Ziggy Bubba 31.01.2004 13:22:12 | |
---|
Suosittelisin jotain esim. Peaveyn 15w vehjettä (onkos se nyt Rage?), niissä on mun mielestä hinnat tippunu. Semmonen 100 euroo.. Alottelevalle kitaristille ihan ok soundi, varsinkin puhtaassa kanavassa. Mä en ostais V-amppia vahvistimen paikalle. Omistan kyllä kyseisen laitteen, en vaan tykkää soitella kuulokkeet päässä :) Kyllähän siitä soundeja saa, mutta kyllä vahvistin on aina vahvistin. Kitaraksi voisin ehdottaa jotain Ibanezin Gio-sarjan peliä tai LTD:n vastaavaa. Niistä löytyy kuitenkin humbuckerit, eli sopii vähän raskaampaankin menoon (paremmin kuin Squier strato..) Yamahalla on tosiaan noita "fat-Strat" malleja (siis Pacifica), ja mitä olen ite testaillu ne on ihan mukiinmeneviä vekeitä. Kauppaan vaan kokeilemaan noita eri malleja. Mikä sopii käteen ja tuntuu hyvältä. Luulen että just toi tuntuma on eka kitarassa soundia tärkeempi, koska väärän mallinen (tai toimimaton) kitara voi viedä soittohaluja kummasti. Toivottavasti vähän edes valaisee... |
Krypto Niitti 31.01.2004 13:49:58 (muokattu 31.01.2004 14:02:08) | |
---|
Juu kyllähän se musaliikkeeseen on mentävä testailemaan. Onneks on pari kaveria jotka soittaa ja pystyy neuvomaan lisää. Mutta nyt ainakin tiedän jo vähän minkälaista tavaraa kannattaa tesmiä. Kiitos siitä. Sitäkin tässä rupesin miettimään että kun asun kerrostalossa ja täällä tietenkin enimmäkseen harjottelen niin onko vahvarista niin paljoa iloa vai pitäiskö ihan senkin takia kaartaa tuon Vamppi+kuulokkeet yhdistelmän puolelle. Noh, kattoo nyt sitten kunhan ensin löytäs vaikka sopivan kitaran. Mutta kiitosta kovasti tosiaan kaikille. EDIT: Niin ja kun olen ainakin kuullut monelta kitaristilta, että kannattaa soittaa aina metronomi taustalla. Niin en tiedä haittaako kuulokkeet kuinka paljon sillon.. |
Jäsen X 31.01.2004 13:57:44 | |
---|
Aika perseestä soittaa ilman vahvistinta. oppii paremmin "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Ziggy Bubba 31.01.2004 14:02:04 | |
---|
Saahan siitä vahvistemesta hiljastakin soundia, ja voihan niihinkin liittää kuulokkeet. Osta kato eka se kitara ja sitten kun ei enää jaksa "akustisesti" soitella niin haet itelles vahvistimen/V-ampin. Että semmonen ehdotus. |
trih 31.01.2004 14:06:44 | |
---|
Minäkin suosittelen V-Amp2 ja esim se Yamahan kitara. Ei mistään halpisvahvarista saa hyvää soundia, aivan turhia kapineita. Tuosta V-ampista saa kuulokkeisiin monenlaista hyvää ääntä, ja sen voi sitten myöhemmin liittää halpisvahvariin ja saa parempaa soundia siitäkin. |
Hassusatan 31.01.2004 14:25:36 | |
---|
No siis ainaki mun mielestä ku alotin soittaa skebaa se vahvarista ulos tuleva säröääni oli ihan parasta. Ja kuulokkeilla soitto alkaa ainaki mua tympii kui oon joskus pikkutunneilla sitä testaillu.. Ja kyllähän siitä peavyyn ragesta nyt alottelijalle ihan kohtis soundit saa! Ehkä niitä putkisoundei ei ees ihan alussa huomaiskaan.. |
Kirkkohame 31.01.2004 15:08:56 | |
---|
Itelläkin on ensimmäinen vahvistin hakusessa, jotain 15-30w comboa (joka nyt ei kauheen montaa sataa euroa maksais) olis tarkoitus katella..Jotain suosituksia? |
sihvoh 31.01.2004 15:13:08 (muokattu 31.01.2004 15:15:26) | |
---|
Kannattaa ehottomasti ostaa ton hinta luokan paras kitara ja ostaa joku ihan paska styrkkari. Eka kommentti menee läpi, eli paras kitara mitä tuolla rahalla saa, mutta paska styrkkari kannattaa jättää väliin ja ottaa se V-AMP 2 mieluummin. Mulla on kokemusta siitä, että ostaa "paskan" styrkkarin, jolla ei tee yhtään mitään - rahat vain menevät ja niitä ei saa myydessä takaisin kuin murto-osan. V-AMP 2 on käyttökelpoinen vähän pitempään, koska siinä on kaikki elementit, joita käytetään sähkökitaroiden kera: Vahvistimet, efektit ja kaapit, tosin mallinnettuna, mutta esimerkiksi kuulokkeiden kera viisi kertaa parempi kuin jokin halpa harjoitusvahvistin. EDIT: Vielä lisäys, että V-AMPin voi sitten pistää kiinni ihan mihin tahansa linjatasoa vastaanottavaan vahvistimeen niiden kuulokkeiden sijaan. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Jammy 31.01.2004 15:14:10 (muokattu 31.01.2004 15:15:56) | |
---|
mainostus Ostakaa multa nyt tuo Tokain SG 370e. Tai sitten Jackson RX-10 490e. Myös Bossin Mt-2 Metal Zone on myytävänä hintaan 90e. /mainostus |
Vanalkar 31.01.2004 17:00:29 | |
---|
mainostus Ostakaa: - Excel-sähkökitara, hinta 100e - Kustom KGA10 -vahvistin, hinta 50e /mainostus Eikö ketään edes hävetä? |
Ostakaa multa nyt tuo Tokain SG 370e. Tai sitten Jackson RX-10 490e. Myös Bossin Mt-2 Metal Zone on myytävänä hintaan 90e. tänhän vois laittaa sinne päättömät hintapyynnöt topikkiin. esim.Jackson RX-10 uutena 469e, metal zone 99e. hui...metal zone käytettynä 9e halvemmalla kuin uutena. mutta eihän se oo tyhmä joku, pyytää...vai onko kuinteki? :) |
Krypto Niitti 31.01.2004 19:47:19 | |
---|
Jepulis. Nyt olen tullut sitten siihen johtopäätökseen että menen heti maanantaina testailemaan kitaroita musaliikkeeseen. Varsinkin nuo Yamahan Pacifica 112 ja Ibanez GRX:ät vaikuttaisi aika sopivilta mitä nyt lukemisen ja kuvien perusteella voi mitään arvioida. Ja nyt alkuun ainakin ostan kuitenkin pikkuvahvarin. |
Vanalkar 31.01.2004 19:58:42 | |
---|
Ja nyt alkuun ainakin ostan kuitenkin pikkuvahvarin. Osta minulta tuo Kustom, vink vink. Eikö ketään edes hävetä? |
outo_O 31.01.2004 21:07:18 | |
---|
Osta minulta tuo Kustom, vink vink. älä osta, tuo on aika susi vahvari, jos halpa pitää olla, niin kustomin tube 12 on kova sana pikkuvahvari luokassa. itelläs on paska allekirjotus ! |
sihvoh 31.01.2004 22:31:29 | |
---|
Ja nyt alkuun ainakin ostan kuitenkin pikkuvahvarin. Kokeile kuitenkin myös mallinnuspurkki, siis V-AMP 2 tai Line 6 POD sen vahvarin rinnalla, niin tiedät mitä kummassakin vaihtoehdossa on saatavilla. Siinä ei menetä mitään. Itse ainakin tyrin ekojen ostoksien kanssa siinä, että ostin vahvarin, joka jäi sitten käyttämättömäksi, koska mallintaja on paljon käyttökelpoisempi kotona soiteltaessa ja asioita opiskeltaessa. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |