köpi62 22.12.2007 12:24:12 | |
---|
Terveisiä kotiin... |
jran 22.12.2007 22:37:20 | |
---|
Mulla on tuota Electromatic sarjaa oleva Pro Jet, eikä siinä juurikaan valittamista ole. Viimeistely on kelvollista, kuten soittotuntumakin. Hintaisekseen minusta aivan loistopeli. |
Klapp 23.12.2007 02:16:41 | |
---|
Mullon juurikin tuo linkkaamasi malli ja se on semmonen kitara jotta ostat pois. Tunteen ja tyylin kitara. Ehkä parasta, millä minä oon soittanu kuunaan. Kunhan muistaa ottaa tuon juustopleksin veks. Joo. Ihan liian myöhään liikkeellä näemmä, mutta lyhykänen vastaus, jotta pannahisen mainio kitara ja tuo hinta on lähinnä lelu ja jonkinmoisen huumorin aihe. Minun nuoruudessani, joka ei vieläkään ole onneksi ohi, ei tuommosia kitaroita myyty tuommoseen hintaan edes käytettynä ja lommosilla. "Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski |
En jaksanut uutta ketjua aloittaa, joten laitanpa tänne: Onko olemassa vielä tuostakin halvempia malleja? En ymmärrä Gretschien päälle tuon taivaallista, joten apu olisi suotavaa. Tuntuu, ettei tuon mallisia kepukoita ole alle viiden huntin paljoakaan tarjolla. |
riff 23.12.2007 03:14:19 | |
---|
Mulla on tuo kiinan poikien veistelemä isokoppainen Electromatic ja on pakko sanoa, että on aivan helvetin hyvä kitara! Ei häpeä monelle kalliimmallekaan kitaralle! Vire, viimeistely ja kaikki toimii! Hieno soitin tuohon hintaan. maksoin siitä pari vuotta sitten uutena 700 euroa. Suosittelen. Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
Guildfinger 23.12.2007 04:27:51 | |
---|
Okei! Thomanin takuu ja reklamointi toimii ok. Tuoreehkot puut saattaa kaikista pahimmillaan aiheuttaa otelaudan/kaulan-repeämiä kuljetuksen yhteydessä ( kokemuksen syvällä rintaäänellä). Electromaticit sinällään ovat erittäin jees! Kaulaprofiili oli ainakin eräässä tuollaisessa leveähkö ja litteä! Mieti kauppaa sen perusteella. |
Klapp 23.12.2007 11:40:44 | |
---|
En jaksanut uutta ketjua aloittaa, joten laitanpa tänne: Onko olemassa vielä tuostakin halvempia malleja? En ymmärrä Gretschien päälle tuon taivaallista, joten apu olisi suotavaa. Tuntuu, ettei tuon mallisia kepukoita ole alle viiden huntin paljoakaan tarjolla. Kyl mää luulen et josko halpatuotannon maissa ollaankin, niin iso-G:tä tuskin halvemmalla saa. Tuohon Electromaticperheeseen (so. Koreassa valmistettujen ihan pöljän hintalaatusuhteen instrumentteihin) kuuluu muistaakseni jotain lankkumalleja, jotka saattaa halvimmissa nettikaupoissa käydä viiteensataan ja sit ainakin baritonimallia saa kanssa aika halvalla. "Tuon mallisista kepukoista" on ainakin nää Ibanezin Artcoret mitä kehutaan, vaikka tämä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_af75dtor_jazzgitarre.htm , joka on kosolti halvempaa kastia. Mulle noi Artcoret on ainakin näyttäytyneet kahden testin perusteella aika hengettöminä, passeleina soittopeleinä kyllä, mutta kun nyt Gretschistä puhutaan, niin keskustelussa liikkuu väistämättä aina melkomoinen mojo-lisä. Ei oo iba iso-G. "Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski |
jran 23.12.2007 12:07:38 | |
---|
Tuohon Electromaticperheeseen (so. Koreassa valmistettujen ihan pöljän hintalaatusuhteen instrumentteihin) kuuluu muistaakseni jotain lankkumalleja... On muutoin Kiinassa tehtyjä, eikä Koreassa (ihan kun se jotain auttaisi). Pro Jet on juurikin "lankkumalli", mutta siinäkin on onkaloitu mahonkirunko (vrt. Duo Jet). Eli ei täysin umpinainen. Sen verran on lisättävä, että omaani vaihdoiin orggis mikkien tilalle TV Jonesin Power'Tronit. Kirjoittelin tuosta johonkin toiseen topicciin kanssa. Tuossa parit kuvat vielä: http://www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_10.JPGhttp://www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/G_pro_jet_TV_11.JPG |
hapan 23.12.2007 12:36:51 | |
---|
"Tuon mallisista kepukoista" on ainakin nää Ibanezin Artcoret mitä kehutaan, vaikka tämä: http://www.thomann.de/fi/ibanez_af75dtor_jazzgitarre.htm , joka on kosolti halvempaa kastia. Mulle noi Artcoret on ainakin näyttäytyneet kahden testin perusteella aika hengettöminä, passeleina soittopeleinä kyllä, mutta kun nyt Gretschistä puhutaan, niin keskustelussa liikkuu väistämättä aina melkomoinen mojo-lisä. Ei oo iba iso-G. Ok. Itse en ole sitä ostamassa, tämä joka sitä on ostamassa haluais juurikin tommosen mallisen kitaran. Eikä sais liikaa maksaa. |
Guildfinger 23.12.2007 16:06:22 | |
---|
F-aukkoisenhan PITÄÄ olla aina makee! Vähän sinnepäin ei riitä eli tässä hintaluokassa Gretsch on se oikea valinta, mieluiten kullankimaltavana. Kannattaa tuumata vielä, että haluaako Gretschin yksikelaisilla U.S.A. Dearmond 2000 mikeillä. Noi mikit on jees rokettipuuhiin, mutta ei säröluukuttajille. |
trih 23.12.2007 16:10:14 | |
---|
Tekisivät Electromaticin tuosta Billy-Bo Jupiter Thunderbirdistä. Siinä on tyyliä. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
rheinone 24.12.2007 21:24:09 | |
---|
Tekisivät Electromaticin tuosta Billy-Bo Jupiter Thunderbirdistä. Siinä on tyyliä. Niin on tyyliä. Miks pitäis electromatic tehdä? Osta pois tollasenaan jos tykkäät. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
trih 24.12.2007 22:04:19 | |
---|
Niin on tyyliä. Miks pitäis electromatic tehdä? Osta pois tollasenaan jos tykkäät. T-kaupassa 2444e. Melko nihkeä hinta näin köyhälle. En kyllä muutenkaan instrumentista rupea yli 500e maksamaan. 200e saa jo ihan tarpeeksi hyvää soitinta mun tarpeisiin. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
Klapp 02.01.2008 15:46:16 | |
---|
On muutoin Kiinassa tehtyjä, eikä Koreassa (ihan kun se jotain auttaisi). Pro Jet on juurikin "lankkumalli", mutta siinäkin on onkaloitu mahonkirunko (vrt. Duo Jet). Eli ei täysin umpinainen. Eikä oo. Tai sit mua huijataan. Siis Kiinassa tehtyjä, ainakaan kaikki, josko oikeassa olet, jotta tokkopa tuo niin merkityksellistä on. Mutta vaikka kuvaa en tähän hätään kykene omastani ottamaan, niin tarkistin, vannon ja vakuutan, että mun 5120:n lavan takana lukee "Made in Korea". Tämä on siksi tärkeää, että yksitoista vuotta sitten, ensimmäistä sähköpeliä hankkiessani, asiantunteva ja suulas musiikkikaupan myyjä sanoi ykskantaan, jotta "kiinalainen on kuraa, korealainen vähemmän kuraa". En allekirjoita väitettään, mutta hän oli ammattilainen. Tarina jatkui, ostin japanilaisen. Oli pakko päästä sanomaan, opin foorumin tavoille.
"Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski |
jran 02.01.2008 19:38:58 | |
---|
Eikä oo. Tai sit mua huijataan. Siis Kiinassa tehtyjä, ainakaan kaikki, josko oikeassa olet, jotta tokkopa tuo niin merkityksellistä on. ...Vannon ja vakuutan, että mun 5120:n lavan takana lukee "Made in Korea". Noita on ilmeisesti tehty sitten monessa paikassa. Mun on ainakin Kiinassa, mutta tosin mallikin on G5235T eikä 5120. En osaa sanoa mitä eroa valmistajana Kiinalla tai Korealla sitten taas on. Ei varmaan yhtään mitään. http://www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/Gretsch_pro_jet_serial.jpg |
kuolio 02.01.2008 20:11:04 | |
---|
Ellen nyt ihan väärin ole ymmärtänyt niin nuo on tehty ennen Koreassa, ja nykyisellään Kiinassa. Eikö? Ach! Ne saivat minut! |
rheinone 02.01.2008 20:16:46 (muokattu 02.01.2008 21:17:02) | |
---|
Nykyisin osa Electromaticeista tehdään Koreassa. Bluesfin tuolla tiesi kertoa koska tuotanto on aloitettu. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=128176&o=0&#p5578529 Kiinassakin budjettikategorian Gretschejä tehdään edelleen. High end mallit valmistetaan nykyään Japanissa. E: Korjatkaa, jos olen väärässä. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
rheinone 02.01.2008 21:19:24 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Veepee 11.01.2008 14:31:37 | |
---|
Huomasin tässä muuten eräs ilta, että lankkugretschi lähtee vasta kunnolla soimaan ja rähisemään vähintään .11 -kielillä. :) K: Suden sukulaisia?
V: Supikoira, konootti ja pingo.
K: Kukan osat?
V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö. |
Kivijalka 11.01.2008 14:36:09 | |
---|
Huomasin tässä muuten eräs ilta, että lankkugretschi lähtee vasta kunnolla soimaan ja rähisemään vähintään .11 -kielillä. :) Niinhän ne kaikki kitarat. ;) If you want clean, buy a vacuum cleaner. |