Lakemoxx 22.12.2007 12:14:12 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m50.htm Onko ylläoleva kitara sopiva aloittelevalle? Onko se kestävä? Kokemuksia kyseisestä kitarasta? Muita samaa hintatasoa olevia kitaroita, jotka voisivat sopia aloittelijalle? |
Ahokkis 22.12.2007 12:25:10 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_blk.htmEi ole kokemuksia m-50:sestä mutta m-100:sesta on mutta ei kovin mun tassuun sopiva, muuten ihan ok. Uskaltaisin väittää että toi pacifica ois parempi ostos, löytyy myös erikoisemmilla värityksillä, jos perinteisistä väreistä haluat poiketa. When you ain't got nothing, you got nothing to loose. |
siitä hyvä halpiaiskeppi että ei ole mitään lisenssipaskafloikkaa. eipä tuossa omassa mitään vikoja ole ollut. virittimet saisi aina olla paremmatkin. |
donkkis 22.12.2007 14:41:36 | |
---|
siitä hyvä halpiaiskeppi että ei ole mitään lisenssipaskafloikkaa. Komppia. Ei floikkaa ekaan kitaraan... www.mikseri.net/worstcase |
Jesus_Plastica 22.12.2007 15:39:59 | |
---|
siitä hyvä halpiaiskeppi että ei ole mitään lisenssipaskafloikkaa. eipä tuossa omassa mitään vikoja ole ollut. virittimet saisi aina olla paremmatkin. Onko se nyt sitten yhtään parempi että kitarassa on vintage tremolo? Paremminhan se floikka vireen pitää loppupeleissä. |
marko.m 22.12.2007 15:49:08 | |
---|
Onko se nyt sitten yhtään parempi että kitarassa on vintage tremolo? Paremminhan se floikka vireen pitää loppupeleissä. On parempi. Virittäminen on ainakin sata kertaa helpompaa vintage tremololla kuin floikalla. Lisäksi vintagen saa jousia kiristämällä tiukasti runkoa vasten jolloin vireen pito paranee. |
Jesus_Plastica 22.12.2007 15:57:40 | |
---|
On parempi. Virittäminen on ainakin sata kertaa helpompaa vintage tremololla kuin floikalla. Lisäksi vintagen saa jousia kiristämällä tiukasti runkoa vasten jolloin vireen pito paranee. Jep samaa mieltä virittämisestä. Mutta olettaen että tremoloa aiotaan myös käyttää, koska ostetaan kitara jossa on sellainen niin kumpi nyt sitten on parempi vireen pidon kannalta, lisenssi floikka vai lisenssi vintage tremolo? |
marko.m 22.12.2007 16:17:13 | |
---|
Jep samaa mieltä virittämisestä. Mutta olettaen että tremoloa aiotaan myös käyttää, koska ostetaan kitara jossa on sellainen niin kumpi nyt sitten on parempi vireen pidon kannalta, lisenssi floikka vai lisenssi vintage tremolo? No siinä mielessä olen samaa mieltä että kyllä silloin floikka pitää paremmin vireen. Mutta mielestäni eka kitaraksi kannattaa ostaa joko kiinteätallainen tai vintage tremolo. Itse en ainakaan ole koskaan tarvinut kampea kitarassa. Vaikka kamoista löytyykin lisenssifloikallinen Jackson niin sekin piti teinivuosina ostaa vain koska se oli niin siisti ja hevi puhui suurta osaa musiikkityylissä. Kyllä Jacksoni silti hyvin pitää vireen vaikka sillä joskus innostuu kunnolla leikkimään. Toisin kuin Fender joka kadottaa vireen heti kun kammen ruuvaa paikalle. Eli jos luulee tosissaan tarvitsevansa kampea niin silloin floikka on parempi ja jos taas mieltää sen turhaksi niin silloin joko kiinteätallainen tai vintage tremolo. |
Välle 22.12.2007 16:52:45 (muokattu 22.12.2007 16:54:27) | |
---|
Itsellä oli kyseinen keppi noin vuoden ja siinä ajassa ihmekyllä kului kaulan lakkapinta puhki.. Mitähän vois kertoa siis... Ei kai siinä aloittelija kepiksi muuta vikaa ollut paitsi että mikit aika kauheat tuhnut. Black satin oli kyllä siistin näköinen. Vire muistaakseni pysyi suht hyvin, mutta kyllä floikka/lukkokepissä paremmin pysyy. Ei kuitenkaan kannata ostaa alkuun floikkakeppiä. E: Saahan tremolon tietenkin todella helposti kiinteäksi jos ei halua sitä pientä "iloa". |
trih 22.12.2007 16:53:58 | |
---|
Tuohon hintaan saa laadukkaamman Ibanezin. Osta se. Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |
AndyH 22.12.2007 21:56:44 (muokattu 22.12.2007 22:33:37) | |
---|
Onko se nyt sitten yhtään parempi että kitarassa on vintage tremolo? Paremminhan se floikka vireen pitää loppupeleissä. No original floyd rose ja schaller juu pitää. mutta nää lisenssit on vähän niin ja näin. itse olen vielä puupalikalla lukinnut sen tallan kun en ole sitä tremoloa tarvinnut. e: niin ja se black satin on tyylikäs kun se alkaa käytön myötä kulua eli kiilloittua kohdista johon käsi hinkkaa =) |
smokeonthewater1 23.12.2007 09:35:52 | |
---|
Itselläni on tuo kitara, se on ensimmäinen sähkis jonka ostin. Pidän siitä paljon,soittelen sillä useasti vaikka minulla onkin parempi kitara. Vaikka se onkin halpa alottelian kitara eikä kovin laadukas niin sillä on mielestäni hyvä soittaa. ei sillä kitaralla soiteta vaan sormilla... |
Lakemoxx 23.12.2007 10:58:32 | |
---|
|
Troitek 23.12.2007 12:06:52 | |
---|
Minkäänlaista omaa kokemusta ei ole, mutta tuo pacifica on sellane mitä aina täällä monikin ehdottaa. Näitä "m.net" hyväksyttyjä :D:D I feel good. |
trih 23.12.2007 12:17:46 (muokattu 23.12.2007 12:27:44) | |
---|
Joo eli otin nyt näitä teidän ehdotuksia käyttöön, eli minkä näistä kolmesta kitarasta ottaisit ja miksi? http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm - Ibanez http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m50.htm - Tämä ESP jota ehdotin jo aluksi http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_blk.htm - Yamaha pacificia Ibanezin etu on se että siinä on kelluva vibratalla ja kielet menevät suoraan satulan yli virittimille. Eli sitten kun tulee halu pelleillä vibran kanssa niin ei tarvi heti intoilla floikka-tyylistä keppiä. Jos iban satulan urat ovat kondiksessa niin se voi jopa palata vireeseen. Noissa kahdessa muussa on sitten halpistyylin vintagetremolot joiden säätäminen vibrakikkailuun jokseenkin hankalaa. Muutenkin ibassa 24 nauhaa joten pääsee periaatteessa heti alussa siihenkin=ei tarvi myöhemmin harmitella että perskules, tarviinko sittenkin 2 nauhaa lisää. Lisäys: Mulla oli leikkikaluna tuollainen LTD M-50 eikä oikein vakuuttanut. Mun mielestä se kuuluisi sellaiseen 160e-hintaluokkaan. Sitten mulla on ollut tuota Ibanezin GIO-sarjaa ja se on ollut enemmän hintansa väärttiä. Mulla on tälläkin hetkellä yksi kalliimpi Yamahan Pacifica ja se on ihan ok mutta en kyllä uuden hintaa maksaisi. Yamahalta suosittelisin mieluummin tätä jos pitää jammu olla: http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_120s_bk.htm Enemmän säröä ja vähemmän middleä basistille. |