle? Labogahan ei enää valmista näitä MusicStoren Fame-nimellä myymiä vahvistinmalleja lainkaan, joten ilmeisesti MusicStore myy nykyiset (oletettavasti isot) varastot loppuun ja se on sitten siinä. (Monet uudet Fame-mallit on kuulemma venäläisen Yearsovin valmistamia.)
Mäntyin
25.12.2007 15:26:19
Olen tässä pähkäillyt, josko ostaisi tuon combon taikka sitten Studio Reverb -nupin ja 2x12" kaapin.

Itse voin ainakin suositella tuota nuppi-kaappi settiä. 1,5 vuotta sitä luukuttanu ongelmitta ja toimii ainakin mun tarpeisiin. Ja ei kiinnosta vittujakaa onko fame vai laboga kun toimii ja kuullostaa hyvältä.
anttipi
25.12.2007 17:13:30 (muokattu 25.12.2007 17:15:06)

Ja ei kiinnosta vittujakaa onko fame vai laboga kun toimii ja kuullostaa hyvältä.

Täsmälleen samat ajatukset. Jotkut on paniikissa, kun Laboga ei myy erikseen Laboga-logoja Fame-logojen tilalle...

Tuo Laboga-Fame-vertailu kiinnostaakin mua sen vuoksi, että Labogalla vaikuttaisi olevan laatu hanskassa. Famesta taas ei hirveästi ole arvosteluja luettavissa, koska se on MusicStoren tuotemerkki (puhumattakaan, että pääsisi Kölniin niitä testaamaan itse). Siksipä sokkona tilaaminen mietityttää huomattavasti vähemmän, jos tietää, että jokin Famen malli on Labogan valmistama.

Mulla on nyt mietinnässä kolme vaihtoehtoa (halvimmasta ja roudausystävällisemmästä lähtien):

1. Fame Studio 84 Duo (2x12) combo (puoliksi avoin takaa)
2. Fame Studio Reverb nuppi + Fame 2x12 kaappi (suljettu takaa)
3. Fame Studio 84 (1x12) combo + Fame 2x12 kaappi (-"-)

Olen taipumassa ykkösvaihtoehtoon. Halvin vaihtoehto noista, riittänee treenikämpälle ja klubikeikoille mainiosti, roudausystävällisin ja lisäksi puoliksi avoin takalevy toivottavasti tuo sekä ilmavuutta että alapäätä sopivassa suhteessa poprockin vääntämiseen (?).

Fameja näyttää harvalla olevan, mutta yleisiä mielipiteitä saa heittää. Katselen tässä samalla käytettyjä muitakin 2x12 comboja toki, mutta hinta-laatu on kaiken lukemani perusteella Fameissa hyvä (ja budjettini on rajallinen).
JuSu
25.12.2007 17:34:54

Mulla on nyt mietinnässä kolme vaihtoehtoa (halvimmasta ja roudausystävällisemmästä lähtien):

1. Fame Studio 84 Duo (2x12) combo (puoliksi avoin takaa)
2. Fame Studio Reverb nuppi + Fame 2x12 kaappi (suljettu takaa)
3. Fame Studio 84 (1x12) combo + Fame 2x12 kaappi (-"-)

Olen taipumassa ykkösvaihtoehtoon. Halvin vaihtoehto noista, riittänee treenikämpälle ja klubikeikoille mainiosti, roudausystävällisin

Hetki seis.

En Music Storen sivuilta painoa tuolle combolle löytänyt, mutta kaikki kohtaamani 2x12" combot (ja moni 1x12":kin) ovat olleet jo niin painavia, että yhdestä päällä olevasta kahvasta kantaminen on suoraan sanottuna persettä.

Mun kokemuksen mukaan noista mainituista vaihtoehdoista roudausystävällisin on nuppi + 2x12" kaappi. Menee yhdellä hikoilulla, mutta jos on aikaa, voipi tehdä kaksi kevyempää reissua - useimmiten roudatessa niitä reissuja kuitenkin tulee useampi.

Riippuu toki vähän siitäkin, miten paljon on tullut etukäteen hikoiltua salilla... Mutta 2x12" combo yhdellä kahvalla on painosta huolimattakin ikävä kantaa.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Twinkle
25.12.2007 18:38:11

Heitän heti kärkeen vettä myllyyn loputtomaan "ovatko Labogan näköiset Famet yksi yhteen Labogoja?" -keskustelussa. Ainakaan Fame Studio 84 Duo ei ole täysin 1:1 Laboga RAD III Duo. Famessa ei ole lisäkaiutinliitäntää (ei ainakaan kaikissa tuotantoerissä, joissakin erissä ilmeisesti on). Lisäksi Famen takalevy peittää 50 %, kun taas Labogassa takalevyn peitto näyttää olevan vain 1/3.

Noiden vempeleiden tuotespesifikaatioita on vaihdettu, joten ne ei ole enää samanlaisia kuin ennen. Sekä labogasta että Famesta on kuitenkin sellainen versio, missä on tuo kajariliitäntä ja takalevy on tuollainen. Tuota kajariliitännällä varustettua RADia myytiin jossakin vaiheessa limited edition -versiona ja se on nykyään poistunut katalogista kokonaan. Luultavasti siis, Famen vastaavia ei tulla enää myöskään valmistamaan.

Noista löytyy kuvia googlella ja niistä voi vertailla, tosin kannattaa huomioida että osa niistä kuvista on vanhaa sarjaa. Famen virallinen sivu paljoa päivity, niin tiedon hakeminen on hieman hankalaa mutta Music Storen sivuilla on valokuvia noista Famen malleista, ainakin uusista jotka vastaa noihin uusiin limited editionin labogoihin.
Bookkeeper
25.12.2007 18:40:11
Kysyisin onko kellään kokemuksia mallista (Fame) GTA-40?

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Twinkle
25.12.2007 18:42:12

Luin myös, kuinka joku oli jollakin musiikkimessuilla henkilökohtaisesti keskustellut Labogan edustajan kanssa. Uusimpia Labogan malleja (esim. Alligator) ei kuulema tulla enää Famen nimen alla näkemään. Ilmeisesti imagokysymys Labogalle? Labogahan ei enää valmista näitä MusicStoren Fame-nimellä myymiä vahvistinmalleja lainkaan, joten ilmeisesti MusicStore myy nykyiset (oletettavasti isot) varastot loppuun ja se on sitten siinä. (Monet uudet Fame-mallit on kuulemma venäläisen Yearsovin valmistamia.)

Joo siis, nykyisellään uudet Famet tehdään jossakin muualla. Vanhat, Laboga-famet on yhä tunnistettavissa logosta mikä on se sellainen scriptilogo. Uusissa Fameissa on tikkukirjain-logot ja ne tehdään jossakin muualla. Musicstoren katalogissa sanottiin että tehtäisiin "idässä" mutta mitään tarkempaa tietoa ei ole. Voivat hyvinkin olla venäläisiä, mutta sen näkee sitten kun joku rohkea uuden Famen tilaa.
anttipi
25.12.2007 19:10:21 (muokattu 25.12.2007 19:12:02)

Voivat hyvinkin olla venäläisiä, mutta sen näkee sitten kun joku rohkea uuden Famen tilaa.

Täällä on keskustelua ranskaksi ja myös kuvia: http://www.guitariste.com/forums/am … -lampes-fame-pas-cher,44393,30.html Tuolla mainitaan ainakin, että "Les Fame GTA-40R et GTA-15R sont des Yerasov" eli ainakin nuo mallit olisivat venäläisen Yerasovin valmistamia. Yerasovista en sen enempää itse tiedä, mutta tuolla foorumilla joku kehuu Yerasovin pedaaleja laadukkaiksi.
anttipi
25.12.2007 19:26:47 (muokattu 25.12.2007 19:33:55)

Sekä labogasta että Famesta on kuitenkin sellainen versio, missä on tuo kajariliitäntä ja takalevy on tuollainen.

Hyvä tietää ainakin, ettei toi ole siis mikään MusicStoren oma "erikoisviritys". On tämä melkoista salapoliisityötä välillä... MusicStoren sivuilta löytyvässä Duon käyttöohjeessa mainitaan se ulkoinen kajariliitäntä, mutta tuotekuvauksessa ei.

Jollain ranskafoorumilla joku asioista tietäv(in)ä(än oleva) muuten väitti, että vaikka noi Laboga-Famet on tehty samoista komponenteista kuin merkkiveljensä, niin tuotannon suuren volyymin takia laatukontrolli olisi ollut ylimalkaisempaa ja siksi laatu heittelisi Fameissa enemmän kuin Labogoissa.

Olen elänyt siinä uskossa, että MusicStore tilaa - tai tilasi - vahvistimet/kaapit Labogalta ilman elementtejä ja asentaa ne itse (ainakin joidenkin kaappien kohdalla MusicStoren sivuilla lukee juuri noin).
Twinkle
25.12.2007 20:19:14
Olen elänyt siinä uskossa, että MusicStore tilaa - tai tilasi - vahvistimet/kaapit Labogalta ilman elementtejä ja asentaa ne itse (ainakin joidenkin kaappien kohdalla MusicStoren sivuilla lukee juuri noin).

No sitä ei tiedä kukaan miten toi oikeasti menee, mutta järkeenkäypä vaihtoehto olisi. Ei ne välttämättä niitä edes vaihda kölnissä itse, vaan sanovat polskin pojille että ruuvatkaa niihin jotakin muuta. Olettaisin itse, että noissa vehkeissä ei ole mitään eroa sen takia, koska on suurempi vaiva ja kalliimpaa ruveta järkkäämään toista varten heikompaa laaduntarkkailua, kokoonpanoa ja eri kompontteja kuin järkätä vain viimeiseksi linjalle logot ruuvaava mies.

Kun sitä kerran joku joskus kysyi että miksi samaa laitetta myytäisiin toisessa paikassa halvemmalla, niin vahvistin tuo rahaa vasta silloin kun se on myyty. Jos myydään MusicStorelle 10 000 Famea puoleen hintaan sen sijaan että myytäisiin tipoittain omaa brändiä suuremmalla tuotolla, niin rahantulo on varmaa pidemmän aikaa ja täysin ennustettavissa. Kyseessä on siis elinkeino eikä elämäntapa.

Sit kun saan taas intoa ja rahaa, niin teurastan kyllä parit Famet yhteisen hyvän edessä.
kuolio
25.12.2007 20:26:57

Kysyisin onko kellään kokemuksia mallista (Fame) GTA-40?

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Juu, minulta löytyy tuollainen. Ja on ihan käypä peli, asiallinen perussoundi hiukan fenderin suuntaan (tai aika paljonkin itse asiassa). Syö hyvin pedaaleja, varsinkin Ratin kanssa toimii melkein missä vaan.

Ja on ihan aito venäläinen.
Ach! Ne saivat minut!
anttipi
25.12.2007 23:37:22 (muokattu 25.12.2007 23:52:47)

Kaappi- vs. comboasiasta:

En tiedä johtuuko osittain treeniksen akustiikasta tai huoneen mitoista, mutta meillä on monesti ongelmia vahvistinten suuntaavuuden kanssa. Blues Juniorini vaikuttaa todella herkältä sille, miten sen suuntaa. Ja kun sen saa soundaamaan kohtuu selkeältä yhdelle soittajalle, on se helposti epäselvää ja epäerottelevaa muhjua toiselle. Tämän vuoksi aloin alun perin havitella kahden elementin komboa tai vaihtoehtoisesti nuppia + kaappia. Blues Junior on osoittautunut liian ponnettomaksi minun tarpeisiini.

Käsittääkseni 2x12 combon ääni leviää laajemmalle alueelle kuin takaa suljetun 2x12 kaapin (joka suuntaa tarkemmin). Eli se voisi olla treenikämpälle parempi. Toisaalta lavaolosuhteissa voisin kuvitella, että kaappi paremmin suuntaavana olisi parempi (voi suunnata tarkemmin itseään kohti). Fameen kaavailemissani Celestion G12 Centuryissä on jo valmiiksi napakka/tiukka/"responsiivinen" alapää, joten se voisi toimia - ja kuulemma toimiikin - (puoli)avoimissa komboissa parhaiten. Tuosta Studio 84 Duon painosta voi lisäksi vähentää sitten sen reilun 5 kg elementtien vaihdon myötä.
anttipi
26.12.2007 00:38:56

Tässä muuten sampleja RAD III Duosta: http://www.laboga.pl/duosamples.html

Hyvältä kuulostaa. Studio Reverbille ominainen kliinien herkähkö säröytyvyys tulee ainakin tuosta ekasta pätkästä hyvin esille.

Olisiko esim. Twinklellä muuten tietoa, mitä Laboga RAD III Duo on maksanut uutena silloin, kun oli vielä tuotannossa? (Laboga-)Famejen kohdalla kun asiaan kuuluu aina päivitellä sitä hintaeroa. :)
Twinkle
26.12.2007 01:10:29
Olisiko esim. Twinklellä muuten tietoa, mitä Laboga RAD III Duo on maksanut uutena silloin, kun oli vielä tuotannossa? (Laboga-)Famejen kohdalla kun asiaan kuuluu aina päivitellä sitä hintaeroa. :)

Riippui ihan kauppiaasta, ranskasta tuon vehkeen sai 765 eurolla... puolassa se oli 750 euroa joten ei se pompsahtanut oikeestaan yhtään jos laitetta osti saksasta. Täytyy muistaa että jälleenmyyntihinta laski huomattavasti sen jälkeen kun eurooppalaiset ymmärsi noiden kahden laitteen samanlaisuuden. Vanhat Labogat myytiin ulos pikkurahalla ja uutta diiliä ei ole sitten Music Storen kanssa tullutkaan, ainakaan uusia labogan vermeitä ei löyty Kölnistä Famena vaan ne myydään siellä omalla nimellään ja hintalapullaan.

Mutta Rad III Duosta pyydettiin joskus niinkin raflaavia hintoja kuin 1600 euroa pahimmillaan silloin kun niiden arvo oli korkeimmillaan, keskimäärin kuitenkin noin 1300 euroa.
anttipi
26.12.2007 01:24:27 (muokattu 26.12.2007 02:34:12)

Juuri muistelinkin lukeneeni, että hintaero taisi jossain vaiheessa kaventua olemattomiin.

Googlettamalla löysin sellaisenkin hintatiedon kuin 350 euroa käytettynä jossain ranskalaisella myydään-palstalla. Siis Laboga-merkillä.

RAD III Duon korvannut combo AD 5202 Alligator näyttää maksavan MusicStoressa 1.499e. Näyttäisi muuten ainakin silmämääräisesti perustuvan samaan kabinettiin, paitsi että Alligatorissa ei taida olla kantokahvoja sivussa.
Twinkle
26.12.2007 02:45:48
Googlettamalla löysin sellaisenkin hintatiedon kuin 350 euroa käytettynä jossain ranskalaisella myydään-palstalla. Siis Laboga-merkillä.

Jep, siellä toteutetaan sitä "puolet uuden hinnasta" metodia tai sit niitä on joskus poistettu todella halvallakin liikkeistä. Kuka tietää.

RAD III Duon korvannut combo AD 5202 Alligator näyttää maksavan MusicStoressa 1.499e. Näyttäisi muuten ainakin silmämääräisesti perustuvan samaan kabinettiin, paitsi että Alligatorissa ei taida olla kantokahvoja sivussa.

Kotelosta en vetäisi johtopäätöksiä mihinkään suuntaan, ei sitä lootaa oikein kovin monella tavalla voikaan tehä. Mutta joka tapauksessa, Laboga on palannut takaisin alkuperäisiin hintoihin nähtävästi. Enää tommoista Alligatoria en summamutikassa ostaisi.
anttipi
26.12.2007 02:49:42

Kotelosta en vetäisi johtopäätöksiä mihinkään suuntaan, ei sitä lootaa oikein kovin monella tavalla voikaan tehä.

Juu en minä sillä, että sen perusteella soundista voisi mitään päätellä. Mutta jos tuon Fame Duo combon hankin, ja kotelot ovat ulkomitoiltaan samat, niin sitten voisinkin jo kohta tilailla tällaista: http://cgi.ebay.co.uk/Laboga-Alliga … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
McNulty
26.12.2007 02:51:54
Näissä Labogassa ja Famessa on ainakin yksi hyvä juttu.
Kohta niitä on tori täynnä puoli-ilmaiseksi ja niitä voi itselle ostaa kokeiluun.

Näin offtopic-huuteluna täältä toisesta pöydästä. Näyttää taas olevan puheenaiheena nämä "idän ihmeet".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)