Aihe: Uudet mikit Gibson Les Paul Standardiin.
1 2 3 4 5
Lord of the strings
20.12.2007 10:12:49
Tässä pari hikistä klippiä, jos näistä nyt mitään iloa on.....

Ohhoh.. Mistä näitä mikkejä saa ostaa? GAS
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Fonisoul_
20.12.2007 20:26:40 (muokattu 20.12.2007 20:27:33)
Ohhoh.. Mistä näitä mikkejä saa ostaa? GAS

Ei taida saada muualta kuin herralta itseltään: http://www.sheptone.com

Oman humppariparini hinnaksi taisi tullien jälkeen tulla jotain 225€.

Edit: Aika paljon sikäli että tolla rahalla saattais saada jo kaksi paria duncaneita ja erot on kuitenkin melko marginaalisia. Mutta jospa näitä ei tarvisi sitten enää vaihdella ihan just...
Soul with a capital "S"...
J.Hollström
20.12.2007 20:32:31
Aika paljon sikäli että tolla rahalla saattais saada jo kaksi paria duncaneita ja erot on kuitenkin melko marginaalisia.

Tota juu. Kiva että joku myöntää tän ite eikä vaan hehkuta täysin uutta soundimaailmaa.
Fonisoul_
20.12.2007 20:41:40 (muokattu 20.12.2007 20:41:58)
Tota juu. Kiva että joku myöntää tän ite eikä vaan hehkuta täysin uutta soundimaailmaa.

Nojoo, ei nää mun maailmaa muuttanut. Mutta soundaa silti hyvälle, ei harmita.

Se harmittaa, että näyttää olevan nyt jouluale menossa ja lähtis melkein 40€ halvemmalla...
Swan
20.12.2007 20:45:08
http://www.elisanet.fi/renkola/poppi_jazz_59.mp3

Hyvinni off-topic, mutta kohdasta 0:38-0:47 tulee vähän The Cranberriesin Zombien soolo mieleen. Niin se alitajunta toimii. :)
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Fonisoul_
22.12.2007 08:00:00
Hyvinni off-topic, mutta kohdasta 0:38-0:47 tulee vähän The Cranberriesin Zombien soolo mieleen. Niin se alitajunta toimii. :)

Soolosta en tiedä, mutta sointukiertokin taitaa olla aika lähellä... :P
Kitarisoija.
22.12.2007 10:56:22

Onko aloittaja jo löytänyt sopivat mikit stankkuunsa?

Itse olin samassa tilanteessa nelisen kuukautta takaperin. Mikeiksi löysin duncanilta pearly gatesin kaulaan ja custom 5:sen tallaan. Toimiva paketti, jota täällä m-netissäkin on hehkutettu, eikä täysin suotta.

Soundi on monipuolinen ja kirkkaampi ja erottelevampi verrattuna stankun perusmikkeihin (itselläni oli tosin ne jotkut T-sarjan mikit, ei BB pro:t). Ulostuloa on sen verran, että heviä vääntää helposti, mutta dynamiikka ei todellakaan kärsi. Kliinit toimivat erittäin hyvin. Noilla mikeillä vetelee kyllä mitä vain, kunhan vain käyttää hyödykseen niitä kitaran vola- ja tonepotikoita, sekä mikkiswitchiä.

Hintaa tuli musamaailmasta ostettuna 200e.
www.steeplecity.com www.myspace.com/steeplecity
WinterMad
22.12.2007 12:13:47
En ole vielä ostanut / vaihtanut. Lykkääntyy tulevaisuuteen kun pitää lyhennellä lainoja.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Iron Horse
22.12.2007 12:37:05 (muokattu 22.12.2007 12:37:32)
Jos haluat hieman samaa sävyä kitaraasi, kuin siihen EMG-ritsaan, niin Seymour Duncanin Custom kannattaa laittaa, se on kuin pafin ja 81;n risteytys, todella tasainen sointi, voimakas basso, hyvät, hieman paf-maiset keskiäänet, ja yläpäätäkin on ainakin tarkpeeksi. Soi hyvin myös puhtailla. Kaulamikiksi laittaisin itse Pearly Gatesin, jos haluat klassisen, tukevan, mutta erottelevan, niin Pearly Gates bridge, eli ei alikäämitty kaulaversio, vaan talla. Itselläni on Custom/Pearly Gates neck -setti Tokaissa (mahonki/vaahtera, liimakaula, Gotohin raudat), ja hyvin saundaa, tosin PGn on ehkä hieman heikko mun makuun, saundaa ehkä hieman P-90:ltä. Jos tärkeää on, että saat hyvät blues-saundit tallamikistä, niin laittaisin itse PGb-setin, ja Billy Gibbons tykkää =).
Tuossa jotain juttua Customista ja PGn:stä
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1140
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie.
J.Hollström
22.12.2007 12:47:35
Ei voi muuta kuin höhötelle issekseen näille teidän mikkijutuille. Hirveätä syväanalyysiä soundin hienouksista. Mun mittareissa mikin osuus soundista on alle 1%, mutta aika moneen osaseen näyttää toikin prosentti menevän. Mut eihä siinä mitä, jatkakaa harrastusta ja kolvailun iloa.

Tuli vaan mieleen kun kuuntelin tätä mun vanhaa näytettä P90 mikillä olevasta J&D:stä, joka makso 160 eur (siis se koko kitara). Mitenhän hehkeät soundit siitä olisikaan lähtenyt jos ois ruuvannut siihen kiinni jotkut tosi hifit mikit? Vaikka jotku Seymour Duncanit. Ei voi tietää....

http://juki.1g.fi/mp3/Fender_Bantam_Bass/J&D.mp3
Kuha
22.12.2007 12:55:17

Mitenhän hehkeät soundit siitä olisikaan lähtenyt jos ois ruuvannut siihen kiinni jotkut tosi hifit mikit? Vaikka jotku Seymour Duncanit. Ei voi tietää....

Erottelevat veikkonen - erottelevat!
Kitarisoija.
22.12.2007 13:04:29

Tohon jukin mielipiteeseen..

Sillä mikillä on suuri vaikutus soundiin JOS muut kamat on kondiksessa (kitara, vahvistin). Se ei ole mitään hössötystä :D ..mutta mielipiteensä kaikilla.
www.myspace.com/steeplecity
Lord of the strings
22.12.2007 13:47:31
Studioon voisi tosiaan hommata mikit. Onko nuo Sheptonet miten kuumat? Tuntuu vähän siltä, että ovat ameriikanmaalla laittaneet Gibsoniin melko kuumat mikit (490R - 498T). Kai se on se hewy medal -aikakausi! Jotain erottelevampaa ja ei-niin-kuumaa etsisin. Sheptonet vaikuttavat hyviltä, mutta kuka helvetti nekin maksaa? Ymmärtäkää, olen opiskelija.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
J.Hollström
22.12.2007 14:00:37
Tohon jukin mielipiteeseen..

Sillä mikillä on suuri vaikutus soundiin JOS muut kamat on kondiksessa (kitara, vahvistin). Se ei ole mitään hössötystä :D ..mutta mielipiteensä kaikilla.

Joo, kunhan yritän vaan provosoida ja synnyttää keskustelua.

Mut on mulla joku karvas kokemus aiheesta, kun mikinvaihto ei olekaan räjäyttänyt galakseja vaikka odotukset on olleet korkealla. Pari kertaa olen pettynyt myös EMG:n kohtuu arvokkaisiin aktiivimikkeihin, jotka musta soundas ihan paskalta. Mutta silti niillä pystyi vetämään.

Viimesin ahaa elämys tuli, kun ostin torilta noname stratosetin plekseineen ja sähköineen 30 eurolla. Eli reilusti alta kympin / mikki. Ihan täyttä asiaa tarjoilee nekin mikit. Minun mielestä. Suhteessa esim. siihen mitä maksoi Lindy Fralinin vintage hot setti stratoon (a' 105 eur / mikki).

Siksi olen joskus vähän skeptinen näihin mikkijuttuihin, eikä se silti tarkoita sitä, ettenkö olisi kiinnostunut aiheesta. Mielelläni tsekkailen mitä mullistavaa siltä rintamalla on tarjolla.
Jesus_Plastica
22.12.2007 15:49:02 (muokattu 22.12.2007 15:49:46)
Itse luokittelisin sen ehkä näin:

Vahvistin 50%
Kitara 20%
Mikit 20%
Kielet, piuhat ym. 10%

Siis vaikutus soundinmuodostukset kannalta.
ReBeat
22.12.2007 15:53:18

Mitkä on kalleimmat putiikkimikit lespaan jos ei lasketa mukaan vanhaa vintage-osastoa?
hapan
22.12.2007 16:08:48
Mitkä on kalleimmat putiikkimikit lespaan jos ei lasketa mukaan vanhaa vintage-osastoa?

No eiköhän joku jenkkiläinen hunajasormi käämi sulle vajaalla tonnilla setin, kun oikein kermaisen bluessoundin haluat. Kysy foorumin marsunluutorneissa majailevilta puristeilta lisää.
Jesus_Plastica
22.12.2007 16:30:10
Miksi ihmeessä nyt tarvii olla jotkut tonnin mikit? Parinsadan mikeillä pääsee jo maaliin asti.
hapan
22.12.2007 16:35:20
Miksi ihmeessä nyt tarvii olla jotkut tonnin mikit? Parinsadan mikeillä pääsee jo maaliin asti.

Tai satasen mikeillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)