Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
Lennu
21.12.2007 14:19:54

Aikaa osallistumiseen on ihan tarpeeksi, että voi ensin vetää sen ihannesoolon ja sitten vasta osallistua sillä.

Mulla ei tuu ikinä ihannesooloa, mä vaan oksennan aina jotain kukkua. Ei riitä kärsivällisyys alkaa hieromaan.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
J.Hollström
21.12.2007 14:46:42
Mulla ei tuu ikinä ihannesooloa, mä vaan oksennan aina jotain kukkua. Ei riitä kärsivällisyys alkaa hieromaan.

Mullon taas semmonen probreema, että vaikka kuinka huonoo yrittää niin priimaa pukkaa tulemaan.

;o)
Krice
21.12.2007 15:54:05

No vähän sama juttu minulla. Tai siis ottoja tulee aika paljon, mutta ne menee koko ajan vain huonommiksi.
Juzpe
21.12.2007 18:14:45

No vähän sama juttu minulla. Tai siis ottoja tulee aika paljon, mutta ne menee koko ajan vain huonommiksi.

Tähän on olemassa ihan laskukaavakin... Soolon hyvyys on kääntäen verrannollinen ottojen lukumäärän neliöön.

Eli

y=soiton hyvyystekijä
x=ottojen lukumäärä

y=1/x^2

ei taidan mun 271:llä otolla kovin korkeelle päästä..... :P
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
stratomaster
21.12.2007 18:43:10 (muokattu 21.12.2007 18:47:32)

Saa nähdä mihin asti äänestys on voimassa, tänään lähdetään Keski-Suomeen ja ennen tiistaita en lupaa kuuntelumahdollisuuksista mitään. Yritän kuitenkin parhaani jos äänestys päättyy ennen tätä.

Ajattelin, että laitettaisiin tällä kertaa äänestysaikaa vähän reilummin, kun tässä on joulunaluskiireet ja joulunpyhät ja porukkaa voi olla sukulaisissa ties missä. Vetoja on myös aika paljon, joten kuuntelu ja arviointi vie myös aikaa. Voisi laittaa deadlinen Tapaninpäivälle eli keskiviikkoiltaan.

olen pahoillani Stratomasterille aiheutuneesta päänvaivasta. Yritän opetella ton jutskan ens kertaan!

Ei tosta hirveää päänvaivaa ole. En vain saa työpaikan koneella noita oikeita linkkejä näkyviin. Kotikoneella homma toimii niin kuin pitääkin.
-AjA-
21.12.2007 19:11:21

Härregyyd kun on mahottoman loistava tausta. Perhana ku vasta nyt pääsin maistelemaan sitä.
I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words...
JarnoH
21.12.2007 22:22:10

Hei hyvä homma tuo pitkä äänestysaika. On noita joulu-"kiireitä" tässä niin paljon, että eihän sitä muuten kerkeäisi kuunnella. Tuossahan on jo yksi albumillinen nimittäin tavaraa.
Röytäen eteenpäin.
jyrki_i
22.12.2007 22:02:11
Jonkun pitäisi pakottaa Gilmour kuuntelemaan kaikki 40 sooloa putkeen ja antamaan kommentti jokaisesta :-) Miltähän muuten kuulostaisi, jos kaikki 40 sooloa miksattaisiin päällekkäin?
Kiljotiini
23.12.2007 15:30:38
Teoriasta en tiedä, mutta eikös terssi ole perussävelelle 5. sävel=heviote. Joutuu tekee soolot ihan korva kuulolta kun tuo teoria jäänyt lukematta. Sen takia tarviaisikin 2 ihan itselle omistettua päivää että sais tehtyä mitä haluaa. Eli onko A:ltakin 7 ja D:ltä 5 väli jokin terssi(pieni, iso).... ei tajua oikein.

1) Terssi = 3. sävel (kvintti = 5. sävel)
2) A:lta 7 ja D:ltä 5 ei ole varsinaisesti mikään sointu (kai), mutta jos tohon lisätään G:ltä 4-väli (eli kvintti) niin tulee perus mollisointu

Pääsinpäs kerrankin pätemään :---)
No voi turhuuksien turhuus kun on turha turhuus. Rölölöö
J.Hollström
23.12.2007 16:39:34
24. juki68
Alussa ollaan tutuissa PF-maisemissa ja siellä haluttaisiin ilmeisesti olla koko matkan ajan. Mutta minkä takia?

Ihan taustan takia. Yritin jollain tavalla imitoida orkkistunnelmaa. Tällä kertaa näin.
PappaSF
23.12.2007 17:13:28 (muokattu 23.12.2007 18:26:44)
Itellä sama homma. Pink Floyd on sen verran nostalginen ja loistava että halusin pysytellä suht rauhallisella linjalla tekemättä mitään radikaalia.

Oikein hyvää joulua kaikille osallistujille
velsa
23.12.2007 18:50:15 (muokattu 23.12.2007 18:52:07)

velsa - toisaalta hyvä, toisaalta todella ärsyttävän tökkivä... ennenkin on velsan soitto aiheuttanut ristiriitaisia tunteita... alku on hieno, mutta jotenkin se staccatosoitto ja naksnaks meininki alkaa jossain vaheessa vituttaa
Mahtavaa.......mun soitto herättää tunteita......8)

1p velsa - Tatsia ja tyyliä. Muutamat lyhyet nuotit kun olis korvattu pitkällä, olisin antanut toisenkin pojon..
Mä vedin siis liian nopeesti..........8)
Kauas on pitkä matka........
Forest
23.12.2007 20:50:55
Mä vedin siis liian nopeesti..........8)

Muutama kohta vähän pisti korvaan..olis niihin voinu rehellinen tilukin käydä.. Hiton hyvin vedetty joka tapauksessa: 1,99 points... Niin kova taso tällä kertaa, että piti kuunnella normaalia kriittisemmin. Aika moni pisteen arvonenkin veto putos pois kun ei vaan riittänyt kaikille.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
SikaSilu
23.12.2007 21:08:26 (muokattu 23.12.2007 21:10:52)
Ja karik se arvosteli kaikki muut, paitti jätti mut välistä.No ei kai siitä sitten ollut mitään sanottavaa :) Ois kai pitänyt ottaa tuo Jaappanin Strato käyttöön ja sama soundi, mikä oli suurimmalla osalla...Perkules jos ei tule yhtään pistettä, niin lopetan koko kitaransoiton ja hakkaan Kramerini polttopuiks :D No jos ei nyt kuitenkaan...
velsa
23.12.2007 21:14:10

Muutama kohta vähän pisti korvaan..olis niihin voinu rehellinen tilukin käydä.. Hiton hyvin vedetty joka tapauksessa: 1,99 points... Niin kova taso tällä kertaa, että piti kuunnella normaalia kriittisemmin. Aika moni pisteen arvonenkin veto putos pois kun ei vaan riittänyt kaikille.

emmie osaa tiluttaa ku kotitarpeiks........enempikin yritän aina pysyä messissä kappaleen tunnelmassa.....ajatella sitä sooloa vähän niinku laulun kannalta.....se kun on tämmösen vanhan pierun mielestä mahtavampaa ku silmitön musiikillinen ilotulitus johon ei tosin eväätkään riitä kovin pitkälle.......mutta mitä näistä......näähän on vain maku asioita.......yks äidist ja toinen tyttärest......8)
velsa
23.12.2007 21:16:06

Ja karik se arvosteli kaikki muut, paitti jätti mut välistä.No ei kai siitä sitten ollut mitään sanottavaa :) Ois kai pitänyt ottaa tuo Jaappanin Strato käyttöön ja sama soundi, mikä oli suurimmalla osalla...Perkules jos ei tule yhtään pistettä, niin lopetan koko kitaransoiton ja hakkaan Kramerini polttopuiks :D No jos ei nyt kuitenkaan...

Kannattaa kyl harkita vielä.......Kramerilla lämmittää saunaa yllättävän pitkään......8)
MadMatt
23.12.2007 21:46:22

Velsalle yksilöity arvostelu: jotenkin kuulostaa väsyneeltä, Jännite puuttuu. soundit ovat periaatteessa OK mutta silti jotekin ponnettomat sut tuntien, soitto laiskahkoa "kunhan jotain vetelen" osastoa. Sun tavaramekiksi muodostunutta vibraakin olis kaivannut lisää....
Nothin' but the blues
MadMatt
23.12.2007 21:59:44 (muokattu 23.12.2007 22:00:06)

Jos joku haluaa kritiikkiä reaaliajassa huonotuuliselta bluesmieheltä niin sitä tulee nyt. Ketä on seuraavana vuorossa?
Nothin' but the blues
zakkhare
23.12.2007 22:08:06
No täällä viittoillaan ja otetaan kura vastaan! Hit me!
Keep On Rockin'!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)