![]() 23.12.2007 00:17:40 | |
---|---|
Tääl täytyy siirtyä samaan menettelyyn kuin Harmony Centralissa... "Allekirjoituksen" tilalle vaan infoa, tyyliin: "Loistava kauppakumppani: Tinkkine, Härjis77, Beba" "Huono kokemus: 22pilkkuIrma, Aleksi69" Kyl se jo hieman avittaa... Onhan täällä tämmönen lista -> http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=27&t=136777&o=220 Tosin Alexi69 on tuolla saanut plussan :) | |
![]() 23.12.2007 00:25:43 | |
ehdotus mnetin webmasterille Tehdään ns. "musta lista", jolle käyttäjät voivat lisätä huonoja kauppakumppaneita. Jos joku käyttäjä on mustalla listalla, tämä näkyy esim. kitaraa ostaessa, joten myyjä tietää periä ennakkomaksuna kitaran hinnan. /ehdotus mnetin webmasterille AC/DC Rocks. | |
![]() 23.12.2007 00:31:05 | |
Tehdään ns. "musta lista", jolle käyttäjät voivat lisätä huonoja kauppakumppaneita. Jos joku käyttäjä on mustalla listalla, tämä näkyy esim. kitaraa ostaessa, joten myyjä tietää periä ennakkomaksuna kitaran hinnan. Joo, tää mustalista on saletisti lyhkäisempi (ainakin toivottavasti...), niin sitä on helpompi seurata. Plussatkin on hyvä tietää, mutta kyllä miinukset on tärkeintä tietää, siispä mustaa listaa kehiin!!! Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT... | |
![]() 23.12.2007 00:56:29 | |
Tehdään ns. "musta lista", jolle käyttäjät voivat lisätä huonoja kauppakumppaneita. Jos joku käyttäjä on mustalla listalla, tämä näkyy esim. kitaraa ostaessa, joten myyjä tietää periä ennakkomaksuna kitaran hinnan. Kannatan ajatusta, jos ei mustalista toimi niin eräänlainen feedbäk arvostelu voisi olla jokaisella käyttäjällä kuten huuto.netissä ja ebasyssä on. When you ain't got nothing, you got nothing to loose. | |
![]() 23.12.2007 04:46:32 | |
Turha olla neuroottisen epäluuloinen, mutta täyspäinen silti! Postiennakko, oikeus tarkistaa tavara, vastaanottaja maksaa postikulut....mitä vittuu, muuten en osta, enkä myy! Eiköhän kaikki kanssani kauppaa tehneet ole olleet tyytyväisiä. Nää ebay:n luottamuksenkasvattamislistatkin on vähän huvittavia! Sorry, inhoan nörttejä! | |
![]() 23.12.2007 08:34:37 | |
Kannatan ajatusta, jos ei mustalista toimi niin eräänlainen feedbäk arvostelu voisi olla jokaisella käyttäjällä kuten huuto.netissä ja ebasyssä on. Webbihuutokaupoissa on sisäänrakennettu systeemi, joka kirjaa myös kuka osti keneltäkin ja antaa arvostella vain jos on todellakin käynyt kauppaa ko. henkilön kanssa. Täällä järjestelmän osuus päättyy ilmoituksen jättämiseen & poistamiseen. Eli kuka tahansa voi väittää käyneensä kauppaa kenen tahansa kanssa. Tällöin mustalistan/palautteen luotettavuus kyseenalainen, voisi helposti käyttää kaverien (tai jopa oman itsen) kehumiseen tai jonkun mustamaalaamiseen. "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) | |
![]() 23.12.2007 08:46:15 (muokattu 23.12.2007 08:47:09) | |
Kyllä tämä "Rahat ensin tilille" on ihan yhtä epäilyttävää ja riskialtista kuin mikään muu ostajan kannalta!... Nimenomaan näin! Hoho! Riippuu aivan siitä kummassa päässä se rosvo on. Eikö? Rosvo voi olla ostaja tai myyjä tai ei kumpikaan. Minusta on todella itsekästä turvata vain oma nahkansa. Olen itse tehnyt jonkun verran kauppaa mnetissä ja huutonetissä eikä ole milloinkaan ollut mitään ongelmia. Huutonetissähän on tuo palautetsydeemi joka kertoo aika paljon myyjästä tai ostajasta. Toinen tapa on olla sen verran yhteydessä toiseen osapuoleen että kerkiää syntyä jonkun sortin luottamus puolin ja toisin. G strings are for strippers! | |
![]() 23.12.2007 08:48:53 | |
Postiennakossakin on vaan se pieni kusetuksen maku, nimittäin vastaanottavassa päässä. Pakettia kun ei voi avata ja tarkistaa ennen lunastusta. Isossa maailmassa ei edes lähetetä mitään pakettia ennen kun maksu on suoritettu. Aukaisempa sepalukseni. EI ! jätetään se huomiseen. | |
![]() 23.12.2007 10:11:56 | |
Voishan sitä ottaa tavaksi että antaa plussan aina onnistuneesta kaupasta, oli sitten osto/myynti tai vaihto kyseessä... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." | |
![]() 23.12.2007 10:35:59 | |
Itse olen tehnyt kauppaa monella tavalla. Olen ostanut ja myynyt posti/bussiennakolla, mutta myös lähettänyt/ottanut rahaa vastaan etukäteen suoraan tilille. Ehkä eniten olen siirtänyt rahat suoraan tilille ja yleensä suosin tätä järjestelyä myös myydessäni tavaraa. Kerran eräs myi minulle kitaran lähettämällä kitaran Pohjois-Suomesta etukäteen testattavaksi. Testin jälkeen maksoin kitaran. Ennalta en tätä henkilöä tuntenut, enkä tälläistä järjestelyä todellakaan pyytänyt:). Joissakin tapauksissa ei ole myyjä jaksanut odottaa edes, että pankkisiirto on toteutunut, vaan hän on laittanut laitteen suoraan postiin. Jos on vähänkin tuntemattomampi (vähäpuheisempi) osapuoli kaupoissa, pelaan aina varman päälle. Yksi erittäin hyvä niksi minulla on huijareiden tunnistamiseen. Ehdotan aina tuntemattomien ihmisten kohdalla noutoa (jos olen siis ostamassa). Nouto kun harvemmin käy kepulimiehille. Jos nouto onnistuu mainiosti ja kahvitkin voidaan tarjota, kysyn myöhemmin jos kaupat voitaisiin sittenkin käydä matkahuollon kautta. Tosin tätä olen käyttänyt ehkä kaksi kertaa. Pieni bluffi sallittakoon, jos kyse on puolen kuun palkasta:) Onhan se kepulimiehellekin parempi paljastua heti, eikä saada myöhemmin "bonusta". Tälläisten Alexien tapauksessa suosittelisin melkein sukulaistietojen selvittämistä ja soittoa henkilön äidille tai isukille. | |
![]() 23.12.2007 10:48:03 | |
Vaan ei noilla mustilla listoilla ja plussilla taida olla hirveästi merkitystä, kun kuka tahansa voi luoda anonyymisti uuden käyttäjätunnuksen vaikka joka päivä. Oikeastaan en näe juuri hyötyä siitä backstagen listastakaan, samaisesta syystä. Jos siellä on jollekin foorumilta tutulle naamalle annettu +5, ei sillä ole mitään merkitystä, koska uskoisin muutenkin tyypin olevan luotettava. Jos taas WildChildWarHeart94:lle on annettu +5, niin en jaksa alkaa käydä ketjua läpi ja katsoa, että onko plussat annettu oikeasti vaiko ovatko ne tulleet joltain varta vasten rekisteröidyiltä tunnuksilta. Huutonetissä palautteet toimii, täällä kannattaa postin kautta tapahtuvissa kaupoissa vaan pitää järki ja pieni terve epäluuloisuus mukana mutta muistaa samalla, että myös vastapuolella on yhtä suuri oikeus olla varuillaan juuri sinun kanssasi. Kompromisseja kehiin siis. | |
![]() 23.12.2007 10:51:53 | |
Onhan täällä tämmönen lista -> http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=27&t=136777&o=220 Tosin Alexi69 on tuolla saanut plussan :) Tuo lista ei kerro yhtään mitään. Paitsi että sen mukaan aleksi69 on tehnyt hyvät kaupat. Omaa nimimerkkiäni en tuolta löydä vaikka olen tehnyt tänäkin vuonna yhteensä 24 onnistunutta kauppaa m.netin välityksellä. Ja parit kaupat kerkeän vielä tekemään lisääkin ennen vuoden vaihtumista. Rokkipolsii | |
![]() 23.12.2007 12:15:38 | |
Huutonetissä palautteet toimii, täällä kannattaa postin kautta tapahtuvissa kaupoissa vaan pitää järki ja pieni terve epäluuloisuus mukana mutta muistaa samalla, että myös vastapuolella on yhtä suuri oikeus olla varuillaan juuri sinun kanssasi. Kompromisseja kehiin siis. totta, ja luulisin silti että 99% täällä kauppoja tekevistä on luotettavaa ja rehellistä porukkaa. Paljon olen täällä kauppaa tehnyt eikä ole vielä kertaakaan ollut ongelmia, toivottavasti näin myös jatkuu. Keskusteluihin vain kommentteja epärehellisistä tyypeistä niin saadaan poimittua mädät omenat pois.... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." | |
![]() 23.12.2007 13:06:19 | |
Aina kun tekee kauppaa, niin luottamus näyttelee jonkin sorttimentin roolia. Nyt kun oma siknatuuri pitää sisällään niiden herrojen nimiä (on niitä toki muitakin, mutta kun ei pysty muistamaan...) joiden kanssa setit on menny lapaan, niin jos joku on hinkkaamassa kauppaa jonkun kanssa niistä, niin voi ihan rehdisti ottaa pikaviestillä yhteyttä tänne päin ja saada varmistusta jollei omat skillssit riitä aikaansaamaan päätöstä "rehti, vaiko eikö". Ei tässä nyt takaamaan ketään aleta, mutta voipahan kertoa kaupan laadusta/aiheesta ja sujuvuudesta jne. Tällainen toiminta ei aiheuta lisäkuormitusta muusikoiden.netille, vain minulle itselleni. totta, ja luulisin silti että 99% täällä kauppoja tekevistä on luotettavaa ja rehellistä porukkaa. Paljon olen täällä kauppaa tehnyt eikä ole vielä kertaakaan ollut ongelmia, toivottavasti näin myös jatkuu. Keskusteluihin vain kommentteja epärehellisistä tyypeistä niin saadaan poimittua mädät omenat pois.... Juuri näin! 99% tääl Muusikoiden.netissä toimivista ON reiluja ja olen itsekin muutamaan otteeseen antanut skeban mukaan pelkän kädenpuristuksen perusteella. En sitä kaikille suosittele, mutta käytännönsyistä ja tapauskohtaisesti ankarasti harkiten olen niin toiminut. Halu luottaa ihmisiin on siis vahva ;) "... in Vinlant vii häv tis ting koold Reilu Meininki..." Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT... | |
![]() 23.12.2007 13:38:46 (muokattu 23.12.2007 13:42:07) | |
Vielä sen verran, että eihän tänne m.nettiin ole edes pakko rekisteröityä jos haluaa rahaa. Sen kun etsii "ostetaan" -ilmoituksia ja sähköpostilla ottaa yhteyttä, että "mulla on tavara maksa tilille nii pistän postiin." Näihin tapauksiin musta listakaan ei valitettavasti paljoa auta. Mutta jos rekisteröitymis pakko, että pääsee toriin käsiksi olisi asiat hieman paremmin :) E: Vielä juurikin tämän takia suosin pikaviestejä. Myös milloin on rekisteröitynyt m.nettiin kertoo jo aika paljon. Tänään rekisteröidyltä käyttäjältä jossa kuvaus on tyhjää tai mitään sanomatonta, en ostaisi mitään, ainakaan ilman pitkää harkintaa. Hannu Karpo on äijä! | |
![]() 23.12.2007 13:54:35 | |
E: Vielä juurikin tämän takia suosin pikaviestejä. Myös milloin on rekisteröitynyt m.nettiin kertoo jo aika paljon. Tänään rekisteröidyltä käyttäjältä jossa kuvaus on tyhjää tai mitään sanomatonta, en ostaisi mitään, ainakaan ilman pitkää harkintaa. Just. Mua ei ainakaan kiinnosta, vaikka myyjän iho olis violetti, siltä puuttuis jalka tai korvasta kasvaa kanttarelli, jos sillä on kohtuu hintaan meikäläistä kiinnostava tuote myynnissä ja esillä puhelinnumero, josta voi sopia testausmahdollisuuden. Siinä mitään pitkää harkintaa tarvita. Se jäsenen rekkausnumero tai tyhjä profiilisivu ei kerro mulle ainakaan yhtään mitään. Se, mitä langan päässä puhuu tai sähköpostiin kirjoittaa, kertoo. | |
![]() 23.12.2007 14:06:00 | |
Kaupankäynti Torin kautta on mitä mielenkiintoisinta touhua. Olen muutamia kertoja tiedustellut tavarasta ja toimintatavoista on sovittu. Yleensä olen joutunut viheltämään pelin poikki, sillä mikäli tavara on kauempana, olen yrittänyt ensiksi tavoitella niillä nurkilla Suomea asustelevia tuttuja. Mikäli en ole saanut ketään kiinni niin olen ilmoittanut, että ikävä kyllä kauppa peruuntuu. Ehkä ylivarovaisuutta, mutta mitään en mielelläni osta, mikäli en ole itse tai joku, jonka tunnen ja joka tietää asioista jotain, päässyt tutkimaan tavaraa ensiksi. Ja onhan se mukavampi hoidella kaupankäynnit nokakkain, jolloin pääsee turisemaan kaupan kohteesta ja kaikesta muustakin paremmin. Sitten on tullut ajeltua pitkin poikin Suomenmaan kun on sopiva tarvevehje sattunut kohdalle. Viimeksi tuli sellainen rapia 300 kilometriä mutkaa, kun kävin koukkaamassa nupin ja kaapin mukaan. Toisaalta, säästin siinä reilun toisen mokoman, kun oli hieman muuta asiaa samalle suunnalle. Kyllä sen reilun 300 kilometriä sivunsa kehtaa ajella hyvän tavaran perässä, kunhan kehittelee muutakin tointa matkan ajalle. Vieraissa käyntiä (siis kavereiden ja sukulaisten luona piipahtamista) ja muuta touhua niin ei se niin paha ole. Onneksi polttoaineiden hinnat ovat suorastaan perverssin alhaalla... Onneksi ei köyhällä liiemmin ole varaa heitellä hukkareissuja. Mutta tuohon Alexi69:n ja muiden tapaisten toimintaan liittyen olisi virkavallalle tointa siinä. Jos ei sitten satu sopivasti korpilain piiriin etsiytymään. En kannusta ketään väkivaltaan tai mihinkään muuhun rikolliseen, mutta joskus vain tuntuu siltä, että rauhallisempaakin miestä alkaa korpeamaan kaikenlaiset niljakkeet, jotka huijaavat, koijaavat ja sitten vielä ovat niin viatonta kun nalkki napsahtaa. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... | |
![]() 24.12.2007 09:39:27 | |
Kaupankäynti on välillä hämmentävää. Taannoin olin yhtä pedaalia ostamassa. Muutamat sähköpostit vaihdettiin ja viimeiseksi jääneessä viestissäni pyysin ilmoittamaan tilinumeron että voisin maksaa pedaalin etukäteen, vastausta ei enää kuitenkaan tullut. En sitten enempää viitsinyt ahdistella, ajattelin että olkoon. Voi olla että myyjä ei jostain syystä koskaan saanut viestiä ja luulee että minä tein oharit. Ei ollut otsikossakaan mitään penisjuttuja että tuskin filtterikään sitä on tuhonnut. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. | |
![]() 24.12.2007 09:45:17 (muokattu 24.12.2007 10:16:53) | |
Kaupankäynti on välillä hämmentävää. Taannoin olin yhtä pedaalia ostamassa. Muutamat sähköpostit vaihdettiin ja viimeiseksi jääneessä viestissäni pyysin ilmoittamaan tilinumeron että voisin maksaa pedaalin etukäteen, vastausta ei enää kuitenkaan tullut. En sitten enempää viitsinyt ahdistella, ajattelin että olkoon. Voi olla että myyjä ei jostain syystä koskaan saanut viestiä ja luulee että minä tein oharit. Ei ollut otsikossakaan mitään penisjuttuja että tuskin filtterikään sitä on tuhonnut. Mulle on sattunut todella hämmentävä kokemus kanssa, olin ostamassa spedua ja kesken kaupan hieronnan myyjä ilmoittikin, että pedaali ei sovi mun soittamaan musatyyliin eikä näin ollen myy sitä mulle. Olin melko ihmeissäni ja kaupat tyssäsi siihen. E. Minäkin löysin kyllä sitten sopivan pedaalin lähiseuduilta vieläpä ihan viikko tämän jälkeen, mutta kyllä hetken ehti kummastella että mitä vittua tää nyt on. | |
![]() 24.12.2007 09:56:41 | |
Mulle on sattunut melko hämmentävä kokemus kanssa, olin ostamassa spedua ja kesken kaupan hieronnan myyjä ilmoittikin, että pedaali ei sovi mun soittamaan musatyyliin eikä näin ollen myy sitä mulle. Olin melko ihmeissäni ja kaupat tyssäsi siihen. :D Mulla kävi kerran niin, että sovittiin kaupat vahvistimesta. Myyjä ilmoitti laittavansa nupin tulemaan ennakolla. Seuraavana päivänä hän ilmoittikin, ettei myykään. Piti sanoa, että harmin paikka kun kaupat sovittiin jo, mutta mitäpä noista. Sain todella hyvän laitteen pari päivää tämän jälkeen:) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)