Aihe: Kitaran tilaaminen Yhdysvalloista vol. 1
1 2 3 4 512 13 14 15 1622 23 24 25 26
joukov
13.12.2007 16:53:20
Kävin hakemassa pari pakettia tullista. Nauratti katsella kun jengi yksitellen lähetettiin hakemaan kuitteja ja jokainen paketti avautettiin valvovan silmän alla. 75% yritti saada pakettinsa ilman mitään lappuja.

Soittimien osien tulli on 2,7% ja koko soittimien tulli on 3,7%.
KISSology Vol.3, 18.12.2007
anttipi
13.12.2007 20:35:45 (muokattu 13.12.2007 20:36:50)

toimittajana UPS.

UPSissa on parhaimmillaan se hyvä puoli, että tullaavat puolestasi ja toimittavat kotiovelle, mutta huonoimmillaan UPSin äijä käy ennakkoon ilmoittamatta soittelemassa ovikelloa keskellä päivää, ja sen jälkeen sopivaa toimitusajankohtaa saattaakin olla vaikea saada järjestymään. Itse olen joutunut soittelemaan perään, kun olen nettiseurannasta nähnyt, että pakettia on yritetty toimittaa kotiin. Luulisi sen tulevan kuljetusliikkeellekin kalliiksi ajella varmuuden vuoksi tavaroiden kanssa ympäri kaupunkia ennakkoon sopimatta?! Tai sitten eivät vain välitä/osaa. Viimeksi UPSin kaveri totesi vaan jotenkin, että "en minä näistä tiedä, kun en oikeesti ole UPSilla töissä".
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
hannlain
14.12.2007 09:02:59
UPSissa on parhaimmillaan se hyvä puoli, että tullaavat puolestasi ja toimittavat kotiovelle, mutta huonoimmillaan UPSin äijä käy ennakkoon ilmoittamatta soittelemassa ovikelloa keskellä päivää, ja sen jälkeen sopivaa toimitusajankohtaa saattaakin olla vaikea saada järjestymään. Itse olen joutunut soittelemaan perään, kun olen nettiseurannasta nähnyt, että pakettia on yritetty toimittaa kotiin. Luulisi sen tulevan kuljetusliikkeellekin kalliiksi ajella varmuuden vuoksi tavaroiden kanssa ympäri kaupunkia ennakkoon sopimatta?! Tai sitten eivät vain välitä/osaa. Viimeksi UPSin kaveri totesi vaan jotenkin, että "en minä näistä tiedä, kun en oikeesti ole UPSilla töissä".

Myös samansuuntaisia kokemuksia UPS:stä... Musik-direktivistä tilatessani kamaa toimituksen "hoiti" UPS. Olivat myös käyneet kotiovella kelloa soittelemassa työpäivän aikana ilman että olisivat etukäteen ilmoittaneet päivää. Asiakaspalvelusta sanoivat, ettei kuskeilla ole matkapuhelimia mukana, eivätkä voi soittaa ennen toimitusajankohtaa, kun yritin kysellä mihin aikaan mahdollisesti seuraava toimitusyritys on ja voisiko kuski soittaa puoli tuntia ennen toimitusta, jotta voisin tulla töistä himaan vastaanottamaan pakettia,... Vaihdoin sitten toimitusosoitteeksi työpaikan osoitteen...
-Hannu
flattopguitar
14.12.2007 09:17:22
Kuriiri toimittaa päivässä satoja paketteja, joten he eivät todellakaan ala soittamaan jokaiselle etukäteen, eikä se edes olisi mitenkään mahdollista. Mutta kun näkee paketin olevan tulossa, voi ottaa itse yhteyttää UPS:ään ja yrittää saada sovittua toimitusta/puhelin soittoa ennen sitä. Yleensä se onnistuu, mutta aina silloin tällöin tieto ei kulje eteenpäin jakelijalle asti. UPS käyttää suomessa paljon yksityisiä kuriiripalveluita niillä paikkakunnilla missä heillä ei ole omaa toimipistettä.
Tomtom
14.12.2007 09:44:04
Noinhan se menee UPSin kanssa. Lieneekö esim. ameriikoissa esim. taloudenhoitaja aina kotona, mutta voisi kuvitella että esim. pohjoismaissa yksityishenkilöille tulevista paketeista ainakin puolet jää ekalla kerralla toimittamatta just sen takia että jengi on duunissa päivällä. Mää tekisin jonkun "systeemin". Toisaalta, eipä toi oo mun ongelma.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
anttipi
14.12.2007 20:48:55 (muokattu 14.12.2007 20:50:12)

Kuriiri toimittaa päivässä satoja paketteja, joten he eivät todellakaan ala soittamaan jokaiselle etukäteen, eikä se edes olisi mitenkään mahdollista.

Puhelinsoittoon kuluu HUOMATTAVASTI vähemmän aikaa, kuin ajella joka hemmetin osoitteeseen varmuuden vuoksi kesken ihmisten NORMAALIN TYÖAJAN, jolloin hyvin suuri osa ei ole kotona. Luultavasti tulisi halvemmaksikin. Ja että ei ole kännyköitä? Tuota noin, olisikohan paikallaan hankkia kuriirille luuri - hän on asiakaspalveluammatissa ja työn luonteen kannalta on tärkeää, että hän on tavoitettavissa.

Kuulostaa vain UPSin kiukuttelulta/"säästämiseltä"/huonolta palvelulta. Serkku tilasi Tanskassa asuessaan tavaraa UPSin kautta Keski-Euroopasta. Pikkasen nauroin, kun serkku laittoi www-linkkinä lähetysseurannan: hädin tuskin mahtui yhdelle sivulle tapahtumat. Ja mikä uskomattominta: paketti oli käynyt kaikkiaan kolme (3) kertaa serkkuni asuinkaupungissa ja lähtenyt sieltä takaisin eri puolille Tanskaa. Serkku soitti UPSille moneen kertaan ja aina väitettiin, että kyllä ollaan soiteltu ja käyty - jopa sellaisina päivinä, kun serkku oli tasan tarkkaan aamusta iltaan kotona kännykkä koko ajan päällä. Noh, sitten selvisi, että puhelinnumero oli merkitty UPSin lähetyslistan toiselle sivulle - sinne ei tietenkään tullut kenenkään mieli vilkaista, mieluummin valehdeltiin, että kyllä ollan soiteltu mutta kun ei vastata! Esimerkillistä asiakaspalvelua kerrassan.
Muovinen
14.12.2007 21:12:28

Täytyypä seurata tuota paketin etenemistä tarkkaan, että osaa porukoita varoittaa etukäteen. Ite kun oon Napapiirillä ja skitta menee Oulun viereen Muhokselle. Onneksi porukat on melkein aina kotona.

Sille kuriirille maksetaan sitten niiden tekemät tullaukset käteen vai ojentaako ne kiltisti laskua kouraan?
anttipi
14.12.2007 21:17:02 (muokattu 14.12.2007 21:21:22)

Sille kuriirille maksetaan sitten niiden tekemät tullaukset käteen vai ojentaako ne kiltisti laskua kouraan?

Voit maksaa koko roskan kerralla esim. pankkikortilla tai Visalla omalla ovellasi. Niillä on vehje mukana. Tai käteiselläkin, oletettavasti.

Ja toki UPS varmasti hoitaa suuren osan lähetyksistä ihan asiallisesti perille. On mulla hyviäkin kokemuksia. Se on vaan niin, että asiakaspalvelutyötä tekevän firman mokailuja/epäasiakasystävällisiä toimintatapoja ei jaksa painaa loputtomiin villasella.

Kannattaa seurata netistä ja soittaa itse jo etukäteen. Joskus mulle kävi niin, että pakettia ei ollut saatu toimitettua, kun en ollut kotona (eivät soittaneet puhelimeen). Soittelin itse perään ja yritin sopia toimitusta seuraavalle päivälle. Jostain käsittämättömästä syystä kesti tämän jälkeen monta päivää ennen kuin lopulta sain paketin. Eli paketti "lepäsi" useita päiviä jossain.
Buffa D
10.03.2008 01:05:55
Onnistuisiko Carvinin V3-vahvarin tilaus suoraan niitten tehtaalta?
Saattais saada halvemmalla kun täältä päin maailmaa..
persemoi.
oiva tumpeloinen
10.03.2008 12:12:28
Onnistuisiko Carvinin V3-vahvarin tilaus suoraan niitten tehtaalta?
Saattais saada halvemmalla kun täältä päin maailmaa..

Muistaakseni Carvin kehoittaa kääntymään maahantuojan juttusille.
Buffa D
11.03.2008 08:25:48
No voe harmi. Kun täälläpäin näyttäisi ton hinta hipovan 1400euroa.
Carvinin sivulla ne sen sijaan on 899 dollaria..
persemoi.
MaxDamage
11.03.2008 09:00:51

Älä unohda että tämän maan ihanan verosysteemin vuoksi tulli laskuttaa sinulta hinnasta +20 prosenttia. Jollet sitten saa vahvaria jotenkin undergroundisti tuotua. (Kaverin veneellä vaikka tai jotain :) ) No joo...
ReBeat
11.03.2008 10:13:13

http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … -channel-all-tube-head-p-15557.html
http://www.station-music.de/frames/frameset_carvingitamp.html
Zakk
11.03.2008 10:27:38
Älä unohda että tämän maan ihanan verosysteemin vuoksi tulli laskuttaa sinulta hinnasta +20 prosenttia. Jollet sitten saa vahvaria jotenkin undergroundisti tuotua. (Kaverin veneellä vaikka tai jotain :) ) No joo...

Jeps, aina kannattaa laskea +25% hintaan lisää ja varautua se maksamaan, eli ALV+tulli
jurporaider
14.04.2008 18:59:06
Moro,

Tilasin just jenkeistä electro-akustisen Fenderin (Fender CD220SCE Dreadnought Cutaway Acoustic-Electric Guitar).

Tässä vähän kokemuksia.

Suuret firmat, kuten http://www.zzounds.com, http://www.musiciansfriend.com, http://www.samedaymusic.com ja http://www.music123.com/ eivät myy tällä hetkellä syystä tahi toisesta Fendereitä ulkomaille. Joku firma tarjos jotain rupumerkkejä vain, suurin osa ei mitään.

Löysin sitten kaupan Bostonista http://www.mrmusicguitars.com/ joka myy. Huono puoli tuossa liikkeessä on, että valikoima on suppeahko, tosin tiheään vaihtuva. Hyvä puoli oli, että ostamani kitaran hinta oli $100 halvempi, kuin isoilla firmoilla.

Kitara maksoi siis $299(189€) ja kova laukku $80 (50€). Thomannilla sama kitara 444€ ja laukku noin 80€.

Rahtikulut oli messevät $125 (79€). Jos tilaa kaks kitaraa, tuo vain tuplaantuu, ei siis halpene.

Mr. Music sanoi, että maksa lasku tilisiirtona, myös rahtikulut. Suoraan sanottuna vähän hirvitti tehdä tilisiirtona. Visa ei käynyt siis. Noh, tein tilisiirron, josta Nordea veloitti 26€. Rahan siirtyminen vei noin 3 arkipäivää.

Kun rahat näkyivät MrMusicilla, sieltä lähti heti kitara matkaan, sain seurantanumeron ja katsoin kuinka kitara matkasi parissa päivässä Hesaan. Sitten soittivat Schenkeriltä ja sanoivat kitaran olevan tulossa. Kysyivät emailia, jonne sain avl. (22%) laskun, 56€ + palvelulisä 10€, Yhteensä siis 63€. Maksoin, lähetin screenshotin vahvistetusta laskusta Schenkerille ja kahden päivän päästä kitara tuotiin tänne itärajalle kotiovelle.

Kitara oli hyvin pakattu, sisällä laukussa, täysin ehjä.

Tullijutuissa en alkanu yrittämään mitään juttuja. MrMusic olisi laittanut sen arvoksi tyyliin "mitä vain", mutta tulli tuppaa tarkastamaan laatikoita ja googlaamaan kaman arvoa. Kattelin tullin sivuilta, että kitaraa hakiessa pitäisi olla maksukuitit mukana. Pyysin mr.musicia pistämään kuitin lootaan näkyville. En tiedä, miten sit meni. Ei mun joka tapauksessa tarttenu mitään kuittia näyttää eikä laatikon sisälläkään mitään kuittia ollut.

Jos joku ei tiedä tosta alv ja tulli asiasta, niin tässä pähkinänkuoressa.
Tavarahinta+toimituskulut --> näistä ALV 22% sekä tulli 2,7%. Jos alv tai tulli on alle 10 euroa, sitä ei peritä (tuote+postikulut siis pitää olla alle 45€, sillon ei tuu lisälaskua)

Tuliko homma sitten halvemmaksi, kannattiko? Hell yeah!

Fender CD220SCE Dreadnought Cutaway Acoustic-Electric Guitar kovalla boksilla:
Jenkeistä kaikkine kuluineen 400€
Thomannilta olisi maksanut kuluineen 550€
Suomesta en edes tiedä, mitä maksaa, 600-800€ varmaan.

Voi siis suositella ainakin tuota http://www.mrmusicguitars.com/
Fenkkuja, mm. stratoo tms siellä näyttäis olevan jonkun verran. Hinnat näyttäis olevan myös kohillaan. Palvelu toimi ja oli ystävällistä sekä reilu meininki. Ja mikä tärkeintä: onnistuneet kaupat. Suosittelen!

"Keep on rockin' in the free world" :)
kaisu62
18.04.2008 20:47:19
Hei!

Ehdottomasti kannattaa tilata USA:sta. Ollaan ostettu sieltä isompiakin ostoksia (moottoripyörä, auto jne). Nyt dollarin kurssi alhaalla, joten osta ihmeessä kitarakamat sieltä.
Busta
18.04.2008 22:29:54
Niin jenkeistä,eikä thomannilta vai?
Broadcaster
18.04.2008 23:58:23
Niin jenkeistä,eikä thomannilta vai?

hehe!

BURN ! :)
jarmo vh
28.06.2008 09:42:05
Näinkin voi käydä:
Löysin Gruhn guitarsilta kitaran, jota olen pitkään jahdannut eli 60-luvun Guild S-100 Polaran. Kitara oli uudelleen maalattu, joten hinta oli sopiva 750$, orkkiskunnossa maksavat 1500-2000$. Innostuin, laitoin meiliä ja olin valmis hankkimaan kitaran, mutta...
vastaukseksi tuli: Kiitos kiinnostuksesta, mutta valitettavasti kyseisessä kitarassa on Brasilian ruusupuusta tehty otelauta, ja Brasilian ruusupuuta ei saa viedä ulos maasta, joten emme voi toimittaa kitaraa.

Pikkuisen vituttaa. Kaikenlaisia lakeja siellä löytyykin soittajan harmiksi, ei voi kuin ihmetellä ja jatkaa etsimistä.
"I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)