Aihe: Varokaa nimimerkkiä Alexi69
1 2 3 4 5 6
hapan
21.12.2007 15:09:34 (muokattu 21.12.2007 15:10:40)
Poliisille vaan. Ite jouduin loppukesästä petoksen kohteeksi, oli hiukan onni myötä, että eräs saman jannun kusettama tyyppi mulle siitä varoitteli, mutta hiukan liian myöhään, ku maksu oli ehtinyt jo lähteä. Tein rikosilmoituksen ja nyt jannu on saatu kiinni.

Eli poliisille soitto, mikäli et sitä vielä ole tehnyt.
Captain Farrell
21.12.2007 15:27:32
Kaikkein ihmeellisintä on, että jos kaverilla ei ole rahaa maksaa , niin miksi ei tartu mun ehdotuksiin. Mä olen ehdottanut pitkää maksuaikaa. Mä olen ehdottanut kitaran takaisin lähettämistä, jolloin palauttaisin jo saamani rahat. Mut ei. Ainoa mitä saan vastaukseksi on valehtelua päin naamaa: "Maksoin tänään."

Tuntuu, että kaveri oikein kerjää poliisin mukaantuloa. Noh, sitä saa mitä tilaa. Kaikki muut keinot on jo käytetty...
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
flattopguitar
21.12.2007 15:39:41
On sulla pitkä pinna, itse olisin ottanut yhteyttä poliisiin jo kuukausi ja 2vk sitten.
marge14
21.12.2007 15:50:36
Ehdottomasti poliisille tommosesta.. mua itteäki kerran kusetettiin mut loppujen lopuks sain poliisin avulla ne rahat takas..
Krice
21.12.2007 15:58:37

100% turvaa on vaikea saada muutaku kasvotusten (jos silloinkaan), kyse on vaan riskien minimoimisesta.

Täällä m.netissä melko hyvä idea on ostaa/myydä mieluiten vakiporukalta, jotka pyörii täällä usein ja tiedetään tolkuissaan oleviksi. Jonkun "Alexi69":n kanssa asioiminen voi olla riskaabelia.
flattopguitar
21.12.2007 16:08:39
Täällä m.netissä melko hyvä idea on ostaa/myydä mieluiten vakiporukalta, jotka pyörii täällä usein ja tiedetään tolkuissaan oleviksi. Jonkun "Alexi69":n kanssa asioiminen voi olla riskaabelia.

Olen tästä erimieltä. Myymisessä/ostamisessa ei ole suurta riskiä, jos noudattaa niitä monia kertoja sanottuja ohjeita. Eli, myyjänä aina raha ennen tuotteen toimitusta (tai maksu kun lunastaa tuotteen) ja ostajana pyytää oikeutta avata tuotte ennen lunastusta. Jos kauppa vaikuttaa ostajana liian hyvältä ollakseen totta, niin se yleensä on sitä.
_-SAMI-_
21.12.2007 16:08:54
tallasessa asiassa mitään poliiseja tarvita meet vaa pojan ovelle jua hait kitaran takas kotia.
ballfish
21.12.2007 16:14:23
tallasessa asiassa mitään poliiseja tarvita meet vaa pojan ovelle jua hait kitaran takas kotia.

Välimatkaa taisi olla se vaatimattomat 622km.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
kimurantti1
21.12.2007 16:19:00
Kannattaa ehdottomasti lähettää viesti, jossa sanot, että homma menee poliisiasiaksi ellei rahoja tai kitaraa kuulu. Monesti tällaiset tapaukset selviävät ihan vaan mainitsemalla viranomaisista. Jos asia selviäisi ko. viestillä, niin se olisi varmasti paljon nopeampi ja lyhyempi tapa hoitaa asialle, kuin virallinen reitti. Jos ei sittenkään kuulu mitään ja asia pitää viedä poliisille selvitettäväksi, niin kannattaa varautua siihen, että siinä saattaa mennä jonkin aikaa.
Guildfinger
21.12.2007 17:04:41
Kyllä postiennakko aina suulliset lupaukset voittaa. Näillä hölmöillä lupauksillahan kaikki kusettajat pelaavat. Ostin kyllä itsekin kitaran hiljattain Italiasta siirtämällä paalut yksityisen hepun tilille; Typerää jos mikä, mutta niin sieltä vain tuli kitara Suomeen. Jos tuohon peliin lähtee, niin riski on pystyttävä kantamaan.
hapan
21.12.2007 17:06:37
Jos tuohon peliin lähtee, niin riski on pystyttävä kantamaan.

Mutta se ei kuitenkaan ole ostajan vika, jos myyjä kusettaa. Tällöin poliisi on paras kaveri.
Guildfinger
21.12.2007 17:24:12
Mutta se ei kuitenkaan ole ostajan vika, jos myyjä kusettaa. Tällöin poliisi on paras kaveri.

On mulla parempiakin kavereita:) Tyhmyys ei oo vika, se on ominaisuus. Toki ostaja tekee voitavansa, menee vaikka oven läpi.
Ukko
21.12.2007 17:32:07

Joo, tällaisia ne ukot on. Kaupan tiskilläkin isketään aina käteistä pöytään - pankkikortit ja varsinkin luottokortit on perkeleen keksintöjä. :).

Ainakin luottokortit.
anttipi
21.12.2007 18:25:58 (muokattu 21.12.2007 18:26:48)

Aina kun olen itse myynyt jotain, olen odottanut että rahat näkyvät tilillä ja vasta tämän jälkeen lähettänyt paketin.

Nimenomaan näin. Ja vain näin. Ainakin meikäläisellä. Olen myös selkeästi ilmoittanut ostajalle, että näin toimin. Screenshotti kuitista on joskus kelvannut, tosin ainahan niitä pystyy photoshoppaamaan. Huuto.netissä tullut käytyä kauppaa enemmän, ja tosiaan kannattaa mahdollisimman selvästi sopia/sanella ehdot myyjänä etukäteen. Ostaja joko hyväksyy tai hylkää ehdot, ja kenellekään ei ole pakko myydä, jos ehdot eivät miellytä.
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
timppa67
21.12.2007 22:48:55 (muokattu 21.12.2007 23:39:30)
Olen tästä erimieltä. Myymisessä/ostamisessa ei ole suurta riskiä, jos noudattaa niitä monia kertoja sanottuja ohjeita. Eli, myyjänä aina raha ennen tuotteen toimitusta (tai maksu kun lunastaa tuotteen) ja ostajana pyytää oikeutta avata tuotte ennen lunastusta. Jos kauppa vaikuttaa ostajana liian hyvältä ollakseen totta, niin se yleensä on sitä.

Höpöhöpö.. myin tässä pariviikkoa sitten ison liudan speduja ja melkein kaikki meni kuten sovittiin, mutta eräs Mnettiläinen halusi ostaa näistä halvimman, jolle hinnaksi määriteltiin kolmekymmentäviisieuroa.. kyseessä on uudenveroinen Boss DS-1.. kaverille sopi Matkisennakko siinä vaiheessa hyvin.... sitten kyseinen jantteri oli kuitenkin vaivautunut Matkahuoltoon ilmoittamaan ettei hän lunastakkaan pakettia.. pöh.. sitten eikun se loota takaisin ja maksimissan neljänkympin polkimesta olinkin maksellut itse melkein parikymppiä rahteja kun sitä vatkataan edestakas kuin kullinnahkaa pitkin Härmälandiaa.. Ei toi raha sinällään vituta, vaan asenne, kun kuvittelin laitteesta ostajalle siitä jotain iloa olevan...kyllä jumaleissön, jos jotain sovitaan, niin kyllä siihen luottaakkin pitäis pystyä.. eipä silti; ensimmäinen tämmönen, vaikka aika paljon ollaan kamppeita vaihdeltu... veikkaampa että Mnet tori on Suomen vilkkain soitin ja musiikkitarvikekauppapaikka..
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
duc
21.12.2007 23:41:47
Höpöhöpö.. myin tässä pariviikkoa sitten ison liudan speduja ja melkein kaikki meni kuten sovittiin, mutta eräs Mnettiläinen halusi ostaa näistä halvimman, jolle hinnaksi määriteltiin kolmekymmentäviisieuroa.. kyseessä on uudenveroinen Boss DS-1.. kaverille sopi Matkisennakko siinä vaiheessa hyvin.... sitten kyseinen jantteri oli kuitenkin vaivautunut Matkahuoltoon ilmoittamaan ettei hän lunastakkaan pakettia.. pöh.. sitten eikun se loota takaisin ja maksimissan neljänkympin polkimesta olinkin maksellut itse melkein parikymppiä rahteja kun sitä vatkataan edestakas kuin kullinnahkaa pitkin Härmälandiaa.. Ei toi raha sinällään vituta, vaan asenne, kun kuvittelin laitteesta ostajalle siitä jotain iloa olevan...kyllä jumaleissön, jos jotain sovitaan, niin kyllä siihen luottaakkin pitäis pystyä..

Onko ylipäätään järkeä käyttää ennakkoja ja matkahuoltoa tuon hintaisen tavaran kanssa, sehän olisi mennyt postissa 6 tai 7,5 eurolla.
Painajaismainen
21.12.2007 23:49:14 (muokattu 21.12.2007 23:50:59)
Aloin miettimään että itse en tekisi missään nimessä kauppaa Alexi69-nimisen henkilön kanssa ellei olisi M.netin vakio-foorumilainen. :) Jälkiviisautta ja ennakkoluuloja...

Edit. Mitäpä minä tässä jauhamaan, kuka tekisi kauppaa painajaismaisen hepun kanssa? :D
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
timppa67
21.12.2007 23:52:13 (muokattu 21.12.2007 23:59:20)
Onko ylipäätään järkeä käyttää ennakkoja ja matkahuoltoa tuon hintaisen tavaran kanssa, sehän olisi mennyt postissa 6 tai 7,5 eurolla.

niimpä.. enpä ollut Matkahuollon tariffeista perillä enkä sen enemäpää asiaa ajatellut kun ostajalle menettely sopi.. noh.. oppiahan kait tämä.. enskerralla täytyy lykätä ylimääräset spedut vaivihkaa roskikseen, mut täytyy olla hissukseen ettei kukaan hiffaa..
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
rosberg
22.12.2007 08:49:13
Olen aika paljon täältä ostellut varsinkin pedaaleja. Aina tilinumero ensin jonne voi maksaa, yhteystiedot. Kun rahat näkyy toisen tilillä, niin sekin uskaltaa lähettää. Jos ei kamaa kuulu, niin onpahan yhteystiedot ja poliisille on niin helevetin helppo soittaa / tehdä netistä rikosilmoitus.

Tämä yhteisö ei kaipaa huijareita.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)