skeba93 19.12.2007 22:26:49 | |
---|
Moooi.. Mulla olis tämmönen pieni ongelma. Elikkäs. Multa löytyy himasta tommonen Fender HM strat, joita ei enään valmisteta. Kitara on aivan mahtava, mutta kun sen laittaa vahvistimeen kiinni, laittaa säröä ja volaa vähä lujempaa, siis niin että siitä kuuluu jotain, niin alkaa helevetinmoinen särinä! Toihan on ihan perus juttua joo, mutta ku tuota tapahtuu niin hiljasella ääni tasolla, että kitarassa on kyllä jokin vialla.. ilmiselvästi. Löytyy kans Tokain Loverock, ja sillä ei särise YHTÄÄN noin paljoa, ei melkeen yhtään.. Että mikä avuks? Kiitos jo etukäteen! oon 13 vuotias,oppimaan innokas,nimeni onpi joonas,joonas,joonas,näin on! |
duc 19.12.2007 22:35:40 | |
---|
Maapiuha irti? |
marko.m 20.12.2007 00:26:24 | |
---|
Jakki kannattaa tarkistaa. Siis se mihin johto laitetaan. Myös kaikki liitokset kitaran sisällä että ovat kunnossa. |
skeba93 20.12.2007 08:19:29 | |
---|
Tosta maapiuhasta tai mikä onkaan. niin muistan että mulle on siitä sanottu, että se on se joka siel niinku särisee.. Miten mä voisin tän mahdollisesti korjata, ja mikä tää maapiuha edes on? Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin |
duc 20.12.2007 08:27:18 | |
---|
Tosta maapiuhasta tai mikä onkaan. niin muistan että mulle on siitä sanottu, että se on se joka siel niinku särisee.. Miten mä voisin tän mahdollisesti korjata, ja mikä tää maapiuha edes on? No avaa ensin kitaran takaosan luukku ja katso että tuleeko sieltä kitaran sisältä johtoa joka menisi olisi juotettu kiinni siihen tremolomekanismin ankkuripuolelle. Sen nimittäin pitäisi olla. Johdon toinen pää menee sitten potikoille ja jakkiin... |
skeba93 20.12.2007 14:16:53 | |
---|
hmm.. Kitaran sisällä on punanen johto, joka menee tähän tremolomekanismiin, johto ei kuitenkaan ole sama ku se, mikä menee jakkiin. Jakkiin menee musta johto, joka on kiinni äänenvoimakkuuden säätöpotikassa. Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin |
duc 20.12.2007 14:26:57 | |
---|
hmm.. Kitaran sisällä on punanen johto, joka menee tähän tremolomekanismiin, johto ei kuitenkaan ole sama ku se, mikä menee jakkiin. Jakkiin menee musta johto, joka on kiinni äänenvoimakkuuden säätöpotikassa. Juu, ei sen saman johdon tarvitse jakkiin asti mennä, kunhan on samassa maassa kiinni kuin jakista tuleva johto: http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/3s_1v_2t_5w.jpg Eli tuossa on siis master volumen kuoreen kytketty kaikki maapiuhat, sinun tapauksessa sen punaisen johdon pitäisi varmaankin mennä tuohon samaan mihin nuo muutkin. |
skeba93 20.12.2007 15:02:42 | |
---|
PROBLEM SOLVED! Tässä oli semmonen juttu että yks piuha jakista ei ollu kiinni toisessa piuhassa.. että silleen.. Seuraava kysymys onki sitte, että otanko 2 tunnin päästä keikalle Fenderin vai Les paulin.. hehe :D Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin |
exobalt 20.12.2007 17:52:12 | |
---|
Seuraava kysymys onki sitte, että otanko 2 tunnin päästä keikalle Fenderin vai Les paulin.. hehe :D Myöhässä kuten aina, mutta tietysti molemmat messiin. :) On se sointuja pidelly... |
marko.m 20.12.2007 18:17:20 | |
---|
Myöhässä kuten aina, mutta tietysti molemmat messiin. :) Kyllä. aina varakitara messiin. Jos ei muuta tapahu niin kieli katkeaa ihan varmasti jos ei ole varaskittaa. |
Tämäkin tulee varmaan vähän myöhässä, mutta kirjoitellaan kuitenkin. Eli tuota särinää syntyy myös silloin, kun vahvistimen virtapiuha menee maadoittamattomaan pistorasiaan. Eli se kannattaa myös huomioida, kun paikantaa vikaa. |
BaldieFarman 20.12.2007 19:28:14 | |
---|
Tämäkin tulee varmaan vähän myöhässä, mutta kirjoitellaan kuitenkin. Eli tuota särinää syntyy myös silloin, kun vahvistimen virtapiuha menee maadoittamattomaan pistorasiaan. Eli se kannattaa myös huomioida, kun paikantaa vikaa. Ei meidän treeniksellä:) Stratosta miljoonan efektin läpi randallin nuppiin... maadoittamattomat rasiat ja hurina/surina/pörinä = NOLLA! Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |