Aihe: Läppäri nauhoituspuuhiin - vinkit, neuvot ja kysymykset
1 2 3 4
Jaskanpoika
20.10.2007 12:54:11
Auttoipas vaan paljon tuo muistin lisääminen. Nyt vaan tuli uusi ongema. Nimittäin Behringerin 2030A monitorit hurisee aivan älyttömästi.

Äänikorttina siis Presonuksen Firepod. Hurina loppuu heti kun ottaa läppärin virtajohdon irti. Samalla taas kone sammuu melkein heti, kun on tuo akku niin huonossa kunnossa. Ilmeisesti jotain maadoitusongelmia vai?
Boltsa
23.10.2007 09:23:59
Äänikorttina siis Presonuksen Firepod. Hurina loppuu heti kun ottaa läppärin virtajohdon irti. Samalla taas kone sammuu melkein heti, kun on tuo akku niin huonossa kunnossa. Ilmeisesti jotain maadoitusongelmia vai?

Mulla oli just sama homma ja sama äänikortti. Varmaan olis löytynyt muitakin ratkaisuja mutta mulla toimi ainakin se, kun lisäsi Firepodin ulostulon väliin di-boksin ground liftillä. Jos jollain on esittää keino ilman tuota niin otetaan ilomielin vastaan :)
Joo.
RA
23.10.2007 12:30:18
Mulla oli just sama homma ja sama äänikortti. Varmaan olis löytynyt muitakin ratkaisuja mutta mulla toimi ainakin se, kun lisäsi Firepodin ulostulon väliin di-boksin ground liftillä. Jos jollain on esittää keino ilman tuota niin otetaan ilomielin vastaan :)

Jostaan syystä nuo läppärien virtalähteet harrastaa moista. Ei johdu äänikortista tai ämyreistä. Ratkeaa vetämällä sähköt ämyreille/vahvarille/mikserille eri paikasta kuin tietokoneelle. Tai... samasta pistorasiasta. Vailla minkäännäköistä logiikkaa. :)

Eräs kaveri selitti ground loopista, että eri pistorasiat olisi eri vaiheessa josta seuraa sirinää, mutta logiikka pettää koska välillä ongelma ratkeaa ottamalla virta juurikin eri paikasta.

Perin juurin vittumainen ongelma keikkapaikalla missä ei ole vaihtoehtoisia virranottomahdollisuuksia.

Jokatapauksessa, eri stökkelikombinaatioita kokeilemalla pitäisi vaieta.
Timesby
19.12.2007 23:30:58 (muokattu 19.12.2007 23:33:32)

Heipä hei!

Olen hankkimassa läppäriä musailuun ja pelailuun. Liikun noin 1000 euron budjetissa. Tähän mennessä olen katsellut alla olevia koneita:

Acer: AMD TL-58 (1,9 GHz dual core), 2x160 Gt kovo, 2 Gt ram, Geforce 8600M GS (256 Mb), 17" näyttö

LG: Intel Core 2 Duo T5450 (1,66 GHz dual core), 1x200 Gt kovo, 2 Gt ram, Geforce 8400M G (256 Mb), 15,4 " näyttö

Acerin näppis oli todella höttöisen tuntuinen, kun taas LG:n näppis paljon jämäkämpi. Acerin 17" takia koneen fyysinen koko on iso kun taas LG on näppärämmän kokoinen. Näppärämpi koko ja tukevuus on minulle plussaa, sillä reissaan junassa aika paljon.

Eli samalla hinnalla saisin tukevamman LG:n sekä kömpelömmän ja höttöisemmän Acerin, joka on tehokkaampi. Siksi kysynkin, että onko tuo LG speksiensä puolesta riittävä musiikin tekemiseen? Nauhoitukset hoidan USB:n kautta PODxt:llä, koska kunnon äänikorttia ei vielä ole.

Mitkä liittymät olisi hyvä olla mahdollista ulkoista äänikorttia varten? Firewire?

Onko 1280 x 800 riittävä resoluutio? Joku manaili, että liian pieni resoluutio haittaa, joissain musaohjelmissa parametrien säätelyä. Kysyn tätä, koska olen myös katsellut MSI:n 12" läppäreitä.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
hq
22.12.2007 20:12:47 (muokattu 22.12.2007 20:13:16)
Acerin 17" takia koneen fyysinen koko on iso kun taas LG on näppärämmän kokoinen. Näppärämpi koko ja tukevuus on minulle plussaa, sillä reissaan junassa aika paljon.

Älä ihmeessä hanki Aceria. Onhan niissä paperilla ihan hyvät ominaisuudet ja edullinen hinta, mutta valitettavasti laatu on melko huonoa. Samaa mieltä ovat kaikki tuntemani Acerin omistajat.

Ja joo, 17" on aika huono hankinta jos sitä aikoo kuljettaa vähänkään enemmän mukanaan.

Siksi kysynkin, että onko tuo LG speksiensä puolesta riittävä musiikin tekemiseen?

Riippuu vähän mitä tarkoittaa musiikin tekemisellä, kevyempään äänittelyyn kelpaa hienosti melkein mikä tahansa nykykone johon saa asianmukaisen äänikortin. Raskaammissa nauhoituksissa (monta raitaa yhtaikaa) kovalevyn nopeus taitaa olla aika usein vastaan tuleva tekijä.

Mitkä liittymät olisi hyvä olla mahdollista ulkoista äänikorttia varten? Firewire?

Firewire tai USB2.0.

Onko 1280 x 800 riittävä resoluutio? Joku manaili, että liian pieni resoluutio haittaa, joissain musaohjelmissa parametrien säätelyä. Kysyn tätä, koska olen myös katsellut MSI:n 12" läppäreitä.

Omasta mielestäni ei ole riittävä. Kyllä silläkin toimeen tulee jos nimenomaan tarvitsee pienikokoista läppäriä, mutta suurempi resoluutio on mukavampi ja tarjoaa enemmän työskentelytilaa.
Timesby
22.12.2007 20:25:16 (muokattu 22.12.2007 20:25:25)

Kiitos hq:lle. Tosin kerkesin jo hankkimaan läppärin. Ostin Asuksen f3ka:n 15" näytöllä. Sen reso on se 1280 x 800, mutta paremmat maksaa aina enemmän ja budjettini ei yllä sinne asti. Tuossa oli näyttis, prossu ja muisti kohdillaan. Miinuksena siinä tulee vista home premium valmiiksi asennettuna. Joko elän sen kanssa tai korvaan sen XP:llä. Riippuu paljonko se vie muistista.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
hq
22.12.2007 20:42:31
Kiitos hq:lle. Tosin kerkesin jo hankkimaan läppärin. Ostin Asuksen f3ka:n 15" näytöllä. Sen reso on se 1280 x 800, mutta paremmat maksaa aina enemmän ja budjettini ei yllä sinne asti. Tuossa oli näyttis, prossu ja muisti kohdillaan.

Asus on varmasti ihan hyvä valinta, ainakin itse olen ollut tyytyväinen. Näytönohjaimen teholla ei niin nauhoitushommissa ole väliä, mutta toki jos koneella tekee muutakin niin siitä on iloa.

Miinuksena siinä tulee vista home premium valmiiksi asennettuna. Joko elän sen kanssa tai korvaan sen XP:llä. Riippuu paljonko se vie muistista.

2 gigaa on sopiva määrä vistalle. Erilaisten ajurien vakauden vuoksi kuitenkin voi olla parempi vaihtaa XP:hen jos tahtoo luotettavan nauhoittelualustan. Itselläni on vista ja äänikortin ajurit (EMU 0404 USB) toimivat melkoisen epäluotettavasti. Muuten olen ollut vistaan tyytyväinen joten en jaksa vaihtaa vaan odottelen uusia ajureita.
akiha
23.12.2007 19:27:29 (muokattu 23.12.2007 19:28:06)
Itse hankin Hp 6710b kannettavan (2g muistia intelin 7500 prossu). Kun Hp:n koneessa on vista business-käyttöjärjestelmä, saa siihen hp:n asiakaspalvelusta xp pron ajureineen yhdellä puhelinsoitolla veloituksetta. Tuo vistan vaihto xp:ksi ilman ajureita saatta olla aika kivinen tie... Ajureiden saatavuus kannatta varmistaa, ja polttaa vista dvd:lle ennen kuin tekee mitään...
Jaskanpoika
13.02.2008 22:00:56 (muokattu 13.02.2008 22:03:29)
Nyt tarvis uutta läppäriä äänityshommiin. Budjetti on 1000€ paikkeilla. 17" näyttö olis hyvä olla. Acerin TM7720G on ollut mielessä. Kellään kokemusta? Speksien puolesta vaikuttaa erittäin hyvältä. Vai onko ne Acerit oikeasti niin paskoja mitä väitetään? Äänikorttina on Presonus FP10 ja mahdollisesti joskus toinen kaveriksi. Vistaa en aio käyttää ja XP:n cd löytyy. Eikös Vistan tilalle saa asennettua normisti XP:n ilman harmaita hiuksia?

Mitäs muita hyviä vaihtoehtoja olisi?

Kiitos
Sertzo S
14.02.2008 06:41:51
Nyt tarvis uutta läppäriä äänityshommiin. Budjetti on 1000€ paikkeilla. 17" näyttö olis hyvä olla. Acerin TM7720G on ollut mielessä. Kellään kokemusta? Speksien puolesta vaikuttaa erittäin hyvältä. Vai onko ne Acerit oikeasti niin paskoja mitä väitetään? Äänikorttina on Presonus FP10 ja mahdollisesti joskus toinen kaveriksi. Vistaa en aio käyttää ja XP:n cd löytyy. Eikös Vistan tilalle saa asennettua normisti XP:n ilman harmaita hiuksia?

Mitäs muita hyviä vaihtoehtoja olisi?

Kiitos

Jos olisin Sinä, niin säästäisin vielä vähän ja ostaisin MacBook:n.
Muihin neuvoihin en osaa antaa vastauksia.

terv. iMac-koneen onnellinen omistaja. :)
Jaskanpoika
14.02.2008 16:40:55
Jos olisin Sinä, niin säästäisin vielä vähän ja ostaisin MacBook:n.
Muihin neuvoihin en osaa antaa vastauksia.

terv. iMac-koneen onnellinen omistaja. :)

Mäkki menee kyllä yli budjetin ja muutenkaan ei ajatuksena lämmitä..
Niin kertokaapas nyt vaihtoehtoja ja etenkin kokemuksia Acereista.
domino
27.10.2009 15:19:31
Aiheeseen liittyen käykää katsomassa ja neuvomassa

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=183808

Paljon kiitoksia jo etukäteen :)
-domino
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)