Aihe: Kitarakamat-foorumin ärsyttävimmät kliseet.
1 2 3 4 511 12 13 14 1545 46 47 48 49
FensonGibder
20.12.2007 22:17:03
Jos kysyjä edes yrittäisi tehdä yhden nettihaun/haun m.netissä ennen kysymistä niin 'turhat' kysymykset jäisivät kokonaan pois. Ehkä vastauksen lukeminen vaikka valmistajan sivulta on todellakin liikaa vaadittu ja pullamössösukupolven uusavuttomuuden joutuu hyväksymään vanhakin.

Kyllä itse muistan täysin vasta-alkajana olleeni niin tietämätön kaikesta, että tää teknisen puolen aukeamiseen meni tosi pitkä aika.

Vähän sama kuin tietää miten lasketaan 2+2 mutta koko matematiikan saran ymmärtäminen on vähän monimutkaisempi juttu.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Juhooooo
20.12.2007 22:37:25
Minua ei suoranaisesti häiritse mikään threadi tai se mitä siellä on ehdoteltu/suositeltu tms.

Eniten minua risoo tuo nykyajan meininki jossa kaikki on totuttu saamaan kultavadilla suoraan nenän eteen tuotuna. Tuntuu välillä että joillain on se kultainen lusikka livahtanut suuaukolta jollekin toiselle aukolle asti... ei millään hyvällä kenellekään henkilökohtaisesti!

Itse kun pyöräilin aikanaan useamman kilometrin paikalliseen musakauppaan kysymään, miten joku sointu soitettiin, tai bendi tai slide... ja samalla näin siellä kokeneempia kavereita soittamassa yms. Siinä sitä näki ja oppi. Ei ollut mitään Intterwebbejä ja tympeekolmosia, joista kaiken olisi saanut muutamalla hakusanalla selville.

Siispä, m.netissä eniten risoo se jengin avuttomuus. Se ettei jakseta itse nähdä yhtään vaivaa minkään asian eteen. Ei käydä musakaupoissa kokeilemassa, ei lueta hämärässä yövalossa sängyllä kitaralehtiä, nuottikirjoja tai mitään muutakaan aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Vaikka ei se Jallu + ranneliikkeiden harjoittelukaan aina pahasta ole :)

Avuttomat, uusavuttomat, sisälukutaidottomat, tiedonjanoiset mutta laiskat polkkatukat ja muut torspot pitäisi saada jotenkin tekemään jotain itse asioiden eteen.

Terveisin minä, joka olen
a) n. 15 vuotta aktiivisesti testaillut soittimia ympäri musakauppoja ja kerryttänyt tietoa siten,
b) kysellyt paikallisen musakaupan myyjiltä kysymyksiä siihen asti kunnes minut on heitetty kaupasta pihalle sulkemisaikaan (tämä siis silloin ennen intterwebbiä ja messenkeriä, aikana jolloin pyöräilin n. 6km suuntaansa musakauppaan. Kysymykset oli tosiaan tasoa "miten tuollainen bend soitetaan?" tai "mikä sointu tämä on?"),
c) lainannut suuren osan kotikylän kirjaston nuottikirjoista, kaseteista ja levyistä (silloin piti monet haluamansa biisit opetella korvakuulolta kasettien, vinyylien ja cd-levyjen pohjalta),
d) lukenut useita satoja kitaralehtiä sekä kirjoja aiheeseen liittyen ja sitä sivuten,
e) keräillyt soitinvalmistajien ja maahantuojien katalogeja '95-'96 lähtien

THE biggest Cliché around! :D

Ei vaan, samoilla linjoilla, vaikka kuulunkin ehkä pullamössösukupolveen. Ei saa vaan antaa ärsyttää...
kalamies#36 >-)))>
Deranged
21.12.2007 11:09:46 (muokattu 21.12.2007 11:10:02)
Bad Monkey parantaa paiseet!
Juhooooo
22.12.2007 15:03:58 (muokattu 22.12.2007 15:05:01)
http://gocertify.com/B000J382I0/Simba_Electric_Guitar-Red.htm

Oisko toi hyvä jos haluis floikan ja niinku soittaa jotain raskaampaa settii...?

EDIT: sopis kans budjettii... kai.
kalamies#36 >-)))>
Nazareth
22.12.2007 15:14:43
sieltä mistä aita on matalin...

Sieltä missä aitaa ei oo ollenkaan.
Man who buys a drowned cat pays for wet pussy.
pekurides
22.12.2007 15:55:34

Tämmönen jostain jääny kummittelemaan :
" Joo ei se floikka vaikuta juurikaan sustainiin mutta siin bodyssa on sen verran paksu maalikerros että se vaikuttaa resonointiin todella paljon"

Eihän tuo mikään klisee mutta aika korni lause.
Tunteella päin vittua.
pöpö
22.12.2007 19:14:27
http://gocertify.com/B000J382I0/Simba_Electric_Guitar-Red.htm

Oisko toi hyvä jos haluis floikan ja niinku soittaa jotain raskaampaa settii...?

EDIT: sopis kans budjettii... kai.

Käytä hakua.
MiKs Mä OoN TäÄlLä, VaI SiElLä.. Ai MiSsÄ? EnKö Mä SaIs OlLa JuSt TäSsÄ?
oksatboys
22.12.2007 20:20:43

Tämä ei ehkä ole hirveä klisee, mutta minua ärsyttää, että joillakin on nimimerkkinään jonku henkilön nimi kuten: Kirk Hammet, Hetfield tai Dimebag jne.
Edellämainitut tuskin täällä m.netissä käyvät, mutta suomalaiset muusikot saattavat käydäkin. Jos jonku nimimerkki olisi vaikka Alexi Laiho, niin mistäs tiätäisi olisiko hän oikea Laiho vai joku teinihevari. (Teinihevarit muuten aika kliseitä =)
Ringmodulator piristää kummasti
Thule
22.12.2007 20:27:34
Jos jonku nimimerkki olisi vaikka Alexi Laiho, niin mistäs tiätäisi olisiko hän oikea Laiho vai joku teinihevari. (Teinihevarit muuten aika kliseitä =)

Esiintyisiko Alexi Laiho nimimerkillä Alexi Laiho? Siinäpä vasta pulma. Ehkä, sillä kukapa nyt oikeasti uskoisi Alexi Laihon olevan Alexi Laiho @ Muusikoiden.net. Varsinkin jos kaveri kysyy "Mikä metallikirves hintaluokkaan 500 euroa?".
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
marge14
22.12.2007 20:34:35
Esiintyisiko Alexi Laiho nimimerkillä Alexi Laiho? Siinäpä vasta pulma. Ehkä, sillä kukapa nyt oikeasti uskoisi Alexi Laihon olevan Alexi Laiho @ Muusikoiden.net. Varsinkin jos kaveri kysyy "Mikä metallikirves hintaluokkaan 500 euroa?".

toi oli hyvä toi "mikä metallikirves hintaluokkaan 500euroa :D varmasti kysyis joku laiho tai kirk hammetti.
Jormaz
22.12.2007 21:44:05
Paras klise on se että käydään jossain "aliarvostetuin kitaristi"-ketjussa mainitsemassa jonkun kitaristin nimi, joka oikeasti on ehkä arvostetuimpia kitaristeja, ja kaiken lisäksi tämän kitaristin naama löytyy käyttäjän avatarista ja nimimerkkikin siihen viittaa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Twinkle
22.12.2007 22:08:23
Tämä ei ehkä ole hirveä klisee, mutta minua ärsyttää, että joillakin on nimimerkkinään jonku henkilön nimi kuten: Kirk Hammet, Hetfield tai Dimebag jne.
Edellämainitut tuskin täällä m.netissä käyvät, mutta suomalaiset muusikot saattavat käydäkin. Jos jonku nimimerkki olisi vaikka Alexi Laiho, niin mistäs tiätäisi olisiko hän oikea Laiho vai joku teinihevari. (Teinihevarit muuten aika kliseitä =)

oma suosikkini on se, kun nuoret hevimiehet jotka tosta Iron Maidenista diggaa käyttää nimimerkkiä Maiden jossakin muodossa. Ei se nyt iso synti ole mut vähän huvittaa.
Twinkle
22.12.2007 22:18:59
Nii, tai sit jos tykkää vaikka Fenkusta ja Gibsonista ja niistä vääntää nimimerkkiin jonkun version... Se vasta onkin kamalaa.

No se vasta onkin, onneksi ne kaksi sanaa ei tarkoita oikeasti mitään.
FensonGibder
23.12.2007 16:43:56
Nii, tai sit jos tykkää vaikka Fenkusta ja Gibsonista ja niistä vääntää nimimerkkiin jonkun version... Se vasta onkin kamalaa.

Burn.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Nazareth
13.01.2008 01:51:18 (muokattu 13.01.2008 02:02:19)
"...jos kolvi pysyy kädessä.." Tossa on sellanen lause joka saa mut näkemään punaista. Helvetti, jokaisella pysyy kolvi kädessä, ei niin tyhmä voi olla.

EDIT: tai no ei välttämättä kolvi pysy kädessä, jos käsi vapisee niin paljon että se tippuu kädestä.
The way is not easy, I know, but I will take you by the hand and lead you through the cruel light into the velvet darkness.
kege
13.01.2008 10:00:07
"...jos kolvi pysyy kädessä.." Tossa on sellanen lause joka saa mut näkemään punaista. Helvetti, jokaisella pysyy kolvi kädessä, ei niin tyhmä voi olla.

EDIT: tai no ei välttämättä kolvi pysy kädessä, jos käsi vapisee niin paljon että se tippuu kädestä.

Samaa mieltä. Varsinkin kun tätä käytetään joskus yleisvastauksena kaikkiin kitarakamakysymyksiin tyylin:

KYS: "Kannattaako ostaa Microcube vai Line6 pikkuspider?"
VAST: "Njaah jos kolvi pysyy kädessä, niin rakenna itse oma vahvistimesi. Netistä löytyy ohjeet ja osat tilaat jenkeistä, piece of cake!"
kill your idols
Wolfie
13.01.2008 10:09:02 (muokattu 13.01.2008 10:09:18)
Paremminkin ehkä näin:

Samaa mieltä. Varsinkin kun tätä käytetään joskus yleisvastauksena kaikkiin kitarakamakysymyksiin tyylin:

KYS: "Kannattaako ostaa Microcube vai Line6 pikkuspider?"
VAST: "Njaah jos kolvi pysyy kädessä, niin rakenna itse oma
putkivahvistimesi. Netistä löytyy ohjeet ja osat tilaat jenkeistä, piece of cake!"
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
hullu_ukko
13.01.2008 11:55:40
Gibson Robot Guitar.

Tarpeeksi sanottu.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
darrell
14.01.2008 01:45:03
Gibson Robot Guitar.

Tarpeeksi sanottu.

"Montako ketjua tästä robot Guitarista on, oisko 20 ..."

Hmm, klisee on itse asiassa se, että täällä vaaditaan orthogonaalisia kirjoituksia, joissa ei saa sivuta tahi muuten mainita jo lähihistoriassa ollutta & täten arvovaltaisesti loppuun käsiteltyä aihetta.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)