M Hossa 22.12.2007 10:13:34 | |
---|
Mäkin pistin tossa jokin aikaa sitten tavaraa postiennakolla, mitä kaveri oli kovasti ostavinaan, kaupat sovittiin, kiitin jne...mutta eipä huvittanut herrasmiestä sitten hakea tavaraa postista. n. 20€ postikuluja otin turpaani siitä tempusta. Ei paljon mutta, v*tut** kun ei osata asiallisia hommia hoitaa. Eipä lapin poikaa kiinnostanut pikaviesteihinkään vastata. Kerroinkin tästä asiasta eri osastolla ja kävi ilmi etten tainnut olla edes ainoa joka törmäsi tähän samaan juttuun kyseisen sankarin kohdalla. Pitäs tehä melkein joku lista näistä voittajista... |
Lancelot 22.12.2007 10:26:49 (muokattu 22.12.2007 10:30:48) | |
---|
Postiennakkotapauksissa vaadin vähintään kulujen verran ennakkomaksua jonka jälkeen lähetän paketin. Ei tule ainakaan takkiin jos paketti tulee bumerangina takaisin. Näinkin on käynyt kun olen lähettänyt p.ennakolla ilman etukäteismaksua.. Yleensä vaadin kyllä koko maksun etukäteen koska postiennakot vaan tuo turhia lisäkustannuksia paitsi jos ostaja haluaa maksaa kulut. Kauppoja on peruuntunut maksukiistelyiden johdosta mutta en viitsi lähteä pelleilemään kloppien kanssa. Joskus oli kitara myynnissä ja joku tyyliin 13v. poju sano et lähetä postiennakolla. Ei oikeen vakuuttanut ja pyysin et maksaa osan etukäteen, eipä poikaa enään kitara kiinnostanutkaan.. edit.sekoilua |
sagge 22.12.2007 10:26:51 | |
---|
Tän tapasissa tilanteissa ei kannattais odotella yhtään jos tulee viestiä että "maksettu on". Heti vaan poliisille laulamaan. |
Insane Kane 22.12.2007 10:35:26 | |
---|
Joskus oli kitara myynnissä ja joku tyyliin 13v. poju sano et lähetä postiennakolla. Ei oikeen vakuuttanut ja pyysin et maksaa osan etukäteen, eipä poikaa enään kitara kiinnostanutkaan.. Mulla on kans käynyt samanlaista jupakkaa, mutta on jäänyt sellainen tunne että siellä on lopunperin se isipappa joka käskee käyttämään sitä ennakkoa... Hänhän sen maksaakin. Eräässä kitarakaupassa sovittiin että rahat tilille -> paketti postiin. Samana iltana sovittiin uudestaan että postiennakolla. Mulle se on aivan sama miten menee kuhan "rahat mulle ja romut sulle" :) Ei näin! >=) |
Sensonic 22.12.2007 11:09:36 | |
---|
tallasessa asiassa mitään poliiseja tarvita meet vaa pojan ovelle jua hait kitaran takas kotia. Välimatkaa taisi olla se vaatimattomat 622km. So? Jos itse olisin myynyt jollekin jotain, en olisi saanut rahoja ja en haluaisi "vaivata" virkavaltaa moisella asialla, niin hyppäisin autoon ja paikan päälle, vaikka etäisyyttä olisi 800 km. Tossahan on kyse jo periaatteesta, eli täysimittainen maksu ostetusta tavarasta. Niin, no jos on julkisen liikenteen kannattaja (=ei omista autoa), niin sitten paikan päälle pääseminen voi olla hieman vaikeampaa... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
trih 22.12.2007 11:18:35 | |
---|
So? Jos itse olisin myynyt jollekin jotain, en olisi saanut rahoja ja en haluaisi "vaivata" virkavaltaa moisella asialla, niin hyppäisin autoon ja paikan päälle, vaikka etäisyyttä olisi 800 km. Tossahan on kyse jo periaatteesta, eli täysimittainen maksu ostetusta tavarasta. Niin, no jos on julkisen liikenteen kannattaja (=ei omista autoa), niin sitten paikan päälle pääseminen voi olla hieman vaikeampaa... No tuossa tapauksessa pitäisi huijarista saada ravistettua korvaus myös bensasta, vaivannäöstä ym. 100e haku olisi sitten 500e. Tuskin tuollaisilla tyypeillä rahaa olisi. Ehkä tavarat voisi viedä ja antaa vähän hematoomaa :D. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
Sensonic 22.12.2007 11:29:36 | |
---|
No tuossa tapauksessa pitäisi huijarista saada ravistettua korvaus myös bensasta, vaivannäöstä ym. 100e haku olisi sitten 500e. Tuskin tuollaisilla tyypeillä rahaa olisi. Ehkä tavarat voisi viedä ja antaa vähän hematoomaa :D. No niinpä. Kuten kirjoitin, niin kysymys onkin jo periaatteesta, jolla ei enää ole tekemistä rahan kanssa. Kitara takaisin ja pientä kurmotusta ;-) Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut |
sagge 22.12.2007 11:33:15 | |
---|
Ei ole mitään järkeä ajatella että vaivaa virkavaltaa jos menee tekemään niille rikosilmoituksen. Tollaset huijarit pitää saada kiinni. |
dk2mes 22.12.2007 11:38:05 | |
---|
Ei ole mitään järkeä ajatella että vaivaa virkavaltaa jos menee tekemään niille rikosilmoituksen. Tollaset huijarit pitää saada kiinni. Näin juuri. Eikös se ole virkavallan alaa hoidella tällasiakin tapauksia.. |
tilujätkä 22.12.2007 11:38:20 | |
---|
Ei ole mitään järkeä ajatella että vaivaa virkavaltaa jos menee tekemään niille rikosilmoituksen. Tollaset huijarit pitää saada kiinni. Niimpä. Ja sehän on niitten poliisien työtä että ne ottaa kaikki mulkut kiinni, en mää ainakaan epäröis ongelmatapauksessa ottaa poliisiin yhteyttä. Mieluummin poliisille asia hoidettavaksi, kuin että hoitaa oman käden oikeudella ja saa itse siitä sanktiot. |
reppana 22.12.2007 13:02:57 | |
---|
Aloin miettimään että itse en tekisi missään nimessä kauppaa Alexi69-nimisen henkilön kanssa ellei olisi M.netin vakio-foorumilainen. :) Jälkiviisautta ja ennakkoluuloja... Edit. Mitäpä minä tässä jauhamaan, kuka tekisi kauppaa painajaismaisen hepun kanssa? :D Tuli tuosta mieleen että mitenkäs sen voi määritellä on vakio käyttäjä vai ei? Koska jos kaikki toimis noin, niin en usko että , hirveesti kauppoja tulis tehtyä. Sori Off-topic.. Harjottelemalla oppii=) |
marko.m 22.12.2007 13:55:06 | |
---|
Tuli tuosta mieleen että mitenkäs sen voi määritellä on vakio käyttäjä vai ei? Koska jos kaikki toimis noin, niin en usko että , hirveesti kauppoja tulis tehtyä. Jep. Ja onko se sanottu että kaikki vakiokäyttäjätkään ovat aivan rehellisiä. Tai no suurin osa varmasti on mutta sitten on taas niitä satunnaiskäyttäjiä joiden joukosta löytyy yhtä lailla rehellisiä ihmisiä. Joten kyllä rehellisyys pitää määritellä jonkin muun kuin m.netin käytön aktiivisuuden perusteella. |
pekurides 22.12.2007 14:43:18 | |
---|
Kyllä tämä "Rahat ensin tilille" on ihan yhtä epäilyttävää ja riskialtista kuin mikään muu ostajan kannalta! Kyllä mua ainakin hirvittää maksella toiselle puolen suomea useampia satkuja tyyppiä ikinä tai edes tuotetta näkemäti. Ei paljon huvita lähteä poikien kanssa niin pitkälle omiaan hakemaan kun eihän näitä poliiseja kiinnostaa muu kuin ylinopeuden kyttääminen! Kyllä olen itse postiennakkoa vaatinut/käyttänyt ja hyvin on toiminut. Yksi kerta olin lippuja ostelemassa pohjois-suomesta ja sovittiin että laitan rahat tilille... mutta sitten rupesi tulee pitkin iltaa tekstiviestejä että: moi, oletkos laittanut rahat jo tilille...... ja mihinkäs aikaan meinaat käydä laittamassa rahat... Niin rupesi koko juttu sen verran ahdistamaan että peruin koko kaupat. (taisi olla kaverilla kiire krapulakaljoille, eihän siin välttämättä mitään muuta:) Tunteella päin vittua. |
maksu 22.12.2007 19:51:20 (muokattu 22.12.2007 19:52:15) | |
---|
Jep. Ja onko se sanottu että kaikki vakiokäyttäjätkään ovat aivan rehellisiä. Tai no suurin osa varmasti on mutta sitten on taas niitä satunnaiskäyttäjiä joiden joukosta löytyy yhtä lailla rehellisiä ihmisiä. Joten kyllä rehellisyys pitää määritellä jonkin muun kuin m.netin käytön aktiivisuuden perusteella. Ja toisaalta sitten tässäkin asiassa on sellanen juttu, että eri ihmiset pitää eri porukkaa täällä vakkareina. Tai niinkun meikäläinen, joka on vasta vuoden päivät suunnilleen aktiivisesti keskustellut foorumilla ja seuraan erityisesti kitarakamat ja elektroniikka&soitinrakennus osioita, niin mun silmissä siellä aktiivisesti keskustelleet, asiallisia ja sangen informatiivisia kommentteja kirjotelleet jannut ois niitä joihin luottaisin kauppatilanteissa. Jos ostaisin esim. rumputavaraa, en osaisi sanoa ollenkaan keneen voi luottaa ja kehen ei. Toisaalta sitten niinkun tossa jo todettiin; foorumilla annettu vaikutelma saattaa pettää. Tällasissa tilanteissa poliisin puheille menemisen kynnyksen luulisi olevat melko korkea, tavallaan sitä salaa toivoo että se huijari olisikin ihan asiallinen jannu ja koko touhusta saisi edes omat pois. Ja sitten kun kaikki toistavat näitä ihania kaikille jo tuttuja jälkiviisautta pursuavia lauseita ja tyrkyttävät neuvojaan poliisille menemisestä, menee siinä pää helposti sekasin itse kullakin. |
kipu69 22.12.2007 20:15:42 | |
---|
ja kaveri joka on postilla töissä on varoittanut ettei kannata pyytää paketille erikoiskäsittelyä, koska silloin se todennäköisesti saa sitä, sanan huonossa merkityksessä, koska se joudutaan kuljettamaan erikseen. :) no joopa joo, ja jos syöt appelsiinin siemeniä niin perseestä kasvaa appelsiinipuu:). Tavaran erilliskäsittely tarkoittaa sitä ettei sitä lajitella koneellisesti, koska siellä ne varmasti hajoaisivat... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." |
Twinkle 22.12.2007 22:15:44 | |
---|
Tjaah, tämä aleksi on muuten minullekin rahaa pykälässä, joskus myin sille kitaran ja postikulujen kanssa tuli sähläämistä. Ei se paljoa velkaa jäänyt joten annoin sit olla, etenkin kun kaupoissa jäin kuitenkin voitolle vaikka en niin hyvin kuin olisi halunnut. Että joo, en suosittele tekemään moisen kanssa mitään kauppoja. |
Aika vähän kuitenkin näitä tapauksia tulee esiin.kopkop. mutta... Melkein voisi laittaa tänne pystyyn jonkun ruskean listan henkilöistä jotka jättävät hakematta postiennakosta "ostamansa" vimpaimen kun se oikeasti vituttaa maksella rahteja edestakasin turhan takia! Ellei todella pätevää syytä löydy! Tunteella päin vittua. |
Henkka370 22.12.2007 22:32:21 | |
---|
Aika vähän kuitenkin näitä tapauksia tulee esiin.kopkop. mutta... Melkein voisi laittaa tänne pystyyn jonkun ruskean listan henkilöistä jotka jättävät hakematta postiennakosta "ostamansa" vimpaimen kun se oikeasti vituttaa maksella rahteja edestakasin turhan takia! Ellei todella pätevää syytä löydy! Kannatetaan! Hannu Karpo on äijä! |
Sam Hotman 22.12.2007 23:45:36 (muokattu 22.12.2007 23:46:02) | |
---|
Eipä mitään sittenkään. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |
Töynävä 23.12.2007 00:07:16 | |
---|
Tääl täytyy siirtyä samaan menettelyyn kuin Harmony Centralissa... "Allekirjoituksen" tilalle vaan infoa, tyyliin: "Loistava kauppakumppani: Tinkkine, Härjis77, Beba" "Huono kokemus: 22pilkkuIrma, Aleksi69" Kyl se jo hieman avittaa... |