Aihe: Plugari joka pitäisi ehdottomasti tehdä
1 2
Jappo
20.12.2007 00:09:05
Maailma on täynnä erilaisia kompuroita, equja ja dilsoja, mutta olisiko jotain uudentyyppistä, jota ehdottomasti tarvitsisit? Ajattelin joululoman kunniaksi pitkästä aikaa virkkailla jotain pientä, ja koodausintoa nostaisi kummasti, jos valmiille (ilmaiselle) tuotteelle olisi jollain oikeasti käyttöäkin. En varmaankaan ole ainoa ohjelmoitsija tällä foorumilla, joten tässäpä erinomainen tilaisuus tuoda toiveet julki - joku nimittäin saattaa toteuttaakin ne!
loosah
20.12.2007 00:30:46 (muokattu 20.12.2007 00:32:36)
Ehdottoman hieno olisi delay, jonka toisto loppuu kun seuraava nuotti soitetataan. Sellaista olen kaipaillut usein ja joutunut käsipelillä leikkaamaan ja liimailemaan.
GIGO
gravehill
20.12.2007 01:07:18

Ehdottoman hieno olisi delay, jonka toisto loppuu kun seuraava nuotti soitetataan. Sellaista olen kaipaillut usein ja joutunut käsipelillä leikkaamaan ja liimailemaan.

Hyvä idea (vaikka side-chainillahan tuon saa toki tehtyä)! Eihän tuo vaatisi kuin perus delayn ja siihen envelope followerin (mikä sitten ikinä suomeksi onkaan).
http://www.chaosresearch.de
esyk
20.12.2007 01:15:44 (muokattu 20.12.2007 01:17:23)

Mute-painike, joka leikkaa äänen plugarissa. Cubase SX3:ssa audioraidoilta efektille sendatessa ei ole oikein kätevää tapaa hiljentää kuivaa raitaa niin, että pelkkä efektin ulostulo tulisi kuunteluun. Nyt joutuu joko vääntämään faderin alas, jolloin pitää muistaa liu'un alkuperäinen sijainti tai heittää kehiin joku muu plugari, jonka tasonsäädöllä tms hiljentää signaalin.

Plugarin ikkunan olis kiva olla pieni, ettei vie tilaa ruudulta. Ulkonäkö saa olla muuten maailman karuin.
JPQ
20.12.2007 02:25:25 (muokattu 20.12.2007 02:26:48)

helpohko? en ole törmännyt ainakaan:
Kampasuodin/korostoksen jossa lfo ja verhokäyrä ohjaus vaikka midi kontrolleri tuki kaistojen välin säätöön ja leikkauksen/korostuksen säätöön. Vaikeampi ? johon löytyy hyvä kaupallisena (no fmään löytyy) ilmaisena kaikki olleet pettymyksiä on FM ja additive syna. ps. kaavat jälkimäisessä helpompia mutta sitten se ainoa joka spekseinä riittää oliko oxevst onkin aika ongelmallisen oloinen muuten.:(
Ukko
20.12.2007 09:01:35

Sellainen plugari joka muuttaa kenenkä tahansa laulajan äänen kenen tahansa laulajan ääneksi. Olis ainakin haastetta :)
Klezberg
20.12.2007 10:13:10 (muokattu 20.12.2007 10:13:44)

Hyvä idea (vaikka side-chainillahan tuon saa toki tehtyä)! Eihän tuo vaatisi kuin perus delayn ja siihen envelope followerin (mikä sitten ikinä suomeksi onkaan).

Eli menisikö tuo niin että delay-haaran output ajetaan nollaan kun envelope followerilla löytyy signaalia inputista. Voin koettaa väsätä jossain välissä. Tosin tuossahan käy niin että delay alkaa kuulua vasta äänen jälkeen, mikä toki voi olla tarkoituskin.

Meillä oli kesällä tuolla keksijöiden huoneessa plugari-ideointia ja koetin niistä helpoimmat väsätä. Tuloksia on tuolla http://klezberg.webhop.org (kelaa sivun loppupäähän).
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
Starlia
20.12.2007 11:31:11
Mallintava laulajaplugari. Autenttisen kuuloinen Michael Kiske, Ralf Scheepers, Devin Townsend, Ben Sotto, Shagrath, Tobias Sammet... Ei olisi paha.
Ukko
20.12.2007 12:11:36

Mallintava laulajaplugari. Autenttisen kuuloinen Michael Kiske, Ralf Scheepers, Devin Townsend, Ben Sotto, Shagrath, Tobias Sammet... Ei olisi paha.

Sitä yritti mennävuosina joku Englantilainen proffa kehitellä mutta tais tyssätä siihen.
axelsson
20.12.2007 14:02:25 (muokattu 20.12.2007 16:27:58)
Low cut filtteri. Säätö jyrkkyydelle esim. 12db/oct ja 24db/oct ynnä leikkuutaajuus. Pieni ja kevyt, kiitos.

EDIT: Miks ihmeessä tuota lowkuttia ei ole äänityssoftien miksereissä kun esikuvissaankin semmoiset yleensä löytyy? Erittäin tarpeellinen kapistus vaikka olis vaan vaikka kiinteä 75hz ja on/off.
axelsson
20.12.2007 16:24:36 (muokattu 20.12.2007 16:29:46)
Onko olemassa simppeliä viive-plugaria? Eli joka viivästää kyseistä raitaa x millisekuntia tekemättä mitään muuta?

Voxengolta löytyy. Tosin siitäkin voisi väsätä vielä simppelimmän version pelkälle monosignaalille.
Klezberg
20.12.2007 16:28:41

Voxengolta löytyy.

Tavallaanhan tuo minun plugarini johon jo viitattiin tekee kutakuinkin tuon. Voit viivästää ja aikaistaa signaalia samplen tarkkuudella ja miksata nämä alkuperäisen kanssa.
MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa.
axelsson
20.12.2007 16:31:44
Tavallaanhan tuo minun plugarini johon jo viitattiin tekee kutakuinkin tuon. Voit viivästää ja aikaistaa signaalia samplen tarkkuudella ja miksata nämä alkuperäisen kanssa.

Millisekunti olis muuten mun mielestä paljon kotosampi yksikkö tommosessa hommassa...
Torniojaws
20.12.2007 16:36:43

Millisekunti olis muuten mun mielestä paljon kotosampi yksikkö tommosessa hommassa...

No sinänsä se on tarkempaa kun CD:llä kaikki on sampleina, ei millisekunteina. Toki millisekunneilla on helpompi sitten laskea tempoon (60000 / tempo = millisekunneissa).
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Klezberg
20.12.2007 16:42:07

Pikkuhomma laittaa plugari näyttämään molemmat. Tuo tehtiin taannoin enimmäkseen hyvin pienet delayt mielessä. Noissa muissa mun plugareissa delay näytetään millisekunteina ja haluttaessa lukitaan tempoon.
axelsson
20.12.2007 16:42:55

Jaa minkäs soittimen yhteydessä tommosta kaiuttelua nyt tarvii?
Torniojaws
20.12.2007 16:53:02

Jaa minkäs soittimen yhteydessä tommosta kaiuttelua nyt tarvii?

Vaikkapa vokaaliefektinä jossain sopivassa kohdassa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Da Make
20.12.2007 18:30:23
Stereo/surround äänikuvantyöstämisplugari graafisella "3D" käyttöliittymällä jossa oikeasti näkisi miltä siellä "kuulostaa." Efekti, eq:t ja kaikki käytettävissä reaaliajassa + 3d automaatio.

Onhan näitä nähty tietysti, mutta ainakaan meikäläisen silmää miellyttävää ratkaisua ei ole tullut vastaan.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Klezberg
20.12.2007 18:54:35 (muokattu 20.12.2007 18:59:17)

Tässä olisi pikaisesti kyhätty koekappale tuosta viiveestä joka hiljenee äänen ajaksi: http://goldenepave.com/narssaq.dll . Ei vielä vakuuttanut itseä mutta kokemuksia tällä voinee kerätä.

Pikaohje:
pre/post: valitsee sammuttaako input myös feedback-loopin
ef sens: tällä säädetään kuinka rajusti input hiljentää, vaikutuksen näkee seuraamalla ylhäällä keskellä olevaa lukua joka osoittaa viivesignaalin gainin
ef smooth: envelope followerin aikavakio, varmaankin turha pitemmän päälle
fb level: normaali feedback level
dry/wet

viiveen asetukset:
free + säätö, tai
tempo + jakaja

Ja tämä on monoversio, toimii myös stereoraidalla mutta monottaa sen.

EDIT: Itse mietin tuossa eniten sitä, että post-asennossa äänen perään kuuluva efekti jää turhankin lyhyeksi, kun viivelooppi on mykistetty kunnes input-ääni loppuu. Sille pitäisi tehdä jotain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)