Aihe: Floikka onkhelma..
1
-J.-
21.12.2007 15:27:06
Eli toi floikan kampi on löysä.

Eli tarkoitan nyt tätä että kun kammen ottaa soittaessa käteen ja päästää sen sitten irti se pyörähtää suoraan alaspäin sojottamaan. Eli se pyörii liian vapaasti.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin jos se kampi ei pyörisi niin vapaasti se helpottaisi esim. flutterin oppimista. '

Tajusitteko, pohjustus voi kuullostaa hankalalta.
-Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa
marko.m
21.12.2007 15:52:10
Minä nyt en ole varsinainen floikka-asiantuntija vaikka floikkakitara löytyykin. Mutta ilmeisesti sinun floikassa ei ole semmoista jonkinlaista "jarrua" joka pitää kammen siinä asennossa mihin sen jättää. Mulla ei ainakaan ole semmosta. Käsittääkseni joissakin floikissa on semmonen systeemi ettei kampi heilu vapaasti.

Mutta voihan sinne kierteisiin laittaa jotain, vaikka pienen palan teippiä ettei se pyöri tahattomasti.
-J.-
21.12.2007 16:03:39
Minä nyt en ole varsinainen floikka-asiantuntija vaikka floikkakitara löytyykin. Mutta ilmeisesti sinun floikassa ei ole semmoista jonkinlaista "jarrua" joka pitää kammen siinä asennossa mihin sen jättää. Mulla ei ainakaan ole semmosta. Käsittääkseni joissakin floikissa on semmonen systeemi ettei kampi heilu vapaasti.

Mutta voihan sinne kierteisiin laittaa jotain, vaikka pienen palan teippiä ettei se pyöri tahattomasti.

Tämähän ''jarru'' sieltä juuri puuttuu..
-Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa
Sensonic
21.12.2007 16:45:42

Eli tarkoitan nyt tätä että kun kammen ottaa soittaessa käteen ja päästää sen sitten irti se pyörähtää suoraan alaspäin sojottamaan. Eli se pyörii liian vapaasti.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin jos se kampi ei pyörisi niin vapaasti se helpottaisi esim. flutterin oppimista. '

Mikä kitara, minkä valmistajan floikka?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
malbaz
21.12.2007 17:22:38
Mullakin oli löysä se, mut ratkasin ongelman ku laitoin vähän kelmua sinne kammen sisäl.
"All diseases are curable, but not all people"
-J.-
22.12.2007 13:32:14
Mikä kitara, minkä valmistajan floikka?

Iba Rg270, Floyd Rose Licensed.

Mutta itse sain tätä tukevammaksi kun laitoin narikka lipusta askartelemani rikat siihen pulttien väliin...
Antti90
22.12.2007 15:41:09

Iba Rg270, Floyd Rose Licensed.

Mutta itse sain tätä tukevammaksi kun laitoin narikka lipusta askartelemani rikat siihen pulttien väliin...

Ibojen kammissa on 2 valkoista muovirinkulaa jotka kuluu, oon Levytukusta ostellu niitä aina lisää ja vaihtanut kun ovat kuluneet.
No pasa nada.
-J.-
22.12.2007 16:52:23
Ibojen kammissa on 2 valkoista muovirinkulaa jotka kuluu, oon Levytukusta ostellu niitä aina lisää ja vaihtanut kun ovat kuluneet.

no just nämä 2 muovi renkulaa vaihdoin näihin narikka lipuista askartelemiini rikkoihin.
Henkka370
22.12.2007 18:03:20
Ai pitäskö ibojen kammissa olla jotaa tämmösiäki, ilmankos se onkin vähän väljä muutenkin.

Kertokaas miten askartelen joka kodin tavaroista tämmöisen "jarrun"?
Hannu Karpo on äijä!
Svensson
22.12.2007 19:14:08

Ai pitäskö ibojen kammissa olla jotaa tämmösiäki, ilmankos se onkin vähän väljä muutenkin.

Ei välttämättä. Ainakaan Edge pro 2 mallissa näitä ei löytynyt. Jos kammessa on 2 sellaista syvennystä niin todennäköisesti sulla on sellaset ollut siinä. Siinä tapauksessa musakaupaan mars hakemaan uudet.
"... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen
pick 86
22.12.2007 20:48:53
sama vika oman kans...jenkateippiä vaan ja taas mennään;)
KUNU
23.12.2007 10:24:18

Itselläni on ollut Jacksonin floikka, Ibanezin Edge III, Ibanezin Edge ja nyt on Schallerin Floyd Rose. Ainoa missä tuo kampi pysyy kunnolla paikallaan on Schaller, jossa kampi ruuvataan kiinni tallaan. Edgen sai pysymään jollakin tavalla kohtuullisen kireällä, mutta silti se tippui jonkun verran, eikä se haittaa yhtään. Edge III mallissa ei ollut edes mitään jarrusysteemia. Jacksonin tallassa oli samantyylinen mekanismi kuin Schallerissa.

Itse en vain ymmärrä, että miksi se pitää saada pysymään siinä kuin jäykkä paska, siitä on vain harmia ainakin omassa soittaessani.

Tietääkseni tuohon RG270 tallaan ei ole edes saatavilla niitä kumirinkuloita, mutta voin olla tosin väärässäkn.
atimoc
23.12.2007 11:23:04

Hyväksi havaittu keino on leikata Vaasan Ruispalat -pussista kulma, laittaa kammen pää siihen ja työntää paikoilleen. Trimmaat ylimääräiset, jotka jäävät arm holderin ulkopuolelle roikkumaan, pyöräytät kampea pari kertaa ympäri, ja se on siinä. Saa käyttää Reissumiestäkin, jos on ihan pakko. Tuo menee tosin parhaimmillaan aivan helvetin tiukalle, eli jos joutuu esim. casen takia ottamaan kampea usein pois, niin kannattaa varmaan vaan tehdä jotain niille valkoisille prikoille. Monet ovat sanoneet Jemsitellä, että kun niiden alle laittaa kynsilakkaa, niin pyöriminen loppuu.
Henkka370
23.12.2007 13:53:47
Hyväksi havaittu keino on leikata Vaasan Ruispalat -pussista kulma, laittaa kammen pää siihen ja työntää paikoilleen. Trimmaat ylimääräiset, jotka jäävät arm holderin ulkopuolelle roikkumaan, pyöräytät kampea pari kertaa ympäri, ja se on siinä. Saa käyttää Reissumiestäkin, jos on ihan pakko. Tuo menee tosin parhaimmillaan aivan helvetin tiukalle, eli jos joutuu esim. casen takia ottamaan kampea usein pois, niin kannattaa varmaan vaan tehdä jotain niille valkoisille prikoille. Monet ovat sanoneet Jemsitellä, että kun niiden alle laittaa kynsilakkaa, niin pyöriminen loppuu.

Heh saat plussan +

Pitääpi kokeilla :)
Hannu Karpo on äijä!
Kivijalka
23.12.2007 18:31:21
Toinen vaihtoehto jota voisi noihin ajatella on teflonteippi (taitaa olla myös putkimiehenteippinä tunnettu?). Maksaa pari euroa rulla ja ainakin Stratocasterin kammen sai helposti varmistettua sillä, miksei siis soveltamalla Ibarinkin systeemiä?
If you ain't a ninja, you ain't shit!
zepeteus
23.12.2007 19:50:57
Itse en vain ymmärrä, että miksi se pitää saada pysymään siinä kuin jäykkä paska, siitä on vain harmia ainakin omassa soittaessani.

No niin kuin avauksessa kyseltiin, helpottamaan fluttereita. Eihän sen toki silti kiertämättömän jäykkä tarvitse olla, mutta ei saisi lonksuakaan kovin, menee liike-energiaa hukkaan.

Vaikka olisi löysempikin kampi, helpottaa toki jos heittää lavan kattoa kohti ja antaa kammen sojottaa lattiaan päin. Lähtee paremmin tallan takaa nypätessä, ne flutterit.
Piraatti
23.12.2007 22:00:29

Ite olen ainakin hoitanut tuon homman juuri tuolla mainitulla teippikikalla. Pari rundia teippiä kammen ympärille ja avot.
Ei näitä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)