Aihe: Varokaa nimimerkkiä Alexi69
1 2 3 4 5 6
Captain Farrell
21.12.2007 09:59:36
Mä myin Alexi69:lle kitaran. Sovittiin, että puolet summasta maksetaan etukäteen ja puolet, kun posti on kiikuttanut skeban perille.

Kitaran toimituksesta on kaksi kuukautta aikaa ja odottelen edelleen jälkimmäistä puolta rahoistani. Alexi ei vastaa puhelimeen/maileihin/pikaviesteihin. Muutamaan kertaan olen saanut "maksan huomenna" -viestiä ja edellisen "maksoin maanantaina" -viestin jälkeen on ollut pari viikkoa hiljaista.

Onneksi ei puhuta kovin isosta summasta, mutta harmittaa se silti. En millään viitsisi antaa periksi tollaselle pikkurikolliselle. Mitä mä voin tehdä? Mulla on kaverin nimi ja osoite tiedossa. Lisäksi mulla on tallessa kaikki sähköpostit, joissa me sovitaan kaupasta. Ottaako poliisi hoitaaksen tällaisia asioita?
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Dunga
21.12.2007 10:03:44
Jos kyseessä on joku pikkumuksu, etsi selvitä vaikka hänen vanhempiensa numero ja kerro stoori heille. Jos ei rahoja ala kuulua niin saman tien poliisille vaan.
duc
21.12.2007 10:14:02
Aika hyvin kun olet kaksi kuukautta jaksanut odotella. Poliisille vaan, ehkä ne jotain viitsivät tehdä.
syanid
21.12.2007 10:22:41
Onko sulla myös tiliote, tai joku muu tosite mistä selviää kuka on maksanut ja paljonko on maksanut? Jos on niin sitten vaan poliisin juttusille!
Time to play
Ukko
21.12.2007 10:50:33

Milloin se selviää että kaupat tehdään käteisellä.
zeme
21.12.2007 10:53:40

postiennakokin on hyvä juttu.. Itse olen käyttänyt sitä jos ei maksa niin ei saa tavaraakaan.. Kätevää..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
merirosvokissa
21.12.2007 11:56:05
postiennakokin on hyvä juttu.. Itse olen käyttänyt sitä jos ei maksa niin ei saa tavaraakaan.. Kätevää..

Postiennakossakin on vaan se pieni kusetuksen maku, nimittäin vastaanottavassa päässä. Pakettia kun ei voi avata ja tarkistaa ennen lunastusta.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
Captain Farrell
21.12.2007 12:00:17

Joo, tällaisia ne ukot on. Kaupan tiskilläkin isketään aina käteistä pöytään - pankkikortit ja varsinkin luottokortit on perkeleen keksintöjä. :)

Yleensä kun olen jotain myynyt, niin "ensin rahat tilille - sitten paketti postiin" -periaatteella ollaan menty. Tässä tapauksessa uskalsin kuitenkin suostua Alexin ehdottamaan 50%-50% -diiliin, sillä onhan kaveri pitkän linjan m.nettiläisiä ja kommenttien perusteella tehnyt onnistunutta kitarakauppaa aikaisemminkin.

Joo, kyllä mulla on kaikki tiedot Alexista, tiliotteetkin löytyy. Lähetin hänelle perinteisellä postilla joulukortinkin, jossa kerroin ottavani yhteyttä poliisiin jos ei rahoja kuulu. Ei vaikutusta.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Hanok
21.12.2007 12:05:39
Postiennakossakin on vaan se pieni kusetuksen maku, nimittäin vastaanottavassa päässä. Pakettia kun ei voi avata ja tarkistaa ennen lunastusta.

Ainakin Matkahuollon bussiennakkokuljetuksissa paketin mukaan voi lisätä ilmoituksen että vastaanottaja saa avata sen ennen lunastusta. Postin toiminnasta en osaa sanoa.
Silppuri
21.12.2007 12:18:02

Postissa ei voi näin tehdä. Mutta kyllä se silti lisää turvallisuutta.

Ostotilanteessa jos on sovittu, että tavaran toimituskulut kuuluu vastapuolelle, niin oon kyllä yleensä silti tarjoutunu maksaan tuon postiennakkomaksun ite. Jos taas mä lähetän niin vaihtoehtona on rahat tilille - paketti postiin tai että vastapuoli maksaa postiennakon.
"I havent slept since I woke up."
Miikathebest
21.12.2007 12:22:29 (muokattu 21.12.2007 12:30:18)

Veikkaan ettei Aleksi Kuusysi enää esiinny täällä nykyisellä nimimerkilllään.

"Rahat tilille, paketti liikkeelle." Ihan sama lähetetäänkö ennen maksua. Ei ne rahat kuitenkaan näy siellä tilillä maksupäivänä. Samalla tavalla täytyy kuitenkin kummankin osapuolen pystyä luottamaan.
-epäselvä kirjoitus-

E: Eiköhän sekin ole jo jonkin verran epäilyttävää, ettei kaikkea pysty maksamaan yhdellä kertaa.
Liikaa säröä!
Imper
21.12.2007 12:35:04 (muokattu 21.12.2007 12:36:04)

Jos on osote selvillä niin hyppää jo auton kyytiin! Jos oot fyysisesti pienikokoinen niin ota pari isompaa kaveria mukaan. Jos et rahaa saa, niin ainakin saat kitarasi mukaan ja toinen oppii, ettei kannata kusettaa.:)
Everyone is a per-son
oiva tumpeloinen
21.12.2007 12:35:11
Kyllä itse asiassa voi, sitä pitää vaan pyytää. Näin ainakin olen itse kaikki pedaalini ostanut

Juurikin näin. Mä olen lähiaikoina sekä lähettänyt, että vastaanottanut tavaraa postiennakolla Postin kautta siten, että paketti on kollattu ennen maksua. Kun siitä mainitsee lähettäessä, niin ne kirjailee siihen lähetteeseen värssyn, millä annetaan lupa avata paketti ennen maksua.

Voipi muuten muutenkin kovin helposti olla, että vastoin odotuksia Posti on parempi paikka lähettää nimenomaan kitara. Mä ainakin sain halvemmalla paremmat vakuutusehdot pakettiin. Posti vielä kovin usein tulee lähemmäksikin kuin Matkahuolto.
shovi
21.12.2007 12:36:33
"Rahat tilille, paketti liikkeelle." Ihan sama lähetetäänkö ennen maksua. Ei ne rahat kuitenkaan näy siellä tilillä maksupäivänä. Samalla tavalla täytyy kuitenkin kummankin osapuolen pystyä luottamaan.
-epäselvä kirjoitus-

Aina kun olen itse myynyt jotain, olen odottanut että rahat näkyvät tilillä ja vasta tämän jälkeen lähettänyt paketin. Kuitenkin joskus kun olen saanut luotettavan kuvan kauppakumppanista, olen lähtettänyt paketin jo kun olen saanut ilmoituksen, että massit ovat lähteneet. Tosin, nämä kaikki ovat olleet tuollaisia 20e-100e levykauppoja, esimerkiksi viiden huntin skebaa, mahdollisesti kalliimpaa, en kyllä lähettäisi ennen masseja.

E: Eiköhän sekin ole jo jonkin verran epäilyttävää, ettei kaikkea pysty maksamaan yhdellä kertaa.

Itselläni kun on melko tiukalle vedetty budjetti, joudun useinkin ostamaan "osarilla", yleensä kahdessa osassa. Voihan se tietysti luoda varsin epäilyttävän kuvan, mutta aina olen maksanut. Näissä tapauksissa myyjä on tosin ollut samalta seudulta ja ollaan nähty pärstäkkäin. Itse en kyllä osarina välttämättä myisi, jos en näkisi tyyppiä ja tietäisi, että voi oven taakse tulla sitten kolkuttelemaan jos ei rahoja näy.
J.Hollström
21.12.2007 12:38:27
Jos on osote selvillä niin hyppää jo auton kyytiin!

Naantali - Kajaani 622 km. Ei taida lyödä leiville.
munkero
21.12.2007 13:50:07
On tämä nyt kumma... Itse ostin kyseiseltä ukolta Ibanezin Roadstarin tuossa kesällä ja kaikki toimi.
k mo
merirosvokissa
21.12.2007 14:08:40
Juurikin näin. Mä olen lähiaikoina sekä lähettänyt, että vastaanottanut tavaraa postiennakolla Postin kautta siten, että paketti on kollattu ennen maksua. Kun siitä mainitsee lähettäessä, niin ne kirjailee siihen lähetteeseen värssyn, millä annetaan lupa avata paketti ennen maksua.

Hassua, olen itse tiedustellut moneen otteeseen Postilta/Itellalta, eri konttoreilta sekä puhelimitse, että onnistuuko tämmönen että paketin saa tarkastaa ennen lunastusta, ja joka kerta on annettu ymmärtää että tämmöinen käytäntö onnistuu ainoastaan yritysten postin kanssa. Vaikka sitten minkälaista värssyä yrittäis kirjottaa lähetettäessä, lähetteeseen tai pakettiin.

Itse olen taasen hyvin tyytyväinen matkahuollon toimintaan, ja kaveri joka on postilla töissä on varoittanut ettei kannata pyytää paketille erikoiskäsittelyä, koska silloin se todennäköisesti saa sitä, sanan huonossa merkityksessä, koska se joudutaan kuljettamaan erikseen. :)

En tuon enempää voi tosin ottaa kantaa postin toimintaan koska olen välttänyt aika onnistuneesti sen käyttöä koko tänä aikana mitä oon ny kamarunkannut.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
Silppuri
21.12.2007 14:58:00

Jos pyytää lähettäjää merkkaamaan pakettiin, että sen saa tonkia läpi ennen paketin vastaanottoa, tuskin kauppakumppani viitsii mitään betonia lähettään. 100% turvaa on vaikea saada muutaku kasvotusten (jos silloinkaan), kyse on vaan riskien minimoimisesta.
"I havent slept since I woke up."
Dirty Hero
21.12.2007 15:03:59
Pistä Alexi69:lle viesti että jos ei kuulu rahoja tai kitaraa takaisin, niin otat poliisiin yhteyttä. Voisi toimia ja varmasti helpommalla kun poliisin kautta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)