Corto 23.12.2007 10:15:59 | |
---|
Vähän ryöstökalastan ketjua, kun otsikon yleismaallinen luonne soveltuu aiheeseeni. Nimittäin: Itse olen tässä katsellut & kuolannut Fenderin 15W Super Champ XD-comboa: 2 kanavaa, 15 putkiwattia, 10" ämyri. Ja T-kaupassa karvan alle 300 euroa. Aijjai, irtoaisi sopivasti möykkää reggae- ja rokkitarkoituksiin tuollaisella mööpelillä. Mutta tuon Super Champin kakkoskanavaan on sotkettu jotain ihme mallinnuksia... eihän niitä pakko ole käyttää, mutta onko kellään käyttökokemuksia tästä kyseisestä combosta? Ei varmaan ole kuitenkaan kovin vanhaa mallia vielä tuo XD-versio Super Champista. http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_xd.htm Vai olisiko sittenkin Blues Junior tai Pro Junior parempi sijoitus 15-wattista Fenderin putkicomboa halajavalle? Niistä kyllä tulisi se satanen-pari lisää hintaa. "Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy |
s7ra7 23.12.2007 12:32:54 | |
---|
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentiaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille. |
mhaarala 23.12.2007 12:45:47 | |
---|
Omasta mielestä tuo Valveking (siis nuppi) oli kyllä lähinnä medallimusiikkiin soveltuva. Tiheä, paksu särömeininki. Kuulostaa parhaalta gain täysillä. Kliinit yms. oli aika mitäänsanomattomat. Tosin enpä niillä itse paljon soittele. Minusta kingi taas kuulostaa gaini täysillä aivan hirveältä. Paljon paremman lopputuloksen sain kun laitoin eteen Bad Monkeyn ja vahvistimen gainin todella pienelle. Muuten tuon vahvistimen soundipaletti on kyllä ihan kelvollinen kun vain jaksaa hakea sen soundin sieltä. Olen soittanut aika montaa huonompaakin vahvistinta... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
superfly 23.12.2007 13:59:42 | |
---|
Tuosta Super Champista on uusimmassa Riffissä arvostelua. Kovasti kehuivat siinä. Itse testasin kaupassa liian hiljaa mutta se puhdas kanava kuulosti kyllä oikein hyvältä. Särökanavasta en osaa oikein sanoa kun ei pystynyt luukuttamaan yhtään. Valinnanvaraa ainakin oli paljon. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
PJS 23.12.2007 18:14:54 | |
---|
Ois pitänyt varmaan hieman tarkentaa. Eli tuo Peaveyn Valveking tarjoaa LAADUKASTA ääntä ja runsaan valikoiman. Suosittelen tutustumista ennenkuin harkitsee muita varsinkaan saman teholuokan kalliimpia ns. peruscomboja. Mulla on kohtuu hyvä mielikuva Classic 30 vahvarista jolla itsekkin joskus reeneissä soittelen (kaverin vahvistin) johon tottakai ikäänkuin vertasin tuota VK:ta. Toki oli valitettavan lyhyt testisessio, mutta mielikuva jäi erittäin positiiviselle puolelle. Soundimaailma kallistuu ehkä hieman rokkisäröpuolelle, mutta tuolla takapaneelin nupilla yhteistyössä normi ekvalisointien kera saa käyttöön melkomoisen määrän soundeja. Lähes sänkykammarivoluumista kunnon bändisoittoon saakka. Itsellä ehdottomasti seuraava vahvistinhankinta. Suosittelen lämpimästi testiä. Ihan vintagehenkisille ei ehkä se oikea peli, mutta ennakkoluulottomille ja laajasta soundiskaalasta nauttiville must! ja testaamani malli oli 112, eli hinnat alkaen http://tinyurl.com/mnyyp Saman suuntaisia kokemuksia itsellä. Pikkuveljellä on tollanen valveking 112 combo myös ja aika paljon tulee sillä kotona käydessä käytyä ja pakko sanoa, että ko.combosta irtoaa kevyehköön blues/jazz/rockiin oikein oivat ja lämpöiset kevyrosot ja ihan kivat cleanitkin vielä. High-gain osastoa en oo oikein testaillu ku en niitä tarvii. Clean kanavasta saa säröpedaaleilla mitä vaan, esim nyt parasta aikaa oon kotona ja soitellu yhdistelmällä mexicon 60's Strato - Voodoo-Labs sparkle drive ja Procon vintage RAT kaikkea joululauluista perinnebluessin ja rokin kautta kasarirock-meinikeihin ja saundi on ollut hyvä ja toimiva kautta linjan ja vieläpä ihan kotisoitto volyymeillä. Takapaneelin nupilla saa saundin ilmettä muutettua aika kivasti ja muutenkin koneesta saa sävynsäätimillä aika monipuolista saundimaailmaa irti. Noissa peaveyissä on se merkki vähän saundia huonontavana elementti. Monesti oon naureskellu tyypeille jotka kehuu et, "pirun nätti ja hyväsaundinen fenkun combo äijällä", kyseessä siis samat tyypit jotka haukkuu kaikki classic 30:set sun muut lyttyyn ja vannoo vaan fenderin, orangen ja muiden vintage uskottavien vehkeiden nimiin. Mulla on siis vaaleen ruskeella tweedkankaalla päällystetty Peavey Classic 30 mihin oon vaan etukankaaseen ruuvannu aidon metallisen fender-vahvistinlogon vanhasta fenkun combostani...Yllättävän paljon on pelkkä logo parantanu saundia. Se on aina hauskaa paljastaa kitarakamarunkkareille, et ainoo asia mikä mun vahvarissa on fenderia on se logo :D Hyvää joulua, beibi! |
Kivijalka 23.12.2007 18:18:55 | |
---|
Noissa peaveyissä on se merkki vähän saundia huonontavana elementti. Monesti oon naureskellu tyypeille jotka kehuu et, "pirun nätti ja hyväsaundinen fenkun combo äijällä", kyseessä siis samat tyypit jotka haukkuu kaikki classic 30:set sun muut lyttyyn ja vannoo vaan fenderin, orangen ja muiden vintage uskottavien vehkeiden nimiin. Mulla on siis vaaleen ruskeella tweedkankaalla päällystetty Peavey Classic 30 mihin oon vaan etukankaaseen ruuvannu aidon metallisen fender-vahvistinlogon vanhasta fenkun combostani...Yllättävän paljon on pelkkä logo parantanu saundia. Se on aina hauskaa paljastaa kitarakamarunkkareille, et ainoo asia mikä mun vahvarissa on fenderia on se logo :D C30 on kyllä mahtava laite. Monet sitä haukkuvat mutta minä olen saanut parhaimmat saundini juurikin kyseisestä combosta. Haluttaisikohan jotakuta vaihtaa muusikoiden.net hyväksytty Edition Tube 20 Anniversary Classic-sarjalaiseen, I wonder?
If you ain't a ninja, you ain't shit! |
superfly 23.12.2007 21:02:01 | |
---|
Mulla on Classic 30 ja mä en voi oikein sietää sen saundia. Siinä on vaan jotain mikä ei mun korvaa miellytä. Eron huomaa aika selkeesti kun joskus soittelee "hyvällä" vahvarilla ja sen jälkeen palaa taas tuon Classic 30:sen ääreen masentumaan. En suostu sanomaan sitä missään nimessä hyväsaundiseksi vahvariksi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Henkka370 23.12.2007 21:06:00 | |
---|
Jotenkin "nykyajan kitaracombot" ilmauksesta mulle tulee ensimmäisenä mieleen Line6 Spidervalve... Hannu Karpo on äijä! |
Kivijalka 23.12.2007 21:26:32 | |
---|
Mulla on Classic 30 ja mä en voi oikein sietää sen saundia. Siinä on vaan jotain mikä ei mun korvaa miellytä. Eron huomaa aika selkeesti kun joskus soittelee "hyvällä" vahvarilla ja sen jälkeen palaa taas tuon Classic 30:sen ääreen masentumaan. En suostu sanomaan sitä missään nimessä hyväsaundiseksi vahvariksi. Ilmeisesti tämä sama ominaisuus on se josta itse diggaan hulluna. Muunmuassa Mesan Lone Star hävisi Peaveylle rehdissä mano-a-mano matsissa koska kyseistä "jotakin" ei pöntöstä irronnut. :P If you ain't a ninja, you ain't shit! |
Umas 24.12.2007 11:59:26 | |
---|
Omasta mielestä tuo Valveking (siis nuppi) oli kyllä lähinnä medallimusiikkiin soveltuva. Tiheä, paksu särömeininki. Kuulostaa parhaalta gain täysillä. Kliinit yms. oli aika mitäänsanomattomat. Tosin enpä niillä itse paljon soittele. Itse sain combosta aika hyvä gary moore still got the blues soundit.... . Kyllä ainakin combolla soittelee muutakin kuin medallia. ...ei mulla muuta. Stoner to the boner |
Exhausted 24.12.2007 13:37:35 | |
---|
Omasta mielestä tuo Valveking (siis nuppi) oli kyllä lähinnä medallimusiikkiin soveltuva. Tiheä, paksu särömeininki. Kuulostaa parhaalta gain täysillä. Kliinit yms. oli aika mitäänsanomattomat. Tosin enpä niillä itse paljon soittele. Riippuu siitä mitä metallimusiikilla tarkoittaa. Kovin tiukka särö tuossa ei ole, matalat demppaukset puuroutuvat pahasti kovilla särömäärillä. Johonkin hard rockiin tai stoneriin suosittelisin enimmillään. Muuten hintaisekseen asiallinen peli. |
Riippuu siitä mitä metallimusiikilla tarkoittaa. Kovin tiukka särö tuossa ei ole, matalat demppaukset puuroutuvat pahasti kovilla särömäärillä. Johonkin hard rockiin tai stoneriin suosittelisin enimmillään. Muuten hintaisekseen asiallinen peli. No ei ainakaan meikän testaamilla 3:lla yksilöllä (joista 1 oli 1x12 combo ja 2 nuppeja) ilmentynyt tuollaista. Ja kyllä ne demppien tiukkuudet lähtee siitä ranteesta ennemmin kuin vahvistimesta. edit: Säröä sain valvekingistä riittävästi Lamb of God henkiseen tykittelyyn jo gainin ollessa puolenvälin tienoilla. |
Exhausted 24.12.2007 17:26:13 | |
---|
Ja kyllä ne demppien tiukkuudet lähtee siitä ranteesta ennemmin kuin vahvistimesta.
Öö, ei, tarkoitin saundillista tiukkuutta enkä soitannollista tiukkuutta. Demppaukset soivat vahvarin läpi ihan ajallaan, mutta eivät kuulosta siltä kuin pitäisi. |
mhaarala 25.12.2007 11:32:34 | |
---|
Riippuu kaapista, säädöistä ja kitarastakin miten tiukkoja tai löysiä ne dempit ovat. Omastani sain parhaat dempit kun pudotin särön niin alas että sain sellaisen harvan mutta ponnettoman särön vahvistimesta itsestään ja buustasin sitä overdrivella. Ei ollut kovin löysä ja haukkaili ihan mukavasti... :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
jussimus 25.12.2007 12:57:04 (muokattu 25.12.2007 12:58:04) | |
---|
Kyllähän demppiSOUNDIN tiukkuuteen vaikuttaa ratkaisevasti myös soittajan tatsi, siitä ei pääse mihinkään. Jollei tatsi riitä ja vahvari pieree, niin Apina auttaa aina. |
Exhausted 25.12.2007 15:15:39 (muokattu 25.12.2007 15:19:16) | |
---|
Ja jokainen varmasti tietää oman ranteensa "saundin" ja tietää milloin vika on jossain muualla :). VenttiiliKuningasta testatessa oli nimenomaan tilanne, jossa olin ensin soittanut omalla setupilla hyvän aikaa. Eri vahvistimissa on eri saundit, mitkä sopii eri korvien mielestä eri asiaan. VK:sta en saanut mieleistäni metallisaundia ainakaan ilman pedaalia. Toisista vahvareista saa, mutta todellakaan kaikista ei. |
s7ra7 29.12.2007 13:05:22 | |
---|
Ja jokainen varmasti tietää oman ranteensa "saundin" ja tietää milloin vika on jossain muualla :). VenttiiliKuningasta testatessa oli nimenomaan tilanne, jossa olin ensin soittanut omalla setupilla hyvän aikaa. Eri vahvistimissa on eri saundit, mitkä sopii eri korvien mielestä eri asiaan. VK:sta en saanut mieleistäni metallisaundia ainakaan ilman pedaalia. Toisista vahvareista saa, mutta todellakaan kaikista ei. Itse nyt olen soitellut tuolla omallani hetken aikaa, ja tuntuu kyllä oikein pätevältä. Tuohon soundikysymykseen vaikuttaa ratkaisevasti kitara. :) Ainakin omalla stratolla ei mitään hirveää hevisoundia lähde irti, mutta hienot bluesrosot ja kalifornia-soundit kyllä. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentiaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille. |