faq1 25.12.2007 10:13:06 | |
---|
Kun harjoittelee kosketinsoittoa, niin onko tapana pyrkiä siihen, että ei katsoisi soittaessa koskettimistoa/sormien paikkaa? Taitaa olla vaatimuskena täysin ylivoimainen - ainakin pitkien sormisiirtojen kohdalla. Mutta silloin kun käsi on tietyssä asemassa, niin pitäisi ilmeisesti pärjätä ns perstuntumalla", eli ei saisi katsoa koskettimia, vaan ainoastaan nuotteja. Jos taas soittaa ilman nuotteja, niin jossakinhan ne silmät on pidettävä: koskettimilla kait sitten.. |
Aika nopeesti se alkaa menee kattomatta. Älä ajattele koko asiaa, huomaat jokusen viikon/kuukauden päästä ettet katso koskettimia soittaessas. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
JPQ 25.12.2007 11:27:57 (muokattu 25.12.2007 11:28:34) | |
---|
Asiaa sivuten: Minäkin käytän tietokoneenkin näppistä pääosin katsomatta erikois merkit kuten hakasulut pitänee vielä kattoa syy ne jokaisessa kolmessa koneessani hieman eri paikoissa. ja improvisoimaan pystyn koskettimilla kattelematta sanoisin toisten musaahan en pysty soittamaan tosiaan. |
baron 25.12.2007 12:05:59 (muokattu 25.12.2007 12:07:01) | |
---|
Mun maikka antoi mulle vaikean läksyn ja kun se tunnilla näki, että mä yritin vuorotellen katsoa nuotteja ja sormia, se sanoi, että noin et tuu ikinä oppimaan ja käski opetella piisin ulkoa, että ei tarvitse nuotteja katsoa. Sormia sai katsoa. Sit kun piisin kunnolla opin, saatoin katsella ikkunasta maisemaa. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
moder 25.12.2007 14:08:07 | |
---|
Eipä tule koskettimia katsottua. Paitsi jossain pitkissä yli oktaavin sointuhypyissä, jos on vähän epävarma fiilis. Muuten on kyllä täysi työ lukea nuotteja :> |
mack the knife 25.12.2007 22:15:32 | |
---|
Saa vaikka sammuttaa valot, ei haittaa. COVS n:o 1. |
baron 25.12.2007 22:17:24 | |
---|
Saa vaikka sammuttaa valot, ei haittaa. Ai, niinku Ray Charles tai Stevie Wonder? "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
Quru 25.12.2007 22:17:54 | |
---|
Saa vaikka sammuttaa valot, ei haittaa. Ei saa kun ei nää nuotteja ;) Aika fiiliskysymys minulla. Joskus osuu niin hyvin niin hyvin, joskus hapuilee ihan -vetin pahasti. Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät |
mack the knife 25.12.2007 22:18:47 | |
---|
Ai, niinku Ray Charles tai Stevie Wonder? Joo. Eihän se valot päälläkään niiden soitolta kuulosta, mutta omaa vetoa ei haittaa. Samat virheet tulee, katson nappuloita tai en. COVS n:o 1. |