Brotherhalfmoon 14.12.2007 07:39:11 | |
---|
Moi, Otin ja innostuin ja hankin kitaran, akustisen sellaisen. Pakkohan sitä ihmisellä olla harrastuksia, jottei elämä ole tylsää :) Mutta, nyt pitäis oppia tuota instrumenttia ja ajattelin, että oppaana voisi toimia suuri kitarakirja, kyseistä opusta kun on vaan niin mahdottoman vaikea saada kun painos on loppunut. Joten, kirjasuosituksia otettaisiin vastaan, jotta kitarasta alkais olla iloakin, eikä pelkästään päänsärkyä :) |
weelie 14.12.2007 10:41:19 (muokattu 14.12.2007 10:46:12) | |
---|
Käy kirjastossa. Tai osta vaikka guitar for dummies tai muu vastaava. Kitaraopuksia on maailma täysi. Tuo mainitsemasi ei mielestäni ole ainoa tai paras, ainakaan akustiselle kitaralle. Kirjakaupassa taisi olla melko vastaava opus nimeltänsä "kitara" tms. Jos enklanti sujuu, kirjoja saa tietysti vielä helpommin, tuo etsimäsi löytyy sillä kielellä varmaan helpommin? Heiki Mätlikin akustinen kitara opusta näkyy olevan myös tarjolla, liekö se myös ok? http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Kitaransoiton opettajaa suosittelen kyllä. Itse opettelin vuoden ajan kitaranopettajan avulla, sitten mulla oli jo vähän jotain hajua siitä, että miten tulisi opetella. Man who buys a drowned cat pays for wet pussy. |
sax_O Fonisti 21.12.2007 10:43:38 | |
---|
Kitaransoiton opettajaa suosittelen kyllä. Itse opettelin vuoden ajan kitaranopettajan avulla, sitten mulla oli jo vähän jotain hajua siitä, että miten tulisi opetella. Niinpä niin, ennen kuin voi alkaa oppia soittamaan pitää oppia oppimaan. Siihen tarkoitukseen on keksitty opettajat. Toki voi itekseen opetella soittamaan mutta se ei ole läheskään yhtä tehokasta. Kun on alkuun päässyt opettajan kanssa niin on paljon helpompi siitä sitten yksikseen jatkaa. |
xerxes 01.01.2008 09:27:24 | |
---|
Mistähän semmoisen kitaranopettajan täällä Espoossa löytäisi? Ja millainen on 'yleinen' hintataso? Saa tehdä 'tarjouksiakin'. Tyttö 17v. nimittäin sai lahjaksi kitaran, nailoni-tenson, ja nyt pitäisi opetella soittamaan. Intoa on toistaiseksi paljon, mutta voipi hiipua, kun ei ala homma vääntymään. Taidotkin on vielä aika lähellä nollaa. Ihan käden asennoista ja sen sellaisesta varmaan pitää aloittaa. Sen verran osaan itse sanoa, että 'elä sillä peukalolla'. Relax. |
Brotherhalfmoon 01.01.2008 15:07:25 | |
---|
Juu, ope idea olis kyllä hyvä, samaa sitä itsekin ihmettelen että mistä saa opetusta pääkaupunkiseudulta? Ja mitähän moinen kustantaa loppujen lopuksi... Enpä ole löytänyt mitään saittia jossa suoraan joku tarjois opetusta (tai sitten en vaan osaa) |
enary 01.01.2008 17:37:33 | |
---|
Juu, ope idea olis kyllä hyvä, samaa sitä itsekin ihmettelen että mistä saa opetusta pääkaupunkiseudulta? Ja mitähän moinen kustantaa loppujen lopuksi... Enpä ole löytänyt mitään saittia jossa suoraan joku tarjois opetusta (tai sitten en vaan osaa) Tuolla wanted-osiossa on soitonopettajat-osio jossa voi pistää oman ilmoituksen ja tarkistaa josko joku siellä tunteja tarjoaisi oikealle instrumentille oikealla paikkakunnalla. Kannattaa myös pistää tuttavapiiriin sanaa liikkeelle soitonopettajan tarpeesta. Musiikkioppilaitosten ilmoitustaulut on myös hyvä paikka etsiä opettajaa. Niin no mitä se maksaa... Itse olen käynyt melkein kymmenen vuotta eri yksityisopettajilla eri instumenteissa ja 45min tunnin hinta on ollut 10-18e. Eräs taisi pyytää 25 minuutilta 15e ja oli vielä aivan surkea opettaja mutta enpä sillä viihtynyt paria viikkoa pidempään. Hinta riippuu paljon opettajan tasosta. Opiskelijan antamat tunnit ovat tietenkin halvempia kuin ammattilaisten. Jos valinnanvaraa on, kannattaa kysellä opettajien taustoja ja kokemusta eikä ajatella vain hintaa. Onnea vaan opettajanmetsästykseen! ''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa'' |
Kuz 18.01.2008 15:49:31 | |
---|
Päivää Tietäiskö joku mistä löytäisin basson soinnut,en nyt toistaiseks saa opettajaa mut ehkä myöhmmin. kiitos jo etukäteen :) |
weelie 18.01.2008 16:10:33 (muokattu 18.01.2008 16:15:23) | |
---|
Päivää Tietäiskö joku mistä löytäisin basson soinnut,en nyt toistaiseks saa opettajaa mut ehkä myöhmmin. kiitos jo etukäteen :) Miksi bassolla sointuja haluat soittaa? Jos tosiaan niitä haluat, niin etsi kitara sointutaulukko ja vedä sen pohjalta, samat ne neljä paksuinta kieltä on kuin bassossakin. Itse en ole bassoa juurikaan soittanut (ja huom: jatsia ja funkkia en lainkaan!), mutta sointuja en ole ikinä bassolla soittanut, vaan sointuijen/skaalojen eri säveliä (juuri, kvintti, jne). En tosin siis sen enempää tiedä. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Kuz 18.01.2008 16:22:05 (muokattu 18.01.2008 16:22:34) | |
---|
Tarkotin säveliä,aina menee sekasi. ja mitä ne kvintit on? |
blackmore81 18.01.2008 16:28:58 | |
---|
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
Kuz 18.01.2008 19:00:35 | |
---|
kiitos, ei kyl selvinny kauheest |
Jaqqi1991 18.01.2008 19:17:18 | |
---|
We may be humans, but were still animals |
weelie 18.01.2008 22:31:40 (muokattu 18.01.2008 22:33:59) | |
---|
Tarkotin säveliä,aina menee sekasi. ja mitä ne kvintit on? Jos paksuimmalla kielellä soitat jonkun sävelen sen kvintti on viisi nauhaa alempana tai seitsemän ylempänä. Seitsemän ylempänä on sama kuin yksi kieli ja kaksi nauhaa ylempänä. Tuon kvintin tarvitsee jos kitaralla soittaa "voimasoinnun", jos tuo nyt auttaisi hahmottamaan. kokeile jotain youtube vdeoita tyyliin bass basic tms. http://hobbies.expertvillage.com/interviews/bass-guitar-basics.htm http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
corwet 24.01.2008 17:46:45 | |
---|
mene vaikka bändikurssille tai www.rockway.fi siellä on bassolle,kitaralle ja rummuille oppitunteja |
Fullmoon 02.02.2008 17:03:54 | |
---|
akustisen hankin kans tässä joulun alla ja opetuksessa olen.. maksaahan tuo aika mukavasti mutta oon kyllä oppinu aivan älyttömästi muutamassa viikossa :) |