Aihe: Kitaran ja vahvarin hankinnassa 1 2 | |
---|---|
![]() 24.12.2007 22:09:55 | |
Pöh. Fastback taitaa olla vähän harvinaisempi kepakko, tai no ainakin ei-suositumpi Schecteri... Toisaalta vasta tänään tajusin LTD:n EC-1000:n kauneuden. Les Paul on ulkoasultaan eniten silmää miellyttävä kitara, mutta kun ei se mohlo käy mun käteen vaikka miten yrität. 24 nauhainen LTD:n raiskaus ehkä kävisi? Vitti kun tulisi Karjalan musiikkiin noita EC-sarjalaisia kun siellä kumminkin niitä paskempiakin LTD:jä kehdataan pitää näytillä. Ja hiihtolomalla tulee varmaan sitten maaliskuussa Helsinkiin käyntiä niin musaliikkeet vois pistää syyniin. Ja jossei sillon ni jos Tuskan aikaan kehtais käydä jotain syynäämässä... Eiköhän niitä pääse jossain vaiheessa testimään. En kyllä silti uutta ole ostamassa, mutta isommissa kaupoissa sais vähän jos jonkinlaista talikkoa testailla... Myös vahvistinpuoli on vieläkin aivan auki. Testasin tuossa pari kuukautta sitten nopeasti Cube 60:ä niinkuin oon tässäkin topicissa tainnut mainita, ja sillon se Rectifier mallinnus kuulosti aivan hyvältä. Toisaalta seuraavalla viikolla menin sinne ja kokeilin samalla kitaralla samaa vahvaria samalla mallinnoksella ja se kuulosti ihan taukilta. Olikohan ekalla kerralla joku pedaali heitetty eteen tai jotain kun en siinä kiireessä sitä kumminkaan ois ehtiny huomata, vai oliko toisella kerralla vaan asetukset ruuvailtu niin perseelleen että se kuulosti joltain sähköhammasharjalta... Ei ne miun mielestä ollu vaikka yritin siinä kattoa. Peavey Valveking (vissiin 112 versio) kiinnostais myös, ja Peaveytakin Joensuussa myydään, ei vaan VK:ta ollu ku viimeks kävin... Tää on vaikeeta. Jos nyt tarkennetaan kun oon näitä pohtinu päissäni niin kitara sais olla jotakuinkin: - 24 nauhainen mielellään, ei kyllä välttämättä ihan pakko - kiinteätallainen - merkeistä lähinnä Schecter, Ibanez (ehkä SZ-sarja, en tiedä), ESP LTD (varsinkin EC-mallisto ja MH50NT kun torillakin tuollainen pyörisi) Toki muutkin merkit todellakin ois tutustumisen arvosia, en vain tähän hätään muistanut mitä oon kuolannut nyt... - Ja mikit sais olla jo vähintään kohtuulliset ettei niitä heti tarvii olla vaihtamassa - Budjetti nousi ehkä melkein 600:n euron pintaan kun pukki toi vähän tuohta... mutta käytettynä varmaan ostan että uuden hinta varmaan vähän korkeampi Ja vahvistin: - 2 kanavaa mielellään, kunnon särö ja kelpo clean... mukaantuleva footswtich iso plussa, footswitch hankittavana ainakin erikseen välttämättömyys melkeinpä Ja kunnon särö on kai jotain Mokoman suuntaan miun mieleen. Sellanen mukava riffittelymättösaundi. Ei mikään BM-siristin... Mokoman jannut taitaa vedella Mesoilla, ne jääpi miulla kyllä sitten hankittavaksi kun oon seuraava Petrutsi 20 vuoden päästä... - ei turhia efektejä, en välttämättä tarvihe kun edes jonkinlaiset efektit miulla ois multipaavossa ja tuskin ne vahvistimien omat ruljuttimet sen kummempia on Enpä muuta keksi... Vox Ad(jotain, ehkä 30)XL:ää testailin ja säröt oli aika asialliset vaan olinko vaan niin avuton vai eikö siitä oikeasti saa clean-soundia irti ollenkaan? :D Pikkuroso oli kevyintä mihin mie sen sain väännettyä... Jos joku jaksoi lukea tämän niin peukku -b hälle. Jos joku jaksaa vielä vastailla miun mietteisiin, olen jo taivaassa. Hyvät joulut. Ylläolevasta tekstistä noin 8% on totta ja 92% täysin mutupohjalta keksittyä tuubaa. | |
![]() 25.12.2007 01:01:33 (muokattu 25.12.2007 01:01:57) | |
Varmaan vaffariks edelliselle sitten 6505... Siihen nyt ei mitään pedaaleita tarvi kaveriksi että saa medallit. Ja saa muuten helvetin hienot säröt, muutakin kuin pelkkää modernia meininkiä. Uutena saa reiluun tonniin. Tosin jos ne kliinit on tärkeät, niin sitten pitää miettiä, tässä ne on paskat. | |
![]() 25.12.2007 01:11:35 (muokattu 25.12.2007 12:16:46) | |
Varmaan vaffariks edelliselle sitten 6505... Siihen nyt ei mitään pedaaleita tarvi kaveriksi että saa medallit. Ja saa muuten helvetin hienot säröt, muutakin kuin pelkkää modernia meininkiä. Uutena saa reiluun tonniin. Tosin jos ne kliinit on tärkeät, niin sitten pitää miettiä, tässä ne on paskat. Jeah, tuokin on ollut mielessä vaan kun maksaa kun mikä eikä kukaan myy omaansa hintaan jonka minäkin voisin maksaa... Yhteensä budjetti on jossain tonnin tienoilla, kitaran ja vahvarin siis. EDIT: Oon kyllä tullu vähän siihen tulokseen ettei sen vahvistimen tarviisi 30 wattia enempää murista... kun kotona sillä varmaan enimmäkseen vielä soitan, sittenpähän kun on bänditouhut lähempänä niin ostan jotain. Ja se 30 wattiakin on vielä ihan yläraja ehkä. Mutta Microcube on sitten jo kokeiltu! :D Jotain muutakin saa ehdottaa kun niitä parin watin Voxeja ja Microkuutioita... Ylläolevasta tekstistä noin 8% on totta ja 92% täysin mutupohjalta keksittyä tuubaa. | |
![]() 25.12.2007 14:01:07 | |
EDIT: Oon kyllä tullu vähän siihen tulokseen ettei sen vahvistimen tarviisi 30 wattia enempää murista... kun kotona sillä varmaan enimmäkseen vielä soitan, sittenpähän kun on bänditouhut lähempänä niin ostan jotain. Ja se 30 wattiakin on vielä ihan yläraja ehkä. Mutta Microcube on sitten jo kokeiltu! :D Jotain muutakin saa ehdottaa kun niitä parin watin Voxeja ja Microkuutioita... Jos itse olisin sinun tilanteessa niin ehdottomasti tsekkaisin tän fenderin super champ xd:n. -Ainakin fenderin sivujen mukaan taittuu moneen musaan. -on putkivahvistin. -15w riittää bänditoimintaankin, varsinkin lisäkaapin kanssa. -2 kanavaa ja saa myös jalkakytkimen - jotain efektejä toisessa kanavassa jotka voi olla ihan ok? - hintaa 300€ uutena http://www.fender.com/products//search.php?partno=2331100000 http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! | |
![]() 25.12.2007 16:01:40 (muokattu 25.12.2007 19:32:17) | |
Jos itse olisin sinun tilanteessa niin ehdottomasti tsekkaisin tän fenderin super champ xd:n. Kiitos yhestä vähän erilaisestakin ehdotuksesta. Kyllä tuosta varmaan vähintään pedaaleilla sais ihan mukavat säröt, ja tossa ois se hyvää että varmasti taittuu bluussitkin. :p Pitää käydä katsastamassa. EDIT: Ehkä samaan kaaliiberiin menisi ton Fenkun kanssa Epifounin Valve Junior, ei vaan todellakaan mikään hevipeli, mutta ehkä siitä sais potkittua jotain pedaaleilla... Ois vaan niin himottavan näkönen nuppikaappiyhdistelmä torilla... Mutta ehkä ei. :D Aika paljon jo heittäs noista alkuperäisistä kriteereistä. Tai emmietiiä, vois käydä testaamassa sitäkin sit. E2: Sitten tää paljon kehuttu Tech21:n Trademark-sarja... Kevyet hevit ja kaikki muu sitä kevyempi varmasti taittuu mutta entäs se kunnon hevipuoli? Ilman pedaaleita tuskin... vai? Ylläolevasta tekstistä noin 8% on totta ja 92% täysin mutupohjalta keksittyä tuubaa. | |
![]() 14.01.2008 16:58:50 | |
Pöhö, nostellaan vielä... Jos jollain on jotain ehdotuksia tämän sivun mutustelun perusteella. Kessimaha on panolihas. | |
![]() 14.01.2008 21:19:28 | |
Jos itse olisin sinun tilanteessa niin ehdottomasti tsekkaisin tän fenderin super champ xd:n. -Ainakin fenderin sivujen mukaan taittuu moneen musaan. -on putkivahvistin. -15w riittää bänditoimintaankin, varsinkin lisäkaapin kanssa. -2 kanavaa ja saa myös jalkakytkimen - jotain efektejä toisessa kanavassa jotka voi olla ihan ok? - hintaa 300€ uutena http://www.fender.com/products//search.php?partno=2331100000 http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm Minulta ääni Super Champille. Ykköskanava on normaali hyvä Fenderin putkikanava johon saa mukaan varsin mukavan katauksen efektejä. Kakkoskanavalla on mallinnuksia jotka saivat minut, vanhan digivihaajan kääntämään kelkkansa. Youtubessa on valtavasti esittelyjä, tässä yksi: http://www.youtube.com/watch?v=-aGMTrL0pGg&feature=related . Oma kaiutinelementti on melko onneton mutta liittämällä lisäkaapin alkaa vahvistin kuulostaa isolta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)