Aihe: Laitoin K Armstrongin Distortion Humbuckerin tallaan (ääninäyte)
1 2
Spiral
20.12.2007 21:57:18

Videon alussa kitarassa valmiin aollut mikki, joka on ollut mielestäni jotenkin suhju.
N. minuutin jälkeen talaan vaihtuu tuo otsikossa mainittu mikki.

Muuten set-uppi pysyy samana:
Barley Benton GA5
- volume n. klo 10
- tone n. klo 9

Boss SD-1:
- level klo 12
- tone hiukan klo 12:10
- drive klo 9:10

Sitten kultakorvat vaan analysoimaan soundia, itse en osaa.

http://www.youtube.com/watch?v=7b2tOP71z7E
hapan
20.12.2007 22:01:33
Aika kökkösoundi kautta linjan, Distortion ehkä vähän selkeyti soundia. Otas jollain kunnon vahvistimella, niin huomais ehkä eron paremmin.
Spiral
20.12.2007 22:07:32

Aika kökkösoundi kautta linjan

Jep. Yritin nauhoittaa mahdollismman yksinkertaisella soundilla, että tulis ero selvemmin esille.

Distortion ehkä vähän selkeyti soundia.

Näin olin itsekin kuulevinani.

Otas jollain kunnon vahvistimella, niin huomais ehkä eron paremmin.

Siis tarkoitatko, että heittäisin vanhan mikin uudestaan paikoilleen ja tekisin testin uudestaan?!?
:)
hapan
20.12.2007 22:09:46 (muokattu 20.12.2007 22:11:12)
Siis tarkoitatko, että heittäisin vanhan mikin uudestaan paikoilleen ja tekisin testin uudestaan?!?

Niin. Ei oo kova homma. Kielet löysälle, stop tailia koholle reilusti, mikki irti ja kytkennät takakautta. Menee 10 minsaa vaihdossa.

Ei tietenkään nythetiäkkiä, vaan joskus toiste.
Les Fender
20.12.2007 22:15:59
Samaa mieltä, en kyllä osaa tuolla soundilla havaita mitään kunnolla luonnehdittavaa eroa.
"Living is easy with eyes closed!"
Swan
20.12.2007 22:28:30
Niin. Ei oo kova homma. Kielet löysälle, stop tailia koholle reilusti, mikki irti ja kytkennät takakautta. Menee 10 minsaa vaihdossa.

Ei tietenkään nythetiäkkiä, vaan joskus toiste.

Kunnon arpoja saa äkkiä 2h vierähtämään. Ainakin niin kauan mulla meni vaihtaa viimeksi, kun laitoin Mustaine-setin Flying V:hen. Sitä edeltänyt mikkihässäkkä vei 7h väkertäessä, joskin käytetyt kytkennät oli ulkoavaruudesta. Kai mullon huono kolvi..

Se vahvari on muuten Harley Benton eikä Behringer, mutta sen varmaan huomasitkin jo. ;)

Näytettä luonnehtiakseni, Youtube-video ei ole paras mahdollinen formaatti tuomaan mikkien vivahde-eroja esiin. Jos en tietäisi, niin en erottaisi noita toisistaan. Särön määrän saatan psykoakustisesti huomata lisääntyneen, en juuri muuta. Vertailusaundissa ei sinänsä vikaa ole, mutta video ei vaan toista sitä tarpeeksi hyvin.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Les Fender
20.12.2007 22:33:15
mikkihässäkkä vei 7h väkertäessä, joskin käytetyt kytkennät oli ulkoavaruudesta. Kai mullon huono kolvi..

Tosson täytyny ajasta päätellen käydä niinkö siinä metsurivitsissä, et oo muistanu laittaa kolviis sähköjä;)
"Living is easy with eyes closed!"
hapan
20.12.2007 22:40:53 (muokattu 20.12.2007 22:41:26)
Kunnon arpoja saa äkkiä 2h vierähtämään. Ainakin niin kauan mulla meni vaihtaa viimeksi, kun laitoin Mustaine-setin Flying V:hen. Sitä edeltänyt mikkihässäkkä vei 7h väkertäessä, joskin käytetyt kytkennät oli ulkoavaruudesta. Kai mullon huono kolvi..

Joo, toki siinä voi mennä vaikka kuinka kauan, mutta nyt kun herra on mikin kerran vaihtanut, luulisi homma toimivan toisella kertaa paljon nopeammin. Mut tää on pelkkä oletus.

Se vahvari on muuten Harley Benton eikä Behringer, mutta sen varmaan huomasitkin jo. ;)

Kas, niinpä olikin. Toisaalta onko sun mielestä ihmisen paska jotenkin tosipaljon erilainen iljetävyydessään, kuin koiran paska? Noissa vahvistimissa on öbaut sama pikantti ero.
Swan
20.12.2007 22:44:23 (muokattu 20.12.2007 22:47:12)
Tosson täytyny ajasta päätellen käydä niinkö siinä metsurivitsissä, et oo muistanu laittaa kolviis sähköjä;)

Eikäkö se vaan vei ihan sikapitkään. Tässä monta syytä, miksi:

- http://koti.phnet.fi/swan/sz-kytkis-duncan.GIF
- edellisen tulkinta ja siinä epäonnistuminen
- Flying V:n pleksi
- huono kolvi
- juotosasento (maassa kyykyssä)
- tauot

Juotin tuon kytkennän päin helvettiä pariin otteeseen. Ekalla yrittämällä piuhat oli mikkikytkimessä väärinpäin, ja tuo on siis Ibanezin 12-napainen spesiaalikytkin, joka on ronkeli suuntimansa suhteen. En tajua sielunelämästään mitään vieläkään. Tokalla kerralla taas juotin mikit vaiheeseen, vaikka vastavaihe oli tarkoituksena. Olikohan se kolmas vai neljäs yritys, jolla viimein onnistuin? Joka tapauksessa MacGyver tuli telkkarista silloin, kun tuli valmista.

Kas, niinpä olikin. Toisaalta onko sun mielestä ihmisen paska jotenkin tosipaljon erilainen iljetävyydessään, kuin koiran paska? Noissa vahvistimissa on öbaut sama pikantti ero.

Kunhan kiksautin. Luulisi tuolla kuitenkin eron kuuluvan, jos vaan äänittää kitaran mikki kartion edessä.
>-)))> #26
S.M.A.K.
hapan
20.12.2007 22:49:35 (muokattu 20.12.2007 22:50:23)
Kunhan kiksautin. Luulisi tuolla kuitenkin eron kuuluvan, jos vaan äänittää kitaran mikki kartion edessä.

Mun mielestä tuo soundi kertoo aikapaljon siitä, ettei se vahvistin noilla asetuksilla tunne armoa, oli siellä kitaristilla hyppysissä mikätahansamikkinenkitara hyvästä. Okei, jotkut aktiivit vs. ylialikäämitytykskelaset varmaan huomaa.

Eli sanoisin, että volaa enemmän ja isompaa kartiota, kiitos.
Swan
20.12.2007 22:57:57
Mun mielestä tuo soundi kertoo aikapaljon siitä, ettei se vahvistin noilla asetuksilla tunne armoa, oli siellä kitaristilla hyppysissä mikätahansamikkinenkitara hyvästä. Okei, jotkut aktiivit vs. ylialikäämitytykskelaset varmaan huomaa.

Eli sanoisin, että volaa enemmän ja isompaa kartiota, kiitos.

Eihän mikinvaihto kovin radikaalia eroa saundiin tee, ellei vaihto itse ole radikaali. Vaikka olisikin joku kovemman tason putkikone käytössä, niin yhtä hiuksenhieno ero olisi. Niin hiuksenhieno, että Youtube-videolla sitä ei kuule.

Tuollainen suht simppeli pikkuroso tuo minun mielestäni saundieron kaikkein parhaiten esille. Parempi niin, kuin jos käytettäisiin mallintavaa tai kaiken peittävää high gainia.
>-)))> #26
S.M.A.K.
hapan
20.12.2007 23:30:27
Eihän mikinvaihto kovin radikaalia eroa saundiin tee, ellei vaihto itse ole radikaali. Vaikka olisikin joku kovemman tason putkikone käytössä, niin yhtä hiuksenhieno ero olisi. Niin hiuksenhieno, että Youtube-videolla sitä ei kuule.

Toki. Mitä olen ymmärtänyt, tuo Kent Armstrongin Distoriton on aika paljon SD:n Distortionia apinoiva mikki, jolloin sen pitäisi olla tuota epiphonen mikkiä potenssiin tehokkaampi ja perkeleesti treblempi. Tai sitten olen väärässä.

Tuollainen suht simppeli pikkuroso tuo minun mielestäni saundieron kaikkein parhaiten esille. Parempi niin, kuin jos käytettäisiin mallintavaa tai kaiken peittävää high gainia.

Joo, jos se tulee oikeasta vahvistimesta se roso. Mä en usko, että soundi kovasti tosta muuttuu, vaikka noiden asetusten perään laittais soimaan jonkun paljon erilaisemman kitaran.
pekurides
21.12.2007 00:21:24

Eiku teet saman uudestan kun hommaat vielä jonkun ajan päästä tuon kentin tilalle uuden duncanin/dimarzion tai peräti BKP:N ja unohdat sen orkkismikin olemassaolon kokonaan.
Tunteella päin vittua.
dropD
21.12.2007 08:47:38

Kun sattuu olemaan kokemusta sekä tuosta kyseisestä kepistä että KA mikeistä, niin heittelempä omia kokemuksia kanssa. Luulen että ero tulee paremmin esille isommilla säröillä. Silloin KA distortionin selkeys alkaa erottumaan edukseen.

Toki. Mitä olen ymmärtänyt, tuo Kent Armstrongin Distoriton on aika paljon SD:n Distortionia apinoiva mikki, jolloin sen pitäisi olla tuota epiphonen mikkiä potenssiin tehokkaampi ja perkeleesti treblempi. Tai sitten olen väärässä.

Kyllähän se taitaa pitkälti saman henkinen mikki olla, mutta oman kokemuksen mukaan KA:ssa on enemmän "lämpöä" jäljellä taittuu paremmin puhtaillekin. Tuntuu myös puhdistuvan loogisemmin volapotikalla. Toki kovin tarkkaa analyysiä en voi tehdä kun SD dist ja KA dist löytyy eri kitaroista eli itse kitara vaikuttaa jonkun verran kuin myös potikat yms. elektroniikka.

Mulla siis KA löytyy kokomahonkisesta SG-johdannaisesta ja SD Ibanezin SZ:sta. Mutta yhtä kaikki siinä missä SD on erotteleva/terävä/ehkä hivenen riipiväkin, KA on erotteleva/terävä/paksu ja täyteläinen. Noilla kitaroilla ei akustisesti kuintekaan hirveän radikaalia eroa soinnissa ole.
Spiral
21.12.2007 09:43:04 (muokattu 21.12.2007 09:43:31)

pekurides: Eiku teet saman uudestan kun hommaat vielä jonkun ajan päästä tuon kentin tilalle uuden duncanin/dimarzion tai peräti BKP:N ja unohdat sen orkkismikin olemassaolon kokonaan.

Tämän voisin tehdäkin.

dropD: Kun sattuu olemaan kokemusta sekä tuosta kyseisestä kepistä

Niinpäs onkin!
Hyvän kitaran myit, paljon olen tuolla rämpytellyt.
J.Hollström
21.12.2007 09:47:24
Luulen että ero tulee paremmin esille isommilla säröillä.

Oman köykäisen kokemuksen mukaan mikkien väliset erot pienenevät logaritmisesti särön funktiona.
pekurides
21.12.2007 14:50:58

En kyseinalaista Jukin kokemusta, mutta vähän olen tässä kuitenkin eri mieltä. Tokihan liialla säröllä saa hyvänkin mikin muhjuksi, mutta kyllä tiettyyn pisteeseen saakka kunnollisella mikillä saa tukevammankin särön pysymään selkeänä ja erottelevana siinä missä kehnompi muhjaantuu puuroksi. Erot hyvän mikin ja toisen hyvän mikin välillä kyllä tasoittuu särön myötä - agree...

Tää mielestäni vähän sellanen juttu että riippuu millasella saundilla ja särönmäärällä sitä mikkiä tulee käyttämään niin sellaisella ne pitäisi nauhotellakin.

Mutta kun meitä on niin monta makua kun miestäkin, niin varmaan pitäisi sitten löytyä useampi vaihtoehto ääninäytteistä.

Mielestäni aika mahdotonta arvuutella mitenköhän pari erilaista mikkiä kuulostaa highgainilla ja varsinkin millanen demppisaundi irtoaa jos pelkästään pikkurosoklippi saatavilla.
hmm.olen huomannut että kun mennään särön suhteet naurettavuuksiin asti niin se perussaundi muuttuu hyvin erilaiseksi kuin "normaaligain" ja joillain mikeillä se saundaa hienolta sekä pysyy kasassa ja toisilla menee ihan överiksi.

Sama tietenkin toistepäin:)

Kuten joissain Mikkiartikkeleissa todettu että tämä mikki toimii erityisen hyvin säröillä jne.
Tunteella päin vittua.
Swan
21.12.2007 15:10:39 (muokattu 21.12.2007 15:20:24)
Joo, jos se tulee oikeasta vahvistimesta se roso.

Kuulostat ihan Juccikzelta nyt. Kyllä se ihan oikea vahvistin on. Vai?

http://www.guitarzone.co.uk/catalog … id=d7c7332c0fb0591065d33a1839fa097d

;)

Mä en usko, että soundi kovasti tosta muuttuu, vaikka noiden asetusten perään laittais soimaan jonkun paljon erilaisemman kitaran.

Tämähän selviää vain kokeilemalla. Mä uskon, että saundi muuttuu kitaran mukana, mutta mä olenkin mä. =)

EDIT: Lopetan tähän, tai muuten alkaa riita.
>-)))> #26
S.M.A.K.
hapan
21.12.2007 15:17:12
Kuulostat ihan Juccikzelta nyt. Kyllä se ihan oikea vahvistin on. Vai?

http://www.guitarzone.co.uk/catalog … id=d7c7332c0fb0591065d33a1839fa097d

;)

Ihanaa. Mulla olis tuolla vielä pienempien detailien viila, jos kelpaa.

Tämähän selviää vain kokeilemalla. Mä uskon, että saundi muuttuu kitaran mukana, mutta mä olenkin mä. =)

Ja mää oon mää.

Kuitenkin, sanoin jo aikaisemmin, että se Distortion toi hieman erottelevuutta siihen soundiin ja näin on näppylä edelleen. Silti toivoisin ehkä parempaa setuppia kehään, jotta testailusta saisi enemmän irti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)