iso paha susi 22.12.2007 16:08:39 | |
---|
Sisäinen remonttireiskani haluaa toteuttaa itseään. Mitä muuta kuin jälleenmyyntiarvon pienenemistä voi kitara kärsiä jos hioo maalipinnan pois rungosta? Voiko normisti maalattua kitaraa saada edes yhtä hienon näköiseksi (ja tuntuiseksi) kuin valmiiksi puupintaiset soittimet? Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? Käsissä olisi Ibanezin lehmus -runko (basswood) RG. |
mika78 22.12.2007 16:21:07 | |
---|
Aika vaikeeta varmaan päästä ihan kaupan tasoon. Riippuu tietysti tekijästä ja työkaluista, mutta mä otin omasta rg:stä maalit pois kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen lakkasin mahonkisävytteisellä lakalla ja hioin. Ihan hieno tuli. Sen minkä se menettää myyntiarvossa se ottaa takas tunnearvossa. =) |
Painajaismainen 22.12.2007 16:31:02 | |
---|
Älä Silveri pilaa hienoa RG:tä. :) Seiskanko meinasit hioa? "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
pekurides 22.12.2007 16:42:48 | |
---|
Taitaapi löytyä aika tylsännäköstä puuta sieltä alta. Ne naturellit on jo etukäteen valkattu hienoimman näkösistä palikoista loppuihin maali pintaan. No, mistäs sitä tietää.... anna mennä vaan. Tunteella päin vittua. |
mika78 22.12.2007 17:13:48 | |
---|
Pistin tonne omakuvaan foton siitä mun rg:stä. siitä tuli ihan O.K. (kaveri soittaa sillä kuvassa, niin piti pistää sille pussi päähän=) |
Fuckbarbie 22.12.2007 17:46:07 | |
---|
Kyllähän siitä varsin nätin saa maalaamallakin jo on pelit ja vehkeet. |
Pistin tonne omakuvaan foton siitä mun rg:stä. siitä tuli ihan O.K. (kaveri soittaa sillä kuvassa, niin piti pistää sille pussi päähän=) Aika siisti tuosta kyllä tuli. puhuvat vaan että joku leppärunko olis aika tylsä.... mahonki sitten kyllä ihan siisti. Tunteella päin vittua. |
hq 22.12.2007 19:31:23 | |
---|
Mitä muuta kuin jälleenmyyntiarvon pienenemistä voi kitara kärsiä jos hioo maalipinnan pois rungosta? Voiko normisti maalattua kitaraa saada edes yhtä hienon näköiseksi (ja tuntuiseksi) kuin valmiiksi puupintaiset soittimet? Voi varmasti jos osaa. Riippuu tosin myös minkälaista puuta sieltä alta paljastuu. Itse tein mustasta Squier stratostani puunvärisen... Kuumailmapuhaltimella + raapalla maalit pois, hionta ja lakkaus. Kyllähän siitä läheltä tarkasteltuna näkee että pintakäsittely on itse tehty ja vähän sinne päin, mutta hienompi se minusta on nyt kuin alkuperäisenä. Lakkana käytin jotain nurkista löytynyttä huonekalulakkaa, ei varmaan paras vaihtoehto mutta lopputulos on silti nätti kunhan ei liian läheltä tarkastele pieniä pintavirheitä. Maalien poisraapiminen jätti hieman koloja joihinkin kohtiin (sen verran suuria etteivät tasoittuneet hiomalla täysin), niitä kannattaa yrittää välttää. |