Aihe: Tarvitseeko tanssimuusikon aina hymyillä:=)
1 2 3 4 5 6 7 813 14 15 16 17
Anonymous-jazz
22.12.2007 03:18:44 (muokattu 22.12.2007 03:28:52)

A-J, otko sä nyt edes 100 noita tehny, niinku hudahommia? Noista sun jutuista ei vaan saa mitn kontaktia.

Mähän oonkin kato toiselta planeetalta. Toisilla soi puhelimet ja kositaan keikalle. Mua ei sinne tahtoisi kukaan jos ei naama tai persoona miellytä niin se ei miellytä ja turha on yrittää miellyttää muita. Jätetään nyt Elvistelyt sikseen... Teikäläisillä niitä keikkoja on ja minulla ei so what. Pitääkö siitä alkaa täällä kettuilemaan ?

Suomessa on ehkä muutama helvetin lahjakas muusikko vailla duunia ja sekö on heidän itsensä vika kun eivät ole onnistuneet luomaan "piiri pieni pyörii" kontakteja ?

Silti karaoke syö turvemusa-alaa joka päivä ja leipä kapenee tanssimuusikoiden pöydästä. Hieman turvallisempi meininki on aina olla se joku muu siviiliduuni taustalla ettei lähde hanurit menemään auki.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Martso
22.12.2007 03:28:26
Mähän oonkin kato toiselta planeetalta. Toisilla soi puhelimet ja kositaan keikalle. Mua ei sinne tahtoisi kukaan jos ei naama tai persoona miellytä niin se ei miellytä ja turha on yrittää miellyttää muita. Jätetään nyt Elvistelyt sikseen...

Niin sä oletki, ainakaan mulla ei taidot riitä. Kolmannesta virkkeestä en saanu mitään selvyyttä. Tässä kukaan elvistele, toivoisin sinunki lopettavan.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
Anonymous-jazz
22.12.2007 03:29:49 (muokattu 22.12.2007 03:30:53)

Niin sä oletki, ainakaan mulla ei taidot riitä. Mulla ei riitä myöskään. Mielummin alan tekemään hissimusiikkia Suomen ostoskeskusten hisseihin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
22.12.2007 03:32:20 (muokattu 22.12.2007 03:33:30)

toivoisin sinunki lopettavan. Aivan... Tuota onkin saanut kuulla jo pariin otteeseen heidän suusta joilla on jotain hampaankolossa.
Martso
22.12.2007 03:34:08 (muokattu 22.12.2007 03:39:38)
Teikäläisillä niitä keikkoja on ja minulla ei so what. Pitääkö siitä alkaa täällä kettuilemaan ?

Kyse ei ole siitä, oikeasti T! Vaan siitä, että kun sulla ei ole sitä kokemusta kauheasti, niin turha sitä on esittää. Mäki oon ihan vitun nöösi-poika esim. vaikka 4-Ruuviin verrattuna. Enkä edes aio ruveta leikkimään samassa sarjassa.

Suomessa on ehkä muutama helvetin lahjakas muusikko vailla duunia ja sekö on heidän itsensä vika kun eivät ole onnistuneet luomaan "piiri pieni pyörii" kontakteja ?

Se on vaikea ala. Mutta katkeruus on siihen huonoin burana ihan viiminen oikeastaan. Työnteko ja NÖYRYYS helppaa.

Silti karaoke syö turvemusa-alaa joka päivä ja leipä kapenee tanssimuusikoiden pöydästä.

Niin niin, "hyvä meininki, mutta jengiä olis saanu olla enemmän. No mutta Latosaaressa oli Souvarit, se varmaan vei osan ja loput oli mökillä...."
Anonymous-jazz
22.12.2007 03:40:17 (muokattu 22.12.2007 03:40:44)

Kyse ei ole siitä, oikeasti T! Vaan siitä, että kun sulla ei ole sitä kokemusta kauheasti, niin turha sitä on esittää. Mäki oon ihan vitun nöösi-poika esim. vaikka 4-Ruuviin verrattuna. Enkä edes aio ruveta leikkimään samassa sarjassa.

Näinhän se menee... Taidot ja kokemus pistetäänkin aina eri lokeroihin ja i preciate it.

Se on vaikea ala. Mutta katkeruus on siihen huonoin burana ihan viiminen oikeastaan. Työnteko ja NÖYRYYS helppaa.

Niin niin, "hyvä meininki, mutta jengiä olis saanu olla enemmän. No mutta Latosaaressa oli Souvarit, se varmaan vei osan ja loput oli mökillä...."

Onhan se mutta ennenkaikkea tämä ala vaatii ehkä hieman itsetuntoa myös. Kun p*skaa halutaa joskus heittää joka suunnalta kilpailun nimissä ja aina sama osaavien muusikoiden "piiri pieni pyörii" ja samat jätkät joka televisio-ohjelmassa ja keikoilla. Ei siinä mitään antaa olla.
Martso
22.12.2007 03:53:34 (muokattu 22.12.2007 04:27:43)
Onhan se mutta ennenkaikkea tämä ala vaatii ehkä hieman itsetuntoa myös. Kun p*skaa halutaa joskus heittää joka suunnalta kilpailun nimissä ja aina sama osaavien muusikoiden "piiri pieni pyörii" ja samat jätkät joka televisio-ohjelmassa ja keikoilla. Ei siinä mitään antaa olla.

Itsetuntoa se vaatii, olen samaa mieltä. Ei se kilpailu ole se avainsana, se on taito, muuntautumiskyky ja sosiaalisuus yhdessä. Minä en kuulu siihen "piiri pieni pyörii"-sakkiin, mutta silti ne on minun mielestä paikkansa ansainnu, jokainen. Tuossa on just tuo katkeruus-aspekti!! Ole varovainen sen kanssa - kyllä minäki sen joskus olen itsestäni löytäny - se on turhautumisen merkki. Sama koskee noita tv-ympyröitä - ne on ansainnu ne hommansa. Jos jätkille on jossain vaiheessa annettu paikka ja ne on sen lunastanu, niin meillä runkkareilla ei ole siihen mitään sanomista: ne on sen ANSAINNEET silloin. Ja joku Niinikoski on esim. rumpaleista ihan vitunkova. Ja siellähän tuo sykli tuntuu olevan noin 10-vuotinen. :) Ole tarkkana, milloin Niinikoski rupee olemaan out.
Anonymous-jazz
22.12.2007 04:23:58

Itsetuntoa se vaatii, olen samaa mieltä. Ei se kilpailu ole se avainsana, se on taito, muuntautumiskyky ja sosiaalisuus yhdessä. Minä en kuulu siihen "piiri pieni pyörii"-sakkiin, mutta silti ne on minun mielestä paikkansa ansainnu, jokainen. Tuossa on just tuo katkeruus-aspekti!! Ole varovainen sen kanssa - kyllä minäki sen joskus olen itstöni löytäny. Se on turhautumisen merkki. Sama koskee noita tv-ympyröitä - ne on ansainnu ne hommansa. Jos jätkille on jossain veiheessa annettu paikka ja ne on sen lunastanu, niin meillä runkkareilla ei ole siihen mitään sanomista: ne on sen ANSAINNEET silloin. Ja joku Niinikoski on esim. rumpaleista on ihan vitunkova. Ja siellähän tuo sykli tuntuu olevan noin 10-vuotinen. :) Ole tarkkana, milloin Niinikoski rupee olemaan out.

Juurikin näin.
Tankero
22.12.2007 13:09:35
Mitäpä tuohon enää voisi enempää sanoa. Ostan aamulla Jallun,

Eikö kestotilaus ole enää voimassa?
Varmasti, vissiin.
Sertzo S
22.12.2007 13:36:07
Eikö kestotilaus ole enää voimassa?

Turhanpäiväistä
www.loliti.com
EP
22.12.2007 13:36:38
Mitäpä tuohon enää voisi enempää sanoa. Ostan aamulla Jallun,

"Saisko Hustler -lehen ja sitte semmonen Nokian kommunistikaattori jolla voipi lähettää seksiviestejä ..Hähähää!"
TiVe
14.01.2008 13:27:37
Olen tässä muutaman viikon sisään käynyt kaksi kertaa katsomassa/kuuntelemassa erästä suht suosittua, levyttänyttä ja pitkäikäistä tanssiorkesteria.

Näin ko bändin ensimmäisen kerran varmaan parikymmentä vuotta sitten ja ihmettelin, että onpa äijät leipääntyneet hommaansa...totiselta naamalta tuli opetellut puolivillaiset vitsit kappaleiden välissä ja silleen.

Nyt tilanne oli sama!!!! lähes samat puolivillaiset tuli kuin silloinkin ja edelleen heijastui, että kavereilla ei ole kivaa.

"Ihan kivasti ne soitteli", mutta kun se ei vaan riitä.

Sanoisin, että kyllä se hymy ja esiintyminen muutenkin on TOSI tärkeitä livebändeille..."mököttämistä" lavalla ei voi soittotaidolla korvata.
Kaamoksessa on parasta se, että kun katsoo ikkunasta ulos niin näkee vain oman kuvansa.
Musiikkia korville
14.01.2008 13:40:56

Olen tässä muutaman viikon sisään käynyt kaksi kertaa katsomassa/kuuntelemassa erästä suht suosittua, levyttänyttä ja pitkäikäistä tanssiorkesteria.

Näin ko bändin ensimmäisen kerran varmaan parikymmentä vuotta sitten ja ihmettelin, että onpa äijät leipääntyneet hommaansa...totiselta naamalta tuli opetellut puolivillaiset vitsit kappaleiden välissä ja silleen.

Nyt tilanne oli sama!!!! lähes samat puolivillaiset tuli kuin silloinkin ja edelleen heijastui, että kavereilla ei ole kivaa.

Sanoisin, että kyllä se hymy ja esiintyminen muutenkin on TOSI tärkeitä livebändeille..."mököttämistä" lavalla ei voi soittotaidolla korvata.

Kaikillahan on joskus huonoja päiviä, eikä hymyilytä, mut sitten jos tuota on 98% keikoista, ni mun henkkoht mielipide on, että jokin on pielessä.

Lavan tunnelma välittyy ihmisille ja jos bändillä on hauskaa (tai ainakin näyttää siltä), niin yleensä yleisölläkin on. Esim viime lauantain keikalla oli eräs herra yleisössä, jonka ilme alkuillasta oli se kuuluisa norsunv... Mutta niin sillekin meidän (sekä toisen bändin) iloinen meininki tarttu ja se ikäänkuin suli ja loppu illasta oli hymy korvissa.

Ihmiset ei välttämättä muista kuukauden päästä, että minkälaista musiikki oli, mutta sen ne muistaa oliko hauskaa vai ei ja tuo tunnelma täytyy olla orkesterin luomaa, jotta nämä ihmiset tulee seuraavallakin kerralla.
By: MK
artope
14.01.2008 14:41:49

Esim viime lauantain keikalla oli eräs herra yleisössä, jonka ilme alkuillasta oli se kuuluisa norsunv...

Oliko se kenties Ami?
"On parempi vetää kunnolla kuusikkoon, kuin kainosti kohdalleen"
Sertzo S
14.01.2008 15:10:11
Kaikillahan on joskus huonoja päiviä, eikä hymyilytä, mut sitten jos tuota on 98% keikoista, ni mun henkkoht mielipide on, että jokin on pielessä.

Minä olen synkkä pohjalainen, enkä mikään tyhjännauraja tai tekohymyilijä.
Suu suorana viivana ja humppaa eetteriin aikoinaan vedetttiin. Näin on perkele! ;)
Martso
14.01.2008 16:49:12

Kuulostaa kyllä ihan liian tutulta. :)
rintapek
14.01.2008 21:16:01

Totatota... nuo jutut missä kukakin on ammattilainen ja kenellä on tarpeeksi referenssiä mihinkin voi kyllä jättää omaan arvoonsa.
Keikka on keikka, siellä on yleisö paikalla ja onko takana yksi vai tuhat keikkaa ennen tuota, niin asialla ei ole mitään merkitystä.
Minä olen pelkkä harrastelijapoju ja kaukana ammattilaisesta... mutta se ei mitenkään meikäläistä estä hoitamasta hommia mahdollisimman ammattimaisesti silloin harvoin, kun keikalle lähden.

Tarvitseeko hymyillä, niin ei nyt aina, mutta mielummin.
Jos bändiä myydään nimellä Antero Sulo-Pekkala & Viimeinen sauma, niin kyllä tuo hymyily ja yleisökommunikointi jää tuon solistan vastuulle suurelta osin, jolloin sinne lavalle mahtuu muutama mutruturpakin.
Jos taas myydään bändiä nimeltä Hum-boogie- band, niin suositeltavaa olisi, että norsunv**tua lavalla ei kovasti näkyisi.
One kind of music only - the good kind
mack the knife
14.01.2008 22:07:15
Miksi tanssimuusikon pitää aina hymyillä? Mä käyn joskus muutakin musiikkia keikalla soittamassa eikä silloin solistit tai kanssasoittajat ihmettele jos ei aina ole turpa levällään nauramassa.
Onko se just tanssimusiikissa niin, että mieluummin hehheh ja hahhah joka puolelle ja mitä rouva haluais sitten tanssia ja lässyn lässyn. Umpipaskaa. Mä käyn joskus tanssimusiikkibändejä katsomassa, ei vois vähempää kiinnostaa nauraako ne koko ajan.
COVS n:o 1.
Bronks
14.01.2008 23:07:31

Mä tiedän yhen musagenren, missä pitää hymyillä ja niin, että poskiin sattuu;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)